Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Dus jij gaat elke keer met de jerrycans in de achterbak een ritje Luxemburg maken?
runningkawa schreef:[plaatje]
wat is dat omgerekend in euro's?
joyce83 schreef:Pff ben laatst met de fiets naar het werk gegaan maar ik vind het toch net iets te ver/ te veel tijd kosten om het dagelijks te doen. Anders zou ik er niet over twijfelen. Helaas is de optie om een scooter te kopen om zo minder benzinekosten te hebben per kilometer maar die vlieger gaat niet op omdat je dan nog eens aanschafkosten en verzekering hebt.
Toad schreef:Tsja, in Canada betaal je 81 cent voor een litertje benzine. En hier dan 2 euro? Wel een belachelijk groot verschil!
Dioxide schreef:runningkawa schreef:[plaatje]
wat is dat omgerekend in euro's?
$1,30 = €0,76
Vjestagirl schreef:Toad schreef:Tsja, in Canada betaal je 81 cent voor een litertje benzine. En hier dan 2 euro? Wel een belachelijk groot verschil!
Omdat ze in Canada ietsjes meer bossen hebben om de schadelijke uitstoot op te vangen...
Balen dat je meer moet betalen, maar denk ook eens aan het milieu? Hoeveel oogsten mislukken er niet, waardoor er (bijvoorbeeld) te weinig stro is? Hoevaak regend het wel niet, waardoor de paarden steeds minder het land op kunnen? De poolkappen zijn aan het smelten, daarom is de bezine prijs zo hoog.
Nee, ik vind het geen probleem om meer te betalen, het stimuleerd mensen om op de fiets te gaan (waardoor je gezonder bent, minder kans dat je in het ziekenhuis terecht komt), het is goed voor het milieu als mensen op de fiets gaan.
En alles word duurder, waarom zou dat voor benzine niet gelden?
Vjestagirl schreef:Omdat ze in Canada ietsjes meer bossen hebben om de schadelijke uitstoot op te vangen...
Balen dat je meer moet betalen, maar denk ook eens aan het milieu? Hoeveel oogsten mislukken er niet, waardoor er (bijvoorbeeld) te weinig stro is? Hoevaak regend het wel niet, waardoor de paarden steeds minder het land op kunnen? De poolkappen zijn aan het smelten, daarom is de bezine prijs zo hoog.
Nee, ik vind het geen probleem om meer te betalen, het stimuleerd mensen om op de fiets te gaan (waardoor je gezonder bent, minder kans dat je in het ziekenhuis terecht komt), het is goed voor het milieu als mensen op de fiets gaan.
KiWiKo schreef:Vjestagirl schreef:Omdat ze in Canada ietsjes meer bossen hebben om de schadelijke uitstoot op te vangen...
en stel he........... stel....
je woont in een buitengebied, je werkt onregelmatige diensten....... en dat wel 30 km verderop.......
Hoe, hoe in hemelsnaam ga je dat zonder auto doen????
KiWiKo schreef:joyce83 schreef:Pff ben laatst met de fiets naar het werk gegaan maar ik vind het toch net iets te ver/ te veel tijd kosten om het dagelijks te doen. Anders zou ik er niet over twijfelen. Helaas is de optie om een scooter te kopen om zo minder benzinekosten te hebben per kilometer maar die vlieger gaat niet op omdat je dan nog eens aanschafkosten en verzekering hebt.
die kosten heb je er snel uit![]()
Vjestagirl schreef:Je dagdiensten kun je fietsen. Dat heb ik ook jaren gedaan, over 30 kilometer doe je ongeveer een uur en een kwartier. Dat scheelt alweer de helft...
sunshine schreef:KiWiKo : Precies, je hebt dan gewoon een auto nodig !
Enne, ze zijn nu toch al zover dat auto's ook op wat anders kunnen rijden ?
Wat dus WEL milieuvriendelijk is.
Maar nee, dat doen ze NIET, want daar verdienen ze natuurlijk niet op !!
Die hoge mensen daar, geven helemaal niks om het milieu, geloof mij maar !
Vjestagirl schreef:Je dagdiensten kun je fietsen. Dat heb ik ook jaren gedaan, over 30 kilometer doe je ongeveer een uur en een kwartier. Dat scheelt alweer de helft...