Belgische politie schiet weer hond dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Belgische politie schiet weer hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:27

tja zullen we hier weer eens van zeggen?
een verhaal van een agent tegen die van een eigenaar....
de agent krijgt altijd gelijk toch? zo werkt het nou eenmaal met die juuten
en een engelse bulldog die een agent levensbedreigend aanvalt zodat de agent reden heeft tot schieten?? Laat me niet lachen!!
je praat wel over een vrij domme kracht op 4 korte stompige poten die vaak ook nog een fikse varkensneus erop hebben zitten en zelfs met wat gegrom en geblaf niet levensbedreigend overkomen,laat staan echt zijn..... (en ik ben zelf liefhebber)
In mijn ogen heeft meneer t agentje ze gewoon zien vliegen en zwaar overdreven gereageerd
dan nog in bijzijn van kinderen! hoezo psyhopathisch?
en dat er dan geen proces verbaal opgemaakt word vind ik helemaal schandelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:37

LimaMambo schreef:
ach.. in NL lopen agenten rond waarvan 80% niet schiet gerechtigd is.. dus of niet goed kunnen richten, of te snel naar hun pistooltje grijpen (en dit is uit onderzoek gebleken, stond laatst nog in de krant) dus die MOGEN niet eens met een pistool op zak lopen

dus in belgie zullen er ook vast van dit soort schietgrage mannetjes rondlopen

Hoe kom je daar nu weer bij, je weet niet eens wat je zegt. Jij bent echt erg.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:39

Ik denk ook dat we de waarheid waarschijnlijk nooit te horen krijgen, maar zoals het in het artikel staat geloof ik er héél weinig van.
Denk niet dat het zo gegaan is

En daarbij is het dan wel een hele goede schutter als hij die hond dodelijk kan raken zonder de eigenaar te verwonden die over de hond heen gebogen stond.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:09

russel schreef:
LimaMambo schreef:
ach.. in NL lopen agenten rond waarvan 80% niet schiet gerechtigd is.. dus of niet goed kunnen richten, of te snel naar hun pistooltje grijpen (en dit is uit onderzoek gebleken, stond laatst nog in de krant) dus die MOGEN niet eens met een pistool op zak lopen

ik zeg toch dat dat laatst in de krant stond.. ik zuig zoiets echt niet uit mijn duim hoor..
zal het artikel er wel ff bij zoeken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:15

russel schreef:
LimaMambo schreef:

Uit interne registratiegegevens van de politie, waar het Nederlandsch Dagblad over beschikt, blijkt dat veel korpsen de eigen wapenregels overtreden. Het gaat hierbij om agenten die met een dienstwapen op straat lopen, terwijl zij hiertoe niet bevoegd zijn, vanwege het niet halen van de schiettoets. Een agent hoort zijn wapen dan in te leveren.

Reeds in 2004 was het bekend dat veel agenten onbevoegd met een wapen op zak surveilleren. Daar ontstond toen veel ophef over en vervolgens werd er toegezegd dat surveilleren met wapen, maar zonder bevoegdheid, snel zou worden aangepakt. Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken is op de hoogte van de gang van zaken. De minister eist van de korpsbeheerders dat alle agenten die voor hun toets gezakt zijn, zo snel mogelijk hun wapen inleveren. Dit zou staan in een brief van de minister die nog niet openbaar is gemaakt.

Vorig jaar zouden 1200 agenten gezakt zijn voor de schiettoets. Volgens Jaap Timmer, die hier onderzoek naar deed, lopen er ongeveer 600 agenten op straat die wel een wapen dragen maar daar niet toe bevoegd zijn. De Raad van Hoofdcommissarissen ontkent dit. De registratie is is slecht geregeld, maar er zijn niet veel agenten die onbevoegd een wapen dragen.

Politiekorpsen zouden snel in de verleiding komen om de regels te overtreden, omdat ze onder grote druk staan om zoveel mogelijk agenten op straat te hebben. Dit zegt Otto Adang, onderzoeker bij de Politieacademie. Een woordvoerder van de politievakbond is absoluut niet te spreken over deze ontwikkeling: "Het is toch bijzonder zorgwekkend dat die registratie vier jaar nadat alle alarmbellen gingen rinkelen, nog steeds niet in orde is?"

Bron: fok.nl

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=114849
en nog een bron

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:19

LimaMambo schreef:
Vorig jaar zouden 1200 agenten gezakt zijn voor de schiettoets. Volgens Jaap Timmer, die hier onderzoek naar deed, lopen er ongeveer 600 agenten op straat die wel een wapen dragen maar daar niet toe bevoegd zijn. De Raad van Hoofdcommissarissen ontkent dit. De registratie is is slecht geregeld, maar er zijn niet veel agenten die onbevoegd een wapen dragen.

Dus dat van die 80% is gewoon onzin. Al zou dat van die 600 wel waar zijn, wat de Raad van Hoofdcommissarissen ontkent, dan is dit natuurlijk nooit 80% van de Nederlandse agenten.

Ik vind de berichtgeving van de TS ongeveer net zo betrouwbaar als dat bericht over het neerschieten van die hond. Allebei niet gebasseerd op feiten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:23

Anoeska schreef:
LimaMambo schreef:

Dus dat van die 80% is gewoon onzin. Al zou dat van die 600 wel waar zijn, wat de Raad van Hoofdcommissarissen ontkent, dan is dit natuurlijk nooit 80% van de Nederlandse agenten.

Ik vind de berichtgeving van de TS ongeveer net zo betrouwbaar als dat bericht over het neerschieten van die hond. Allebei niet gebasseerd op feiten.

ow was je er bij dan?
net zoals bij al die andere krantenberichten, die zouden dan ook niet op feiten berusten.. waarom zouden we dan nog kranten lezen als alles uit de dikke duim van een verslag gever gezogen is..??

en 50% of 80%... het gaat er om dat de helft niet eens een wapen mag hebben en dat vind ik zorgelijk veel

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:34

Wat een discussie. Er zullen ongetwijfeld agenten over de schreef gaan, maar zoals altijd in discussies waarbij bulldoggen en bulldogachtigen betrokken zijn, blijken het plots de liefste honden van de wereld te zijn en ligt de fout altijd bij de andere partij. Dan die post waarin stond "een hond die bij een gezin met kinderen woont, is niet gevaarlijk" (of iets van die strekking) is natuurlijk volslagen flauwekul. Dat zegt toch niets over de hond? Zegt misschien meer iets over de eigenaar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:56

chevax schreef:
Wat een discussie. Er zullen ongetwijfeld agenten over de schreef gaan, maar zoals altijd in discussies waarbij bulldoggen en bulldogachtigen betrokken zijn, blijken het plots de liefste honden van de wereld te zijn en ligt de fout altijd bij de andere partij. Dan die post waarin stond "een hond die bij een gezin met kinderen woont, is niet gevaarlijk" (of iets van die strekking) is natuurlijk volslagen flauwekul. Dat zegt toch niets over de hond? Zegt misschien meer iets over de eigenaar.

wat zegt het in deze dan over de eigenaar volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:56

LimaMambo schreef:
ow was je er bij dan?
net zoals bij al die andere krantenberichten, die zouden dan ook niet op feiten berusten.. waarom zouden we dan nog kranten lezen als alles uit de dikke duim van een verslag gever gezogen is..??

en 50% of 80%... het gaat er om dat de helft niet eens een wapen mag hebben en dat vind ik zorgelijk veel

Ik zal je even uit de brand helpen, tijdens je opleiding heb je wekelijks schietlessen en dan wordt er op verschillende manieren uitvoerig geoefend. Dus je bouwt routine op, dan heb je idd schiettoetsen, zowel met scherp als met videobeelden waar je schiet met luchtdruk. In je hele opleiding heb je tig keer geschoten, zoveel dat je de tel kwijt bent. Dan moet je officieel elke paar weken een herhalingstest doen, sommigen krijgen die testen niet op tijd omdat ze niet vrijgemaakt worden of niet ingepland worden, op dat moment voldoen ze al officieel niet aan de behaalde criteria. Als je langer dan een jaar niet hebt geschoten, mag je idd officieel niet meer met wapen, eer je natuurlijk het dringende verzoek hebt genegeerd. Deze regel is jaren geleden van kracht gegaan, vroeger waren dit soort procedures er niet. Even zo dat agenten een voortgezette rijopleiding krijgen om te mogen rijden met voorrangsvoertuig, ook daar moet je voor slagen wil je officieel met een voorrangsvoertuig mogen rijden.

Nu even over die 1200 agenten, ben wel benieuwd hoe die is geklassificeerd. Zo zijn er agenten die plaatsvervangend werk hebben, vanwege zwangerschap, herintreding na ziekte en die hebben idd geen wapen, ze zijn uit die bevoegdheid gezet, als je langer dan een bepaalde tijd ziek bent, moet je je wapen inleveren, of als je overspannen bent geweest en weer terug komt, moet je eerst weer schiettoetsen hebben gedaan eer je je wapen krijgt, kan zijn dat je 1 april weer gaat werken en pas 1 mei of 1 juni je schiettoets, in de tussentijd mag je dus geen wapen dragen.

Idd zijn er agenten bij die bv gisteren al een herhalingstoets moesten doen en dus vandaag onbevoegd een wapen dragen. Van het hele korps landelijk gezien, 50.000 agenten? Zijn er maar 1200 die gezakt zijn? Ben wel benieuwd wat voor werk ze doen binnen het korps, hoeven nl niet allemaal op straat te lopen.

Ik kan mij voorstellen dat er agenten zijn die echt heel goed schieten en gewoon niet de tijd krijgen om een ochtend naar de schietbaan te moeten gaan en het over laten gaan.

Het is weer zo een leuk gekleurd bericht, in elk beroep heb je rotte appels, ook bij de politie. Het woordje schietgraag, dat is echt burgertaal, dan weet je echt niet wat je zegt. Elke dag ben je je bewust dat je in een schietwaardige situatie kunt gaan komen, daar bereid je je op voor, maar het is niet leuk, het maakt het werk niet extra interessant of zo. Niemand hoopt nl in die situatie terecht te komen, is nl een hele lange nasleep en kan een jarenlange rechtzaak met zich meewerken, velen die in een ernstige situatie zijn gekomen, zijn nooit meer de oude geworden. Weet wat je zegt. Juist daarom vallen er vaak weer een hoop tijdens de selectie af, omdat ze er zo licht over denken. Er wordt geselecteerd op schietgraagheid en natuurlijk valt er wel eens eentje doorheen, maar die worden er in de opleiding wel uitgehaald, collega's gaan niet graag met een schietgrage op pad, maar ook niet met eentje die op het moment dat het echt moet gaan gebeuren, dus niet schiet.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:59

hey.. ik lees gewoon de krant via internet en vertel wat ik daarin gelezen heb..
en ik lees dat toch wel op betrouwbare sites.. en niet zoiets als de telegraaf...
en zoiets word niet voor niks onderzocht lijkt me..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 18:00

naadje24 schreef:
chevax schreef:

jaaaaaaaaaa duuuuuuh dat die vet asociaal zijn dat snap je toch wel!! Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:01

Nieuws is nieuws, hoeft helemaal niet betrouwbaar te zijn, lees maar eens boeken van Joris Luyendijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:02

LimaMambo schreef:
naadje24 schreef:

jaaaaaaaaaa duuuuuuh dat die vet asociaal zijn dat snap je toch wel!! Huilen van het lachen

Ik wil haar mening daar wel even over horen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:37

NOUAJ ZEG!

Ik had niet voor mijzelf ingestaan als mij zóiets zou gebeuren!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:24

[/quote]

jaaaaaaaaaa duuuuuuh dat die vet asociaal zijn dat snap je toch wel!! Huilen van het lachen[/quote]
Ik wil haar mening daar wel even over horen Knipoog[/quote]

Jaaa duuuuuh? Vet asociaal? Sorry, zit even op ander niveau.

Wat ik wil zeggen, en dat is mijn persoonlijke mening waar niemand het mee eens hoeft te zijn, is dat het imo toch een risico is om bepaalde hondenrassen binnen een gezin op te nemen. En dat was een reactie op iemand die zei dat "een hond niet gevaarlijk is als hij in een gezin met kinderen leeft". Dat slaat dus nergens op.
Laatst bijgewerkt door chevax op 18-06-08 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:31

chevax schreef:

jaaaaaaaaaa duuuuuuh dat die vet asociaal zijn dat snap je toch wel!! Huilen van het lachen[/quote]
Ik wil haar mening daar wel even over horen Knipoog[/quote]

Wat ik wil zeggen, en dat is mijn persoonlijke mening waar niemand het mee eens hoeft te zijn, is dat het imo toch een risico is om bepaalde hondenrassen binnen een gezin op te nemen. En dat was een reactie op iemand die zei dat "een hond niet gevaarlijk is als hij in een gezin met kinderen leeft". Dat slaat dus nergens op.[/quote]
maar wat jij zegt slaat dan ook nergens op
want geen 1 hond is 100 % betrouwbaar
en idd zijn er rassen die minder goed zijn voor een gezin
maar het betreft hier een engelse bulldog
valt volgens de rasstandaard als gezinshond bij uitstek Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:34

Imo slaat helemaal niks in deze discussie ook maar ergens op, want niemand weet wat er precies is gebeurd. Maar feit is wel dat direct conclusies worden getrokken over de agent. De hond kan er niks aan doen, misschien had de eigenaar wel een andere rol kunnen spelen. Maar goed, dat is mijn mening. En dat niet één ras 100% betrouwbaar is, ben ik helemaal met je eens. Daarom laat ik mijn dochter ook nooit alleen met mijn hond, hoe braaf mijn hond ook is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:20

chevax schreef:

Wat ik wil zeggen, en dat is mijn persoonlijke mening waar niemand het mee eens hoeft te zijn, is dat het imo toch een risico is om bepaalde hondenrassen binnen een gezin op te nemen. En dat was een reactie op iemand die zei dat "een hond niet gevaarlijk is als hij in een gezin met kinderen leeft". Dat slaat dus nergens op.

nou als ik stoer wil doen met een gevaarlijke hond die snel agressief is zou ik never nooit zo'n slome hond als een engelsebuldog nemen

ooit neem ik er trouwens wel 1.. maar ik ben dan ook niet stoer maar een heel net meisje Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:08

Nou wat een rare lui die dat doen zeg!
Die sporen echt niet, gelijk dat pistool innemen, maar goed, daar haal je je hond niet mee terug!

Ze kunnen beter op de zware criminelen gaan jagen ipv honden doodschieten, zieke lui! Boos!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:17

webster543 schreef:
Als (Belgische) politieagent zijnde snap ik dit verhaal helemaal niet.
Ik kan de reactie van mijn collega begrijpen, wanneer een Bull dog aan je broek hangt, zou ik mij ook proberen te verdedigen..
Ik vraag mij ook af, als die man met zijn hele lichaam zijn hond probeert te beschermen, hoe kon die collega de hond raken? Het is een bewegend doel, van misschien 5 cm²...
Als hij al in deze omstandigheden heeft geschoten... Wij worden bij wijze van spreken gebrainwashed over de wettelijkheid.. Wij zijn niet in America, waar dat allemaal niet zo nauw komt.
Ik kan mij beter inbeelden dat die man zijn hond vast had en die tegen de agenten aan het opjagen was. Als hij dan loslaat... dan zijn wij wettelijk in orde om te schieten.
Ik neem dit verhaal, niet met een korrel, maar met een hele liksteen zout. (net als dat ander verhaal)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:42

Webster, dat is niet interessant genoeg, mensen geloven en reageren liever op een sensatiebericht Tong uitsteken .

Nee even zonder gekken, wederom een bericht dat zeer duidelijk subjectief gekleurd is. Dat het echt zo is gegaan als de eigenaar beweert is dus niet 100% zeker, om dan nu de agent al af te schilderen als een walgelijke vent is het veel te vroeg. Als je dat al ooit kunt, je was er immers zelf niet bij.
Eerst maar even afwachten als we nog reactie van de tegenpartij krijgen.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:40

Is inderdaad even afwachten, alleen verbaas ik me nog steeds over het feit dat er zo snel gegrepen wordt naar een wapen. En dat in de bijzijn van burgers, en kleine kinderen in hun eigen huis Verward. Trouwens, Engelse Bulldoggen zijn toch klein, met korte pootjes, platte snuit en dan vaak met een onderbeet? Dit zijn vaak vriendelijke honden, ik heb absoluut nooit gehoord dat deze rassen een risicogroep vormen als gezinshond.
Enne, iemand had een uitspraak over dat er geen hond bestaat die 100% te vertrouwen is, absoluut NIET mee eens ... Ik weet wel zeker dat die bestaan...

Maar goed, weer een vaag verhaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 06:42

lekker vaag verhaal weer.
dat mensen altijd wat te zeiken hebben op staffords ed,dat is bekend.

maar een engelse buldogg?
die staan helemaal niet bekend als agressief.

als hij inderdaad beet,hoef je hem toch niet meteen neer te schieten?

het is niet te vergelijken met de beet van een stafford

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:11

Wuis schreef:
NOUAJ ZEG!

Ik had niet voor mijzelf ingestaan als mij zóiets zou gebeuren!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Helemaal mee eens..
Ik vraag me af waarom die agent niet simpelweg had gevraagd om de hond even terug te roepen.. Als ie je nou in je been bijt, kan ik zijn reactie begrijpen, maar als ie wou spelen en alleen in zijn broekspijp hing, was er nog alle tijd die hond terug te roepen..
Vaag verhaal weer, ik heb echt medelijden met die kinderen.. Ach gut