Brugspringer verdrinkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Brugspringer verdrinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:39

BraveSpots schreef:
Dorientjee schreef:
Als de jongens merken dat hij niet meer boven komt, stoppen ze met filmen en roepen ze om hulp. Reddingsboten schoten te hulp, maar voor de jongen was het al te laat. Hij bleek zijn ruggengraat te hebben gebroken en was verdronken.

Stonden die boten dan zomaar op die rivier rond te dobberen? Lijkt me toch dat ze moesten geweten hebben van die poging?

Ik vind het echt naar dat mensen anderen zo kunnen opstoken dat ze hun leven riskeren (en soms verliezen) .

reddingsboten dobberen niet zomaar rond.. miss is er een haven vlakbij, of is er vlakbij een ligplaats van die boten..

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:44

Lekkere vrienden dan, die je overhalen om van een brug van 22 meter te springen, terwijl het heus niet onbekend is dat gevaarlijk is Sigaar Natuurlijk had die jongen dat zelf ook wel kunnen bedenken, maar dan nog...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:58

is bij ons ook jarenlang een 'sport' geweest, ik zelf niet hoor Knipoog .
tot er eentje verkeerd sprong een paar palen onder hem raakte. en vervolgens verdronk.
er moet eerst iets geburen voordat het stopt..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:08

Oh bah, ik heb dat brugspringen ook altijd eng gevonden...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:17

Ik kan geen medelijden met die jongen hebben. Ik weet niet hoe het in dat land ermee staat maar mij is altijd geleerd dat er niet van bruggen gesprongen mag worden, en al helemaal niet zo hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:53

Veraa_ schreef:
Lekkere vrienden dan, die je overhalen om van een brug van 22 meter te springen, terwijl het heus niet onbekend is dat gevaarlijk is Sigaar Natuurlijk had die jongen dat zelf ook wel kunnen bedenken, maar dan nog...

Hebben ze hem dan overgehaald? Als ik niet wil, dan spring ik niet van een brug van 22 meter hoog.
Kunnen andere hoog of laag springen, laat ze dan lekker zelf gaan als ze willen. lekker makkelijk om dan nu die vrienden de schuld te geven.. die jongen was er zelf bij en heeft zelf die beslissing genomen om te springen.. eigen schuld en nu zitten die vrienden met een schuldgevoel, of ze het nu gaaf en stoer vonden dat die het ging doen of niet.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:03

ik woon aan het water en en 5 meter verder is ook een hoge brug elke zomer springen der wel gasten vanaf. en er ligt van alles in het water fietsen enzo vanals worden er gedumpt dus levens gevaarlijk..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:09

Jeetje... niet best.. en dit is nou precies de reden waarom ik dit nooit zou doen. Ik heb het al niet zo op water, zwemmen oke maar ik ga dus ècht niet onder water. Zo zie je maar weer hoe snel het fout kan gaan..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:10

MarloesRixt schreef:
Zo zie je maar weer hoe snel het fout kan gaan..!

Je vergeet wel hoe vaak het ook goed gaat... Knipoog Maar als het fout gaat, kan het gelijk heel goed fout gaan, al zal het ook vaak zat blijven bij een gebroken iets of een sneetje.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:11

Echt eng hoe je hem zo ziet zakken op t einde Scheve mond

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:17

ik zie het eerste stukje dat ie van die brug afspringt en toen heb ik weggeklikt, lijkt me niks om verder te kijken, ook al ken ik die jongen niet, toch vind ik het altijd zielig voor de familie/vrienden van die jongen ..
en toch vind ik het ook nog ze eigen schuld ..

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:19

Vreselijk om te zien..

Wat ik eigenlijk niet snap van die jongens, dat niet iemand beneden is gaan staan voor het geval dat.. Je ziet ook dat hij zeker 10 seconden onder water blijft en nog staan ze daar boven te wachten. Ik persoonlijk was er allang al heen gerend.

Blijft een vreselijk ongeluk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:24

Heen rennen en dan? Ben je nog te laat, kan me voorstellen dat je in shock staat te kijken of denkt dat die misschien een grap maakt (ik ken de persoon niet, weet zijn humor niet..). Sta je beneden, eer je dat water in bent en erbij, wat wil je dan nog doen voor deze jongen? Denk niet dat er nog veel te doen viel..

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:28

Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Maar goed, zoals ik al zei, dat was wat ik persoonlijk gedaan zou hebben. Ik zou daar echt niet bij kunnen blijven staan en 'toe kijken'.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:29

MysticTinker schreef:
Volgens mij sprong hij toch echt een beetje zittend, zoals ie ook aan de railing hing.. Als je je lang maakt kan je niet draaien Lachen
Maargoed, daar heeft die jongen toch niks meer aan helaas..

Dat dacht ik ook. Maar idd daar heeft ie nu niets meer aan. Wat verschrikkelijk zoiets

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:32

Hij sprong met zijn rug wel recht, maar had zijn knieën opgetrokken, vandaar de draai idd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:35

Samir schreef:
Vreselijk om te zien..

Wat ik eigenlijk niet snap van die jongens, dat niet iemand beneden is gaan staan voor het geval dat.. Je ziet ook dat hij zeker 10 seconden onder water blijft en nog staan ze daar boven te wachten. Ik persoonlijk was er allang al heen gerend.

Blijft een vreselijk ongeluk..

je kan het niet goed zien, ik dacht eerst ook dat zijn hoofd boven water was, tot ik zag dat zonk.. die jongens zijn wss helemaal verstijfd en in shock..

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:40

Ik kon wel duidelijk zien dat hij onder water was, en niet boven.
Maar nógmaals; Dit had ik persoonlijk gedaan. Helemaal geen verwijten o.i.d. tegenover de jongens. Er valt ze namenlijk ook helemaal níks te verwijten.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:41

Jeetje wat schrik ik hier van zeg.. heb echt een raar gevoel in mijn buik nu. Scheve mond

Hier in de buurt is ook een brug, niet zo hoog.. maar evengoed liggen allemaal fietsen enzo op de bodem.. straks blijf je er met je voet of zo in hangen. Ik spring nooooit van een brug af.

Echt afschuwelijk. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:43

Samir schreef:
Ik kon wel duidelijk zien dat hij onder water was, en niet boven.
Maar nógmaals; Dit had ik persoonlijk gedaan. Helemaal geen verwijten o.i.d. tegenover de jongens. Er valt ze namenlijk ook helemaal níks te verwijten.

ik denk dat ze het gewoon niet door hebben gehad, ik weet zelf hoe hard water kan zijn (en nee ik ben niet van een brug afgesprongen) dus ik had meteen als zoiets oeh.. dit is niet best, toen hij er zo op klapte, maar zij hebben wss gewoon niet geweten dat het zo hard kan zijn, en gedacht dat hij wel weer boven kwam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:38

Nu krijg ik vast half bokt op m'n dak, maar eigen schuld, dikke bult..
Verschrikkelijk voor vrienden/familie.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:48

anthea je hebt wel gelijk, maar dat neemt niet weg dat het vreselijk is voor de familie vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 01:08

Klopt. Maar ik vind het zo ontzettend dom van die jongen, hij doet er zoveel mensen verdriet mee.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 01:19

Ja dat klopt daar ben ik het helemaal mee eens !!!

Veel sterkte nogmaal aan fam/vrie

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:31

Brrr... Ik ken een jongen en jaren terug is tijdens het brugspringen een goede vriend van hem overleden. Weet niet meer of hij er bij was of niet. Maar als je de pijn en het verdriet in de ogen van die jongen ziet, nog jaren na dato, dan haal je dat echt niet in je hoofd.
Jammer genoeg beseft men niet hoe gevaarlijk het kan zijn.
Ik hoop dat de nabestaanden het overlijden van deze jongen een plekje kunnen geven. Brrr... Echt bizar. Filmpje is trouwens ook echt naar.