Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:52

is het niet gewoon een goed idee om geen oorlog meer te voeren?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:24

Klara16 schreef:
Adil18 schreef:
Als ze nou nog in één klap dood waren...maar dit kan niet
Een beest met opzet levensbedreigend verwonden maar niet doden alleen om er op te oefenen...?

Het gaat wel om verdoofde varkens. Daar maak ik uit op dat ze die dieren onder narcose brengen. Ze merken er dus niks van. En dan vind ik het een héél ander verhaal.

Artsen krijgen in het normale leven maar héél zelden de kans om te oefenen met schotwonden. In Amerika zijn het er natuurlijk meer dan hier maar nog lang niet genoeg om de ervaring op te bouwen die ze nodig hebben in oorlogssituaties.

Dus ik vind het best hyprcriet dat varkens neerschieten terwijl ze verdoofd zijn niét mag, maar ze in de gehaktmolen draaien wel.

Varkens die in de gehaktmolen komen zijn tenminste in één klap om het leven gebracht, daar is hier niet het geval...

En hoe zwaar moeten die varkens verdoofd zijn om een schot niet te voelen? D'r liggen dus een stel varkens voor je neus te slapen bij wijze van spreke en daar mag je dan op gaan schieten zodat je kunt oefenen om mensenlevens te redden...

Dat er mensenlevens worden gered hierdoor vind ik goed, de manier waarop echter vind ik minder...

Ik zit meer tegen het principe aan te hikken dat de varkens niet in één klap gedood worden dan dat ze als oefenobject gebruikt worden om eerlijk te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:29

Walgelijk zeg. Weer zijn dieren het slachtoffer.

Als ze zo nodig oorlog willen voeren moeten ze ook de gewonden en doden maar voor hun rekening nemen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:31

RedPassion schreef:

Als ze zo nodig oorlog willen voeren moeten ze ook de gewonden en doden maar voor hun rekening nemen.

Dat is ook zeker een manier om het te bekijken...risico van 't vak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:31

Lekker persoon ben jij Armani. Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Echt Amerika weer ook hoor, neem een siliconenvarken ofzo om op te schieten. Ze kunnen tegenwoordig alles na maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:34

Werkelijk waar schandalig Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:36

Juul schreef:

Echt Amerika weer ook hoor, neem een siliconenvarken ofzo om op te schieten. Ze kunnen tegenwoordig alles na maken.

Hoezo 'echt Amerika'? Amerika doet gewoon dingen waar andere landen de ballen niet voor hebben, maar zodra Amerika de weg door de normen en waarden vrijgebokst heeft volgt landje na landje na landje...En ja...ook Nederland Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:37

Amerika gaat te ver in dingen. En idd, de andere landen volgen, uit lafheid.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:42

Juul schreef:
Amerika gaat te ver in dingen. En idd, de andere landen volgen, uit lafheid.

Nee nee nee, andere landen volgen omdat Amerika de weg vrij heeft gemaakt. En Amerika krijgt weer de boze stempel en de andere landen kunnen gewoon hun gang gaan zonder dezelfde titel te krijgen...!

Ergens vreselijk slim, anderzijds blijven we op deze manier achter de feiten aanhobbelen vergeleken met een land als Amerika Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:43

Ik zie het anders, maarja. Lachen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:55

KiWiKo schreef:

Ik verbaasde me al dat dit antwoord nog niet gegeven was, al vrees ik dat we die tijd niet meer gaan mee maken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:56

Hanneke84 schreef:
KiWiKo schreef:

Ik verbaasde me al dat dit antwoord nog niet gegeven was, al vrees ik dat we die tijd niet meer gaan mee maken.

Das ook veel te makkelijk gezegd...je kunt nu niet gewoon je wapes weggooien en wegwandelen...of de oorlog had mogen uitbreken daar is een ander verhaal...maar we kunnen dat niet terugdraaien heleaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:56

Die gaat niemand meemaken want waar mensen zijn is altijd wel ergens oorlog. Lachen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:10

Als de mens wat bewuster zou worden dan zou er helemaal geen oorlog hoeven zijn. Maar de mensen zijn alleen maar bezig met hun ego het vergaren van dingen, geld, macht etc. En ja als je alleen maar bezig bent met die dingen dan wil je meer en dan zie je het niet zitten om eerlijk te zijn om te delen en wil je er alles aandoen om dat niet mogelijk te maken...

Om het weer ontopic te maken, ja ik vind het belachelijk dat er varkens voor gebruikt worden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:16

Adil18 schreef:
Juul schreef:

Hoezo 'echt Amerika'? Amerika doet gewoon dingen waar andere landen de ballen niet voor hebben, maar zodra Amerika de weg door de normen en waarden vrijgebokst heeft volgt landje na landje na landje...En ja...ook Nederland Tong uitsteken

@ Adil: noem eens een voorbeeld?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:06

Armani88 schreef:
Sorry, maar beter een varken dan een mens. Het lijkt misschien dan wel ontzettend wreed. Maar ze moeten toch ergens op oefenen.

Waarom?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:32

RedPassion schreef:

De hele moderne geneeskunde is gebaseerd op dierproeven hoor. Ieder medicijn en iedere nieuwe techniek zijn eerst op dieren uitgeprobeerd en geoefend.

Als jij morgen een ongeval hebt en je breekt je been, wil je dan ook niet geopereerd worden door een chirurg die op een varken geleerd heeft hoe hij botten weer aan elkaar moet schroeven? Of heb je liever dat ze voor de allereerste keer oefenen op jou?
En vergeet de pijnstillers maar, want ook die zoijn op dieren getest.

Als je die redenering doortrekt zit de geneeskunde weer in het stenen tijdperk.

Dus ik vind het hypocriet om "oh, die arme beestjes!" te staan roepen, terwijl je er elke dag de vruchten van plukt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:35

Het zou niet nodig moeten zijn dit te doen omwille van oorlog...
Die 'fokking' Bush heeft daar niet eens wat te zoeken. Laat die man zijn schaamhaar gaan tellen, en die mensen verdomme terughalen uit Irak. Centenklopper.....
En wat die varkens betreft, ach... het zoveelste voorbeeld van het feit dat mensen tot eindeloos veel wreedheden in staat zijn. Hier is het nog bedoeld om een mens te redden, in NL vreet me ze op om er een dikke reet van te krijgen... wat is dan erger?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:05

Ninx schreef:
Die 'fokking' Bush heeft daar niet eens wat te zoeken. Laat die man zijn schaamhaar gaan tellen, en die mensen verdomme terughalen uit Irak. Centenklopper.....
ROFL

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:06

Dat schaamhaar zal onderhand wel grijs zijn van schaamte... mag je hopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:12

Klara16 schreef:
RedPassion schreef:

De hele moderne geneeskunde is gebaseerd op dierproeven hoor. Ieder medicijn en iedere nieuwe techniek zijn eerst op dieren uitgeprobeerd en geoefend.

Als jij morgen een ongeval hebt en je breekt je been, wil je dan ook niet geopereerd worden door een chirurg die op een varken geleerd heeft hoe hij botten weer aan elkaar moet schroeven? Of heb je liever dat ze voor de allereerste keer oefenen op jou?
En vergeet de pijnstillers maar, want ook die zoijn op dieren getest.

Als je die redenering doortrekt zit de geneeskunde weer in het stenen tijdperk.

Dus ik vind het hypocriet om "oh, die arme beestjes!" te staan roepen, terwijl je er elke dag de vruchten van plukt.

Nou, daar heb je een goed punt en ik heb daar eigenlijk best veel moeite mee. Ik zou graag zien dat het anders wordt, van mij mogen ze testen op bv. gedetineerden en er zijn tegenwoordig wel meer manieren om te testen zonder dat daarbij een dier hoeft te lijden.

Maar op varkens schieten omwille van een oorlog? Dat vind ik nog egoistischer dan testen voor medicijnen. Gewoon onnodig, zij willen oorlog voeren, dan moet je ook niet piepen als er gewonden vallen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:15

Ninx schreef:
Dat schaamhaar zal onderhand wel grijs zijn van schaamte... mag je hopen.

Ik vraag me af of de man uberhaupt wel eigen ballen heeft.
Haha!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:33

RedPassion schreef:
Nou, daar heb je een goed punt en ik heb daar eigenlijk best veel moeite mee. Ik zou graag zien dat het anders wordt, van mij mogen ze testen op bv. gedetineerden en er zijn tegenwoordig wel meer manieren om te testen zonder dat daarbij een dier hoeft te lijden.

Maar op varkens schieten omwille van een oorlog? Dat vind ik nog egoistischer dan testen voor medicijnen. Gewoon onnodig, zij willen oorlog voeren, dan moet je ook niet piepen als er gewonden vallen.

Wil jij me dan eens uitleggen waarom mensen die in de gevangenis zitten opeens minderwaardig zijn aan anderen?

Er is een tijd geweest waarin er besloten werd dat het zonder toestemming testen van medische technieken op 'minderwaardige' mensen aanvaardbaar was. Gelukkig ligt die duistere periode al meer dan 60 jaar achter ons. Als reactie erop hebben alle medische wetenschappers samen besloten dat er nooit meer getest mag worden op mensen zonder dat die mensen volledig op de hoogte zijn van wat er gaat gebeuren en daarmee hebben ingestemd. En maar goed ook. Dat er nooit meer zulke Nazi-dokters komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:37

Kan jij mij dan uitleggen waarom dieren minderwaardig zijn aan mensen?

Wat er 'minderwaardig' is aan mensen in de gevangenis? Ik doel dan op zedendelinquenten en andere zware misdadigers. Ik weet niet of ik het minderwaardig kan noemen, maar ik vind zeker dat er op die lui wel getest mag worden. What goes around comes around, hadden ze zich maar moeten gedragen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:43

Een dier is een dier en geen mens. Ik vind dat het onze verantwoordelijkheid is om dieren niet zinloos te laten lijden. Maar als we ze nodig hebben, of het nu is als sappige karbonade of als testsubject voor medische technieken, dan moet dat kunnen.

Het is een heel andere zaak om testen te gaan uitvoeren op mensen zonder hun toestemming. Dat komt neer op dezelfde praktijken als de Nazi-dokters in de concentratiekampen gedaan hebben. In de ogen van de kampbewakers waren de Joden en Zigeuners die daar zaten 'untermenschen' en hun levens hadden even weinig waarde als de levens van gedetineerden nu in jouw ogen.
Mensen die in de gevangenis zitten, zitten daar meestal, maar niet altijd, terecht. Maar het is niet omdat ze wat misdaan hebben dat ze hun recht op leven en een gezond lichaam verliezen.