JoT schreef:Ik kan me wel in het standpunt van de TS vinden, ook al ben ik zelf wel donor. Die paar rotte appels in de mand moeten het niet verpesten voor alle mensen die buiten hun eigen schuld om een donororgaan nodig hebben. Als ik dan de reactie van de TS lees, denk ik ook wel weer 'zonde, weer een potiëntele donor weg'. Terwijl daar juist zoveel behoefte aan is.
Wat mij betreft mag iemand die buiten eigen schuld om een donororgaan nodig heeft, best wel voorrang krijgen op mensen die hun lichaam willens en wetens hebben verpest door drank, sigaretten, drugs of wat dan ook. Het idee dat mijn hart, lever, long of wat dan ook naar zo iemand toe gaan, staat me eerlijk gezegt wat tegen.
Ik vind het rot voor die darter hoor, begrijp me niet verkeerd, hartstikke goed ook dat ie zoveel is afgevallen. Maar hij weet donders goed dat ie heel erg verkeerd bezig is geweest.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Donororganen zijn zo hard nodig en nu lopen mensen die dus een kans hebben om geholpen te worden deze hulp mis omdat er mensen geen donor willen zijn omdat een enkeling hunleven vergooit. Echt heel erg zonde.
Ik ben donor ik de volle overtuiging en als ik ooit nabestaanden van de mensen tref die hun levers (jaja hij heeft al twee nieuwen, binnen een week
) aan mijn vader heb hebben geschonken zal ik ze persoonlijk hier voor bedanken. Mijn vader is ondanks dat zijn eerste operatie gigantisch mis is gegaan en hij daardoor twee benen moet missen zo voor uitgegaan en niet meer ziek. Hij kan een leven leiden als ieder ander, oke zonder benen maar daar valt wat aan te doen
En hoe weten jullie dat belangrijke mensen geen donor zijn? Aan ze gevraagd misschien? Dat vind ik echt heel erg kort door de bocht gedacht. En ja er zijn mensen dievoorrang krijgen. Mijn vader bevoorbeeld, die is op urgentie direct als tweede op de lijst geplaatst en binnen een dag was er een lever. Dus ook de gewone mensen krijgen voorrang, dat komt alleen niet in de media