Ik ben ook 5x met deze organisatie op werkvakantie geweest. Dit is wel schrikken zeg...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Dit kan idd overal gebeuren, ook in westerse landen. Ik herinner me nog dat een jaar of twee geleden een Nederlands stel op huwelijksreis in Nieuw-Zeeland werd overvallen en dat de vrouw werd verkracht voor de ogen van haar man.
Wat dit niet minder gruwelijk maakt natuurlijk. Je werkt aan een fijn project om de plaatselijke bevolking te helpen en dan gebeurt er zoiets. Om idd nog maar te zwijgen van de kans op HIV.
Silviabol schreef:dat bleek uiteindelijk niet waar te zijn, die mensen hebben een dikke boete of zelfs celstraf gekregen. Ze wilden een goed verhaal hebben bij hun camper die een ongeluk had gehad geloof ik.
Karin schreef:Silviabol schreef:dat bleek uiteindelijk niet waar te zijn, die mensen hebben een dikke boete of zelfs celstraf gekregen. Ze wilden een goed verhaal hebben bij hun camper die een ongeluk had gehad geloof ik.
Jij bedoelt dit verhaal, dat is een andere zaak: http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/200 ... rhaal.html
In de zaak die ik bedoel zijn de daders gepakt en ze hebben bekend: http://www.elsevier.nl/web/nederland/tw ... bekent.htm
(wordt ook naar verwezen in die andere link)
detour schreef:Wat ontzettend afschuwelijk, probeer je werk te verrichten vanuit je hart met als doel een ander te willen helpen gebeurt je dit; naast dat deze vrouwen zowel misschien fysiek als mentaal zijn beschadigd, komt idd de angst van HIV er nog bij..![]()
![]()
Mochten er mensen lezen die hen kennen, dan wens ik hen veel veel sterkte, het zal maar je vriendin zijn of je zusje.. vreselijk.
Nimber schreef:Mijn buurmeisje....
Karin schreef:Dit kan idd overal gebeuren, ook in westerse landen. Ik herinner me nog dat een jaar of twee geleden een Nederlands stel op huwelijksreis in Nieuw-Zeeland werd overvallen en dat de vrouw werd verkracht voor de ogen van haar man.
Wat dit niet minder gruwelijk maakt natuurlijk. Je werkt aan een fijn project om de plaatselijke bevolking te helpen en dan gebeurt er zoiets. Om idd nog maar te zwijgen van de kans op HIV.
Barco schreef:Dit is toch echt te vreselijk voor woorden... Denk je mensen een toekomst te geven door wat te helpen in een land....
Je zou toch bijna zeggen dat de geldkraan voor ontwikkelingshulp maar even dichtgedraaid moet worden.