Wolven terug in NL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Wolven terug in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:07

Nicolletje schreef:
Mist schreef:
Bedenk eens wat voor een verademing het zou zijn voor al onze jagers !!! hoeven ze niet meer elk weekend op pad om de "wildstand" onder controle te houden (lees: semi-tamme fazanten uitzetten zodat ze die volgend weekend neer kunnen knallen )

Dan gaan ze op wolvenjacht net als in Rusland en Oost-Europa Clown

Natuurlijk, als ze al wolven hier willen laten lopen kan dat niet zonder de begeleidende hand van de jager natuurlijk Cool

Iwandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:32

Adil18 schreef:
Mist schreef:
Bedenk eens wat voor een verademing het zou zijn voor al onze jagers !!! hoeven ze niet meer elk weekend op pad om de "wildstand" onder controle te houden (lees: semi-tamme fazanten uitzetten zodat ze die volgend weekend neer kunnen knallen )

Je moet niet over zaken praten waar je geen verstand van hebt...

Het uitztten van fazanten om vervolgens dood te schieten is niks meer dan pleasure-hunting.

Niet dat mijn vader, zus en broer niet zonder plezier jagen, integendeel, mar echte JAGERS zijn de natuurbeheerders in persoon en houden zich niet bezig met dit soort praktijken. Dat gaat tegen hun principe's in, immers heeft het niks met beheer te maken maar gewoon met het schieten op zich.

En bedenk je dat de wolf op den duur niet genoeg heeft aan onze zieke konijnen en schaarse aanbod aan hazen. En wat te denken van onze reepopulatie die juist met hulp van de jager weer zo omhoog is geschoten? Moet dat nu allemaal aangevroten worden door wolven? En hoeveel wolven mogen er komen, hoe gan we het beleid op de wolf afstellen....? Wat moeten we veranderen? Imeers hebben ze het niet gered, waarom nu wel?...Een schaap/lam zal ook zeker interessant gaan worden...In yellow Stone Park rennen wolvenroedels achter reusauchtige herten aan en hier moeten ze het maar doen met een konijntje/hasje/reetje?? En is ons land niet veel te klein voor de KILOMETERS lange jachten van de wolvenroedel?

Nou ja, misschien dat het kan, mits het onder beheer van jagers blijft en men niet de "natuur van Nederland" (ahum, spreek liever van cultuur) zijn vrije loop wil geven, want dat gaat 'm niet worden.

In ieder geval, gebruik niet de term jagers om ze met deze praktijken in verband te brengen, das namelijk erg fout...!

Misschien dat ze hier op de veluwe wat zwijnen kunnen komen opeten. Knipoog Ik geloof dat ze er dit jaar weer minimaal 3000 af moeten schieten, omdat hun aantal zo explosief groeit. Er is gewoon niet genoeg ruimte in het bos voor al die zwijnen. Een troep wolven is dan misschien wel een oplossing Tong uitsteken Volgens mij hoeven die wolven maar te gapen en er rent al een zwijn naar binnen. Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:14

We hebben idd een overschot aan zwijnen... maar Nederland als gebied is te klein voor een troep wolven.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:23

Adil18 schreef:
Mist schreef:

Je moet niet over zaken praten waar je geen verstand van hebt...

Het uitztten van fazanten om vervolgens dood te schieten is niks meer dan pleasure-hunting.

Niet dat mijn vader, zus en broer niet zonder plezier jagen, integendeel, mar echte JAGERS zijn de natuurbeheerders in persoon en houden zich niet bezig met dit soort praktijken. Dat gaat tegen hun principe's in, immers heeft het niks met beheer te maken maar gewoon met het schieten op zich.

En bedenk je dat de wolf op den duur niet genoeg heeft aan onze zieke konijnen en schaarse aanbod aan hazen. En wat te denken van onze reepopulatie die juist met hulp van de jager weer zo omhoog is geschoten? Moet dat nu allemaal aangevroten worden door wolven? En hoeveel wolven mogen er komen, hoe gan we het beleid op de wolf afstellen....? Wat moeten we veranderen? Imeers hebben ze het niet gered, waarom nu wel?...Een schaap/lam zal ook zeker interessant gaan worden...In yellow Stone Park rennen wolvenroedels achter reusauchtige herten aan en hier moeten ze het maar doen met een konijntje/hasje/reetje?? En is ons land niet veel te klein voor de KILOMETERS lange jachten van de wolvenroedel?

Nou ja, misschien dat het kan, mits het onder beheer van jagers blijft en men niet de "natuur van Nederland" (ahum, spreek liever van cultuur) zijn vrije loop wil geven, want dat gaat 'm niet worden.

In ieder geval, gebruik niet de term jagers om ze met deze praktijken in verband te brengen, das namelijk erg fout...!

Waar heb jij je gevoel voor humor gelaten ??? doe ff normaal aub !

Maar sinds je het vraagt, of impliceert eigenlijk...over die fazanten dat is gewoon de waarheid, los van mijn eigen ervaringen (woon al jaren in buitengebied) waarbij ik zoals veel mensen vogels bijvoer. Frappant hoe je soms jonge fazanten INEENS aan de eettafel krijgt Haha! Daarbij was een ex van mij (16 jaar geleden) ook jager, hij heeft tegenwoordig een nieuwe vriendin Haha! Marianne Thieme Knipoog Clown Los van dat hij werd er kotsmisselijk van wat zijn "collega" jagers uitspookten. 10 jaar PR commissie DB, en nog een collega die jaagt, ja, weet er best wel wat van, voor jouw informatie.

En ik wil niet zeggen dat een troep wolven in Ned. wenselijk is, dat heb ik ook niet geschreven als je goed leest

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:21

Mist schreef:
Waar heb jij je gevoel voor humor gelaten ??? doe ff normaal aub !

Maar sinds je het vraagt, of impliceert eigenlijk...over die fazanten dat is gewoon de waarheid, los van mijn eigen ervaringen (woon al jaren in buitengebied) waarbij ik zoals veel mensen vogels bijvoer. Frappant hoe je soms jonge fazanten INEENS aan de eettafel krijgt Haha! Daarbij was een ex van mij (16 jaar geleden) ook jager, hij heeft tegenwoordig een nieuwe vriendin Haha! Marianne Thieme Knipoog Clown Los van dat hij werd er kotsmisselijk van wat zijn "collega" jagers uitspookten. 10 jaar PR commissie DB, en nog een collega die jaagt, ja, weet er best wel wat van, voor jouw informatie.

En ik wil niet zeggen dat een troep wolven in Ned. wenselijk is, dat heb ik ook niet geschreven als je goed leest

Mensen die jij omschrijft verdienen de titel jager niet en jagen/leven ook niet naar de principe's van de echte jager. Dat zijn natuurliefhebbers met hart en oog voor de natuur die hun deel in het beheren van de flora en founa willen leveren. Die mensen die jij omschrijft bestaan helaas ook, maar mag je in mijn ogen geen jagers noemen. Mensen zoals zij geven de echte jagers de slechte titels die ze niet verdienen...

Voor de rest: sorry, dacht dat je een voorstander was, verkeerd gelezen Bloos

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:28

ok Knipoog
Helaas dan verenigen zich dit soort types zich ook, kopen jachtrechten etc. en ze noemen zichzelf jagers. Schieten op alles wat beweegt.

heb het meegemaakt dat ze met 8 man een linie vormden + honden, en zo over het veld liepen achter onze woning,(drijfjacht is uberhaupt al verboden!) ik was toevallig de wei aan het uitmesten...ineens een fazant voor mijn voeten. Kon het beest zo pakken, hoewel niet aangeschoten. Fazant in hok gedaan met water, voer en deken erover. 10min later roept mijn moeder "je hebt visite !!!!" Haha! 8 jagers aan de poort om de fazant op te eisen Pling Deze heren vriendelijk verteld dat ze als de fazant hersteld is van de shock en ik hem weer losgelaten heb, nog een poging mochten wagen Boos!

In Belgie is dit nog erger (6 jaar gewoond) die trekken zich werkelijkwaar nergens van aan Boos! Als die om 7 uur smorgens bezig waren (mogen pas om 9 uur) dan trof ik er vaak een stel achter mijn huis aan- terwijl ze daar 200m vandaan moeten blijven en niet binnen die 200 m (bebouwde kom) mogen schieten. Aangezien mijn humeur smorgens niet al te best is, en zeker niet als ik door luide knallen op mijn vrije dag wakker gemaakt wordt.......begrepen ze dat vaak wel.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:07

Lijkt me erg leuk , mooie beesten zijn het al wil ik ze liever wel 50 meter uit me buurt houden? *LOL*
Ik had een keer gelezen dat wolven je nooit aan kijken of iets , maargoed dat paarden ook in het wild leven wist ik ook niet? Nouja iniedergeval niet van nederland dan he, zo dom ben ik nou ook weer niet. Vork