Gruwelijk verminkte vos gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rashja

Re: Gruwelijk verminkte vos gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:40

Misselijk wagelijk
Ik snap niet dat mensen dat kunnen.
Arm beestje.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:41

Man, man, man waar gaat het heen met de wereld. Wat een zieke geest heeft de persoon die dit op zijn geweten heeft. Dat ze de dader mogen vinden en laten voelen wat de vos gevoeld heeft..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:42

twistermahoi schreef:
Ik dacht dat ze een paard bedoelde met de kleur vos.. pas bij 'ze gooide het lijkje uit de auto' bedacht ik me..
erg zonde, dat zulke mensen bestaan, hou ingodsnaam komt het ook maar in je domme kop om zoiets walgelijks te doen.. Boos!

Dat had ik dus ook.

Dit soort mensen zouden gewoon van de aardbol moeten verdwijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:48

Misselijk Waarom is het nou zó moeilijk om mensen een beetje respect voor dieren bij te brengen. Ze doen maar alsof dieren geen rechten hebben en geen pijn voelen. Alsof ze het recht hebben zoiets te doen omdat het 'maar' een dier is. Maar het zijn ook wezens met gevoel! Verdomme, mag hopen dat de daders iets heel ernstigs overkomt, maakt me niet uit wat.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:56

Frusty en daar gaan ze weer! Stelletje dwazen, ik hoop ze het allerergste toe en als ik iemand rond zie lopen met vossenstaart aan z'n helm of weet ik veel wat dan ga ik daar zeker wat van zeggen! Verdrietig ziekelijk.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:01

Walgelijk Misselijk , kan er niets anders van maken.
Wat bezielt dat soort mensen toch vraag ik me altijd af. Weerloze dieren zoiets aandoen Stoom uit je oren

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:15

Miss_Montana schreef:
Misselijk Waarom is het nou zó moeilijk om mensen een beetje respect voor dieren bij te brengen.

Het begint al bij de kinderen van nu (niet èlke ouder op bokt hiermee bedoelend) ze worden gewoon geen respect voor de natuur bijgebracht.

De natuur is onze accessoire geworden.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:11

Esther28 schreef:
Walgelijk Misselijk , kan er niets anders van maken.
Wat bezielt dat soort mensen toch vraag ik me altijd af. Weerloze dieren zoiets aandoen Stoom uit je oren

Ik kan ook niks anders zeggen dan dit..

Gewoon verschrikkelijk, dat sommige mensen dat kunnen! :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:45

ik weet niet.. maar ik zie een beetje een andere kant van het verhaal.

wij hadden pas snachts een vos in ons kippenhok (op stal). die heeft er een stuk of 7 doodgebeten, zonder op te eten of wat dan ook.. Zo'n beest kan je wel wegjagen, maar als ie weet waar je het kan halen dan blijven ze terugkomen.
Ons gaas is heel sterk maar hij heeft het toch kapot kunnen bijten.. de staleigenaar is snachts naar buitengerend en heeft hem met n bijl in 1 klap gedood. Je kan zo;n beest gewoon niet laten gaan, dan kun je al je kippen weg gedag zeggen! devolgende dag heeft hij hem naar een leerlooier gebracht om er een hoed van te laten maken Tong uitsteken
terwjl zij zelf ook heel veel dieren hebben en hij vond het ook naar om te moeten doen.
Voor t zelfde gelkd had ie de staartafgesneden omdat ie die mooi vond en m ergens buiten gedumpt omdat je m niet zomaar in de kliko kan doen.. en die vos was later gevonden en dan is het ineens gruwelijke dierenmishandeling...

kijk t kan natuurlijk zijn, maar iedereen gtgelijk van het ergse uit.. Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:06

Er zit imo een groot verschil tussen een dier in 1 klap of schot doden of alleen de staart afsnijden en dood laten bloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:40

VivaLaVida schreef:

wij hadden pas snachts een vos in ons kippenhok (op stal). die heeft er een stuk of 7 doodgebeten, zonder op te eten of wat dan ook.. Zo'n beest kan je wel wegjagen, maar als ie weet waar je het kan halen dan blijven ze terugkomen.
Ons gaas is heel sterk maar hij heeft het toch kapot kunnen bijten.. de staleigenaar is snachts naar buitengerend en heeft hem met n bijl in 1 klap gedood. Je kan zo;n beest gewoon niet laten gaan, dan kun je al je kippen weg gedag zeggen! devolgende dag heeft hij hem naar een leerlooier gebracht om er een hoed van te laten maken Tong uitsteken
terwjl zij zelf ook heel veel dieren hebben en hij vond het ook naar om te moeten doen.
Voor t zelfde gelkd had ie de staartafgesneden omdat ie die mooi vond en m ergens buiten gedumpt omdat je m niet zomaar in de kliko kan doen.. en die vos was later gevonden en dan is het ineens gruwelijke dierenmishandeling...

Als hij het echt zo naar vond zoals jij zegt laat die er echt geen hoed van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:32

waar slaat dat nou weer op Nors opkijken dat beest is dood hoor.. jouw schoenen zijn ook van leer Clown
Hij vond het heel naar want het was een mooi beest maar ert niets anders op. En als hij graag zo'n muts wil, why not Clown
Misschien ben ik te boers maar ik zie er het probleem niet van in.
Nicolletje : er staat dat de vos ook een schotwond had. Dus ze hebben niet alleen de staart eraf gesneden en dood laten bloeden.. Het verhaal word steeds dramatischer Haha!

Als de vos echt dood is gebloed ipv met dat schot gelijk gedood is dat heel naar.. ben benieuwd hoe ze dat weten..
misschien hebben ze het wel klakkeloos aangenomen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:40

__Jesper schreef:
Dat soort werk moet je helemaal niet aan zulke 'liefhebbers' overlaten.

Laat dat gewoon over aan professionals die er tenminste wel verstand van hebben.

Juist Ja

Verder is het natuurlijk kwalijk dat de vos eerst dood moest bloeden....En dat alleen om zijn staart....

Er zijn ook andere manieren om daar aan te komen...dus waarom dit zo moet

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:58

Jemig, welke gek doet zoiets.

Nemen die mensen toch gewoon nep bont... Scheve mond

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:14

Vreselijk... wat moet dat een vreselijke pijn zijn voor zo'n beestje dat niks verkeerds doet..

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:17

wat heb je toch een rare mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:23

__Jesper schreef:
Als hij het echt zo naar vond zoals jij zegt laat die er echt geen hoed van maken.

Dat is jou mening, je kan het ook anders zien.. je vond het zo naar om te doen, dat je nu het diertje een uh tweede bestemming/functie (ik zou niet weten hoe ik het anders moet verwoorden) wil geven, waarin je het dier wel accepteert, dus in de vorm van een hoed in plaats van in het kippenhok alle kippen uitmoordend. Dus zeg maar uit respect voor het dier. Want 1 vos of continu je kippen, wat heb je liever? Ik dan liever 1 vos in plaats van telkens alle kippen nutteloos dood. Dat is 1x "nutteloos" (je beschermd al je kippen) vos dood tegenover staande van tig x nutteloos kippen dood.

Ik vraag me ook af hoe deze vos nu dood is gegaan, gelijk door dat schot of doordat de staart afgesneden is en die toen is doodgebloed. Heeft iemand daar onderzoek naar gedaan? Of hebben ze maar gewoon wat dramatisch neergezet? Vind er namelijk wel verschil in zitten. Misschien is ook deze vos wel gedood ter bescherming van andere dieren.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:03

Nee he.
Dat is vlakbij mij, ik rij iedere dag over de N11 en zag 2 weken terug voor het eerst een vos bij Hazerswoude in de omgeving. Vond het onwijs gaaf en ik dacht dat je die dus niet zo vaak tegenkwam in de bebouwde kom, maar misschien dus wel.... als ze al zo 'makkelijk' gevangen worden...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:48

Tranen in mijn ogen wat vreselijk hoe kunnen ze , hoe durven ze uberhaupt zo'n lelijk k.ut staartje aan hun hoed te dragen of iets ,als ik zoiets zie ik ruk het er persoonlijk af , evenals bontjassen.
Komop man bah, zieke mensen, het liefst zou je hun vel eraf halen.. (oké nu word het toch iets te vies haha *LOL* ) word hier gewoon zo zwaaar kwaad om.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:02

Jakkes, ik heb gelijk buikpijn. Kan wel janken om dit soort praktijken.
En ik woon nog vlakbij ook! Mag wel oppassen met mijn kat buiten. Die heeft ook zo'n staart. Verdrietig
Ik hoop serieus dat die mensen niet meer rustig kunnen slapen hierom. Zal wel net maar dat hoop ik echt!!
Jakkes.

Kan er niet over uit.

Blegh Verdrietig

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:34

Jeetje, arm dier.. Verdrietig

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:46

VivaLaVida schreef:

Nee wauw wat onwijs komisch dat hij er een hoe van liet maken ,leuk dat smileytje er achter ook! Knipoog.
En daarom zou het natuurlijk niet erg zijn als iemand een staart van een vos afsnijd en dan leuk dumpt.

Zóveel dieren doen wat fout niet alleen vossen , en dus als een paard b.v elke keer honden trapt moet daar ook maar een hoed van gemaakt worden? Dromen

Ja beetje flauw voorbeeld, maar ik wist even niks en dit kwam als enige in me op.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:33

Vreselijk!
Bij sommige zit echt een steekje los

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:35

sjonge jonge.
hoe erg zijn sommige mensen er toch ook aan toe.
hoe háál je het in je hoofd.
dan kan je echt hevig aan de medicijnen.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:42

Zucht waar om wordt de wereld zo verkloot door mensen die het geen zak interesseert? Ik (als dierenliefhebber die zorgt voor alles wat leeft, diertjes die pijn hebben niet laat leiden en deze dieren in alles probeert te steunen) heb zoms het gevoel dat ik geen kant meer op kan. Er valt bijna niet meer tegenop te boksen. Mensen lijken zieker te worden met de dag. Hoop is het enige dat ons nog op de been houd. Hoop dat dit eenmalig was.