amondi schreef:Pel, er is toch echt een verschil tussen een beet van een malthezer leeuwtje en een beet van een een staffordshire.....
Daarbij, je mening doet er niet toe, er is een wet en daar had de eigenaar zich aan te houden! Deze honden moeten gewoon niet meer puppies maken, punt uit.
En dat zeg ik dus, hij was al maanden uit huis en nu pas wordt de regionale en de landelijke pers aangeschreven..... alleen al die zin: de honden worden in de opvang slecht verzorgt..... hoe kan dat mens dat nou weten????? Ze is er nooit geweest!!!!
mee eens, ik probeerde een punt te maken.
persoonlijk vindt ik het jammer dat het hele ras verboden wordt..ik vindt het wel goed dat er goed op gelet wordt en dat je er papieren voor moet hebben dus misschien was mijn eerste reactie wat te voorbarig (schrijf ik dat nou goed? )
ik bedoel gewoon dat ik het erg jammer, en soms ook oneerlijk vindt voor het dier zelf, hoe er gehandeld wordt. het gaat tenkoste van een dier/oftewel een leven.
heeft de eigenaar net zoveel schuld aan als de wet.
ik heb ooit een een topic (?) of misschien een andere site gezien waar deze honden werden laten zien nadat ze afgemaakt waren, en waarom, vanwege het ras..het waren stuk voor stuk gezinshonden, deden geen vlieg kwaad..voor mij geen reden om ze af te maken..kijk nou eens niet naar de afstamming maar naar het karakter, die zegt zoveel meer.
dat is ook een vooroordeel..of het echt waar is zullen we nooit weten.