Benzine snel naar 2 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Benzine snel naar 2 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:32

Dus jij gaat elke keer met de jerrycans in de achterbak een ritje Luxemburg maken? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:33

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-08 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:34

BrittKitt schreef:
Dus jij gaat elke keer met de jerrycans in de achterbak een ritje Luxemburg maken? Haha!

Mijn ouders zitten er om de week en ik ga dan ook mee, dus we nemen idd een jerrycan mee Vork Het scheelt echt zoveel gewoon.

joyce83

Pff ben laatst met de fiets naar het werk gegaan maar ik vind het toch net iets te ver/ te veel tijd kosten om het dagelijks te doen. Anders zou ik er niet over twijfelen. Helaas is de optie om een scooter te kopen om zo minder benzinekosten te hebben per kilometer maar die vlieger gaat niet op omdat je dan nog eens aanschafkosten en verzekering hebt.

Dioxide

runningkawa schreef:
[plaatje]
wat is dat omgerekend in euro's?

$1,30 = €0,76 Nagelbijten / Gniffelen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:35

je hebt gewoon schrik om je auto iedere keer weer te pakken....dit is echt niet leuk meer...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:36

joyce83 schreef:
Pff ben laatst met de fiets naar het werk gegaan maar ik vind het toch net iets te ver/ te veel tijd kosten om het dagelijks te doen. Anders zou ik er niet over twijfelen. Helaas is de optie om een scooter te kopen om zo minder benzinekosten te hebben per kilometer maar die vlieger gaat niet op omdat je dan nog eens aanschafkosten en verzekering hebt.

die kosten heb je er snel uit Lachen Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:36

Toad schreef:
Tsja, in Canada betaal je 81 cent voor een litertje benzine. En hier dan 2 euro? Wel een belachelijk groot verschil!

Omdat ze in Canada ietsjes meer bossen hebben om de schadelijke uitstoot op te vangen...

Balen dat je meer moet betalen, maar denk ook eens aan het milieu? Hoeveel oogsten mislukken er niet, waardoor er (bijvoorbeeld) te weinig stro is? Hoevaak regend het wel niet, waardoor de paarden steeds minder het land op kunnen? De poolkappen zijn aan het smelten, daarom is de bezine prijs zo hoog.

Nee, ik vind het geen probleem om meer te betalen, het stimuleerd mensen om op de fiets te gaan (waardoor je gezonder bent, minder kans dat je in het ziekenhuis terecht komt), het is goed voor het milieu als mensen op de fiets gaan.

En alles word duurder, waarom zou dat voor benzine niet gelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:37

Dioxide schreef:
runningkawa schreef:
[plaatje]
wat is dat omgerekend in euro's?

$1,30 = €0,76 Nagelbijten / Gniffelen

Had het idd ook gevonden, had de hoogste prijs uitgerekend
135= 0,87 euro ct

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:37

Mijn ouders hebben een auto op gas dat scheelt ook behoorlijk. Dat is ondertussen wel de moeite waard vooral op langere afstanden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:38

Vjestagirl schreef:
Toad schreef:
Tsja, in Canada betaal je 81 cent voor een litertje benzine. En hier dan 2 euro? Wel een belachelijk groot verschil!

Omdat ze in Canada ietsjes meer bossen hebben om de schadelijke uitstoot op te vangen...

Balen dat je meer moet betalen, maar denk ook eens aan het milieu? Hoeveel oogsten mislukken er niet, waardoor er (bijvoorbeeld) te weinig stro is? Hoevaak regend het wel niet, waardoor de paarden steeds minder het land op kunnen? De poolkappen zijn aan het smelten, daarom is de bezine prijs zo hoog.

Nee, ik vind het geen probleem om meer te betalen, het stimuleerd mensen om op de fiets te gaan (waardoor je gezonder bent, minder kans dat je in het ziekenhuis terecht komt), het is goed voor het milieu als mensen op de fiets gaan.

en stel he........... stel....

je woont in een buitengebied, je werkt onregelmatige diensten....... en dat wel 30 km verderop.......

Hoe, hoe in hemelsnaam ga je dat zonder auto doen????

Anoniem

Dus omdat nederland het zo duur maakt smelten de kappen minder snel?

Veel mensen hebben geen keus maar moeten de auto om naar het werk te gaan.
De verwarming in de winter aan is ook wel prettig Lachen
OV is er hier amper
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Zolang de lonen meestijgen mag alles best duurder worden Nagelbijten / Gniffelen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:39

Vjestagirl schreef:

Sorry, maar de wind (en dus uitstoot) gaat de hele wereld over. Nederland is een van de weinige landen die zich nog aan Kyoto houdt en daardoor zijn hier alle prijzen voor iets wat ook maar een beetje schadelijk is voor het milieu zo idioot hoog. Rest van de wereld lacht NL glashard uit omdat hier alles zo duur is daardoor.

Voor mijn part koopt de staat een deel van de NS terug waardoor het OV goedkoper kan worden.. Want die prijzen zijn zonder OV/Kortingskaart ook niet bepaald grappig (maargoed, dat komt weer door ProRail).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:39

wat zijn we weer braaf..........

weet je wat pas echt zou helpen voor het millieu............... die oorlogen allemaal laten ophouden.... dan hoeft er ook niet zo achtelijk veel geld meer verdient te worden, al die schadelijke bommen.........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 22-05-08 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:40

zoals gewoonlijk... daar is nl goed in...maar ondertussen gaan de lonen van de top mensen en ministers omhoog...die merken dit niet...maar ze laten de gewone mens gewoon in de tront zakken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:41

KiWiKo : Precies, je hebt dan gewoon een auto nodig !

Enne, ze zijn nu toch al zover dat auto's ook op wat anders kunnen rijden ?
Wat dus WEL milieuvriendelijk is.
Maar nee, dat doen ze NIET, want daar verdienen ze natuurlijk niet op !!

Die hoge mensen daar, geven helemaal niks om het milieu, geloof mij maar !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:41

KiWiKo schreef:
Vjestagirl schreef:

en stel he........... stel....

je woont in een buitengebied, je werkt onregelmatige diensten....... en dat wel 30 km verderop.......

Hoe, hoe in hemelsnaam ga je dat zonder auto doen????

Je dagdiensten kun je fietsen. Dat heb ik ook jaren gedaan, over 30 kilometer doe je ongeveer een uur en een kwartier. Dat scheelt alweer de helft...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:42

Dat een minister echt een minimum loonje heeft vergeleken met wat ze in het bedrijfsleven hadden kunnen verdienen vergeten we voor het gemak.

Britt

Nagelbijten / Gniffelen Liever jij dan ik, Vjestagirl. Ben toch blij dat ik dat nog niet hoef te doen elke dag!

joyce83

KiWiKo schreef:
joyce83 schreef:

die kosten heb je er snel uit Lachen Lachen

Ik zal helaas de auto ook gewoon aan moeten houden ivm het trekken van de trailer. Helaas wonen wij wat afgelegen en ben ik zoiets 'verplicht' om samen met mijn vriend twee auto's te hebben om de boodschappen niet gesmolten thuis te krijgen..

Anoniem

leuk vestja... ik zit 15 km van mijn werk.. ik heb ME...ben blij als ik een halve dag werk volhoud...dat fietsen kan er niet meer bij ....

geef mij dat min. loontje dan maar...zie je mij niet meer in dit topic Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:43

Vjestagirl schreef:
Je dagdiensten kun je fietsen. Dat heb ik ook jaren gedaan, over 30 kilometer doe je ongeveer een uur en een kwartier. Dat scheelt alweer de helft...

30 km verderop Haha! Haha! Haha! prettige wedstrijd joh!!

maar dan woonde je vast nog bij je ouders thuis, die het huishouden deden........

ik persoonlijk kan die 3 uur op een dag niet missen Lachen Lachen want ik heb namelijk een huis dat schoon gehouden moet worden, 2 honden, 2 katten....... EN een kind die af en toe eens wat aandacht nodig heeft........ en ik werk iets meer uren dan fulltime
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 22-05-08 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:43

sunshine schreef:
KiWiKo : Precies, je hebt dan gewoon een auto nodig !

Enne, ze zijn nu toch al zover dat auto's ook op wat anders kunnen rijden ?
Wat dus WEL milieuvriendelijk is.
Maar nee, dat doen ze NIET, want daar verdienen ze natuurlijk niet op !!

Die hoge mensen daar, geven helemaal niks om het milieu, geloof mij maar !

Idd, er is allang al een manier om benzine te vervangen Knipoog Maar dit wordt tegengehouden door de hoge bazen vanwege het geld. Zij verdienen niets meer als we overgaan op iets anders dan benzine. En helaas óm zoiets als milieuvriendelijk rijden te stimuleren heb je geld nodig. En wie hebben het geld? Juist ja.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:43

Vjestagirl schreef:

Ja hoor, ze zegt dat ze in een BUITENGEBIED woont, nou dan lijkt me niet dat je daar graag in je eentje fietst.