Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klara16 schreef:Adil18 schreef:Als ze nou nog in één klap dood waren...maar dit kan niet![]()
Een beest met opzet levensbedreigend verwonden maar niet doden alleen om er op te oefenen...?
Het gaat wel om verdoofde varkens. Daar maak ik uit op dat ze die dieren onder narcose brengen. Ze merken er dus niks van. En dan vind ik het een héél ander verhaal.
Artsen krijgen in het normale leven maar héél zelden de kans om te oefenen met schotwonden. In Amerika zijn het er natuurlijk meer dan hier maar nog lang niet genoeg om de ervaring op te bouwen die ze nodig hebben in oorlogssituaties.
Dus ik vind het best hyprcriet dat varkens neerschieten terwijl ze verdoofd zijn niét mag, maar ze in de gehaktmolen draaien wel.
RedPassion schreef:Walgelijk zeg. Weer zijn dieren het slachtoffer.
Als ze zo nodig oorlog willen voeren moeten ze ook de gewonden en doden maar voor hun rekening nemen.
Juul schreef:Lekker persoon ben jij Armani.![]()
Echt Amerika weer ook hoor, neem een siliconenvarken ofzo om op te schieten. Ze kunnen tegenwoordig alles na maken.
Juul schreef:Amerika gaat te ver in dingen. En idd, de andere landen volgen, uit lafheid.
KiWiKo schreef:is het niet gewoon een goed idee om geen oorlog meer te voeren?
Hanneke84 schreef:KiWiKo schreef:is het niet gewoon een goed idee om geen oorlog meer te voeren?
Ik verbaasde me al dat dit antwoord nog niet gegeven was, al vrees ik dat we die tijd niet meer gaan mee maken.
Adil18 schreef:Juul schreef:Lekker persoon ben jij Armani.![]()
Echt Amerika weer ook hoor, neem een siliconenvarken ofzo om op te schieten. Ze kunnen tegenwoordig alles na maken.
Hoezo 'echt Amerika'? Amerika doet gewoon dingen waar andere landen de ballen niet voor hebben, maar zodra Amerika de weg door de normen en waarden vrijgebokst heeft volgt landje na landje na landje...En ja...ook Nederland
Armani88 schreef:Sorry, maar beter een varken dan een mens. Het lijkt misschien dan wel ontzettend wreed. Maar ze moeten toch ergens op oefenen.
RedPassion schreef:Walgelijk zeg. Weer zijn dieren het slachtoffer.
Als ze zo nodig oorlog willen voeren moeten ze ook de gewonden en doden maar voor hun rekening nemen.
Ninx schreef:Die 'fokking' Bush heeft daar niet eens wat te zoeken. Laat die man zijn schaamhaar gaan tellen, en die mensen verdomme terughalen uit Irak. Centenklopper.....
Klara16 schreef:RedPassion schreef:Walgelijk zeg. Weer zijn dieren het slachtoffer.
De hele moderne geneeskunde is gebaseerd op dierproeven hoor. Ieder medicijn en iedere nieuwe techniek zijn eerst op dieren uitgeprobeerd en geoefend.
Als jij morgen een ongeval hebt en je breekt je been, wil je dan ook niet geopereerd worden door een chirurg die op een varken geleerd heeft hoe hij botten weer aan elkaar moet schroeven? Of heb je liever dat ze voor de allereerste keer oefenen op jou?
En vergeet de pijnstillers maar, want ook die zoijn op dieren getest.
Als je die redenering doortrekt zit de geneeskunde weer in het stenen tijdperk.
Dus ik vind het hypocriet om "oh, die arme beestjes!" te staan roepen, terwijl je er elke dag de vruchten van plukt.
Ninx schreef:Dat schaamhaar zal onderhand wel grijs zijn van schaamte... mag je hopen.
RedPassion schreef:Nou, daar heb je een goed punt en ik heb daar eigenlijk best veel moeite mee. Ik zou graag zien dat het anders wordt, van mij mogen ze testen op bv. gedetineerden en er zijn tegenwoordig wel meer manieren om te testen zonder dat daarbij een dier hoeft te lijden.
Maar op varkens schieten omwille van een oorlog? Dat vind ik nog egoistischer dan testen voor medicijnen. Gewoon onnodig, zij willen oorlog voeren, dan moet je ook niet piepen als er gewonden vallen.