Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:27

slimmerik schreef:
Als je weet dat staffords mensen levensgevaarlijk kunnen verwonden, honden en kinderen kunnen doodbijten, dan kan ik me best wel enige terughoudendheid voorstellen. Alhoewel een blinde man..... tja die help je....simpel zat. Ja

En natuurlijk afmaken. Die hond heeft zich echt gericht op die blinde man. Geen twijfel: spuit erin Ja

Uiteindelijk kan elke hond dat natuurlijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 23:30

Oh ja, zoek voor mij ff een artikel over de teckel (blijkt de agressiefste hond te zijn) die een kind of andere hond heeft doodgebeten?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 09-07-08 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:30

schandalig............. echt schandalig!!!

Ik zou me doodschamen als mijn hond dat zou doen............

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:32

Lizzle schreef:

Uiteindelijk krijg je inderdaad elke hond wel zover als dat ie doorbijt... Echter denk ik wel dat dit soort honden sneller een verkeerde eigenaar treffen die dit soort gedrag wel "stoer" vinden of niet weten hoe ze er mee om moeten gaan waardoor zo'n hond je eerder grijpt..

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:34

Lizzle schreef:

Nee, zeker kan niet elke hond dat !
Word soms een beetje moe van mensen die zulke honden maar blijven verdedigen.

Slimmerik; echt afschuwelijk filmpje! (en meer van die filmpjes op Youtube Huilen )

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:42

slimmerik schreef:
Oh ja, zoek voor mij ff een artikel over de teckel (blijkt de agressiefste hond te zijn) die een kind of andere hond heeft doodgebeten?

klopt, hadden de Engelse, of de Duitse wetenschappers geloof ik uitgezocht en daaruit bleek idd dat de Teckel de agressiefste hond was (iig was gister geloof ik op de Duitse zender te zien Knipoog)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 23:44

Teckel blijkt idd het agressiefste hondje te zijn maar richt natuurlijk bij lange na niet de schade aan van een agressieve staf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:45

een teckel stamp ik met mijn vrije voet boven op zn koppie en dan laat ie wel los.......... bij een stef ben ik daar wat minder zeker van

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:48

Arme hond en arme man! Ach gut

Wat asociaal om te zeggen dat hij er maar niet tussen moet springen!
Snap niet dat mensen zo'n hond nemen als ze hem niet aankunnen. Scheve mond

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:05

slimmerik schreef:
Als je weet dat staffords mensen levensgevaarlijk kunnen verwonden, honden en kinderen kunnen doodbijten, dan kan ik me best wel enige terughoudendheid voorstellen. Alhoewel een blinde man..... tja die help je....simpel zat. Ja

En natuurlijk afmaken. Die hond heeft zich echt gericht op die blinde man. Geen twijfel: spuit erin Ja

Hallo,wake up call! We hebben het hier over 2 vechtende honden iets wat op elke plaats op de wereld waar honden samen ,,spelen''' dagelijks wel eens gebeurt.
Bij alle honden van alle rassen.
De Stafford in kwestie is helaas in het twijfelachtige bezit VAN EEN BAAS DIE DE VERANTWOORDING VAN ZO'N HOND NIET AANKAN.
De hond in kwestie weet niet dat het baasje van de geleide hond blind is , en in belangrijke mate afhankelijk is van het dier.

Belangrijk is dat mensen schijnbaar nog steeds niet beseffen dat honden niet spelen maar slechts in spelvorm dominantie aftasten,en ja, dat escaleert nog wel eens.
Slechts bij honden in de eigen roedel of groep honden die regelmatig bijeen gebracht worden en de hierachie bepaald is ,is er sprake van spel.
Honden worden bewust infantiel gefokt om ze voor ons mensen Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag te laten vertonen,DOES IT RING A BELL?
Natuurlijk slipt er wel eens 1 doorheen die wel normaal,maar voor de meeste mensen onacceptabel gedrag vertoont,voeg daar aan toe het mensen eigen vermenselijken van het gedrag van het dier ..... En je hebt een topic als dit.
Natuurlijk geopend door Slimmerik,die met een ware kruistocht bezig is tegen weerbare honden. Getuige haar onderschrift en haar reactie in diverse topics.....

Het is banketstaaf voor de blinde meneer en zijn hond. Als hij echter niet blind was geweest,was het een matpartij tussen 2 honden geweest dfe waarschijnlijk niet eens het nieuws had gehaald.
Het repressaille verhaal,ik kan niet vinden waar dat op gebaseerd is?
Of is het weer een vechthond dus criminele eigenaar? niet onmogelijk helaas, maar in 99% van de gevallen niet het geval.
Al willen sommige topicstarters ons anders doen geloven.
Voor de wet is het zo geregeld dat 2 honden los 2 schuld.
Dat de eigenaar van de blinde hond verwondingen heeft op gelopen is te verklaren omdat het ronduit gevaarlijk is om met je handen tussen 2 vechtende honden te komen omdat ze in de hitte van de strijd het verschil niet meer zien,je kan zelfs per ongeluk door je eigen hond gebeten worden,zeker als je zoals in dit geval niet kunt zien wat je doet.
Heldhaftig, heel begrijpelijk , maar niet slim.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 00:23

Sorry maar het is gewoon een nieuwsbericht.
En dit zijn niet "gewoon" twee mattende honden. De lab heeft ernstig gejankt waarop zijn eigenaar ingreep.

Gewoon een valse staf die zich ook nog eens keerde tegen de man die ze uit elkaar haalde. Maar één oplossing.

Mijn onderschrift gaat over RAD honden en daar hoort de staf niet bij CherokeeChum.

Niet slim? Weet en begrijp jij wel hoe afhankelijk zo'n man van zijn hond is. En je hoort een bijter niet los te laten in een losloopgebied. Dat kan zelfs een kleuter nog wel bedenken.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:35

Ik vind het belachelijk dat niemand ingreep behalve die man zelf!! Ik heb zelf zo'n soort situatie mee gemaakt (minder ernstig) en was zelf toen ook ernstig pissig. Mijn hond liep ook op een losloopgebied, ja daar lopen er meer los en ja er wordt wel eens wat gesnauwd. Maar als mijn hond 4 van die soort Husky's op hem af ziet komen in noodvaart. Vervolgens op zijn rug gaat liggen VOLLEDIG ONDERDANIG en ze hem alsnog met z'n 4en grijpen, dán grijp ik ook in. Ik laat niet zomaar mijn hond grijpen door 4 stuks... Als je weet dat je hond zo kan reageren laat m dan niet los.
En dat dan die eigenaresse(in mijn geval dus) er als een domme koe bij staat te kijken, nou sorry hoor...
Weet je dat ze bijten/aanvallen hou ze dan in godsnaam vast.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:39

Moedige man, petje af en veel respect. Ik weet niet of ik het zelf zou durven, ik weet het echt niet.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:42

Dapy schreef:
Moedige man, petje af en veel respect. Ik weet niet of ik het zelf zou durven, ik weet het echt niet.

Absoluut, ik weet ook niet of ik het zo zou durven vooral als je niet ziet wat er gaande is.Wel moet ik toegeven dat toen mijn hond gegrepen werd door 4 honden ik erop af ging zonder daar over na te denken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:48

Als er 1 hond "recht" heeft op af en toe veilig loslopen, dan is het een blindengeleidehond. En dat een blinde zijn "ogen" =hond probeert te redden is niet meer dan logisch. Een blinde vriendin van me is in Noorwegen gebeten door een hond terwijl ze niets deed. Denk maar niet dat de eigenaar ook maar iets gedaan heeft om haar te helpen, zelfs geen excuses! Een bijtende staffordshire is blijkbaar meer waard dan een blind mens.
Het is schokkend om alweer te zien hoe egoïstisch mensen zijn tav blinde mensen.
Boos!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:49

@Zoolgangster: nou idd, het is gewoon te belachelijk voor woorden

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 01:02

Flevolander schreef:
Lizzle schreef:

Uiteindelijk krijg je inderdaad elke hond wel zover als dat ie doorbijt... Echter denk ik wel dat dit soort honden sneller een verkeerde eigenaar treffen die dit soort gedrag wel "stoer" vinden of niet weten hoe ze er mee om moeten gaan waardoor zo'n hond je eerder grijpt..

Daar geef ik je absoluut gelijk in!

En dit type hond staat er natuurlijk om bekend om niet los te laten bij een beet, net zoals bijvoorbeeld een Husky.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:25

Honden vechten nou eenmaal,als je weet dat je hond niet luistert,hou hem dan aan de riem,as simple as that.
Feit blijft, als er ergens iets gebeurt mensen allemaal staan te kijken hoe het misgaat en niemand zich geroepen voelt om in te grijpen. Drenkeling te watwer ,autoongeluk ,vechtende honden etc.
De meeste mensen hebben ook geen idee hoe je vechtende honden uit elkaar haalt.
Het gaat vaak gepaard met zeer veel gegil en gegrom,en de meeste mensen hebben hun vingers lief of verstarren.
Ik vind het moedig van de blinde meneer dat hij zijn hond te hulp schoot,maar dat had niet nodig moeten zijn.
De eigenaar van de Staff,had zijn hond in de gaten moeten houden,en voorkomen dat de geleide hond gered had moeten worden.
De honden volgen hun natuur,als we niet willen dat dit escaleert moeten we ze niet met vreemde honden laten ,,spelen''.
Dat de eigenaar blind is,en afhankelijk van zijn hond maakt het dubbel vervelend.
Echter dit heeft niets te maken met het feit dat aan beide kanten verwijtbaarheid is.
En..... denk je nou echt dat die Staff denkt,die hond is van die blinde die zal ik s' ff toetakelen?
Kom op,dit is gewoon weer zo'n sensatie bericht in komkommer tijd waar honden menselijke eigenschappen worden toegedicht.
Als je alle honden moet inslapen die al eens met een andere hond gevochten hebben hou je vrij weinig honden over.
Maar het het past natuurlijk wel uitstekend in het straatje van Slimmerik,zoek maar eens op haar berichten en topics en oordeel zelf.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:33

CherokeeChum schreef:
Hallo,wake up call! We hebben het hier over 2 vechtende honden iets wat op elke plaats op de wereld waar honden samen ,,spelen''' dagelijks wel eens gebeurt.
Bij alle honden van alle rassen.
De Stafford in kwestie is helaas in het twijfelachtige bezit VAN EEN BAAS DIE DE VERANTWOORDING VAN ZO'N HOND NIET AANKAN.
De hond in kwestie weet niet dat het baasje van de geleide hond blind is , en in belangrijke mate afhankelijk is van het dier.

Belangrijk is dat mensen schijnbaar nog steeds niet beseffen dat honden niet spelen maar slechts in spelvorm dominantie aftasten,en ja, dat escaleert nog wel eens.
Slechts bij honden in de eigen roedel of groep honden die regelmatig bijeen gebracht worden en de hierachie bepaald is ,is er sprake van spel.
Honden worden bewust infantiel gefokt om ze voor ons mensen Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag te laten vertonen,DOES IT RING A BELL?
Natuurlijk slipt er wel eens 1 doorheen die wel normaal,maar voor de meeste mensen onacceptabel gedrag vertoont,voeg daar aan toe het mensen eigen vermenselijken van het gedrag van het dier ..... En je hebt een topic als dit.

EN VIND JIJ DAN DAT EEN DIER MET ZULK GEDRAG IN ON DICHTBEVOLKT NL THUISHOORT?

Natuurlijk geopend door Slimmerik,die met een ware kruistocht bezig is tegen weerbare honden. Getuige haar onderschrift en haar reactie in diverse topics.....

Het is banketstaaf voor de blinde meneer en zijn hond. Als hij echter niet blind was geweest,was het een matpartij tussen 2 honden geweest dfe waarschijnlijk niet eens het nieuws had gehaald.
Of is het weer een vechthond dus criminele eigenaar? niet onmogelijk helaas, maar in 99% van de gevallen niet het geval.

ALS HET EEN SYMPATHIEKE EIGENAAR IS, WAAROM IS DIE BLINDE DAN BANG?

Dat de eigenaar van de blinde hond verwondingen heeft op gelopen is te verklaren omdat het ronduit gevaarlijk is om met je handen tussen 2 vechtende honden te komen omdat ze in de hitte van de strijd het verschil niet meer zien,je kan zelfs per ongeluk door je eigen hond gebeten worden,zeker als je zoals in dit geval niet kunt zien wat je doet.
DUS JE MOET JE EIGEN HOND MAAR LATEN DOODBIJTEN?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 10:35

CherokeeChum schreef:
Ik vind het moedig van de blinde meneer dat hij zijn hond te hulp schoot,maar dat had niet nodig moeten zijn.
De eigenaar van de Staff,had zijn hond in de gaten moeten houden,en voorkomen dat de geleide hond gered had moeten worden.De honden volgen hun natuur,als we niet willen dat dit escaleert moeten we ze niet met vreemde honden laten ,,spelen''

Precies die hond mag helemaal niet los. Een staf die anderen zo kan toetakelen. Heeft trouwens niets met instinct of iets te maken. Deze hond is gewoon vals. En natuurlijk ga je niet afwachten of zo'n staf nu wel of niet je hond zal doodbijten. Daar hebben stafs al teveel slachtoffers voor gemaakt.
.
CherokeeChum schreef:
Echter dit heeft niets te maken met het feit dat aan beide kanten verwijtbaarheid is.
En..... denk je nou echt dat die Staff denkt,die hond is van die blinde die zal ik s' ff toetakelen?

Van beide kanten vewijtbaar? Wat valt die blinde nou in godsnaam te verwijten. Dat ie zijn hond probeert te redden? Kom toch. Nee, die staf maakt het niet uit wat voor hond ie tussen zijn kaken krijgt. Àls ie er maar eentje tussen krijgt. Die hond had nooit los mogen lopen. Basta.

En geloof maar dat eigenaar crimineel is: alleen zijn uitspraak al is ronduit aso. En idd de blinde is niet voor niets bang van deze meneer. Dàt is nou zo jammer: 90% van dit "soort" honden vind je bij bepaalde type mensen. Mensen waar je idd liever geen "discussie" mee voert en deze honden als verlengde van hun ego en als wapen gebruiken, simpel omdat het zo stoer is.

En daar worden de 10% goedwillende en goed handelende staf eigenaren de dupe van. Want die zijn er gelukkig ook.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:44

slimmerik schreef:
Sorry maar het is gewoon een nieuwsbericht.
En dit zijn niet "gewoon" twee mattende honden. De lab heeft ernstig gejankt waarop zijn eigenaar ingreep.

Plingat er gejankt en gegromd word is normaal hondengedrag,dat de eigenaar ingrijpt is begrijpelijk.

Gewoon een valse staf die zich ook nog eens keerde tegen de man die ze uit elkaar haalde. Maar één oplossing.

* Vals is een menselijke emotie,jouw niet onbekend.
Vals is beredenerend iemand iets aandoen,een hond is primair.
Er zit een grote kans in dat hij gebeten is door zijn eigen hond toen hij ze uit elkaar probeerde te halen op de tast.
De oplossing is simpel,geen vreemde honden loslaten bij elkaar als je niet weet hoe ze opelkaar reageren. Ook blindegeleide honden zijn honden,en worden als zodanig beschouwd door andere honden.

Mijn onderschrift gaat over RAD honden en daar hoort de staf niet bij CherokeeChum.

Plingan kan je die nu wel verwijderen,want de R.A.D HONDEN BESTAAN NIET MEER.

Niet slim? Weet en begrijp jij wel hoe afhankelijk zo'n man van zijn hond is. En je hoort een bijter niet los te laten in een losloopgebied. Dat kan zelfs een kleuter nog wel bedenken.

*IK BESEF HEEL GOED HOE AFHANKELIJK ZO'N MAN VAN ZO'N HOND IS EN DAAROM BEGRIJP IK OOK NIET DAT IE ZULKE RISICO'S NEEMT MET HET DIER.
Een ongeluk zit in een klein hoekje,ik ga er tenminste vanuit dat de eigenaar van de Staff deze niet heeft losgelaten op de geleidehond.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:45

CherokeeChum schreef:

Vind het niet aan beide kanten verwijtbaar of de eigenaar van de Staff kent zijn hond echt heel slecht (en dan had hij zijn hond vast moeten houden).

CherokeeChum schreef:
Maar het het past natuurlijk wel uitstekend in het straatje van Slimmerik,zoek maar eens op haar berichten en topics en oordeel zelf.

Vind dit een erg persoonlijke sneer?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:55

Klara16 schreef:
CherokeeChum schreef:

EN VIND JIJ DAN DAT EEN DIER MET ZULK GEDRAG IN ON DICHTBEVOLKT NL THUISHOORT?

* Besef je wel dat niet paardenliefhebbers zich dat ook vaak afvragen als ze weer iemand zien tobben met een paard in het verkeer.
Mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen.

ALS HET EEN SYMPATHIEKE EIGENAAR IS, WAAROM IS DIE BLINDE DAN BANG?

Plingat kan ik helaas niet terugvinden,misschien kennen ze elkaar?

DUS JE MOET JE EIGEN HOND MAAR LATEN DOODBIJTEN?

* Ik zou het niet doen,en proberen in te grijpen,maar je neemt een risico op verwondingen
als je het verkeerd doet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 10:58

@CherokeeChum: je antwoorden zijn echt onleesbaar zo. Kan dus niet antwoorden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:05

Quellian schreef:
CherokeeChum schreef:

Vind het niet aan beide kanten verwijtbaar of de eigenaar van de Staff kent zijn hond echt heel slecht (en dan had hij zijn hond vast moeten houden).

*Voor de wet is het zo geregeld,en daar staan wel meer dingen in waar ik het niet mee eens ben. Dat houd echter wel in dat op het moment dat ik me daar niet aan houd het risico loop om de gevolgen te moeten dragen

CherokeeChum schreef:

Vind dit een erg persoonlijke sneer?

Zij misbruikt haar topics om weerzin op te wekken en stemming te maken tegen dit soort honden en hun eigenaren. Waarom heb je anders zo'n onderschrift?
Wat ik daar persoonlijk van vind moge duidelijk zijn. Wat een ander er van vind kunnen ze zelf uitdestileren middels de zoekfunctie.