Brand in stadion Groningen (wedstrijd Groningen - Ajax)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Re: Brand in stadion Groningen (wedstrijd Groningen - Ajax)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:56

Adriana schreef:
Laat die mensen maar eens de geschiedenis van het stadion van Liverpool en Bradford zien... (de daders dan).

Dat was helemaal niet op Anfield, maar op Hillsborough, het stadion van Sheffield Wesnesday en daar waren andere dingen aan de hand. Er waren teveel mensen in het uitvak toegelaten, waardoor het te vol werd en er paniek ontstond. Dat is absoluut niet te vergelijken met een stel supporters dat het eigen stadion in de fik wil steken. De schuld lag niet bij Liverpool, maar aan het feit dat er teveel mensen toegelaten waren in het stadion en het feit dat er niet genoeg nooduitgangen waren. Maar dat terzijde.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 23:31

Belachelijk!
Hebben ze dan niks geleerd van wat er al eerder is voorgevallen..
Stelletje mafkezen..
Had veel slechter kunnen aflopen.
Zulke mensen zijn geen voetballiefhebbers, doen het alleen maar om te rellen.. Bah!

esperance schreef:
PSV heeft gelukkig verloren.

Sorry? Koe Cool
Ach, dan worden we volgende week maar kampioen *zegt trouw psv supporter* Vork

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:06

Wat een stelletje zieligerds die groningse supporters zeg bah echt te ziekelijk voor woorden bahh!!

Enne volgende week zal ik onwijs voor Vitesse zijn Haha! Vitesse - Psv volgende week, nou echt zo ontzettend goed speelt Psv nou ook weer niet tis alleen maar pure mzzl wat Psv heeft.

Ik als trouwe Ajax fan zal op puntje van mn stoel gaan duimen voor Vitesse, en laat Ajax 2x achter mekaar winnen. Dan komt Ajax en Psv gelijk te staan aan punten maar tja Ajax hebt de meeste doelpunten dus dan wordt het ''Ajax Ajax kampioen'' Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 09:06

Ik zeg ook niet dat het te maken heeft met Liverpool, maar hebben ze niks geleerd van stadion ongelukken?

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:07

__Possie__ schreef:
Wat een stelletje zieligerds die groningse supporters zeg bah echt te ziekelijk voor woorden bahh!!

Enne volgende week zal ik onwijs voor Vitesse zijn Haha! Vitesse - Psv volgende week, nou echt zo ontzettend goed speelt Psv nou ook weer niet tis alleen maar pure mzzl wat Psv heeft.

Ik als trouwe Ajax fan zal op puntje van mn stoel gaan duimen voor Vitesse, en laat Ajax 2x achter mekaar winnen. Dan komt Ajax en Psv gelijk te staan aan punten maar tja Ajax hebt de meeste doelpunten dus dan wordt het ''Ajax Ajax kampioen'' Haha!

*LOL* Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Schijnheilig

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:10

Ja, ik ben opeens ook héééél erg voor Vitesse! *LOL*

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:50

Dus de trouwe Ajax fans volgende week allemaal spontaan voor Vitesse Haha!

En als het dit seizoen toch niet lukt dan word het het volgend seizoen en het seizoen daarop en weer daarop allemaal AJAX, AJAX, AJAX Haha! Haha! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:46

AJAXXX!!!!!!! hahahahahaha ik zal indd ook duimen voor ajax en vitesse.. Mja psv zal wel weer mazzel hebben zoals het hele seizoen al..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:10

Ja die Psvers hebben het hele seizoen al mzzl want geloof nou zelf dit seizoen is Psv totaal helemaal niet zo goed als ze doen blijken Haha! Tis heel vaak voorgekomen dat Psv achter loopt maar dan alsnog op het bijna aller laatste moment nog scoort !!

Edit: ff alle trouwe Ajax fans onder ons, zullen we ff een bommetje exploderen in het Psv stadion Haha!

Ajax kampioenstitel komt er wel heb daar alle vertrouwen in durf mijn handen door het vuur te strijken ervoor Knipoogal is het niet dit seizoen maar dan het volgende en daarop volgende etc etc...Dan is het bye bye bye Psv Haha! !! Psvers zijn een en al hoopje zielepootjes die meerendeels pas kunnen scoren met alleen maar penalty's Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:13

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:17

Ik heb niet alles gelezen.. maar wilde nog wel even zeggen..

Je bent volgens mij gee supporter als je in je EIGEN stadion brand laat uitbreken.. dan ben je toch gwoon niet goed wijs!!!

Hoop dat ze die gasten pakken.. laat ze alle schaden maar betalen en ook alle kosten van de afgelaste wedstrijd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:21

rel schoppers die bekend zijn bij de politie harder aanpakken.
Bij elke wedstrijd van hun club moeten ze zich maar melden op het politie buro..daar in een celletje kunnen ze tv kijken en savonds mogen ze weer los.

Dat voor minimaal een jaar.
Geen goed gedrag ...hup wederom....

Nederland is te soft...

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:32

ik ben het helemaal met je eens running kawa!

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:38

Vind het een beetje loos dat nu alle Groningen supporters voor idioot worden uitgemaakt, de sfeer in de Euroborg is altijd top en er zijn eigenlijk nooit rellen. Dit kwam puur doordat 1 of 2 gekken het leuk vonden om brand te stichten, waardoor er paniek uitbrak en mensen wel het veld op móesten.
Geloof dat Ajacieden in het verleden meer schade hebben aangericht met voetbalrellen. (Beverwijk etc.)
oja enne, de neuzen worden nooit kampioen hoor, en terecht ook. Tong uitsteken

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:39

rakkertjuuhh schreef:
ik ben groningen suporter in hart en nieren.
ga altijd naar wedstrijden,en zing schreeuw en scheld vrolijk mee.
maar het moet zo ver gaan en niet veder.
zulke dingen heb ik echt een hekel aan,vechten? onzin doe ik niet aan mee. maar beetje aan de sfeer werken is altijd leuk.
die schirtjes zijn belachelijk! ook al heb ik hekel aan die club.
je lokt er alleen maar mee uit.
vind het trouwens een schande dat die beveiligers enz de suporters naar binnen lieten met die 110% anti ajax enz.
en wie laat nou 1000 wc papierrollen in stadion neer leggen als je weet dat het een wedstrijd is waar zoiets gebeurt! je kon er op zitten wachten schandalig

moet me gewoon schamen dat ik een groninger suporter ben:$ en ik zit altij d in de z-side maar had geen schirt aan van anti ajax gooide alleen mee met wc papier wist ik veel dat 1 of andere idioot het in de fik ging steken? pff ben me kapot geschrokken.

Tja elke club heeft dat en waarom zou je er niet mee naar binnen mogen? Ajax loopt ook met 110% anti Feyenoord en dergelijke, daarbij is der dan niet een goeie controle gehouden (vond ik bij Jong Oranje - Jong Portugal toen ook al niet ..) want normaal zijn er geen wc-rollen in het stadion maar gewoon van die papiertjes ...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:43

Citaat:
Het vuur ontstond toen rollen wc-papier die door de Groningen-supporters op het veld waren gegooid, vlam vatten.

Sorry maar zulke idioten verdienen de titel supporter niet; hooligans, vandalen, relschoppers dat zijn het.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:52

Aaaaah ik was er echt flink chagarijnig van. Ik heb sowieso een hekel aan voetbal en dat komt grotendeels door de toeschouwers. Elke keer is er weer wat. Nu stond de Euroborg dan in de brand maar er is zovaak ruzie na een wedstrijd. Mijn broertje van 14 zingt ook luidkeels door het huis (naam scheidsrechter) IS EEN H**R! En dat doet volgens hem iedereen daar.

Hoorde dat na de wedstrijd van PSV ook nog 3 agenten naar het ziekenhuis moesten en er 43 mensen opgepakt waren? Stelletje randdebielen met zijn allen. Verward

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:53

Echt krankzinnig Scheve mond

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:54

Wat een domme mensen zeg! Die kunnen toch ook nadenken over de gevolgen van zoiets? Mafkezen. Zulke idioten zouden ze echt op moeten sluiten.
En daarbij was het balen voor ons hier in het zuiden. Stonden we dan als varkens op elkaar gedrukt naar een wedstrijd te kijken op een banketstaaf schermpje op de Markt in Eindhoven Bloos Maarja, wij hebben er toch maar een feestje van gemaakt en nu kunnen we volgende week weer! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:56

Ik vind het belachelijk!

De slechte verpesten het weer voor de goede die voor hun plezier naar het voetbal komen en niet om te rellen.

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:03

roxiie schreef:
Citaat:
Het vuur ontstond toen rollen wc-papier die door de Groningen-supporters op het veld waren gegooid, vlam vatten.

Sorry maar zulke idioten verdienen de titel supporter niet; hooligans, vandalen, relschoppers dat zijn het.

De WC rollen waren een ludieke actie van de groep suportersgroep Groningen Fanatics. Deze groep heeft in het verleden vaker ludieke acties uitgehaald met groot succes. Het was de bedoeling dat de WC rollen op het spelersveld gegooid zouden worden zodra de spelers opkwamen, gewoon voor de lol, zonder bijbedoelingen ofzo. Het doel was met deze grappige actie de spanning van de wedstrijd af te halen. Niet echt iets wat ik zelf nou als een geweldige grap zou zien, maar goed...
Alleen vond een aantal idioten het leuk om die WCrollen die dus op de tribunes lagen even in brand te steken, met alle gevolgen van dien...

Let wel, ik praat de idioten die die WC rollen in brand hebben gestoken absoluut niet goed, maar dit gedoe met WC rollen gooien was gewoon bedoeld als grappige actie. Niet goed over nagedacht, dat wel, want eigenlijk kon je er met alle soorten papier bij zo'n actie op wachten tot iemand er een aansteker bijhoud, en de veiligheids maatregelen lieten zeer te wensen over.
Dat deze ludiueke actie zo uit de hand gelopen is, is niet de schuld van de groep Groningen fanatics, die wel degelijk echte suporters genoemd kunnen worden (hoewel die beter had kunnen nadenken en met een minder brandbare actie had kunnen komen), maar van een groep echte relschoppers, die bovendien ook nog eens niet konden nadenken over de gevolgen

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:11

te gek voor woorden gewoon.. Scheve mond
Toch jammer dat een leuk spel (sport) op zo'n manier verpest wordt..
Lips are sealed

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:21

Ik werk in de euroborg en het was inderdaad wel even panieken. Hele vervelende situatie die echt helemaal nergens op sloeg. Wat mij betreft krijgen de daders een stadionverbod voor het leven. Zoiets doe je je club niet aan. Hopelijk gaat het woensdag er rustiger aan toe en wordt het een spannende wedstrijd met winst voor Groningen (en dus voor PSV Haha!).

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 13:44

Ik ben voor Ajax, ik hoop dat ze door het vuurtje wat pittiger zijn geworden Haha!

Het schijnt dat sommige Groninger idioten ook nog even lekker voor de tribune van de Ajax supporters hebben staan etteren. Die mogen ze van mij ook een stadion verbod geven. En dat ze boos waren op degenen die niet mee wouden doen, wat een helden zeg!

Je zult er maar zitten met je kind...

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:00

Adriana schreef:
Ik ben voor Ajax, ik hoop dat ze door het vuurtje wat pittiger zijn geworden Haha!

Het schijnt dat sommige Groninger idioten ook nog even lekker voor de tribune van de Ajax supporters hebben staan etteren. Die mogen ze van mij ook een stadion verbod geven. En dat ze boos waren op degenen die niet mee wouden doen, wat een helden zeg!

Je zult er maar zitten met je kind...

Ja natuurlijk, maar andersom net zo goed. Als er boven mij 20 joden staan te schreeuwen en schelden en met middelvingers te zwaaien naar ons vak, ga ik niet lief lachen en me omdraaien.
Natuurlijk wordt er dan even lekker teruggezwaaid en ze een prettige terugreis gewenst, aangezien ze voor niks waren gekomen Tong uitsteken