Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:tsja, slimme actie is het niet maar waarom die vrouw dan toch foto's wil maken; ze lokt imo in ieder geval wel iets uit zo.
En als Teho ofgefkot is gaat hij echt niet zeggen:"Goh, mevrouw, zou u even de camera willen doorgeven? Dan kan ik het geheugenkaartje er even uithalen."
detour schreef:dan wordt er dus totaal voorbij gegaan aan de wens van theo maassen? Dus omdat de krant toestemming geeft mag degene die optreedt niks inbrengen? helemaal een vreemde bedoening hoor..Zal wel aan mij liggen dan..
Shadow0 schreef:Van de andere kant ook wel erg slordig van de organisatie dat ze daar niet op gelet hebben, als het zo uitdrukkelijk is afgesproken met Theo Maassen.
Vernielen mag sowieso niet natuurlijk, maar dat 'ie pissig was kan ik me wel goed voorstellen.
detour schreef:Dus: Nee- vernielen vind ik uit den boze- maar normaal vriendelijk reageren in zo'n situatie? Alsof wij dat allemaal zouden doen?..
Apple schreef:Geloof dat er enige tijd geleden iemand bij Herman Finkers foto's zat te nemen met een mobieltje. Herman Finkers heeft dat toen gewoon verbaal middels een grap opgelost.
Dat lijkt me de manier waarop je het moet doen als cabaretier.
Karin schreef:detour schreef:Dus: Nee- vernielen vind ik uit den boze- maar normaal vriendelijk reageren in zo'n situatie? Alsof wij dat allemaal zouden doen?..
Uit je vorige berichten lijkt het alsof je het terecht vindt dat hij die camera kapot heeft gesmeten.
En volgens mij zegt niemand hier dat hij niet boos had mogen worden.
detour schreef:Karin schreef:
Uit je vorige berichten lijkt het alsof je het terecht vindt dat hij die camera kapot heeft gesmeten.
En volgens mij zegt niemand hier dat hij niet boos had mogen worden.
Voor een ieder hier: Ik vind vernielen te ver gaan maar het is erg makkelijk te zeggen om hier vriendelijk en correct mee om te gaan..![]()
De beste stuurlui staan aan wal.
Karin schreef:Dan sta ik maar aan wal.
Citaat:Voor een ieder hier: Ik vind vernielen te ver gaan maar het is erg makkelijk te zeggen om hier vriendelijk en correct mee om te gaan..
Apple schreef:Versus: je rijdt met je paard ergens waar het niet mag. Diezelfde automobilist komt vervolgens in volle vaart op je af gestoven en rijdt je paard omver. Paard dood.
Dat is een precies dezelfde situatie (namelijk ook: vernieling van een goed).
Shadow0 schreef:Apple schreef:Versus: je rijdt met je paard ergens waar het niet mag. Diezelfde automobilist komt vervolgens in volle vaart op je af gestoven en rijdt je paard omver. Paard dood.
Dat is een precies dezelfde situatie (namelijk ook: vernieling van een goed).
Ik vind dat absoluut niet dezelfde situatie.
Ten eerste is Theo Maassens verontwaardiging niet zomaar 'omdat het niet mag' maar omdat het flinke overlast veroorzaakt en hij expliciet heeft geprobeerd het te voorkomen.
Ten tweede, iemand staat tijdens een optreden stijf van de adrenaline. Dat maakt de reactie al wel wat anders. Als je het zou willen vergelijken, dan eerder als je net een bijna-ongeluk of echt ongeluk hebt meegemaakt. En dan blijkt dat er heel wat meer mensen onredelijk reageren. Dat is niet goed maar het is in elk geval ook geen onbegrijpelijke doelbewuste grofheid.
Ten derde ken ik toch wel wat voorbeelden van situaties die jij aanhaalt waarbij wel degelijk dat soort geweld en vernielingen worden aangericht. In meest simpele vorm de voetbal die voor de zoveelste keer over de schutting gaat en lek gestoken wordt...Of verkeerd geplaatste fietsen die gewoon aan de kant gesmeten worden. Nogmaals: niet goed maar ook niet volkomen onbegrijpelijk.
Ten vierde vind IK het doden van een dier in elk geval iets heel anders dan het vernielen van een materieel iets en in dat opzicht niet te vergelijken.
xDramaQueen schreef:een camera voor haar kan net zo'n dierbare waarde hebben als voor ons een paard toch?
Citaat:Ten vierde vind IK het doden van een dier in elk geval iets heel anders dan het vernielen van een materieel iets en in dat opzicht niet te vergelijken.