ze menen het: Wasbare luiers ontzien het milieu!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: ze menen het: Wasbare luiers ontzien het milieu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:46

virgin_lady schreef:
nou mij zou dat ook nix lijken die luiers uitspoelen. en volgens mij gaat dat toch vreselijk lekken als ze die aanhebben?

Ja, maar als klein kindje voel je dat je in je broek plast. Met al die duren pampers voelen kinderen helemaal niet meer dat ze in hun broek plassen omdat alles keurig word op genomen. In een stoffen luier voel je het. En het voelt vies, binnen no-time ben je dan zindelijk Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:10

Die van mij waren met pampers ook binnen no-time zindelijk.
En zonder rooie zere billetjes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 08:31

Precies! Het ligt aan de ouders en het feit dat het ene kind er later aan toe is dan het andere.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 08:43

mensen, ik heb niet voor niets de tekst van t onderzoek gekopieerd met link... daar staat t wel echt in...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:47

Maar ik denk dat dat er meer mee te maken heeft dat ouders (vooral moeders) vroeger veel meer bezig waren met b.v zindelijkheidstraining. De opvoeding is erg veranderd de afgelopen 10 jaar en ik denk dat ze op de kinderdagverblijven minder aandacht daaraan kunnen besteden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:46

Die van mij is 3 (nou ja, bijna, nog een paar dagen) en is idd ook niet zindelijk. Alleen als ze zin heeft gaat ze op de pot/wc.
En ook met wegwerp luiers inderdaad.

Spijtig maar waar, ik had ze graag eerder zindelijk gehad, maar mijn levensritme werkt daar ook niet aan, aangezien ik fulltime werk (alleenstaand mama).

Ondanks dat is het voor mij geen optie om naar katoenen luiers te gaan. Tijd om die in de kookwas te gooien heb ik gewoon echt niet. Ik kom nauwelijks aan de gewone was toe.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:14

noppies kunnen gewoon in de gewone wasmachine Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:18

Mijn wasmachine heeft ook een kookwasfunctie, en aangezien ik nu nog een mega berg was heb van afgelopen week zou ik niet weten wanneer die noppies gewassen moeten worden

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:21

Die 2000 euro weegt niet op tegen al die ellende van katoenen luiers. Ben dan ook blij dat de wegwerpluier uitgevonden is. Zo vreselijk laat waren die van mij ook niet met zindelijk worden; allebei rond de 2,5. Wel allebei in de zomer met mooi weer in een onderbroekje buiten laten spelen in de zandbak met de pot binnen handbereik.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:46

Al kunnen ze in de wasmachine dan nog moet je ze op 90graden wassen
Anders krijg je ze echt niet schoon.
Vind het gewoon geklets van mensen zonder kinderen.
Kinderen hebben is een dagtaak op zich, zonder dat je de extra wassen die het met zich meebrengt al meerekent.
Tuurlijk kun je ze laten janken omdat jij zonodig extra moet wassen, maar voor veel ouders gaat dat dan
van de kostbare tijd die ze met hun kinderen hebben af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:49

Elke maand maandverbanden is net zo belastend, maar daar hoor je geen vrouw over Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 08:52

faye schreef:
Elke maand maandverbanden is net zo belastend, maar daar hoor je geen vrouw over Clown

nou, nu je t zegt! al zijn die wel kleiner Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:56

Maar wel jaren langer dan een luier. Aan de katoenen lappen dus dames!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:02

Vroeger Tong uitsteken toen ik een baby was moest mijn moeder wel aan de wasbaar omdat ik allergische reactie kreeg van geparfumeerde luiers. Pampers, heeft het zo geheten Pamperbos, die planten voor iedere luier een boompje aan en kunnen geloof ik ook van eigen geplante bomen luiers maken. Daarnaast heeft de gemeente hier een recycle/compost programma voor luiers en mogen ze inderdaad in het groen. Misschien dat ze daar wat meer geld in kunnen steken? om dat mogelijk te maken... ik weet overigens dat er een wasbare luier service is die vieze luiers ophaalt en wast elke week ofzo en iedere week voorziet van een schoon pak wasbare luiers. Dus het is al makkelijker gemaakt. Als je borstvoeding geeft is het best te doen overigens, op de spuitluiers na Haha! maar flessen voeding baby's hebben wel echt stinkende ontlasting.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:10

Poeh, zou er niet aan moeten denken. Ben nog lang geen moeder (gelukkig Haha! ) maar ik verschoon wegwerpluiers al half kokhalzend..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:13

Echwel schreef:
Voor de baby zo oncomfortabel als maar zijn kan een katoenen luier
Vroeger was er niets anders had je in de ochtend een baby die tot aan zijn nek toe nat was, poep
die er aan alle kanten uit kwam zetten en luieruitslag van hier tot ik weet niet waar.
Als het dan zo gesteld is, moeten we ook weer terug naar de uitwasbare lappen als je ongesteld ben
die zijn dan ook minder schadelijk als wegwerp maandverband

Ik quote mezelf maar eens Haha! Haha!
Alsof alles van vroegah ,waar we juist blij om zijn dat het weg is, terug moet komen.
Dus de auto uit fietsen, minder paarden want stront is ook niet goed voor het milieu

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:06

Ik heb het bij de oudste wel geprobeerd met katoenen luiers (de goedkope variant i.v.m te jong moeder en dus geen geld voor die dure katoenen broekjes Bloos ) Maar die lucht alleen al uit die luieremmer Misselijk
en alle poep ging gewoon LANGS de inlegger Rolleyes Het arme kind had na een week kapotte billetjes, bij de 2e gelijk aan de papieren luiers gegaan en nergens last van (ook niet van een schuldgevoel Knipoog )
Trouwens als je ziet hoeveel ouderen er Tenapants aan hebben! Daar ga je toch ook geen doekjes meer omheen binden! Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:22

Ik had de oudste 2 in het begin van het pamper tijdperk, omgerekend waren ze net zo duur als nu.
Dus in die tijd bijna onbetaalbaar, heb Billy luiers met plasticstrikslips een tijd gebruike.
Je wil niet weten wat en ellende dat was
10 jaar later no3 en de pampers en diverse andere merken goed betaalbaar, mensen wat een uitvinding dan zeg

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:04

Geweldig onderzoek Lachen. Waar mensen zich mee bezig houden... zo logisch Lachen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:37

geweldig wat een onderzoek en wat ben ik blij dat ons zoontje in 18 maanden met wegwerpluiers zindelijk was. Ik heb echt medelijden met toekomstige en verleden generaties die het zonder hebben moeten doen. Zindelijkheid is voor 90% handigheid van de ouders. Bij onze buren ging het tot drie keer toe fout (36 maanden).

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:08

Ik denk ook dat vaak kinderen later zindelijk zijn door gemakzucht van de ouders, mijn zoontjes waren ook met 18 maanden zindelijk. Zoontje van een kennis met 4 jaar!!! nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 03:23

Wasbare luiers? Huh? Gooi je dan dat ding gewoon met poep en al in de wasmachine? Volgens mij begrijp ik het verkeerd. Haha! Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 06:39

Nee die poep schut je eruit en de luier zet je dan eerst in de week...Meestal doe je er een inleggertje in die de ontlasting opvangt (als je geluk hebt Haha! )

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 06:52

Tja, ik werk op een kinderdagverblijf en zie het al gebeuren dat wij met katoenen luiers moeten gaan werken... Zo aan het eind van de dag ruikt het al regelmatig naar ontlasting. Moet je nagaan met katoenen luiers Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:37

Ik word toch zoooo schijtziek van al die onderzoeken Rolleyes Rolleyes
(heel veel verspilde energie)

Jaren geleden was er ook zo'n onderzoek met plastic bekers. Heeft allemachtig heel kantoor nederland dat ingewisseld voor koffiemokken. En jaa hoorrr, onderzoek heeft uitgewezen dat koffiemokken door afwasmachine enz, schadelijker is voor het milieu dan plastic bekers.

Of dat een Hummer beter is voor het milieu dan een hybride omdat ze de onderdelen daarvan over de hele wereld laten vliegen en al het plastic wat eraan zit..

Echt pisnijdig kan ik van zulke berichten worden.

Dus blijf gewoon lekker wegwerpluiers kopen als je dat wil en ga niet voor het milieu katoenen luiers kopen wat ik geloof er inmiddels geen reet meer van.