Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:ach.. in NL lopen agenten rond waarvan 80% niet schiet gerechtigd is.. dus of niet goed kunnen richten, of te snel naar hun pistooltje grijpen (en dit is uit onderzoek gebleken, stond laatst nog in de krant) dus die MOGEN niet eens met een pistool op zak lopen
dus in belgie zullen er ook vast van dit soort schietgrage mannetjes rondlopen
russel schreef:LimaMambo schreef:ach.. in NL lopen agenten rond waarvan 80% niet schiet gerechtigd is.. dus of niet goed kunnen richten, of te snel naar hun pistooltje grijpen (en dit is uit onderzoek gebleken, stond laatst nog in de krant) dus die MOGEN niet eens met een pistool op zak lopen
Hoe kom je daar nu weer bij, je weet niet eens wat je zegt. Jij bent echt erg.
russel schreef:LimaMambo schreef:ach.. in NL lopen agenten rond waarvan 80% niet schiet gerechtigd is.. dus of niet goed kunnen richten, of te snel naar hun pistooltje grijpen (en dit is uit onderzoek gebleken, stond laatst nog in de krant) dus die MOGEN niet eens met een pistool op zak lopen
Hoe kom je daar nu weer bij, je weet niet eens wat je zegt. Jij bent echt erg.
LimaMambo schreef:Vorig jaar zouden 1200 agenten gezakt zijn voor de schiettoets. Volgens Jaap Timmer, die hier onderzoek naar deed, lopen er ongeveer 600 agenten op straat die wel een wapen dragen maar daar niet toe bevoegd zijn. De Raad van Hoofdcommissarissen ontkent dit. De registratie is is slecht geregeld, maar er zijn niet veel agenten die onbevoegd een wapen dragen.
Bron: fok.nl
Anoeska schreef:LimaMambo schreef:Vorig jaar zouden 1200 agenten gezakt zijn voor de schiettoets. Volgens Jaap Timmer, die hier onderzoek naar deed, lopen er ongeveer 600 agenten op straat die wel een wapen dragen maar daar niet toe bevoegd zijn. De Raad van Hoofdcommissarissen ontkent dit. De registratie is is slecht geregeld, maar er zijn niet veel agenten die onbevoegd een wapen dragen.
Bron: fok.nl
Dus dat van die 80% is gewoon onzin. Al zou dat van die 600 wel waar zijn, wat de Raad van Hoofdcommissarissen ontkent, dan is dit natuurlijk nooit 80% van de Nederlandse agenten.
Ik vind de berichtgeving van de TS ongeveer net zo betrouwbaar als dat bericht over het neerschieten van die hond. Allebei niet gebasseerd op feiten.
chevax schreef:Wat een discussie. Er zullen ongetwijfeld agenten over de schreef gaan, maar zoals altijd in discussies waarbij bulldoggen en bulldogachtigen betrokken zijn, blijken het plots de liefste honden van de wereld te zijn en ligt de fout altijd bij de andere partij. Dan die post waarin stond "een hond die bij een gezin met kinderen woont, is niet gevaarlijk" (of iets van die strekking) is natuurlijk volslagen flauwekul. Dat zegt toch niets over de hond? Zegt misschien meer iets over de eigenaar.
LimaMambo schreef:ow was je er bij dan?
net zoals bij al die andere krantenberichten, die zouden dan ook niet op feiten berusten.. waarom zouden we dan nog kranten lezen als alles uit de dikke duim van een verslag gever gezogen is..??
en 50% of 80%... het gaat er om dat de helft niet eens een wapen mag hebben en dat vind ik zorgelijk veel
naadje24 schreef:chevax schreef:Wat een discussie. Er zullen ongetwijfeld agenten over de schreef gaan, maar zoals altijd in discussies waarbij bulldoggen en bulldogachtigen betrokken zijn, blijken het plots de liefste honden van de wereld te zijn en ligt de fout altijd bij de andere partij. Dan die post waarin stond "een hond die bij een gezin met kinderen woont, is niet gevaarlijk" (of iets van die strekking) is natuurlijk volslagen flauwekul. Dat zegt toch niets over de hond? Zegt misschien meer iets over de eigenaar.
wat zegt het in deze dan over de eigenaar volgens jou?
LimaMambo schreef:naadje24 schreef:wat zegt het in deze dan over de eigenaar volgens jou?
jaaaaaaaaaa duuuuuuh dat die vet asociaal zijn dat snap je toch wel!!
chevax schreef:wat zegt het in deze dan over de eigenaar volgens jou?
chevax schreef:Jaaa duuuuuh? Vet asociaal? Sorry, zit even op ander niveau.
Wat ik wil zeggen, en dat is mijn persoonlijke mening waar niemand het mee eens hoeft te zijn, is dat het imo toch een risico is om bepaalde hondenrassen binnen een gezin op te nemen. En dat was een reactie op iemand die zei dat "een hond niet gevaarlijk is als hij in een gezin met kinderen leeft". Dat slaat dus nergens op.
webster543 schreef:Als (Belgische) politieagent zijnde snap ik dit verhaal helemaal niet.
Ik kan de reactie van mijn collega begrijpen, wanneer een Bull dog aan je broek hangt, zou ik mij ook proberen te verdedigen..
Ik vraag mij ook af, als die man met zijn hele lichaam zijn hond probeert te beschermen, hoe kon die collega de hond raken? Het is een bewegend doel, van misschien 5 cm²...
Als hij al in deze omstandigheden heeft geschoten... Wij worden bij wijze van spreken gebrainwashed over de wettelijkheid.. Wij zijn niet in America, waar dat allemaal niet zo nauw komt.
Ik kan mij beter inbeelden dat die man zijn hond vast had en die tegen de agenten aan het opjagen was. Als hij dan loslaat... dan zijn wij wettelijk in orde om te schieten.
Ik neem dit verhaal, niet met een korrel, maar met een hele liksteen zout. (net als dat ander verhaal)
Wuis schreef:NOUAJ ZEG!
Ik had niet voor mijzelf ingestaan als mij zóiets zou gebeuren!!!![]()
![]()