Vijf Nederlanders verkracht tijdens werkvakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Re: Vijf Nederlanders verkracht tijdens werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:01

Jeetje wat erg voor die meisjes Scheve mond
Ik ben ook 5x met deze organisatie op werkvakantie geweest. Dit is wel schrikken zeg...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:08

Bah wat een smerigheid... mensen die voor de landgenoten en misschien zelfs kinderen van die mannen , een school opbouwen... worden zo bedankt..

Naast het feit dat verkrachtig vreselijk traumatisch is... is de gedachte aan dat de kans op HIV nu wel heel erg groot is.. ziekmakend...

Mijn gedachten gaan uit naar de vrouwen..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:12

Karin schreef:
Dit kan idd overal gebeuren, ook in westerse landen. Ik herinner me nog dat een jaar of twee geleden een Nederlands stel op huwelijksreis in Nieuw-Zeeland werd overvallen en dat de vrouw werd verkracht voor de ogen van haar man.

Wat dit niet minder gruwelijk maakt natuurlijk. Je werkt aan een fijn project om de plaatselijke bevolking te helpen en dan gebeurt er zoiets. Om idd nog maar te zwijgen van de kans op HIV.

dat bleek uiteindelijk niet waar te zijn, die mensen hebben een dikke boete of zelfs celstraf gekregen. Ze wilden een goed verhaal hebben bij hun camper die een ongeluk had gehad geloof ik.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:13

Jeetje dan schrik je je wel kapot zeg, vreselijk! Scheve mond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:14

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:18

Vrijwillegerswerk je krijgt een kado'tje erbij, je bent getekend voor het leven

vreselijk voor deze vrouwen ik leef met ze mee en hoop dat hun gezondheid niet in gevaar komt

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:23

Karin schreef:
Silviabol schreef:
dat bleek uiteindelijk niet waar te zijn, die mensen hebben een dikke boete of zelfs celstraf gekregen. Ze wilden een goed verhaal hebben bij hun camper die een ongeluk had gehad geloof ik.

Jij bedoelt dit verhaal, dat is een andere zaak: http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/200 ... rhaal.html

In de zaak die ik bedoel zijn de daders gepakt en ze hebben bekend: http://www.elsevier.nl/web/nederland/tw ... bekent.htm
(wordt ook naar verwezen in die andere link)

Ok ok je hebt gelijk Bloos I rest my case

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:25

Geeft niet, ik wist alleen meteen over welke zaak je het had. Knipoog

Het is vooral jammer dat je nergens ter wereld echt veilig bent. Overal lopen wel idioten rond voor wie een mensenleven niets waard is. Moet je net de pech hebben dat je tegen zulk uitschot aanloopt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:28

Wat ontzettend afschuwelijk, probeer je werk te verrichten vanuit je hart met als doel een ander te willen helpen gebeurt je dit; naast dat deze vrouwen zowel misschien fysiek als mentaal zijn beschadigd, komt idd de angst van HIV er nog bij.. Ach gut Verdrietig

Mochten er mensen lezen die hen kennen, dan wens ik hen veel veel sterkte, het zal maar je vriendin zijn of je zusje.. vreselijk.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:36

Wat vreselijk zeg, denk je even wat goeds voor andere mensen te gaan doen, gebeurt er zoiets..Vriendinnetje van mij zit ook in Afrika momenteel voor zo'n soort project dus k ga even navragen welk land ze zat, brrr eng idee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:43

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:55

detour schreef:
Wat ontzettend afschuwelijk, probeer je werk te verrichten vanuit je hart met als doel een ander te willen helpen gebeurt je dit; naast dat deze vrouwen zowel misschien fysiek als mentaal zijn beschadigd, komt idd de angst van HIV er nog bij.. Ach gut Verdrietig

Mochten er mensen lezen die hen kennen, dan wens ik hen veel veel sterkte, het zal maar je vriendin zijn of je zusje.. vreselijk.

Voor het hiv risico zullen ze meteen aan de medicijnen moeten, zeker omdat testen van de daders niet mogelijk is.

Verder is dit een nachtmerrie voor deze vrouwen en ik hoop dat zij terug in Nederland goed opgevangen worden door de organisatie en de familie.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:13

pff.. me hart begon ff sneller te kloppen toen ik dit las.. een meisje die ik ken is ook met die organisatie naar het buitenland toe..
Maar toen ik verder las kwam ik er achter dat dit in Kenia is gebeurt, zij is naar Oeganda..

Hoe respectloos kan een mens dan zijn he.. die meiden/vrouwen komen daar om goed werk te verrichten, om te helpen, krijgen dit er voor terug.. Verdrietig diep triest

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:24

Erg... paar maand terug stond een verhaal van 2 vriedninnen die op reis waren in Afrika (dacht ook Kenia) en ook zoiets meemaakten.

Vreselijk.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:37

Ik hoorde het straks op het nieuws en kreeg er meteen de kriebels van. Afschuwelijk gewoon!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:18

Mijn buurmeisje....
Het is donderdag gebeurd. vrijdag kregen de ouders het te horen dat zij 1 van die 5 was. 17 jaar...
Vrijdagnacht zijn ze terug gekomen geland op brussel. Sinds zaterdagochtend terug hier. Ik heb er een nacht wakker van gelegen. Ze reed wel eens met mij mee als we gingen stappen.Ze rijd ook pony en kwam hier wel in de bak rijden.
Ik heb haar zelf nog niet gesproken maar hoorde van de achterbuurvrouw dat ze er zelf vrij nuchter onder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:21

Gatver ik word er gewoon misselijk van, afschuwelijk voor al die meiden. Verdrietig

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:22

Ze is er nu nog nuchter onder...wacht maar, totdat het allemaal inzinkt.
Pff wat erg zeg! Wens dr maar sterkte!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:30

Nimber schreef:
Mijn buurmeisje....

Pffffff moet een vreselijke ervaring zijn voor een 17 jarige en ook voor de ouders,familie en bekenden een hele schok.

Hoop dat ze er niets lichaamlijks aan over houd en het geestelijk kan verwerken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:32

Verschrikkelijk, een ervan is een vriendin van mijn zus... Nagelbijten / Gniffelen

Livingstone had wel voor beveiliging gezorgd, er stond een ''watchman'' en er was een waakhond aanwezig, beide knock-out geslagen. En toen een van de mannen van de begeleiding probeerde de meisjes te beschermen, is hij ook nog met de steel van een bijl in zijn nek geslagen, ook knock-out Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Monchou op 28-07-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:34

Dit is toch echt te vreselijk voor woorden... Denk je mensen een toekomst te geven door wat te helpen in een land....

Je zou toch bijna zeggen dat de geldkraan voor ontwikkelingshulp maar even dichtgedraaid moet worden.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:35

Verschrikkelijk, opsluiten en castreren dat soort mannen. Boos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:38

Karin schreef:
Dit kan idd overal gebeuren, ook in westerse landen. Ik herinner me nog dat een jaar of twee geleden een Nederlands stel op huwelijksreis in Nieuw-Zeeland werd overvallen en dat de vrouw werd verkracht voor de ogen van haar man.

Wat dit niet minder gruwelijk maakt natuurlijk. Je werkt aan een fijn project om de plaatselijke bevolking te helpen en dan gebeurt er zoiets. Om idd nog maar te zwijgen van de kans op HIV.

dit waren kenissen van mij
ze zijn erna trouwens wel nog een jaar daar gebleven en de daders zijn gepakt

verschrikkelijk , ik hoorde het vandaag op het nieuws, wat een leuke ervaring en helpen van mensen moet zijn, is nachtmerrie geworden bah

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:19

Barco schreef:
Dit is toch echt te vreselijk voor woorden... Denk je mensen een toekomst te geven door wat te helpen in een land....

Je zou toch bijna zeggen dat de geldkraan voor ontwikkelingshulp maar even dichtgedraaid moet worden.

Ja want alle mensen die alle hulp zo hard nodig hebben kunnen hier wat aan doen! Sorry maar ik vind het echt een onzin reactie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:33

wat erg!
dan doe je goed werk vanuit liefde,en dan krijg je dit............dan denk je mensen te helpen en als dank word je verkracht.

arme meiden...........getekend voor het leven met ook nog kans op HIV