liever niet op tv bij Peter R. de Vries

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: liever niet op tv bij Peter R. de Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:37

Ik vind die de Vries een walgelijke, geldbeluste bal, maar dit is dan wel weer een goeie actie! Je zou maar zoiemand treffen op een blind date zeg.. Scheve mond Denk niet dat ie eerlijk zou toegeven dat ie z'n vrouw vermoord had ofzo. Linke zooi allemaal! Scheve mond

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 23:45

maar is dat dan een taak voor de vries om dat op tv uit te laten zenden? of is het een taak voor de politiek om te zorgen dat dit soort mensen nooit meer het zelfde kunnen uitvoeren. hoe dan ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:12

Het is zonder meer de taak van de overheid of de omgeving van zo'n iemand. Maar aangezien dat niet (voldoende) gebeurd is het misschien idd de taak van b.v. een journalist de overheid dmv zo'n uitzending er nogmaals op te wijzen waar zij tekort komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:31

Het is niet aan Peter om te beslissen wat en man wel of niet verteld aan zijn komende relatie. Het Nederlands rechtsysteem heeft besloten wat de straf voor deze man was. Deze straf heeft hij er bijna op zitten. Daarmee is de kous af. Dat Peter denkt te kunnen beslissen wat deze man wel of niet doet in zijn hele komende leven vind ik ronduit schandalig.

Om een of andere reden is privacy tegenwoordig totaal geen issue meer. Verborgen camera's in een auto, mensen thuis lastigvallen. Ja, criminelen moeten aangepakt worden, maar niet door iemand met een camera en dollartekens in zijn ogen.

En tuurlijk zou het fijn zijn om vooraf precies te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Dat zou het ook zijn voor al die meiden die na een avondje kroeg met iemand mee naar huis gaan. Dat zou het ook zijn voor iedereen die de eerste keer bij iemand over de drempel gaat stappen. En die zekerheid heb je nooit. Hadden we ook zo geoordeeld als deze O. gewoon was gaan daten in een kroeg, en Peter hem achtervolgde en tegen iedereen die hij aansprak zei 'weet je wel wat deze man gedaan heeft?'. Dan hadden we het belachelijk gevonden. Maar nu het internet is niet...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 06:05

Nee, maar als zo iemand weer de fout in gaat.... nou, nou dan is Nederland te klein.

Moordenaars, verkrachters en pedofielen mogen wat mij betreft een tatoo op hun voorhoofd....bij wijze van spreken. Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 10:17

klopt. ik ben het helemaal met jullie eens, maar ik ben het dan ook niet met het strafstelsel in nederland eens. ik vind dat levenslang weer levenslang moet worden, en dat een straf een vaste straf is en niet dat een crimineel met vervroegd verlof mag. verder zou ik zeggen: weg die luxe leventjes in de gevangenis. kale kamer, oud bed en een plee kunnen ze wat mij betreft krijgen. en laat ze maar de hele dag werken! maar dan nog is het niet aan peter om 1 iemand uit te kiezen om daarmee mensen wakker te schudden. dat vind ik gemeen, en daar heeft hij het recht niet toe!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:28

ikenindi schreef:
klopt. ik ben het helemaal met jullie eens, maar ik ben het dan ook niet met het strafstelsel in nederland eens. ik vind dat levenslang weer levenslang moet worden

Levenslang is levenslang in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:29

Nou voor pedofielen mogen ze van mij de doodstraf invoeren.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:31

Is maar goed dat de doodstraf niet meer bestaat hier, anders was oa de veroordeelde, maar onschuldige 'moordenaar' van Nienke Kleiss inmiddels wel geexecuteerd..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 10:33

lies schreef:
ikenindi schreef:
klopt. ik ben het helemaal met jullie eens, maar ik ben het dan ook niet met het strafstelsel in nederland eens. ik vind dat levenslang weer levenslang moet worden

Levenslang is levenslang in Nederland.

ik dacht dat levenslang in nl geen levenslang was hoor...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 10:36

oja, ik lees het na en het is wel zo, maar er kan wel gratie worden verleend...

Citaat:
Bij Koninklijk Besluit kan eventueel gratie worden verleend. Zo'n verzoek kan worden ingediend nadat 20 jaar van de straf is uitgezeten.

Citaat:
In Nederland is het twee keer gebeurd dat gratie werd verleend aan een tot levenslang veroordeelde. In 1975 kwam huisarts John O. na 21 jaar vrij. Hij had twee keer levenslang gekregen voor het vergiftigen van zijn vrouw en een celgenoot. Hans van Z., in 1969 opgesloten voor drie roofmoorden, werd in 1986 op vrije voeten gesteld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:36

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:37

Oh sorry, je had het al gevonden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 10:39

ja, maar ze kunnen dus wel vrij komen alsnog...

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:46

Traiectum schreef:
Hij heeft zijn vrouw vermoord, en daar zitten consequenties aan, meer dan alleen een celstraf. Een aantal jaren gevangenis staat in mijn ogen niet in verhouding tot het beeindigen van een leven. Of het terecht is dat een veroordeelde na het uitzitten van een celstraf nog steeds veroordeeld wordt door zijn of haar omgeving kan ik niet over oordelen. Begrijpelijk vind ik het wel.

Hier ben ik het helemaal mee eens. zowieso vind ik dat een moordenaar niet meer vrij mag komen maar goed, dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:52

Mistic schreef:
Waar bemoeid die peter zich mee. Als die man zijn straf uitgezeten heeft hoef hij niet nogmaals gestraft te worden.

Wat van O. wel of niet in zijn profiel heeft staan gaat niemand wat aan. Of hij later eerlijk is naar zijn "partner" is ook onze en al helemaal niet peter zijn zaak.

Juist, wat een verschrikkelijke vent is het toch.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:24

Zoo ik vind jullie allemaal erg aardig. Het is wel een moordenaar? Verward En dat vind ik verschrikkelijk. Vind het prima dat Peter R. de Vries dit doet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 18:29

maar het is toch niet aan hem? dan had ie rechten moeten studeren en rechter worden als ie zo nodig mensen wil veroordelen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:33

Hij veroordeeld toch niet? Ze hebben iemand zich voor laten doen als een ander. Dat had in principe jij of ik ook kunnen doen op een dating site.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 18:37

ja, maar hij hoopt dat mensen het allemaal zien en die man veroordelen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:39

Ja en terecht.

Weet iedereen dat hij een vrouw vermoord heeft. Heeft hij toch ook gedaan?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:52

Ik ben als Belg helemaal niet bekend met deze zaak, maar is er iemand die ook de hele achtergrond weet, en ook weet wààrom die man zijn vrouw vermoord heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:59

xKatleentjex schreef:
Ik ben als Belg helemaal niet bekend met deze zaak, maar is er iemand die ook de hele achtergrond weet, en ook weet wààrom die man zijn vrouw vermoord heeft?

hij heeft haar vermoord toen ze op weg waren om de scheiding te regelen, las ik in de krant. maar ik vind niet dat zijn achtergrond/ de reden er iets toe doet, moord is moord, hoe dan ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:00

ahzo, bedankt Lachen .

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:17

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten, althans vind ik...