Andy Fordham heeft nieuwe lever nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Andy Fordham heeft nieuwe lever nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:10

Huh, heeft Maxima tegen jou verteld dat ze geen donor is? Verward
Denk dat zeker in die kringen deze informatie niet vrijgegeven wordt (of stond het in de Prive, want dan is het waar Haha! )

Toevallig ken ik een vrouw die vorig jaar, na het BIJNA opgegeven te hebben, een nieuwe nier heeft gekregen. Als ik zie hoe zij haar levenslust weer terug heeft...
Ik snap echt niet dat je geen donor bent omdat WELLICHT de verkeerde er van profiteert. Ik ga uit van het positieve: ik hoop dat ik mensen kan helpen met iets wat ik toch niet meer nodig heb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:51

En ik ben van mening dat de overheid dan eerst een eerlijk stelsel op poten moet zetten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:50

Het is nooit eerlijk Verdrietig het leven is niet eerlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:00

Persoonlijk vind ik dat mensen die niet willen doneren (heb het dus niet over mensen die door omstandigheden niet kunnen! doneren) zelf ook geen organen hoeven te krijgen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:03

Eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:05

Dus wel doneren aan een personen met veel geld die zelf geen donor zijn (want oa het koninklijk huis krijgt gewoon voorrang), interessant Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:14

Waar lees jij dat? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:21

Zo is het systeem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:25

En dat systeem mag van mij op de schop. Bloos

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:26

Oke, ieder z'n opvatting.
Heeft totaal geen zin om hier verder over te discussieren. Ik lees hier opvattingen en veronderstelingen die misschien wel waar zijn, maar om daarom geen donor te worden en daarom misschien het leven van een gewone mens te vernietigen .... zijn geen woorden voor.

Maar zoals ik al schreef. Jullie mening, prima.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:27

Ik heb het niet allemaal gelezen..
Maar vind dit zo zijn eigen schuld.. het is natuurlijk niet leuk voor hem!! Maar hij is vaak genoeg gewaarschuwd.. daarnaast is het een volwassen man en die is toch niet te dom om bij zichzelf te denken dat je lever kapot gaat van zoveel Bier!!

Ik ben wel donor maar ik zou best een formulier in willen vullen dat ik niet wil doneren aan zulke mensen.... Mensen die alles aan zichzelf te danken hebben.....
Ik ben donor geworden omdat ik hoop dat mensen er een leuk leven door hebben (als ik dood ben heb ik er toch nix meer aan) Maar zulke mensen als Andy zou ik niet willen helpen.. dan mag het zo met mij het graf in!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:28

Daar ben ik het zeker mee eens hoor. Ik vind het ook eigen schuld, zeker. Een nieuwe lever is dan ook niet verdiend.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:30

Maakt mij op zich niet uit dat ie het aan zichzelf te danken heeft. Als hij gewoon netjes onderaan de huidige lijst geplaatst wordt (net als alle andere mensen) en hij zelf ook wil doneren mag ie van mij gewoon een nieuwe lever krijgen tzt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:34

Needje schreef:
En dat systeem mag van mij op de schop. Bloos

Van mij ook. En ik weiger daaraan mee te werken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:36

Ik ben wel donor. Iedereen mag alles van me hebben al sik dood ben.
Mara als ik kon kiezen gingen mijn organen idd alleen naar mensen die zelf ook donor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:38

Iemand die dus zelf bewust zijn lever om zeep heeft geholpen...nee die wil ik na mijn dood niet helpen.

Iemand met een leverziekte maar al te graag.

Deze darter zou van mij mijn lever niet mogen hebben...
Wavhtlijsten zijn al veel te lang, geef het maar aan iemand die gewoon de pech heeft ziek te zijn geworden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 11:49

Needje schreef:
Persoonlijk vind ik dat mensen die niet willen doneren (heb het dus niet over mensen die door omstandigheden niet kunnen! doneren) zelf ook geen organen hoeven te krijgen.

precies zoals ik het bedoelde, maar dat mag wel he want wij zijn maar mindere! Rolleyes

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:52

Een onafhankelijk commisie krijgt alleen het ziektebeeld en waardoor het ziektebeeld is onstaan voor hun ogen, zij beslissen op welke plaats in de lijst deze mensen komen. Dus om nou te zeggen dat hij voorrang krijgt, nee hoor hij staat op de lijst, maar een meisje met een aangeboren leveraandoening zal toch eerder die lever krijgen dan hij. Juist en vooral omdat het zelftoegebrachte schade is. Die lijst is dus anoniem, bekend is type, bloedgroep, aandoening en de mate waarin de lever nodig is.

Johnny Kraaikamp Sr., Prins Claus, Prins Bernard en die crimineel op wiens naam ik nu niet kom; zij hebben wel degelijk voorrang gehad. Hier betreft het om hartaandoeningen en in prins Claus en Bernard's geval kanker. Zij zijn meerdere malen opengesneden en geloof me wij als burger waren er waarschijnlijk niet voldoende voor verzekerd geweest. Stond een keer in de panorama wat Bernard mankeerde en had gemankeerd.

En wat me helemaal tegen me borsdt stuitte was een ingezonden brief van iemand in de krant. Zij vond dat Johnny Kraaikamp voorrang had ivm zijn acteerprestaties enz. Dat is dus echt totale onzin, mijn vader is mij ook dierbaar, maar dat is voor een chirurg geen reden voor voorrang.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:59

Goh, mijn hart in een beroemd iemand.......... ik kies voor Robbie Williams!!

hahaha, nee ik vind ook dat als je niet wil doneren je ook niets mag ontvangen.
En dat er een paar beroemde mensen zijn die voorang krijgen is balen,
maar nu straf je alle andere Nederlanders die op de lijst staan en die ook snel een orgaan moeten hebben.

Maar goed dat is iemands mening, maar wat nou als jij zeer ernstige brandwonden hebt .. ben je ook blij dat je huid krijgt.
Of bloed tijdens een gevaarlijke operatie ..... enz.

edit: dus ook geen hormoonbehandelingen voor ivf (ed)
Laatst bijgewerkt door Brainless op 10-07-08 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:04

Ik kan me wel in het standpunt van de TS vinden, ook al ben ik zelf wel donor. Die paar rotte appels in de mand moeten het niet verpesten voor alle mensen die buiten hun eigen schuld om een donororgaan nodig hebben. Als ik dan de reactie van de TS lees, denk ik ook wel weer 'zonde, weer een potiëntele donor weg'. Terwijl daar juist zoveel behoefte aan is.

Wat mij betreft mag iemand die buiten eigen schuld om een donororgaan nodig heeft, best wel voorrang krijgen op mensen die hun lichaam willens en wetens hebben verpest door drank, sigaretten, drugs of wat dan ook. Het idee dat mijn hart, lever, long of wat dan ook naar zo iemand toe gaan, staat me eerlijk gezegt wat tegen.

Ik vind het rot voor die darter hoor, begrijp me niet verkeerd, hartstikke goed ook dat ie zoveel is afgevallen. Maar hij weet donders goed dat ie heel erg verkeerd bezig is geweest.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 12:29

Brainless schreef:
Goh, mijn hart in een beroemd iemand.......... ik kies voor Robbie Williams!!

hahaha, nee ik vind ook dat als je niet wil doneren je ook niets mag ontvangen.
En dat er een paar beroemde mensen zijn die voorang krijgen is balen,
maar nu straf je alle andere Nederlanders die op de lijst staan en die ook snel een orgaan moeten hebben.

Maar goed dat is iemands mening, maar wat nou als jij zeer ernstige brandwonden hebt .. ben je ook blij dat je huid krijgt.
Of bloed tijdens een gevaarlijke operatie ..... enz.

edit: dus ook geen hormoonbehandelingen voor ivf (ed)

bloed doneer ik wel Pling maar mag nu niet ivm tattoo.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:36

JoT schreef:
Ik kan me wel in het standpunt van de TS vinden, ook al ben ik zelf wel donor. Die paar rotte appels in de mand moeten het niet verpesten voor alle mensen die buiten hun eigen schuld om een donororgaan nodig hebben. Als ik dan de reactie van de TS lees, denk ik ook wel weer 'zonde, weer een potiëntele donor weg'. Terwijl daar juist zoveel behoefte aan is.

Wat mij betreft mag iemand die buiten eigen schuld om een donororgaan nodig heeft, best wel voorrang krijgen op mensen die hun lichaam willens en wetens hebben verpest door drank, sigaretten, drugs of wat dan ook. Het idee dat mijn hart, lever, long of wat dan ook naar zo iemand toe gaan, staat me eerlijk gezegt wat tegen.

Ik vind het rot voor die darter hoor, begrijp me niet verkeerd, hartstikke goed ook dat ie zoveel is afgevallen. Maar hij weet donders goed dat ie heel erg verkeerd bezig is geweest.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Donororganen zijn zo hard nodig en nu lopen mensen die dus een kans hebben om geholpen te worden deze hulp mis omdat er mensen geen donor willen zijn omdat een enkeling hunleven vergooit. Echt heel erg zonde.
Ik ben donor ik de volle overtuiging en als ik ooit nabestaanden van de mensen tref die hun levers (jaja hij heeft al twee nieuwen, binnen een week Knipoog ) aan mijn vader heb hebben geschonken zal ik ze persoonlijk hier voor bedanken. Mijn vader is ondanks dat zijn eerste operatie gigantisch mis is gegaan en hij daardoor twee benen moet missen zo voor uitgegaan en niet meer ziek. Hij kan een leven leiden als ieder ander, oke zonder benen maar daar valt wat aan te doen Knipoog

En hoe weten jullie dat belangrijke mensen geen donor zijn? Aan ze gevraagd misschien? Dat vind ik echt heel erg kort door de bocht gedacht. En ja er zijn mensen dievoorrang krijgen. Mijn vader bevoorbeeld, die is op urgentie direct als tweede op de lijst geplaatst en binnen een dag was er een lever. Dus ook de gewone mensen krijgen voorrang, dat komt alleen niet in de media Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:41

ik vind het kort door de bocht dat iedereen persee donor moet zijn, niemand mag meer een eigen keuze hebben, nee dat bepalen bokkers tegenwoordig wel voor ons.
sakkia, maar jou vader, had hij een leveraandoening net zoals andy fordham door de alcohol of niet? ik vind dat al een héél groot verschil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:41

Ik kan je vertellen dat het koninklijk huis geen donor is. Maar wel vooraan in de rij als er iets te halen valt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:43

faye, dat weten zij ook wel daar ben ik van overtuigd, maar dat geven ze niet toe omdat ze dan moeten zeggen dat dat ook krom is dan, maar dat is niet zo, want zij zijn o zoveel 'hoger" als ons. Zij mogen dat, wij niet.