Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:00

en dan begrijp je niet dat er van bovenhand wordt ingegrepen? Dit land is lid van de EU... ik neem aan dat er daar wel mensen zijn die wat menselijker denken?
Onbegrijpelijk

we leven in een rare wereld

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:02

Jeetje, wat erg zeg!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:06

Tssss arm kind.
Die oom mogen ze wel even langs sturen, dan castreer ik hem wel met een aardappelschilmesje ofzo....

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:07

Nou zeg dit is niet normaal meer.

Arm kind, daar gaat je jeugd.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:25

afschuwelijk!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:26

Jeetje arm kind.. Maar ook de baby die hier de dupe van word.. Zal namelijk vast geen 'normaal' kind uit komen.. Scheve mond

Wat verschrikkelijk zeg.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:29

Echt erg!
maar wat zal er met dat kind gebeuren? want zij zal het kind neit kunnen opvoeden.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:34

Arm meisje Ach gut
Dit is niet normaal...

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:35

Somebitch schreef:
Jeetje arm kind.. Maar ook de baby die hier de dupe van word.. Zal namelijk vast geen 'normaal' kind uit komen.. Scheve mond

Wat verschrikkelijk zeg.

Ja inderdaad. En ook erg prettig om te weten dat de oom van je moeder je vader is. Nagelbijten / Gniffelen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 19:36

Wat er met het kind zal gebeuren is ook maar een vraag.
Het is te hopen dat ze er thuis een beetje financieel goed bijzittten...Roemenië staat nu niet bepaald bekend als een rijk land...wat als het meisje haar school en haar toekomst moet opgeven om voor het kind te gaan zorgen?

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:39

Jeetje was verschrikkelijk, het zou je toch gebeuren.. Scheve mond

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:39

xKatleentjex schreef:
Het is te hopen dat ze er thuis een beetje financieel goed bijzittten...Roemenië staat nu niet bepaald bekend als een rijk land...wat als het meisje haar school en haar toekomst moet opgeven om voor het kind te gaan zorgen?

dat zou al helemaal erg zijn, ze heeft geen leven meer over.
ben benieuwd wat er ook met die oom gebeurd

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:40

Hinata schreef:
Somebitch schreef:

Wat verschrikkelijk zeg.

Ja inderdaad. En ook erg prettig om te weten dat de oom van je moeder je vader is. Nagelbijten / Gniffelen

Het lijkt mij erger om te weten dat je vader een 'verkrachter' is, ook al is het idd ook niet fijn als je vader de oom van je moeder is..

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:07

Gewoon afgrijselijk dit..
Zo jong
Ben benieuwd hoe het verder gaat, en hoop dat het meisje een mege goede begeleiding krijgt.

meisje kan wel fluiten naar haar jeugd Ach gut

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:21

gatver damme wat een viespeuk.. arm kind

Maar ze kan gewoon bevallen.. het lichaampast zich er naar aan.. en misschien heeft ze wel een bredere bouw.. maar haar lichaam is in staat om zwanger te raken dus ook om te baren hoe gruwelijk het ook klinkt..
Ik heb ook een kinderfiguurtje ( paardrijbroek 164 en 172 ) en ben ook zwanger heb alleen een gezonde leeftijd..

psygische zal het wel zwaar zijn verschrikkelijk een kind dat een kind baart en dan al die volwasse hormonen al in haar lichaam..

ik neem aan dat het kindje niet door haar opgevoedt word zodat ze nog wel van haar jeugd kan genieten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:23

Er zijn altijd uitzonderingen op regels, en die hadden ze in dit geval gerust mogen toepassen. Dat een meisje van 11 in verwachting kan raken betekend niet dat het lichaam het ook echt aankan. Vergelijken met iemand die ouder is met dezelfde kledingmaat is een beetje scheef.

Arm, arm kind.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:23

xKatleentjex schreef:

Ga maar van het laatste uit. Of het kindje wordt zodra de bevalling voorbij is bij een van die fijne "weeshuizen" te vondeling gelegd. Het is Roemenie, zover ik weet niet het meest ontwikkelde land van de EU.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:24

Bloos! dat kunnen ze toch niet zomaar laten gebeuren?
wat verschrikkelijk, ik kan hier echt niet bij

Vreselijk sneu.. Scheve mond

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:33

Cassidy schreef:
Er zijn altijd uitzonderingen op regels, en die hadden ze in dit geval gerust mogen toepassen. Dat een meisje van 11 in verwachting kan raken betekend niet dat het lichaam het ook echt aankan. Vergelijken met iemand die ouder is met dezelfde kledingmaat is een beetje scheef.

Arm, arm kind.

ik zeg niet dat ik het niet verschrikkelijk vind vind het gewoon weg ziek en erg dat ze het laten zitten..maar het vrouwen lichaampast zich aan er zijn jongeren meiden die bevallen zijn op de natuurlijke manier.. en of het goed is na mijn mening is het voor geen 1 lichaam goed gezien ik al vanaf de 3 de maand met bekken instabiliteit loop en verschrikkelijk veel pijn.. ongeacht leeftijd...mentaal is het helemaal verschrikkelijk voor dat kind ik denk dat dat nog het zwaarste voor dit meisje is..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 09:43

Dat een vrouwenlichaam zich zo goed kan aanpassen eens het de menstruatie heeft is helaas niet zo waar.

Wat zijn de medische risico's van een tienerzwangerschap?
Over de hele wereld zijn er zeer veel onderzoeken gedaan of er een verhoogd medisch risico is bij een tienerzwangerschap. De meeste onderzoeken geven aan dat er verhoogde risico's zijn, voor vooral de foetus van een tienermoeder. De risico's zijn sterk afhankelijk van de leeftijd van de tienermoeder. Vooral jonge tienermoeders (13-17 jaar) lijken nogal wat verhoogde risico's te hebben. Uit onderzoeken blijkt dat hoe korter de tiener menstrueert, hoe groter de kans op complicaties. Vooral tieners die minder dan 2 jaar gemenstrueerd hebben voor de zwangerschap zijn een risicogroep. Dit wordt veroorzaakt door de onrijpheid van de gynaecologische organen. De risico's worden hieronder op een rijtje gezet:
Laag geboortegewicht
Onder tienermoeders wordt een beduidend hoger percentage van kinderen met een (extreem) laag geboortegewicht gezien dan bij moeders tussen de 20 en 29 jaar. Vooral bij zeer jonge tienermoeders (13 tot 17 jaar) komt een (extreem) laag geboortegewicht vaak voor. De oorzaak van dit lage geboorte gewicht wordt gezocht in diverse oorzaken. Zo is bekend dat jonge meisjes vaak een slechtere leefgewoonte hebben, ze eten meer junkfood, letten minder op gezonde voeding, roken vaker tijdens de zwangerschap en ook alcoholgebruik komt vaker voor in deze leeftijd. Daarnaast is het niet volgroeid zijn van het (gynaecologische) lichaam een oorzaak van het lage geboortegewicht. Een Canadees onderzoek, waarbij individueel voedingsadvies werd gegeven aan tienermoeders, gaf een significant verschil te zien in de uitkomst van de zwangerschap. Daarbij was niet alleen het geboortegewicht van de baby beduidend beter, maar ook andere complicaties kwamen minder vaak voor als tienermoeders gezonde voeding kregen voorgeschreven met voldoende vitaminen, koolhydraten en supplementen.
Vroeggeboorte
Ook voor vroeggeboorte geldt, hoe jonger de moeder, hoe groter het risico. Onder 13-15 jarigen is het risico zes keer hoger dan bij 20-29 jarigen, onder 16-17 jarigen is het risico tweeënhalf keer hoger en onder 18-19 jarigen anderhalf keer hoger risico op een geboorte voor de 32e week van de zwangerschap. De oorzaak van vroeggeboorte wordt vooral gezocht in het biologisch niet volgroeid zijn van het lichaam.
Kindersterfte rondom de geboorte of in de zwangerschap
13 tot 15 jarigen hebben een verhoogd risico van 3 tot 4 keer zo hoog ten opzichte van 20-29 jarigen op zowel sterfte in de baarmoeder als sterfte rondom de bevalling of in de eerste week na de geboorte. Een groot deel van deze sterftes zijn terug te voeren naar een extreem laag gewicht van de baby. De baby krijgt in de baarmoeder dus niet voldoende voedingstoffen en kan hieraan overlijden. Daarnaast komen afwijkingen vaker voor in deze groep, die ook een oorzaak zijn van sterfte. 16-17 jarigen hebben een verhoogd risico van 1,4 tot 2 ten opzichte van 20-29 jarigen op zowel sterfte in de baarmoeder, als sterfte rondom of in de eerste week na de geboorte 18-19 jarigen hebben alleen een verhoogd risico op sterfte in de eerste week na de geboorte van 1,4. Waarschijnlijk door het vaker voorkomen van aangeboren afwijkingen. Het verhoogde risico op sterfte wordt deels ook veroorzaakt doordat jonge tieners zich vaker dan gemiddeld onttrekken aan de zwangerschapscontroles of pas heel laat voor het eerst bij de verloskundige komen.
Zwangerschapssuiker
Vooral tienermoeders die te zwaar zijn (BMI boven de 27 ) hebben een groter risico op diabetes gravidarum oftewel zwangerschapssuiker. Zwangerschapssuiker kan als het niet erkend wordt leiden tot problemen bij de baby als extreme groei, of juist achter blijven in groei, maar ook op sterfte.
Kunstverlossing en keizersnede
Hoewel hierboven allerlei verhoogde risico's zijn beschreven voor tienermoeders, is er ook nog goed nieuws. Tienermoeders blijken vaker vlotter te bevallen dan moeders in de leeftijd tussen de 20 en 29 jaar. Tijdens de bevalling wordt minder vaak een kunstverlossing gedaan en ook een keizersnede komt minder vaak voor bij tienermoeders.

Bron: http://www.medicinfo.nl/%7B2e435ddb-a4a ... #sv6104.07
En hier spreekt men over tieners vanaf dertien, meiske hier is nog enkele jaren jonger...

edit: Ik moest nog even op de naam zoeken, maar in landen waar het normaal is dat vrouwen op jonge leeftijd kinderen baren komen er ook veel fistel voor, dat is een aandoening waarbij er door de bevalling onder iets gescheurd is en je continue urine blijft lekken...(met alle gevolgen van dien). Een van de oorzaken is...veel te vroeg bevallen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:54

Dat van die menstruatie = kunnen baren is inderdaad helemaal niet juist

er zijn zelfs kinderen van 5 jaar of jonger die al hun menstruatie kunnen krijgen tgv een heel heel stressrijk leventje, neem aan dat die geen kinderen kunnen baren op een normale manier...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:42

Vreselijk triest! Ik ben geen voorstander van abortus maar in dit geval kan ik het me goed voorstellen. Triest dat mensen van buitenaf hierover beslissen.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:25

Verschrikkelijk!

Maar even over de incest en de kans op problemen voor het kind. Het is haar oom. Dat houdt in dat het ook de echtgenoot van de zus van moeder kan zijn. In dat geval is er geen biologische link tussen de twee.
Blijft heel erg, dit, natuurlijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:28

Wat verschrikkelijk.

Mijn dochter is ook 11, heeft maatje 140. Die zou echt geen kindje kunnen baren hoor (bovendien zou ze daar geestelijk volgens mij nooit meer bovenop komen). Als het één van mijn kinderen zou overkomen, zocht ik net zolang door totdat ik iemand vond die het wel zou willen doen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:38

Ik hoop niet dat ik heel bokt over me heen krijg maar ik ben het eens met de beslissing van de ethische raad. en ik geloof niet in god, dus als je vindt dat ik een achterlijke mening heb, wat je goed recht is, dan valt dat niet aan hem toe schrijven

Overigens is abortus in meer (volgens mij zelfs de meeste) Europese landen tot in de derde maand toegestaan, dus om te zeggen dat dit niet 'EU-waardig' is of dat ze er geen verstand van hebben gaat mij te ver.

Als ik plaatjes zie en verhalen lees over foetussen van 4 maanden dan moet ik er niet aan denken dat dat dood gemaakt wordt. Nog een paar weken en het zou in een goed ziekenhuis en met wat geluk zelfs buiten de baarmoeder in leven kunnen blijven. Wie zijn wij om te oordelen dat dit kind geen goed leven zal hebben? Zo onvoorstelbaar lijkt het mij niet dat de situatie in Roemenië er over 20 jaar al veel rooskleuriger uitziet. Bovendien zeg je eigenlijk indirect dat 'het gemiddelde Roemeense kind' dat nu geboren worden een rotleven te wachten staat. Wat moeten de kinderen in Mozambique dan wel niet? Zullen we preventief de halve wereldbevolking maar steriliseren ter voorkoming van al dat leed?

Over wat het beste is voor het andere kind (de potentiële moeder) valt te discussieëren maar ook vanuit dat oogpunt denk ik dat het beter is om de baby te laten komen. Traumatisch en pijnlijk wordt het in elk scenario, maar ze is nog jong en dat zal ook in haar voordeel kunnen werken. Jonge kinderen zijn ontzettend flexibel en met de juiste begeleiding is de kans groot dat ze er weer bovenop komt. Hoe dan ook zal ze hier nog veel over nadenken en vragen krijgen over waarom dingen op deze manier voor haar zijn bepaald. Haar oom heeft haar misbruikt en daarmee minachting getoond voor haar persoon en haar lichaam, als je nu ook nog haar ongeboren vrucht dood toon je daarmee in mijn ogen opnieuw minachting voor haar lichaam en het leven in het algemeen. Ik vind dat je haar daarmee een tweede keer berooft. Als het kind geboren wordt heeft ze later zelf nog de keus om bijvoorbeeld contact te houden of juist niet. Als je abortus pleegt ontneem je haar alle kansen om zelf een wending te geven aan deze gebeurtenissen. Uit onderzoek is gebleken dat mensen op korte termijn spijt hebben van dingen die ze hebben gedaan en op lange termijn van de dingen die ze niet hebben gedaan. In lijn hiermee denk ik dat het op de korte termijn zwaarder zal zijn om het kind te krijgen maar dat ze uiteindelijk beter met deze beslissing zal kunnen leven.
Ik zou een andere mening toegedaan zijn als het vanwege gezondheidsredenen veel risicovoller zou zijn om te bevallen dan om een abortus te ondergaan. De artsen hebben echter aangegeven dat dat niet zo is, dus daar ga ik dan maar vanuit. Prettig lijkt het mij zeer zeker niet, maar dat lijkt me bevallen sowieso al niet. Ik hoop echt dat het kind goed begeleid zal worden en dat de oom zijn verdiende loon krijgt.