trustHim schreef:zoals ik daarstraks ook zei, ik hou me aan dat stukje van Jezus met die vrouw die vreemd gegaan was. Als Hij haar niet veroordeeld, wie ben ik dan om het wel te doen? maar......... Hij zegt er wel bij ..... en zondig niet meer, dus ze mag het niet meer doen.
wat betreft homoseksualiteit durf ik zelf geen absoluut oordeel te geven. gezien hoe ik opgegroeid ben zou ik er misschien moeite mee hebben, om een homo seksuele predikant te hebben, maar aan de andere kant gaat het niet om de persoon, maar om wat hij verteld, daar kom ik dan uiteindelijk voor naar een kerkdienst. verder heb ik nooit moeite met homoseksuelen, kan er goed mee opschieten en heb er zelfs onder mijn vrienden. of het goed of slecht is....... tja in mijn ogen niet, ik denk zelfs dat iemand die homoseksueel is, en die echt een diepe geloofs overtuiging en intieme band met God heeft soms een "beter" christen kan zijn dan de persoon die hetreo is , 2x naar de kerk gaat, alle regels opvolgt, maar vervolgens door de week over ieder wat weet te zeggen, zijn kind misbruikt, vrouw slaat etc
Precies. God kan door alle mensen heen werken, hoe verschillend we ook zijn.
Hier nog een lijstje wat daar een aanvulling op is
:
Noach was dronken
Abraham was oud
Isaäk was een dagdromer
Jacob was een leugenaar
Lea was lelijk
Jozef was aangerand
Mozes was een moordenaar
Gideon was bang
Rachab was een prostituee
Ruth was een asielzoekster
Jeremia was te jong
Esther zat in de harem van een koning
Daniël was ontvoerd
David was een vluchteling en pleegde overspel
Elia wilde zelfmoord plegen
Jesaja predikte naakt
Amos was een boerenzoon
Jona weigerde God te gehoorzamen
Maria was een eenvoudig meisje
Petrus verloochende Jezus
Tomas was een twijfelaar
De Samaritaanse vrouw ging met veel mannen naar bed
Paulus was een Christenvervolger en moordenaar
Zacheüs was te klein
Timotheüs had een maagzweer
Maria Magdalena was bezeten door demonen
Er zitten véél dingen tussen waaraan je zelf niets kan doen, maar God werkt toch door jou heen!
Ik denk dat God geen onderscheid maakt tussen homo's of hetero's.
Citaat:
1 Samuel 16:
Het gaat niet om wat de mens ziet: de mens kijkt naar het uiterlijk, maar de Heer kijkt naar het hart.