Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
higgins schreef:Ik denk dat ik voor de doodstraf ben, maar dan alleen voor de mensen die echt in herhaling zullen vallen als deze vrijkomen, en een echt gevaar zijn voor de samenleving.
Je hebt nou eenmaal echt zieke mensen rondlopen die vreselijke dingen doen ( denk aan serie moordenaars bv ).
Uiteraard moet het wel zeker zijn dat de persoon dat gedaan heeft, en ik vind dat het dan ook geen jaren moet duren voordat iemand dan echt die straf krijgt.
xx_Horsiex schreef:Kijk, sommige zeggen van, ja maar levenslang is erger. Hier in Nederland, zit je niet levenslang, de meeste krijgen nog geen 25 jaar voor moord. Nou lekker dan als die figuren weer vrij komen. Nee hoor, doe mij dan maar de doodstraf, zijn we er gelijk van af. Als we nou echt levenslang hadden zoals in de VS dan zou ik zeggen, ok, de doodstraf hoeft niet. Maar de gevangenis is hier toch net een hotel als je dat soms hoort.
En death row is er ook voor een reden. Rechtszaken kunnen jaren duren, en als je onschuldig bent, kun je die jaren gebruiken om jezelf nog vrij te krijgen. Als je gelijk wordt dood gemaakt dan heb je dus geen kans om in hoger beroep te gaan. Niet dat ik daarmee goedkeur dat onschuldige mensen worden vermoord, of in de gevangenis moeten zitten enzo hoor! Dat is natuurlijk verschrikkelijk!
geerke schreef:Levenslang in nederland bestaat niet,ze worden altijd weer vrijgelaten een keer,al is het na 30 jaar,niemand kent die gasten dan nog...
Danicque_ schreef:Natasja91 schreef:Niemand heeft het recht om over een ander zijn leven te beslissen.
Dus nee, voor mij geen doodstraf.
En diegene die moord gepleegd hebben dan? Die hebben toch precies hetzelfde gedaan, waarom hoeven hun dan alleen maar een x
aantal jaar te zitten terwijl het slachtoffer wel is overleden?
Halina schreef:geerke schreef:Levenslang in nederland bestaat niet,ze worden altijd weer vrijgelaten een keer,al is het na 30 jaar,niemand kent die gasten dan nog...
Dat is dus niet waar! Levenslang betekend in NL wel degelijk levenslang.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2005/7/25/250705levenslang.html
shagya schreef:Doodstraf is jezelf verlagen naar het niveau van de veroordeelde.