Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:18

de rok staat niet eens zozeer in de bijbel, leukste van de rok discussie vind ik nog dat er staat dat de vrouwen niet in mannen kleding en vice versa mag lopen, hiermee wordt in mijn ogen meer gedoeld op travestie dan een rok/broek voor de vrouw. want geinige is dat in die tijd de mannen soort van jurken/mantels droegen en de vrouwen meestal een om de enkel sluitende wijde broek. wat nou dat vrouwen geen broeken mogen dragen Clown (jaja je wordt als Christen wel slim ook om je opa en oma af te troeven)

@darkshines: voor mij is iemand volledig Christen als jij gelooft en belijdt, dat Jezus Christus jou verlosser en Heer is. zelf geloof ik n.l. niet zozeer in regeltjes, maar wel in een relatie met Christus. Dus geen religie (regeltjes, uiterlijke dingen) maar relatie (eigen intieme band met God)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:18

Ik ben er niet van overtuigd dat Christus volgen ook inhoudt dat je de volledige thora moet onderhouden, in alle extremen die daarin staan. Ik geloof (en ben dus ook geen lid van welk kerkgenootschap dan ook) dat het er juist om gaat dat je niet oordeelt, dat je je eigen leven naar eer en geweten leeft, met liefde voor je naaste als voor jezelf. Ik denk dat het Nieuwe Testament dat leert, en dat de delen van het Oude Testament die daar niet mee overeen komen door het Nieuwe buitenspel gezet worden.

Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat iemand die toevallig op het 'verkeerde' geslacht valt veroordeeld is zijn leven alleen te leven?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:20

ik zie het oude testament meer als een soort geschiedenis, in het nieuwe testament wordt geleerd over liefde, vergeving,

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:21

Maar dan valt toch ook het verbod op homoseksualiteit weg?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:27

zoals ik daarstraks ook zei, ik hou me aan dat stukje van Jezus met die vrouw die vreemd gegaan was. Als Hij haar niet veroordeeld, wie ben ik dan om het wel te doen? maar......... Hij zegt er wel bij ..... en zondig niet meer, dus ze mag het niet meer doen.

wat betreft homoseksualiteit durf ik zelf geen absoluut oordeel te geven. gezien hoe ik opgegroeid ben zou ik er misschien moeite mee hebben, om een homo seksuele predikant te hebben, maar aan de andere kant gaat het niet om de persoon, maar om wat hij verteld, daar kom ik dan uiteindelijk voor naar een kerkdienst. verder heb ik nooit moeite met homoseksuelen, kan er goed mee opschieten en heb er zelfs onder mijn vrienden. of het goed of slecht is....... tja in mijn ogen niet, ik denk zelfs dat iemand die homoseksueel is, en die echt een diepe geloofs overtuiging en intieme band met God heeft soms een "beter" christen kan zijn dan de persoon die hetreo is , 2x naar de kerk gaat, alle regels opvolgt, maar vervolgens door de week over ieder wat weet te zeggen, zijn kind misbruikt, vrouw slaat etc

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:32

ik ga naar een evangeliegemeente waar homosexualiteid helaas nog als een zonde/ziekte wordt gezien, zelf zie ik het niet zo ik heb ook mensen in mijn kennisen kring die homo of lesbisch zijn en die respecteer ik omdat het geen kiezen is maar zo geboren worden.
en daar verander je niks aan, en een dominee die homosexueel is daar heb ik persoonlijk niks tegen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:35

Inderdaad, ik denk dat ook een homosexuele man of lesbische vrouw een prima dominee kan zijn als hij/zij die diepe geloofsovertuiging heeft (zoals tH het noemt). En dit geldt uiteindelijk voor iedereen ongeacht zijn of haar geaardheid.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:04

beter een homofiele dominee dan een pedofiele toch? Tong uitsteken

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:06

LimaMambo schreef:
beter een homofiele dominee dan een pedofiele toch? Tong uitsteken

Haha! Haha!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:01

Een Hominee dus!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:05

Tja.. de bijbel is altijd wat dubbel geweest zeg maar... een man die naast een man ligt zoals naast een vrouw moet ter dood worden veroordeeld?

Hoe zit het hier dan met naastenliefde? gij zult niet doden?

Ik ben Christelijk opgevoed, maar ik vind de bijbel té dubbel om te geloven.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:52

trustHim schreef:
zoals ik daarstraks ook zei, ik hou me aan dat stukje van Jezus met die vrouw die vreemd gegaan was. Als Hij haar niet veroordeeld, wie ben ik dan om het wel te doen? maar......... Hij zegt er wel bij ..... en zondig niet meer, dus ze mag het niet meer doen.

wat betreft homoseksualiteit durf ik zelf geen absoluut oordeel te geven. gezien hoe ik opgegroeid ben zou ik er misschien moeite mee hebben, om een homo seksuele predikant te hebben, maar aan de andere kant gaat het niet om de persoon, maar om wat hij verteld, daar kom ik dan uiteindelijk voor naar een kerkdienst. verder heb ik nooit moeite met homoseksuelen, kan er goed mee opschieten en heb er zelfs onder mijn vrienden. of het goed of slecht is....... tja in mijn ogen niet, ik denk zelfs dat iemand die homoseksueel is, en die echt een diepe geloofs overtuiging en intieme band met God heeft soms een "beter" christen kan zijn dan de persoon die hetreo is , 2x naar de kerk gaat, alle regels opvolgt, maar vervolgens door de week over ieder wat weet te zeggen, zijn kind misbruikt, vrouw slaat etc

Precies. God kan door alle mensen heen werken, hoe verschillend we ook zijn.
Hier nog een lijstje wat daar een aanvulling op is Knipoog :

Noach was dronken
Abraham was oud
Isaäk was een dagdromer
Jacob was een leugenaar
Lea was lelijk
Jozef was aangerand
Mozes was een moordenaar
Gideon was bang
Rachab was een prostituee
Ruth was een asielzoekster
Jeremia was te jong
Esther zat in de harem van een koning
Daniël was ontvoerd
David was een vluchteling en pleegde overspel
Elia wilde zelfmoord plegen
Jesaja predikte naakt
Amos was een boerenzoon
Jona weigerde God te gehoorzamen
Maria was een eenvoudig meisje
Petrus verloochende Jezus
Tomas was een twijfelaar
De Samaritaanse vrouw ging met veel mannen naar bed
Paulus was een Christenvervolger en moordenaar
Zacheüs was te klein
Timotheüs had een maagzweer
Maria Magdalena was bezeten door demonen

Er zitten véél dingen tussen waaraan je zelf niets kan doen, maar God werkt toch door jou heen!
Ik denk dat God geen onderscheid maakt tussen homo's of hetero's.

Citaat:
1 Samuel 16:

Het gaat niet om wat de mens ziet: de mens kijkt naar het uiterlijk, maar de Heer kijkt naar het hart.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:13

Noach was dronken
Abraham was oud
Isaäk was een dagdromer
Jacob was een leugenaar * ja, maar hij is veranderd en zijn naam is later veranderd naar Israël, hij bleef dus geen leugenaar*
Lea was lelijk
Jozef was aangerand
Mozes was een moordenaar *en stotterde* Knipoog
Gideon was bang
Rachab was een prostituee
Ruth was een asielzoekster
Jeremia was te jong
Esther zat in de harem van een koning
Daniël was ontvoerd
David was een vluchteling en pleegde overspel
Elia wilde zelfmoord plegen
Jesaja predikte naakt
Amos was een boerenzoon
Jona weigerde God te gehoorzamen
Maria was een eenvoudig meisje
Petrus verloochende Jezus
Tomas was een twijfelaar
De Samaritaanse vrouw ging met veel mannen naar bed
Paulus was een Christenvervolger en moordenaar *en veranderde na zijn bekering*
Zacheüs was te klein
Timotheüs had een maagzweer
Maria Magdalena was bezeten door demonen *en is daarvan bevrijd*

maar idd, God heeft Zijn plan met je al klaarliggen, en wil door alles heen met je verder.
gelukkig maar dat de mensen in de Bijbel niet heilig waren, dan zouden wij echt een probleem hebben als je jezelf ermee zou vergelijken.
het waren maar gewone mensen, en fouten en rare dingen zijn van alle tijden.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:17

Equidea schreef:
je kiest toch niet hoe je geboren word?

trustHim schreef:
nee, maar je kiest wel hoe je je leven leeft, en ik denk wel dat op het moment dat je dus Christen wordt je ook volledig christen wordt dus niet met 1 ding uitgezonderd. Voor je geloof kan er dus wel eens iets voorkomen/zijn dat je moet laten i.v.b met je geloof. (daar staat natuurlijk weer heel veel tegenover, maar dat heel even terzijde)
Ik heb wat moeite met deze uitspraak. Je kiest wel hoe je je leven leeft? Dus iemand die 'bij de Christenen wil horen' mag wél homoseksueel zijn maar moet ervoor kiezen om níét zijn gevoelens te uiten zoals een man en vrouw dat onderling wel mogen? En de homoseksuele predikant mag dus geen partner hebben (want dan praktiseer je je geaardheid toch) zoals een man en vrouw dat van elkaar zijn? Omdat het zo in de bijbel staat? Ik hoop heel erg dat ik je verkeerd begrijp.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:26

Ik ben christen en heb zojuist een stuk bijbelstudie over relaties afgerond. Dit kwam natuurlijk ook in terug en ik denk dat er vooral in de bijbel dingen staan over man - man waar het gaat om overspel of meerdere mannen bij elkaar. Dát is niet goed. Ik ben zelf niet tegen homoseksulatiteit in de kerk, je kiest er idd niet zelf voor om homo te zijn. Ik kan me wel voorstellen dat het niet zo is als God het bedoelt heeft, maar de hele wereld is niet zoals God het bedoelt heeft, daar kunnen homo's verder weinig aan doen Lachen Als ik een goede homoseksuele dominee zou hebben, zou ik daar geen probleem mee hebben.

Je kan er natuurlijk zelf voor te kiezen hoe je leeft. Maar dat is makkelijker gezegt natuurlijk voor de hetero! Lijkt me heel moeilijk om nooit relaties aan te gaan omdat het niet zou mogen .. dan zou het stiekem gebeuren en dus kan je er beter voor uitkomen Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:27

Equidea schreef:
trustHim schreef:
nee, maar je kiest wel hoe je je leven leeft, en ik denk wel dat op het moment dat je dus Christen wordt je ook volledig christen wordt dus niet met 1 ding uitgezonderd. Voor je geloof kan er dus wel eens iets voorkomen/zijn dat je moet laten i.v.b met je geloof. (daar staat natuurlijk weer heel veel tegenover, maar dat heel even terzijde)
Ik heb wat moeite met deze uitspraak. Je kiest wel hoe je je leven leeft? Dus iemand die 'bij de Christenen wil horen' mag wél homoseksueel zijn maar moet ervoor kiezen om níét zijn gevoelens te uiten zoals een man en vrouw dat onderling wel mogen? En de homoseksuele predikant mag dus geen partner hebben (want dan praktiseer je je geaardheid toch) zoals een man en vrouw dat van elkaar zijn? Omdat het zo in de bijbel staat? Ik hoop heel erg dat ik je verkeerd begrijp.

ik zeg zelf in dat stuk niet dat je je geaardheid niet mag uiten, maar....... dat geloven keuzes meebrengt. als iemand er als homosexueel voor kiest om ook zijn gevoelens te uiten, kan dat binnen christen gemeenten gevolgen hebben. er zullen dus plaatsten zijn waar deze dominee niet gewenst is. ik voor mijzelf (zoals in andere stukjes ook te lezen valt) heb er niet zozeer een probleem mee omdat het niet gaat om die dominee, maar om wat hij verteld. maar er zijn ook genoeg dingen die ik als hetro laat, ik wil geen losse seksuele contacten, ik misbruik geen alcohol, drugs etc

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:47

ik zou mijn leven niet laten lijden door een boekje..
als ik een lesbische christelijke zou zijn, en ik werd 'uitgekotst' door mijn omgeveing, zou ik toch echt voor mezelf kiezen

hoe ziek is het om niet te mogen zijn wie je bent?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:56

Als er in ons dorp een homosexuele dominee komt word ik zeker christelijk Haha! , dan zijn al m'n vooroordelen eindelijk de wereld uit.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:24

Equidea schreef:

en we hebben allemaal hetzelfde bloed, mensen zeuren wel over de koran, maar de bijbel is eigenlijk de nederlandse versie ervan. kunnen we elkaar niet gewoon respecteren zoals we geboren zijn...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:27

de bijbel is zeer zeker geen nederlandse versie van de koran, ja er staan een aantal dezelde hoofdstukken in, net zo goed als in de thora, maar in de koran staan dingen die absoluut niet in de bijbel staan en andersom. beetje kort door de bocht om te stellen dat de koran en de bijbel dus eigenlijk het zelfde zijn

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:31

het is allemaal merendeel elkaar op de hart trappen en respectloos, de uitspraken die er in staan ( niet alle) dus imo hetzelfde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:32

xDramaQueen schreef:
het is allemaal merendeel elkaar op de hart trappen en respectloos, de uitspraken die er in staan ( niet alle) dus imo hetzelfde.

Heb je de bijbel en de koran zelf gelezen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:33

nee vind ik zonde van mijn tijd, maar horen we de laatste tijd niet genoeg quotes uit beide?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:35

als je ze niet gelezen hebt kun je dus ook geen zuiver oordeel geven. kan namelijk zo heel wat quotes uit de bijbel geven die gaan over liefde

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:37

zo is ook niet alles in de koran slecht, bedoel ermee te zeggen dat iedereen gewoon elkaar moet respecteren en niet moet gaan oordelen omdat het volgens het "boekje" zo moet zeg maar.