SGP wil popmuziek verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: SGP wil popmuziek verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:40

Ja hoor, laten we de pop muziek gaan verbieden.
Omg, misschien moet die man eens een totall body scan laten uitvoeren want ergens zit een draadje los Gestoord Ziek

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:10

Haha, hoe verzinnen ze het?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:46

Citaat:
De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een educatieve waarde hebben.

Ben ik nou dom of hebben ze het alleen over evenementen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 21:49

Daphnezz schreef:
ik ben het helemaal met de sgp eens! Britney Spears, Christina Aguilera, Backstreet Boys, Spice girls, allemaal de bak in. De zondenaren!

Vanaf nu alleen nog maar bubbeling, gangsta rap, death metal en hardcore!!!

Idd! Mijn neven zijn fanatieke metalfans, en op hun feestjes worden er nooooit drugs gebruikt en gebeuren er nooooit vechtpartijen. Ook de videoclips en teksten van de liedjes (en dat is dan over zowat àlle genres, niet allene metal) zijn ook altijd héérlijk pedagogisch verantwoord Koe .

Popmuziek is inderdaad een gevaar voor de maatschapij en ik kan het weten want ik was slachtoffer. Ik had als tienjarige namelijk een megacrush op de BB. Dit resulteerde in het dwangmatig verzamelen van allerlei tekst en fotomateriaal waar maar het woordje 'backstreet' in voor kwam of een haarspriet te zien was van een bandlid. Mijn brein was zodanig beïnvloed dat ik met mijn vriendin voor 80% van de tijd niet in staat was om over iets anders te praten dan over de BB. De enige liedjes die ik luidop meekweelde waren van de BB, en we hadden met regelmaat ruzie over welke BB nu de knapste was. Om maar te zwijgen over de afkeer die we hadden voor andere meisjes die niet voor de Backstreet Boys waren, dat kon echt niet. De popmuziek zorgde voor een heuse kloof tussen ons.

Later heb ik deze jongens zonder schroom ingeruild voor de jongens van Five. Dit laat ook weer zien hoe de popmuziek van me een persoon heeft gemaakt die zonder moeite haar liefde laat vallen om verder te gaan met een nieuwe.

Ik ben blij dat deze vreselijke muziek eindelijk eens bij de horens gevat wordt. Mensen horen zich niet te amuseren op een evenement waar mensen wel eens zouden kunnen vechten, of drugs gebruiken. Als de popmuziek niet bestond zouden ze dat zeker niet gedaan hebben hoor (/einde ironische mood).
*zet MTV op en kijkt rustig naar de hiphop'gangers' waar de schaars geklede vrouwen met weinig verbeelding helemaal overheen kruipen en hupsen Sigaar *

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:02

Maar opzich wel logisch dat de overheid geen geld hoeft te steken in evenementen die veel overlast veroorzaken, of niet.
(hoop op een serieuze reactie Lachen )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:06

Elk groot evenement van elke muziekstijl kan wel voor overlast zorgen. Dat zou dan betekenen dat je gewoon geen geld meer mag geven aan geen enkel muziekconcert, en niet alleen maar aan de popmuziek. Anders ga je net doen alsof popconcerten de enige concerten zijn waar overlast kan voorkomen en waar de bezoekers zich misdragen, terwijl dat imo op andere evenementen juist véél erger is.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:10

Maar kan je popmuziek niet zien als verzamelnaam? Misschien voor de kenners niet, maar dat ze alleen het woord popmuziek gebruiken snap ik wel. Je kan moeilijk alle muziekstijlen opnoemen lijkt mij...
En ik kan er ook wel inkomen dat ze geen geld willen vrijmaken voor evenementen waar ook weer veel geld nodig is om iedereen rustig te houden. Of ben je dat niet met me eens?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:12

xKatleentjex schreef:
Elk groot evenement van elke muziekstijl kan wel voor overlast zorgen. Dat zou dan betekenen dat je gewoon geen geld meer mag geven aan geen enkel muziekconcert, en niet alleen maar aan de popmuziek. Anders ga je net doen alsof popconcerten de enige concerten zijn waar overlast kan voorkomen en waar de bezoekers zich misdragen, terwijl dat imo op andere evenementen juist véél erger is.

Tja ik denk dat ze in dit artikel niet specifiek popmuziek alleen bedoelen, maar dat het om alle muziekconcerten gaat. Er staat immers:
Citaat:
De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een educatieve waarde hebben. Popmuziek valt daar niet onder, zo zei Zondag tijdens een debat over subsidie voor Gelderse popcentra. "Bij popmuziek gaat het om opzwepen."

En dat debat ging alleen over popcentra, vandaar het artikel lijkt mij.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:13

lizzy2 schreef:
Maar kan je popmuziek niet zien als verzamelnaam? Misschien voor de kenners niet, maar dat ze alleen het woord popmuziek gebruiken snap ik wel. Je kan moeilijk alle muziekstijlen opnoemen lijkt mij...
En ik kan er ook wel inkomen dat ze geen geld willen vrijmaken voor evenementen waar ook weer veel geld nodig is om iedereen rustig te houden. Of ben je dat niet met me eens?

Je was me net voor Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:15

Tsja, kerk en staat zijn officieel gescheiden in Nederland.

Een partij als de SGP die dit soort standpunten uitdraagt zou dus verboden moeten worden.

Overigens ook nogal hypocriet in ons kikkerlandje. Een partij als de SGP kan gewoon bestaan en dit soort kolder uitkramen (waarbij popmuziek inderdaad wordt gebruikt als verzamelnaam, dus dat is alle muziek uitgezonderd klassiek en gospels). Probeer maar eens een partij op te richten met als grondslag de Koran. Het land is te klein *LOL*. Terwijl ik eerlijk gezegd totaal geen verschil zie.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:16

Apple schreef:

Een partij als de SGP die dit soort standpunten uitdraagt zou dus verboden moeten worden.

En hoe wil je dan hierbij de vrijheid van meningsuiting betrekken? Volgens mij is dit een méning, niet iets wat is doorgevoerd! Clown

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:18

WTF is dit serieus? Sigaar Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:19

De standpunten die de SGP uitdraagt en die ook in hun partijprogramma staan, staan op gespannen voet met de scheiding van kerk en staat in Nederland.

Netter zou zijn als de SGP een politieke partij zou zijn die dergelijke dingen zou roepen maar niet zou schermen met de bijbel en god. Of als de SGP niet de politieke arena zou betreden en een soort 'beweging' oid zou worden.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:22

Apple schreef:
De standpunten die de SGP uitdraagt en die ook in hun partijprogramma staan, staan op gespannen voet met de scheiding van kerk en staat in Nederland.

Netter zou zijn als de SGP een politieke partij zou zijn die dergelijke dingen zou roepen maar niet zou schermen met de bijbel en god. Of als de SGP niet de politieke arena zou betreden en een soort 'beweging' oid zou worden.

Sorry, maar ik kan je niet helemaal volgen. Waarom mag de SGP niet 'schermen'(?) met de Bijbel en God? Iedereen heeft toch zijn eigen standpunt? Zíj werken daaruit, ieder heeft toch zijn eigen levenswijze?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:23

De SGP mag niet schermen met de Bijbel en God omdat we hier in Nederland de Staat en de Kerk gescheiden hebben. Met andere woorden: hoe het land bestuurd wordt zou niets te maken moeten hebben met politieke overtuiging.

De SGP, als politieke partij, doet dat nu wel.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:27

Apple schreef:
De SGP mag niet schermen met de Bijbel en God omdat we hier in Nederland de Staat en de Kerk gescheiden hebben. Met andere woorden: hoe het land bestuurd wordt zou niets te maken moeten hebben met politieke overtuiging.

De SGP, als politieke partij, doet dat nu wel.

Wat een onzin! Geloven is een manier van leven, daar hoort ook het land besturen bij. En wat denk je van de standpunten van de CDA en CU? Allemaal gebaseerd op hun geloofsovertuiging.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:28

Alleen weet het CDA dat net iets beter in te kleden en wel de standpunten uit te dragen, maar niet te schermen met de bijbel en god.

Je kunt wel vanuit een bepaalde levensovertuiging een politieke partij beginnen (en elke politieke partij is zo begonnen), alleen met de scheiding van kerk en staat kun je niet schermen met de bijbel.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:50

Apple: Ik ben het volledig met je eens...

Als je dan toch geen geld wil uitgeven aan evenementen waar het eventueel uit de hand kan lopen, begin dan eerst eens met die voetbalwedstrijden af te schaffen. Want wat daar voor een geld voor nodig is aan politiemacht kun je heel wat popconcerten voor organiseren.

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:58

wat een onzin zeg wat moeten we dan luisteren klaasieke muziek Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:27

Ja joh, tuurlijk de verboden vliegen ons toch om de oren Huilen van het lachen

Hoorde dat er ook een verbod op ademhalen kwam, echt waar.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 23:38

d'r zou een verbod op de SGP moeten komen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 23:53

Ik ken de SGP niet is dat een betuttelingspartij?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:21

Citaat:
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) is een Nederlandse politieke partij van orthodox-gereformeerde signatuur en staat in de protestants-politieke traditie. De SGP is in Nederland de enige christelijke partij die een theocratie nastreeft.

Van Wikipedia. Er is een tijdje geleden nogal gedoe geweest over de manier waarop de SGP omging met vrouwen binnen de partij, toen waren ze even veel in het nieuws. Verder hoor je niet héél veel van ze.

Inderdaad, zoals Apple al zei: dit lijkt mij nogal op het randje van de scheiding tussen kerk en staat balanceren. Maar goed, het is hun goed recht te vinden dat popmuziek verboden zou moeten worden. Gelukkig blijven ze wel reëel, zoals in het stukje al duidelijk werd: er wordt al gezegd dat ze al verwachten dat het ze niet gaat lukken. Dat lijkt me het enige zinnige wat er wordt gezegd Huilen van het lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:52

Citaat:
Idd! Mijn neven zijn fanatieke metalfans, en op hun feestjes worden er nooooit drugs gebruikt en gebeuren er nooooit vechtpartijen. Ook de videoclips en teksten van de liedjes (en dat is dan over zowat àlle genres, niet allene metal) zijn ook altijd héérlijk pedagogisch verantwoord .

Popmuziek is inderdaad een gevaar voor de maatschapij en ik kan het weten want ik was slachtoffer. Ik had als tienjarige namelijk een megacrush op de BB. Dit resulteerde in het dwangmatig verzamelen van allerlei tekst en fotomateriaal waar maar het woordje 'backstreet' in voor kwam of een haarspriet te zien was van een bandlid. Mijn brein was zodanig beïnvloed dat ik met mijn vriendin voor 80% van de tijd niet in staat was om over iets anders te praten dan over de BB. De enige liedjes die ik luidop meekweelde waren van de BB, en we hadden met regelmaat ruzie over welke BB nu de knapste was. Om maar te zwijgen over de afkeer die we hadden voor andere meisjes die niet voor de Backstreet Boys waren, dat kon echt niet. De popmuziek zorgde voor een heuse kloof tussen ons.

Later heb ik deze jongens zonder schroom ingeruild voor de jongens van Five. Dit laat ook weer zien hoe de popmuziek van me een persoon heeft gemaakt die zonder moeite haar liefde laat vallen om verder te gaan met een nieuwe.

Ik ben blij dat deze vreselijke muziek eindelijk eens bij de horens gevat wordt. Mensen horen zich niet te amuseren op een evenement waar mensen wel eens zouden kunnen vechten, of drugs gebruiken. Als de popmuziek niet bestond zouden ze dat zeker niet gedaan hebben hoor (/einde ironische mood).
*zet MTV op en kijkt rustig naar de hiphop'gangers' waar de schaars geklede vrouwen met weinig verbeelding helemaal overheen kruipen en hupsen *

Nagelbijten / Gniffelen
Kijk dat is nou eens een goed argument Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:25

Apple schreef:

Eh.... dat is niet helemaal wat scheiding van kerk en staat betekent hoor Lachen