Dronken baby geboren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: Dronken baby geboren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:11

Robyn schreef:
Lizzle schreef:
Dat denk ik eigenlijk niet.
Waarom lees ik dan nooit in de krant dat er weer een baby verslaafd aan coke geboren wordt in een willekeurige stad in Nederland?

Dit berichtje staat erin omdat dit het hoogste alcoholpromilage is wat ooit is gemeten bij een pasgeboren baby. Als elke baby die onder invloed van alcohol geboren wordt in de krant zou worden gemeld zou de krant denk ik ook vol staan. Net zoals bij alle heroineverslaafde baby's want daar worden er ook nog steeds schrikbarend veel van geboren, maar daar gaat het hier nu niet om. Begrijp ik nog steeds niet wat dit nou te maken zou hebben met vooroordelen tegen Polen..

Oh op die manier, dan heb ik het denk ik gewoon verkeerd begrepen. Sorry! Bloos

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 15:16

Haha, geen probleem hoor. Ik vind die heroineverslaafde baby's ook verschrikkelijk en mag er zeker veel meer aandacht aan besteed worden, dus wat dat betreft zijn we het met elkaar eens.. Knipoog

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:17

Heel triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:45

Lizzle schreef:
BraveSpots schreef:

Ik vraag me af, als iedereen het zo ontzettend belangrijk vindt, waarom er dan niets aan gebeurt (of te laat)?

Dat vraag ik me bij heel veel dingen af, inderdaad. Sigaar

Wat moet je gaan doen? Elke zwangere vrouw gaan volgen met een zendertje ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:54

Beetje vreemde opmerking hoor Guernica.

Ik vind het heel erg dat dit soort dingen gebeuren. Dit soort moeders nemen al geen verantwoording tijdens de zwangerschap, laat staan daarna. Mijn part leggen ze haar poging tot doodslag of moord ten laste, opbergen die handel.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 09:36

Mindim: Ik denk dat Guernica probeert te zeggen dat het onmogelijk is dit soort dingen op voorhand te voorkomen. Je kunt niet bij elke zwangere vrouw in je land elke dag op de stoep staan om een bloedtest te gaan doen. Natuurlijk moet die vrouw straf krijgen, maar het leed is nu natuurlijk al geleden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:20

Hoe haal je het als moeder in je hoofd om dat te doen zeg... kan ik niet begrijpen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:24

Diep diep triest Boos!
Hopelijk valt de schade voor haar verdere ontwikkeling nog mee!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:27

Jeetje,hoe durft zo'n mens uberhaupt nog te drinken ( en veel ook blijkbaar) met een kind in haar buik! Elke pipo weet toch dat dat slecht is...En dan ook nog dronken een kind op de wereld zetten...
Hoop maar voor dat kindje dat alles goed komt met de ontwikkeling.

R_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:40

Ik vond het echt grof toen ik het las!
Die vrouw mag blij zijn dat de baby nog leeft, hopelijk komen er later geen problemen door. (dat de baby nu al verslaafd is ofzo Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:17

Robyn schreef:
Mindim: Ik denk dat Guernica probeert te zeggen dat het onmogelijk is dit soort dingen op voorhand te voorkomen. Je kunt niet bij elke zwangere vrouw in je land elke dag op de stoep staan om een bloedtest te gaan doen. Natuurlijk moet die vrouw straf krijgen, maar het leed is nu natuurlijk al geleden.

Ja dat bedoelde ik inderdaad. Ja

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:21

Omg.. Waar gaat dit in godsnaam heen? Scheve mond

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:25

arm kind! Ach gut
dit zal idd wel veel impact op de groei van de hersenen van zo`n baby hebben....

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:12

Afbeelding
Clown

alweer in Polen!!!
vorig jaar was er daar ook een baby geboren met 1,2 promille. Maar dit is wel het toppunt!!
zulke ouders snap ik echt niet! je weet dat het slecht is voor het kind! en als je niet met je handen van de drank af kan blijven zorg er dan voor dat je niet zwanger wordt!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:26

minkie schreef:
alweer in Polen!!!

Dat dit weer in Polen gebeurd is louter toeval hoor .
Zoals gezegd en zijn véél meer plaatsen (ja zelfs in je eigen straat zou het wel eens kunnen), waar zwangere vrouwen zich schuldig bevinden aan overmatig alcohol gebruik. En als dat nu 0,8 of 1,2 promille is, het blijft rot en rotslecht voor je kind.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:03

Strawberry_ schreef:
Taalgebruik vind ik een beetje vaag.. maar goed.

sja, de spits he Haha!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:08

Arm kind, wat een fijne start op deze wereld met zo'n moeder....
Je zou haast denken dat ze beter af zou zijn in een tehuis, maar heb
daar ook nooit zo'n prettig gevoel bij......Ben benieuwd hoe dit verder gaat.....
en of het kind er nog wat aan over houdt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:27

Welk gevaar bestaat er voor de foetus bij overmatig alcoholgebruik door de aanstaande moeder?
Aan het einde van de jaren zeventig werden vrouwen plotseling attent gemaakt op de gevaren van alcoholconsumptie gedurende de zwangerschap, toen de media melding maakten van nieuwe bevindingen met betrekking tot het foetale alcoholsyndroom (FAS) - een groep duidelijk te herkennen aangeboren afwijkingen bij de baby's van aan drank verslaafde moeders.

Enkele grootschalige Amerikaanse onderzoeken hebben bevestigd dat alcohol gevaarlijk is voor de zich ontwikkelende foetus en dat het beter is om absoluut geen alcohol te gebruiken tijdens de zwangerschap. Een volledig inzicht in de gevolgen van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap is belangrijk voor iedere zwangere vrouw of vrouw die graag zwanger wil worden. De zwangerschap is een periode die bij uitstek om uw drinkgewoonten te herzien en eventueel te veranderen, zelfs als u alleen af en toe drinkt.

Wat is het foetaal alcohol syndroom (FAS)?
Met "syndroom" wordt bedoeld dat in veel gevallen steeds een combinatie van bepaalde symptomen wordt aangetroffen. De baby met een FAS heeft een klein hoofd (microcefalie), een te laag geboortegewicht en duidelijk herkenbare gelaatskenmerken - een korte wipneus met een plat gevormd deel van de neusbrug, kleine oogjes (niet de oogbol zelf, maar de opening van de oogleden) en een terugwijkende onderkaak.

Het centrale zenuwstelsel is beschadigd. Veel baby's hebben een meer of minder ernstige mentale achterstand die meestal niet meer ingehaald kan worden. Dikwijls blijken er ook afwijkingen te bestaan aan de inwendige organen, zoals hart- en nierbeschadigingen.

Een ander veel voorkomende afwijking is een gespleten gehemelte.

Vaak zijn de gevolgen van zeer ernstig drankmisbruik zo ingrijpend dat de zwangerschap uitloopt op een miskraam: 70 procent van de moeders uit een groot onderzoek in Boston hadden al een of meer keren een spontane abortus achter de rug. Veel vrouwen uit deze groep dronken dagelijks 19 tot 38 cl pure alcohol, wat ongeveer overeenkomt met een halve tot hele liter jenever per dag.

In sommige ernstige gevallen komen alle symptomen van het FAS-syndroom tegelijk voor, maar meestal worden er een of enkele aangetroffen. Soms blijft het bij een lichte neurologische stoornis; het kind is erg schrikachtig of hyperactief. Daarnaast is bij veel kinderen een achterstand in de mentale en fysieke ontwikkeling geconstateerd, zonder dat er sprake was van aangeboren afwijkingen.

Maakt het uit of alcohol wordt geconsumeerd vroeg of laat in de zwangerschap?
De effecten van zwaar alcoholgebruik zijn afhankelijk van het stadium van de zwangerschap waarin alcohol wordt gedronken. In het eerste trimester tast alcohol de celmembranen en de organen in het embryo aan. Dit is de periode waarin het zenuwstelsel en de organen worden gevormd en belangrijke afwijkingen kunnen ontstaan.

Ook in de periode die onmiddellijk aan de zwangerschap voorafgaat is stevig drinken gevaarlijk. Bij een groep vrouwen bleek dat 11 procent van de moeders die gedurende de maand die voorafging aan hun zwangerschap veel hadden gedronken, kinderen met FAS-symptomen had gekregen.

Zwaar alcoholgebruik gedurende de latere maanden van de zwangerschap is in verband gebracht met groeistoornissen, hersenbeschadigingen en gedragsstoornissen. Voor vrouwen die gedurende het laatste trimester geen of bijna geen alcohol meer gebruiken is er nog een redelijke kans dat hun kind geen afwijkingen heeft.

Diverse onderzoekingen bij proefdieren hebben aangetoond dat de alcoholspiegel de beste indicatie is voor de bij de foetus aangerichte schade. Bij een uitzonderlijk hoog promillage is ook het risico op aangeboren afwijkingen hoog, en naarmate de alcoholconcentratie in het bloed lager wordt, worden de gevolgen voor de foetus minder ernstig.

Hoe vaak komt het foetaal alcohol syndroom (FAS) voor?

In de westerse samenleving komt dit syndroom schrikbarend vaak voor. In Amerika liggen de schattingen tussen 1 op 600 en 1 op 1500 geboorten. Het is zonder enige twijfel een van de voornaamste oorzaken voor achterlijkheid, samen met mongoloïde idiotie en afwijkingen aan de wervelkolom en het centrale zenuwstelsel.

Bron: http://www.e-gezondheid.be

Lijkt mij een wonderkind als ze hier heelhuids uitkomt Verdrietig .

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:21

xKatleentjex schreef:
minkie schreef:
alweer in Polen!!!

Dat dit weer in Polen gebeurd is louter toeval hoor .
Zoals gezegd en zijn véél meer plaatsen (ja zelfs in je eigen straat zou het wel eens kunnen), waar zwangere vrouwen zich schuldig bevinden aan overmatig alcohol gebruik. En als dat nu 0,8 of 1,2 promille is, het blijft rot en rotslecht voor je kind.

Ik kan niet zeggen dat dit louter toeval is. In Polen is het alcoholisme een ontzettend groot probleem. Veel mensen hebben een drankprobleem en 99% drinkt op regelmatige basis. Iedere keer (als ik daar op vakantie ben en dat is minimaal 1 keer per jaar) komt zo'n geval weer in het nieuws.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:26

Arm kind! (En dat terwijl ik niet eens zo gek op kinderen / babies ben; zie ander topic Knipoog )
Wat xKatleentjex ook al meld.... de schade kan enorm zijn...

Ben je net geboren, moet je al ontnuchteren of afkicken..... triest...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:29

Verschrikkelijk zeg. Hoe kan zo'n vrouw het zo ver laten komen vraag ik me dan af.. Scheve mond Arm kindje.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:04

Jeetje wat raar! Sowieso vind ik het al dom als je drinkt tijdens de zwangerschap!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:01

Nouja zeg! Arm kind, hopen dat ze er niet te veel aan heeft over gehouden..

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:48

Erg onverantwoordelijk als moeder, daar is geen goede verklaring voor mogelijk..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:58

Nou dan ben je blij met je moeder...?