Motorrijder op z'n kant geflitst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Re: Motorrijder op z'n kant geflitst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:04

omg Huilen van het lachen
het ziet er echt lomp uit.. Tong uitsteken
Vind 't wel grappig dat hij toch nog een boete krijgt.. als hij niet was gevallen, had hij die niet gehad Tong uitsteken

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:57

Hmm, heeft hij toch een boete van 17 km/u te hard

En een kapotte motor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:02

Ik kan er niet om lachen. Er is zo'n enorme heksenjacht gaande op motorrijders, niet normaal. En zo zie je ook hoe gevaarlijk controles zijn, het draagt echt niet bij aan een veel betere verkeersveiligheid.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:07

suleilitha schreef:
Ik kan er niet om lachen. Er is zo'n enorme heksenjacht gaande op motorrijders, niet normaal. En zo zie je ook hoe gevaarlijk controles zijn, het draagt echt niet bij aan een veel betere verkeersveiligheid.

Ben ik 't niet mee eens. Motorrijders zijn met hogere snelheiden veel kwetsbaarder. Ik vind 't goed dat deze controles er zijn. Mensen moeten gewoon niet zo hard rijden omdat ze dan veel kwetsbaarder zijn.

Als je kijkt dat in de afgelopen 4 jaar met een verhoogd aantal snelheidscontroles het aantal verkeersdoden in 't jaar met meende ik 40% is afgenomen, lijkt mij dit genoeg reden om hier mee door te gaan? (Schiet me niet neer als ik er naast zit met 't percentage)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:18

De kans dat je met 120 van je motor afgaat bij een dergelijke actie is evengroot dan dat het gebeurt als je met 150 even flink in de ankers moet, in beide gevallen rem je jezelf zo onderuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:54

Ach ja, hier op de dijk ook hele hordes scheurende motoren, leuk joh al die bochtjes. Zonde van de natuur en zeer gevaarlijk voor de rest van de mensen die over de dijk gaan. Veel strengere controles wat mij betreft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:01

Wow wat een foto Nagelbijten / Gniffelen

Toch blijf ik die opvallende snelheidscontroles gevaarlijk vinden. Je ziet maar weer aan dit geval. Mensen gaan bovenop de remmen zodra ze iets zien (zelfs als ze de maximum snelheid aanhouden remmen ze nog). Ze letten niet meer op de weg waardoor er veel ongelukken gebeuren.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:04

Het eerste wat ik van mijn vader leerde, nooit hard remmen met een motor Clown
want je remt jezelf zo onderuit...

Lüllig!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:06

He, Dat is vlak bij mij.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:29

suleilitha schreef:

Volgens mij worden met zo'n snelheidscontrole ook de auto's die te hard rijden geflitst, dus het is geen heksenjacht op motorrijders.
Als je je gewoon aan de snelheid houdt is er niks aan de hand en hoef je niet te remmen bij een snelheidscontrole (en val je dus ook niet).

Met de motor ben je gewoon erg kwetsbaar, het is wel je eigen veiligheid waar het om gaat. Kennelijk moeten sommige motorrijders daar steeds weer op gewezen worden. Voor racen hebben ze speciale circuits gemaakt, als je dat wil moet je daar naartoe.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:45

Ik moest lachuh, joh! ROFL

Ik had drinken in mijn mond toen ik deze topic opende en er kwam bijna drinken op mijn toetsenbord. Huilen van het lachen Zeker toen ik ene opmerking las, hij gleed ipv rijdt. Haha!

Ik ben mee eens dat de motorrijders gevaarlijk rijden. Een tijd geleden werd ik nog ingehaald door motorrijder! Wat hij deed, was gevaarlijk. Mijn vriend reed op linkerbaan en er was auto naast ons op de rechterbaan en de motorrijder haalde ons in op een middenstuk (strepen)! En sneed ons af op de linkerbaan. We schrokken ons kapot!

Zoiets heb ik gelukkig nooit meegemaakt met mijn auto, maar ze snijden me weleens zomaar af of haalde me links in (bermkant). In dat gevallen schrik ik elke keer en hoop elke keer dat ie voorzichtig doet en mijn spiegel niet eraf rijdt. Om die reden heb ik dus hekel gekregen aan motorrijders. Ik controleer regelmatig mijn spiegels, maar toch komen ze vaak uit niets met hoge snelheid.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:22

suleilitha schreef:

Niet om het één of ander, maar die snelheidscontroles staan er niet voor niets. Ik rij ook niet de maximale toegestane snelheid, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar ik vind het wel goed dat ze er staan en het zijn de hardrijders die gevaarlijk zijn, niet de controles...

De motorrijder in kwestie is er verdomd genadig vanaf gekomen...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:38

Ninx schreef:
Dat zal em leren..... er zijn teveel hardrijders/ doodrijders.....

Voeg er glijrijders bij.

Ten eerste is gevaarlijk om zo hard te rijden. Ten 2de is het nog gevaarlijker om opeens zo op je rem te gaan.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:42

aparte manier om OP te vallen Huilen van het lachen

wat een opmerkingen hier over glijden in plaats van rijden enzo Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:00

Er wordt wel degelijk een heksejacht gevoerd tegen motorrijders. Afgelopen weekend waren er ONK-races op Eemshaven, en op de terugweg was het op de uitvalswegen weer bezaaid met van die cowboys met laserguns.
Verder wordt hier zoal gesuggereerd dat motorrijders gevaarlijk rijden. Nog nooit gehoord van circuittrainingen en rijvaardigheidscursussen, haha, die menig motorrijder toch wel regelmatig even meepakt, en daarmee stukken meer voertuigbeheersing heeft dan de gemiddelde automobilist...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:06

Wel jammer dat ze andere weggebruikers in gevaar brengen om even lekker over de dijk met bochten te kunnen scheuren bij zonnig weer met veel mensen buiten! Laat de heksenjacht maar beginnen! Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:08

hmzzzz ik hoor altijd van de BV Nederland dat we flitsen voor veiligheid op de weg............ Lekker veilig Knipoog

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:29

suleilitha schreef:

Als die motorrijder zich had gehouden aan de snelheid had hij niet zo hard hoeven remmen en was dus niet onderuit gegaan. Eigen schuld vind ik dan.

Dat je jezelf in gevaar wilt brengen door knoerthard te scheuren oke, maar je brengt andere weggebruikers er ook mee in gevaar

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:34

Ik denk al ik herken de achtergrond, vlakbij mijn stal dus.
Stond zondag idd een flitser op dat punt.

Lijkt me een pijnlijke val!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:16

KiWiKo schreef:
hmzzzz ik hoor altijd van de BV Nederland dat we flitsen voor veiligheid op de weg............ Lekker veilig Knipoog

Ja idd, blijkt maar weer.

Maar ik denk dat die meneer nu toch wel heel erg blij was met zijn motorpak

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:42

Het lijkt me dat deze motorrijder de risico's helemaal zelf genomen heeft. Hij weet de snelheid, hij weet de risico's van te hard rijden en hij weet de risico's van te plotseling remmen.

Dat het zo snel mis kan gaan lijkt me alleen maar een extra onderstreping dat snelheidslimieten geen onzin zijn: in dit geval is het een flitspaal waar de motorrijder voor remde, was er blijkbaar geen ander verkeer en heeft hij er weinig letsel aan overgehouden. Maar ditzelfde kan natuurlijk gebeuren bij willekeurig wat voor omstandigheid dan ook waarbij je ineens moet remmen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:43

maar dan rij je als motorrijder niet zo hard Lachen althans ik niet

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:45

Miriam91 schreef:
suleilitha schreef:

Als die motorrijder zich had gehouden aan de snelheid had hij niet zo hard hoeven remmen en was dus niet onderuit gegaan. Eigen schuld vind ik dan.

Dat je jezelf in gevaar wilt brengen door knoerthard te scheuren oke, maar je brengt andere weggebruikers er ook mee in gevaar

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:46

Kiwiko: maar hoe weet je vantevoren dat er niets onverwachts gaat gebeuren? Als je al niet in kan spelen op een flitspaal... Dat ding staat tenminste nog stil. Er zijn dingen die nog onverwachter gebeuren. (En het probleem van onverwachte dingen is dat je ze niet altijd aan ziet komen.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:49

daarom is een motorrijder over het algemeen een van de voorzixchtigste verkeersdeelnemers Lachen want er hoeft maar een vlieg in je helm te zitten en je kan het heel makkelijk zomaar even niet overleven Lachen

Ik heb ook wel eens 235 gehaald.......... om 11 uur s'avonds op het laatste stuk A4 bij Delft.......... dan rijd er niks meer, helemaal niemand...... Noem het onverantwoord, is het ook........ alleen ben ik ook wel eens baldadig Lachen maar dan niet tijdens de ochtendspits Lachen