In beslag genomen hond dood door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Re: In beslag genomen hond dood door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:46

amondi schreef:
Pel, er is toch echt een verschil tussen een beet van een malthezer leeuwtje en een beet van een een staffordshire.....

Daarbij, je mening doet er niet toe, er is een wet en daar had de eigenaar zich aan te houden! Deze honden moeten gewoon niet meer puppies maken, punt uit.

En dat zeg ik dus, hij was al maanden uit huis en nu pas wordt de regionale en de landelijke pers aangeschreven..... alleen al die zin: de honden worden in de opvang slecht verzorgt..... hoe kan dat mens dat nou weten????? Ze is er nooit geweest!!!!

mee eens, ik probeerde een punt te maken.
persoonlijk vindt ik het jammer dat het hele ras verboden wordt..ik vindt het wel goed dat er goed op gelet wordt en dat je er papieren voor moet hebben dus misschien was mijn eerste reactie wat te voorbarig (schrijf ik dat nou goed? )
ik bedoel gewoon dat ik het erg jammer, en soms ook oneerlijk vindt voor het dier zelf, hoe er gehandeld wordt. het gaat tenkoste van een dier/oftewel een leven.
heeft de eigenaar net zoveel schuld aan als de wet.
ik heb ooit een een topic (?) of misschien een andere site gezien waar deze honden werden laten zien nadat ze afgemaakt waren, en waarom, vanwege het ras..het waren stuk voor stuk gezinshonden, deden geen vlieg kwaad..voor mij geen reden om ze af te maken..kijk nou eens niet naar de afstamming maar naar het karakter, die zegt zoveel meer.

dat is ook een vooroordeel..of het echt waar is zullen we nooit weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:48

De eigenaar heeft meer schuld dan de wet. Hoe lang bestaat deze wet nou al? Kom op zeg! Lekker een hond nemen terwjl je weet dat als je gepakt wordt de hond afgemaakt wordt. En dan nog miepen ook!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:56

De hond hoeft nu ook niet meer afgemaakt te worden waar hij dank zij zijn eigenaar geëindigd zou zijn. Het feit dat ie los is gerukt duidt ook op een slecht opgevoede hond. En ik geloof wel dat het waar is. Volgens mij mogen speculaties ook niet op bokt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:01

slimmerik schreef:
De hond hoeft nu ook niet meer afgemaakt te worden waar hij dank zij zijn eigenaar geëindigd zou zijn. Het feit dat ie los is gerukt duidt ook op een slecht opgevoede hond. En ik geloof wel dat het waar is. Volgens mij mogen speculaties ook niet op bokt

ongelofelijk wat kun jij dom praten.....

maar dat vind je vast wel weer fijn, een " pittbullachtige" waar jij weer een lekker oordeel over mag geven, knap hoor.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:01

Wat jij nu doet Slimmerik, is ook niets anders dan speculeren. Je hebt geen weet van hoe de hond opgevoed was, of hoe het allemaal heeft plaatsgevonden. Of was je erbij aanwezig toen het gebeurde?

Ik vind het bijzonder sneu voor de eigenaar om zo van haar hond te geraken. Het feit dat zij een hond heeft zonder papieren of stamboom zegt niets.Het beleid dat de overheid voert op deze honden is bepaald niet waterdicht en vaak natte vingerwerk.Een dergelijke afloop als deze wenst geen enkele eigenaar zijn hond toe.

Verbazingwekkend dat er hier bokkers zijn die vinden dat het dan maar eigen schuld is...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:06

baroen schreef:
slimmerik schreef:

ongelofelijk wat kun jij dom praten.....

maar dat vind je vast wel weer fijn, een " pittbullachtige" waar jij weer een lekker oordeel over mag geven, knap hoor.

whahaha, sorry Cool

maar ik ben het niet met je eens slimmerik..los rukken hoeft helemaal niet te duiden op een slechte opvoeding. mijn hond, zeer lieve en goed luisterende labrador rukte zich ook zo vaak los. die wist op een gegeven moment precies hoe haar halsband over haar koppie schoof..ze deed dit omdat ze (uiteraard Cool ) eten rook..dat heeft niets met opvoeding te maken maar is een moment opname.
er staat nergens in het verhaal dat de hond slecht opgevoed is, er staat ook nergens dat de hond agressief is. als dat zo was geweest had het er met dik gedrukte letters bij gestaan. dus ik denk niet dat de hond agressief was, maar goed, dat zullen we nooit weten, dus speculeren heeft geen zin.

en het trein verhaal, ik weet niet wat ik ervan moet denken. als de NS het ontkent lijkt het me stug dat het gebeurd is. het lijkt mij een stom excuus voor het afmaken van het arme dier.

ookal is het ras verboden, vindt ik niet dat wij het recht hebben om zo`n dier zomaar in te laten slapen. en nou zou ik wel reacties krijgen op het woordje ZOMAAR..er staat nergens bij hoe de hond zich gedroeg, dus ik vindt het in dit geval geen reden tot eindigen van een leven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:08

Een hond die niet luistert naar degene die hem aan de lijn heeft is niet goed opgevoed imo. En zo'n hond in je bezit hebben is nu eenmaal tegen de wet: die al sinds 1993 geldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:09

Jacimatho schreef:
Wat jij nu doet Slimmerik, is ook niets anders dan speculeren. Je hebt geen weet van hoe de hond opgevoed was, of hoe het allemaal heeft plaatsgevonden. Of was je erbij aanwezig toen het gebeurde?

Ik vind het bijzonder sneu voor de eigenaar om zo van haar hond te geraken. Het feit dat zij een hond heeft zonder papieren of stamboom zegt niets.Het beleid dat de overheid voert op deze honden is bepaald niet waterdicht en vaak natte vingerwerk.Een dergelijke afloop als deze wenst geen enkele eigenaar zijn hond toe.

Verbazingwekkend dat er hier bokkers zijn die vinden dat het dan maar eigen schuld is...

Neem mij niet kwalijk, maar de wet is heel duidelijk, stamboom verplicht!!! Dus ja, eigen schuld van de eigenaar en de hond helaas de dupe! Het is ook altijd hetzelfde soort mensen dat deze honden blijft kopen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:14

Hmmm...ik heb ook een kruising....Stabij x New Foundlander....mag gewoon hoor, is niemand van de overheid die hem komt ophalen omdat stamboom verplicht is.
Die is verplicht bij een bepaald type hond, en aangezien niemand van ons weet om wat voor hond het hier gaat...moeten we maar aannemen dat de AID terecht een in beslag name heeft uitgevoerd.
En daar schort het behoorlijk aan, want de ene inspecteur vind hondje A acceptabel, en de andere neemt hem mee.

Zolang ik niet weet om wat voor hond het hier gaat, ga ik niet veroordelen dat het om een verboden kruising gaat, of dat het dier onopgevoed is.De hond was nog steeds in afwachting van een beoordeling en had dus ook weer terug kunnen komen bij zijn baas.

Of waren jullie erbij Faye en Slimmerik?
Hoe kun je anders met zoveel zekerheid beweren dat wat je zegt waar is?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:14

En wat betreft het niet merken? Dat is heel goed mogelijk hoor. In Enschede is laatst die tragedie geweest. Moeder doodt haar 17 jarige dochter en gooit zich vervolgens voor de trein. Machinist heeft niets gemerkt.....en dat gebeurt vaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:16

Jacimatho schreef:
Hmmm...ik heb ook een kruising....Stabij x New Foundlander....mag gewoon hoor, is niemand van de overheid die hem komt ophalen omdat stamboom verplicht is.
Die is verplicht bij een bepaald type hond, en aangezien niemand van ons weet om wat voor hond het hier gaat...moeten we maar aannemen dat de AID terecht een in beslag name heeft uitgevoerd.
En daar schort het behoorlijk aan, want de ene inspecteur vind hondje A acceptabel, en de andere neemt hem mee.

Zolang ik niet weet om wat voor hond het hier gaat, ga ik niet veroordelen dat het om een verboden kruising gaat, of dat het dier onopgevoed is.De hond was nog steeds in afwachting van een beoordeling en had dus ook weer terug kunnen komen bij zijn baas.

Zeker niet uit Nederland? Jouw kruising mag gewoon hoor Haha!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:17

ik ben ook zo`n type wat dit ras zou kopen. vindt het prachtige honden, wat voor mens maakt mij dat dan?
ik heb 2 labradors, beide met papier, maar wat boeit mij dat papier nou. het gaat om het karakter, of er een klik is. de een heeft dat met een bull dog of een stafford de ander heeft het met een west highland white terrier..ik vindt dat wij die keuze mogen maken. ik wordt er geen ander mens van. ik wil een hond omdat het mijn maatje kan worden, met of zonder stamboom..dat kan een stafford net zo goed worden als een labrador.
dus ik vindt die opmerking een beetje belachelijk.

ik vindt het wel een goede regel dat je een stamboom moet hebben bij dit ras om te voorkomen dat het toch veel doorgefokt wordt,maar ik vindt het geen reden om een hond af te maken. wij hebben dat recht niet.
kenden deze mensen deze regel? ik kende hem ook nog niet zo kort, voor hetzelfde geldt had ik ook zo`n hond aangeschaft. ben het niet van plan trouwens hoor, heb aan 2 genoeg..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:17

Jacimatho schreef:

Even de openingspost lezen misschien? Daar staat wel degelijk wat voor een hond het was en die zijn zonder papier verboden. De hond was wel beoordeeld maar baasjes waren in beroep gegaan.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:18

slimmerik schreef:
En wat betreft het niet merken? Dat is heel goed mogelijk hoor. In Enschede is laatst die tragedie geweest. Moeder doodt haar 17 jarige dochter en gooit zich vervolgens voor de trein. Machinist heeft niets gemerkt.....en dat gebeurt vaker.

maar dan zijn er achteraf toch tekenen te zien van een zelfmoord poging? of is dat een domme opmerking. er moet toch te zien zijn geweest dat ze zich voor de trein heeft gegooid. op de trein of op het spoor.
Klinkt heel hard om te zeggen, wordt er ook misselijk van om eerlijk te zijn. het idee alleen al.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:24

Pel schreef:
slimmerik schreef:

maar dan zijn er achteraf toch tekenen te zien van een zelfmoord poging? of is dat een domme opmerking. er moet toch te zien zijn geweest dat ze zich voor de trein heeft gegooid. op de trein of op het spoor.
Klinkt heel hard om te zeggen, wordt er ook misselijk van om eerlijk te zijn. het idee alleen al.

Natuurlijk maar je denkt toch niet dat ze voor een hond de trein gaan onderzoeken? Hoeveel konijnen worden er niet geraakt onderweg.....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:27

Ik geloof niet zomaar wat er in de Telegraaf staat..Knipoog

Als de hond nog in afwachting was van een beoordeling was de kruising dus niet zonder twijfel...anders was hij allang afgemaakt geweest...
Ook al gaat het om hoger beroep, staat niet in dit bericht vermeld overigens. Waar las je dat slimmerik?

Zolang men zelf niet bij de hond betrokken is geweest, blijft het allemaal speculatie...
Speculatie over de verzorging van de honden in de opvang, speculatie over het ongeluk, speculatie over de hond..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:29

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:29

Is wel weer een beetje typisch dat mensen zo'n hond Danger noemen.......... Krijg vaak het idee dat veel mensen een dergelijk ras aanschaffen om de buitenwereld te imponeren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:30

Jacimatho schreef:
Ik geloof niet zomaar wat er in de Telegraaf staat..Knipoog

Als de hond nog in afwachting was van een beoordeling was de kruising dus niet zonder twijfel...anders was hij allang afgemaakt geweest...
Ook al gaat het om hoger beroep, staat niet in dit bericht vermeld overigens. Waar las je dat slimmerik?

Zolang men zelf niet bij de hond betrokken is geweest, blijft het allemaal speculatie...
Speculatie over de verzorging van de honden in de opvang, speculatie over het ongeluk, speculatie over de hond..

Je vergeet nog wat: speculatie over de betrouwbaarheid van het opvangcentrum....

Dus.....?????
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 05-05-08 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:31

Als eigenaar weet je gewoon dat je dit risico niet moet nemen. En als je dan achteraf gaat piepen, sorry, maar ik vind het misselijkmakend hypocriet en egoistisch. Ik heb een dergelijke kruising gehad, van voor 93, helaas een paar weken geleden moeten laten inslapen. (19 jaar). Ik heb haar destijds uit het asiel gehaals, tophond! Maar helaas gaat het met dit soort honden te vaak mis, de wet is er niet voor niets. Dus als je een dergelijke hond wil moet je er een met stamboom kopen, kost een paar centen, maar goed, dat is tegelijkertijd beter om de broodfok tegen te gaan nietwaar?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:32

dat is in sommige gevallen wel zo ja.
ik zou het persoonlijk wel grappig vinden, maar zou het niet doen om de rest te imponeren.
de naam zou wel bij zijn karakter hebben gepast..wie weet was het een stoere hond, maar wel 1 met een gouden karakter. die ken ik genoeg en krijgen ook vaak 'grote' namen.
je kiest een naam die bij de hond past, welk ras het is doet er verder niet toe.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:33

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:33

Afbeelding
Dit is Danger

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:34

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:35

slimmerik schreef:

Dat is klink klare onzin, dat de hond niet goed opgevoed is..
En staat ook los van het ras.

Een hond stamt af, van de wolfen.. Als een hond een ree ziet, en de adrenaline begint
te borrelen.. Dan hou je er gewoon weinig aan.

Het is wél zo, dat dit risico honden zijn.. Wat de AID (ofzo) doet met die honden
dat klopt niet, daar zijn vrij veel geruchten over en veel mensen met dezelfde verhalen.
Het is gewoon in en in triest, dat de hond geen "goede" papieren had.. want
misschien was de hond wel ongelovelijk lief/leuk/schattig/poepig etc.

Het is gewoon een triest verhaal..