Digitale kinderlokker neemt bediening webcam over

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: Digitale kinderlokker neemt bediening webcam over

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:12

Pff ja dit las ik laatst ook in de krant! Echt ziek

Dit vind ik wel echt een reden om kinderen geen webcam te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:08

Mirte_ schreef:
En ik dacht dat ik paranoie was dat ik m'n cam altijd de andere kant op draai Nagelbijten / Gniffelen

Ha, same here.
Nou ja, ik plak hem af met tape (geïntegreerde cam, heb laptop).

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:28

Zooo.. het moet niet gekker worden Scheve mond hoe ziek in je hoofd ben je dan..

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:15

Moet inderdaad niet gekker worden
Heb geen webcam hoef er ook geen

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:55

Pff die mensen zijn echt ziek in hun hoofd Misselijk Ik heb wel een webcam, maar die gaat ook niet voor iedereen aan. Verder heb ik ook geen onbekende personen op mijn msn.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:16

ze hacken soms ook je msn of hyves en beweren dan dat ze de pc onklaar kunnen maken oid als je niet doet wat ze vragen en dat is dus jezelf laten zien voor je webcam. Vervolgens slaan ze die beelden op en zetten ze je weer onder druk om verder te gaan omdat ze die beelden anders naar je ouders ed sturen.
Ga hier ajb niet op in, bespreek het DIRECT met je ouders of iemand anders die je vertrouwt. Ik ben mentor op het VMBO en bespreek dit ook met mijn leerlingen. Het zijn geen verzonnen dingen, deze zieke en helaas ook handige geesten bestaan echt.
Helemaal geen webcan is de beste oplossing, maar soms is het juist zo leuk om elkaar te zien.
En zet ook altijd je pc uit wanneer je hem niet gebruikt, zo maak je de kans op hacken kleiner. En natuurlijk uitkijken welke 'zwoele' foto je op je hyves oid zet!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:59

Ik heb sinds kort een eigen laptop, daarvoor ging de webcam van de huiscomputer er gewoon uit als hij niet gebruikt werd. Toch vind ik die webcam in de laptop erg onhanding, omdat dit dus gewoon kan gebeuren. Ik klap mijn laptop daarom maar dicht als ik hem niet gebruik. Ik vind webcams echt rot dingen en toen ik de laptop kocht dacht ik dat er geen een in zat. Maar niet dus.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:17

Maar een Trojan Horse houd de minste virusscanner al tegen, de mijne in ieder geval wel. Dus zo'n gevaar zal het ook wel weer niet zijn.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:19

Zoiets was er wel al dat ze een programma hadden waar mee je mensen hun webcam kon aanzetten zonder dat ze het doorhadden, weet niet meer waar ik het had gezien, maar ik hang mijn cam altijd naar beneden als hij uit is of ik trek hem uit de pc. Bloos

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:44

Ik kan het dan ook niet begrijpen dat er ouders zijn die hun basisschoolkinderen een pc op hun kamer geven. Je moet er toch een beetje zicht ophouden wat ze allemaal uitspoken op het net. Kinderen hebben soms geen idee van wat er gebeurt, zij zien en horen wat ze zien en horen, maar niet dat wat er (soms) achterzit.
Op mijn werk (bieb) geven we ook wel eens cursussen aan ouders over internet en kinderen (mediawijsheid). Veel ouders weten namelijk nog minder over pc en internet dan hun kinderen Clown .
Ook als je ouder bent (12 plus zeg maar), moet je je bewust blijven van de gevaren van zo'n prachtig medium. Goed om te lezen dat iedereen zich dat op Bokt in ieder geval wel is!

Maar wat een akelig idee dat pedofielen dit soort dingen doen. Mijn dochter is nu 4, maar ik vraag me wel eens af hoe we haar op een verantwoorde manier kunnen voorbereiden op de boze wereld..zucht.. Verdrietig