Maartje1990 schreef:och.. ik las 't op teletekst.. maar.. zijn vrouw.. hoe noemen we haar? hetero? lesbisch? bi?
hoe vertel je dat trouwens? En wanneer, na de 5e date?

En hoe deed hij dat met kleren? Sorry heb allemaal hele gekke gedachtes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:och.. ik las 't op teletekst.. maar.. zijn vrouw.. hoe noemen we haar? hetero? lesbisch? bi?
Sok schreef:Laat die mensen toch lekker gelukkig zijn met hun kindje, wat maakt t uit hoe het ter wereld is gekomen?
Suziej schreef:Ik vind het ronduit belachelijk. Kijk dat die 'man' graag een man wil zijn maakt me niet uit, lijkt me erg genoeg om in een verkeerd lichaam geboren te worden. Maar wees dan ook echt een man, en ga niet zwanger worden. Jullie zeggen het allemaal net zo mooi; 'Ach, later even aan het kind uitleggen en er is niets aan de hand'. Nou ik kan me echt niet voorstellen dat het zo makkelijk zal zijn voor dat kind. Wat denk je, dat het kind niet ontzettend gepest gaat worden? Dat het kind het er geen ontzettende moeite mee zal hebben? Tuurlijk op een bepaalde leeftijd groei je er overheen en heb je er 'vrede' mee, maar ik denk dat je de hedendaagse puber er echt niet mee aan hoeft te komen dat zijn/haar vader eigenlijk een vrouw is hoor. Heb nu al medelijden met het kindje...
RedPassion schreef:Ach, als het kind niet gepest gaat worden met de manier waarop hij/zij verwekt is, dan wel met zijn/haar rare kleren, bril of rode haar. Men vindt altijd wel een stok om een hond mee te slaan.
En wie een kind liefde, verzorging en veiligheid kan bieden kan een kind volgens mij goed opvoeden, ongeacht geslacht en geaardheid.
RedPassion schreef:Ach, als het kind niet gepest gaat worden met de manier waarop hij/zij verwekt is, dan wel met zijn/haar rare kleren, bril of rode haar. Men vindt altijd wel een stok om een hond mee te slaan.
En wie een kind liefde, verzorging en veiligheid kan bieden kan een kind volgens mij goed opvoeden, ongeacht geslacht en geaardheid.
Adil18 schreef:Theoretisch zeer wel mogelijk, in de praktijk vrijwel onmogelijk...
Adil18 schreef:Bovendien, wat voor impact heeft het op het kind te weten dat zijn ouders niet 'normaal' zijn? Is hij dan ook niet normaal? Hebben zijn vriendjes misschien dan toch gelijk...?
Adil18 schreef:Klinkt dom, maar zo wodt geredeneerd. Jij kunt het allemaal we zo zien, maar jij ziet niet in die positie en het kind wat op komst is wel.
Adil18 schreef:En als je een man wilt zijn weet je dat een kind baren daar niet bij hoort toch...?
Suziej schreef:RedPassion schreef:Ach, als het kind niet gepest gaat worden met de manier waarop hij/zij verwekt is, dan wel met zijn/haar rare kleren, bril of rode haar. Men vindt altijd wel een stok om een hond mee te slaan.
Niet elk kind word gepest hoor? Maar dit word gewoon een kind dat sowiezo gepest word. En die ouders zullen zeker het kind wel goed kunnen opvoeden, daar gaat het niet om. Maar dat wil niet zeggen dat het minder erg word voor het kind. Goede verzorging neemt niet weg dat de papa van het kind eigenlijk de mama is, en de mama eigenlijk niet de mama is, en dat de echte papa onbekend is. Zie jij dat maar uit te leggen aan je kind. Ik zou het niet willen.
runningkawa schreef:tja jammer dan dat zijn vrouw geen kinderen kon krijgen...helaas was bij hem niet alles helemaal weg gesleuteld...had hij er ook geen kunnen krijgen..zoals altijd met mannen het geval is...
RedPassion schreef:runningkawa schreef:tja jammer dan dat zijn vrouw geen kinderen kon krijgen...helaas was bij hem niet alles helemaal weg gesleuteld...had hij er ook geen kunnen krijgen..zoals altijd met mannen het geval is...
En bij 'gewone' hetero's is het zeker wel sneu dat de vrouw geen kinderen kan krijgen? Dan is het ineens heel normaal dat er ik-weet-niet-hoeveel behandelingen tegenaan gegooid worden om toch zwanger te raken.
RedPassion schreef:Adil18 schreef:Theoretisch zeer wel mogelijk, in de praktijk vrijwel onmogelijk...
Op welk gedeelte van mijn post doel je hiermee?
Dat het kint niet daarom gepest gaat worden, geaccepteerd wordt etc.Adil18 schreef:Bovendien, wat voor impact heeft het op het kind te weten dat zijn ouders niet 'normaal' zijn? Is hij dan ook niet normaal? Hebben zijn vriendjes misschien dan toch gelijk...?
Voor een kind die ermee opgroeit is het veel vanzelfsprekender. En wie zegt dat zijn vriendjes het niet normaal zullen vinden? Er zijn ruimdenkende mensen op de wereld, al lijken ze in dit topic ver te zoeken.
Wie? Waar? Ruimdenken? Maak het ff, ook ruimdenkendheid kent zijn grenzen hoor. En natuurlijk kan het kind denken niet normal te zijn zoals zijn vrienden, immers zijn zijn ouders niet de doorsnee ouders en daarmee toch ook abnormaal? En ruimdenkende mensen zegt vooralsnog niks over ruimdenkende kids, immers zijn zij nig niet in staat zo ruim te denken als de volwassen mens(Hoewel, ik ken uitzpnderingen natuurlijk, mar dat komt dan veelal daardoor dat de volwassen persoon niet zo ruimdenkend is...
Adil18 schreef:Klinkt dom, maar zo wodt geredeneerd. Jij kunt het allemaal we zo zien, maar jij ziet niet in die positie en het kind wat op komst is wel.
Dat er zo wordt geredeneerd door veel mensen is inderdaad erg dom![]()
Ik zit inderdaad niet in die positie, maar zoals ik al eerder schreef; als het kind hier niet om gepest zal worden kan het net zo goed om iets anders gaan.
Dat is een aanname, het kind HOEFT niet gepest te worden, het kan...Echter is het risico erop met zulke ouders een tikkeltje groter dan normaal...denk je niet? Misschien verbieden ouders wel hun kinderen om met dit kind te spelen juist vanwege de ouders...Heel goed mogelijk...Beetje banketstaaf voor het kindjeAdil18 schreef:En als je een man wilt zijn weet je dat een kind baren daar niet bij hoort toch...?
Ja, maar zijn vrouw kon geen kinderen krijgen en hij nog wel dus.
RedPassion schreef:Nee, natuurlijk wordt niet elk kind gepest, ik wil er alleen mee zeggen dat er zoveel redenen zijn om gepest te worden. Moeten alle ouders met rood haar dan ook maar geen kinderen krijgen? Kinderen met rood haar worden immers ook vaak gepest.
Waarom zou dit kind sowieso gepest gaan worden?
runningkawa schreef:Maar niet een vrouw die man wil zijn, daar een hoop kosten in heeft gehad, om daarna nog maar weer ff een kind op de wereld te zetten.
Een man kan dat niet...dus ook een omgebouwde man hoort dat niet te kunnen.
Je wilt man of vrouw zijn, niet vandaag dit en morgen dat...
RedPassion schreef:runningkawa schreef:tja jammer dan dat zijn vrouw geen kinderen kon krijgen...helaas was bij hem niet alles helemaal weg gesleuteld...had hij er ook geen kunnen krijgen..zoals altijd met mannen het geval is...
En bij 'gewone' hetero's is het zeker wel sneu dat de vrouw geen kinderen kan krijgen? Dan is het ineens heel normaal dat er ik-weet-niet-hoeveel behandelingen tegenaan gegooid worden om toch zwanger te raken.
runningkawa schreef:Maar niet een vrouw die man wil zijn, daar een hoop kosten in heeft gehad, om daarna nog maar weer ff een kind op de wereld te zetten.
Een man kan dat niet...dus ook een omgebouwde man hoort dat niet te kunnen.
Je wilt man of vrouw zijn, niet vandaag dit en morgen dat...
Tellie schreef:Ik sta echt versteld van sommige reacties hier. Het is een man dus hij mag geen kinderen krijgen. Wat een onzin zeg. Alleen omdat hij zich heeft laten ombouwen gaat daar ook zijn kans op kinderen? Pff, kom op zeg. En de reacties over dat het kind er geen goed leven door zal krijgen geloof ik ook niet. Die kinderen weten niet beter. Door mensen die zo kortzichtig denken en meteen met vooroordelen komen maken het voor het kind in de toekomst moeilijk.
In mijn ogen is het super wat ze gedaan hebben. Ze hebben het kind wat ze willen. Het kind heeft een vader en een moeder en is geboren in een liefdevolle omgeving. Om meer kan je niet vragen.
Milou90 schreef:Al met al vind ik het een redelijke oplossing van het probleem van het paar.
Het is eventjes raar om aan het kind uit te leggen waar ze nou precies vandaan komt, maar als dat alles is..
RedPassion schreef:Voor een kind die ermee opgroeit is het veel vanzelfsprekender. En wie zegt dat zijn vriendjes het niet normaal zullen vinden? Er zijn ruimdenkende mensen op de wereld, al lijken ze in dit topic ver te zoeken.
Suziej schreef:Er is nergens gesuggereerd dat het kind geen goed leven zal gaan krijgen. Ik denk dat het kind niets te wensen over zal laten aan de opvoeding, maar er is meer dan alleen opvoeding in het leven. Dingen wie de ouders niet in de hand hebben. Zoals het gepest worden.