Vader en dochter krijgen kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Vader en dochter krijgen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:32

mii_jessy schreef:
Serieus, sommige mensen zijn gewoon niet normaal meer Frusty

idd Koe

lijk me ook wel raar of ze nouw opa of papa moet zeggen
Gestoord Schijnheilig

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:33

Misschien dat het kindje nu wel lichamelijk gezond kan zijn, maar ik vraag me af of het in de toekomst geen psychische problemen gaat krijgen. Ik werk in de psychiatrie en heb deze situatie voorbij zien komen.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:33

Ik vind ook maar raar, maar goed. Ze zijn beide volwassenen en ze hebben geen ouder-kind relatie.

Ik lees en hoor weleens dat in andere landen neven en nichten met elkaar trouwen en gezin stichten. Daar vinden ze wel normaal. Koe

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:44

Uuh, ik vind een neef en een nicht ook niet oke, maar wel een héél verschil dan een vader en dochter.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:48

ow jeetje Scheve mond krijg er kippenvel van! ja ze staan dr bijde achter he..
ik vind dit heeel erg vreemd en niet normaal, als vader moet je je verstand laten werken.. maargoed ze staan er bijden achter en als ze gelukkig worden ja dan laat ze maar he...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:49

Ze staan er idd bEIden achter, maar ik ben benieuwd hoe het kind het later gaat vinden, die is denk ik nu al getraumatiseerd.
Prima als ze een relatie willen, maar laat kinderen dan achterwege. Sowieso heeft die vader al eens laten zien geen kind op te kunnen voeden.
Laatst bijgewerkt door madeliefw op 08-04-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:50

Goldenflower schreef:
Ik vind ook maar raar, maar goed. Ze zijn beide volwassenen en ze hebben geen ouder-kind relatie.

Ik lees en hoor weleens dat in andere landen neven en nichten met elkaar trouwen en gezin stichten. Daar vinden ze wel normaal. Koe

Wij hebben een niet-nederlands gezin in de straat wonen, ook neef getrouwd met nicht. Van de 10 kinderen zijn 3 gestorven voor het 1e levensjaar of vlak na geboorte, 4 geestelijk en lichamelijk gehandicapt (ookal 2 van overleden), 1 lichamelijk gezond maar psychisch problemen en 2 "gezond".

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:52

Misselijk vreselijk! Ook al moeten ze het zelf weten, ik vind het alsnog walgelijk!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:55

BrittKitt schreef:
Omdat afwijkingen bij het kind bij inteelt vele malen vaker voorkomt dan bij een 'normale' situatie verootjoo.

Het gebeurt schijnbaar wel vaker wanneer personen elkaar lange tijd niet hebben gezien, ze hebben dan geen ouder-kind band opgebouwd. Het is zeker niet mijn ding, maar ik hoop dat zij er gelukkig mee zijn.

lees eens de Elsevier van deze maand Knipoog
er is een onderzoek naar gedaan en die afwijkingen blijken nog reuze mee te vallen Ja

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:07

Hmmm... tja, tis wellicht een vreemde situatie, anderzijds...

Er zit 30 jaar aan eigen levens tussen. Ik kan me voorstellen dat het vadergevoel bij dochter dan helemaal weg is... Alhoewel je daar als vader dan toch weer anders tegenover staat lijkt mij... Het blijft hoe dan ook toch het kind, wat je notabene zelf op de wereld hebt gebracht...

Anderzijds... het lijkt me daarentegen een relatie die lang zo ongezond niet is voor het kind als hier wordt geschetst. Zolang 'ouders' van elkaar en hun kind houden zie ik het probleem niet zo...

Heb meer problemen met ouders die elkaar (en hun kinderen) de hersenen inslaan...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:13

Ik lees nooit de Elsevier Clown
Toch lijkt het me nog steeds wel logischer als het kind wél afwijkingen zou hebben haha, gewoon omdat die genen veel te veel overeen komen.
Bij dieren zie je ook dat het vaak fout gaat, misschien dat de natuur wat dat betreft vaker inspringt dmv een miskraam of het niet innestelen van een eitje. Dat zie je bijvoorbeeld wel vaak gebeuren, net als bij roanpaarden oid, dat er maar 1 op de 4 keer ook daadwerkelijk iets geboren wordt.
Nou weet ik niet of je bij familieteelt lethale factoren hebt in die zin als met kleuren bijvoorbeeld, maar denk dat het toch wel op elkaar lijkt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:16

BrittKitt schreef:
Omdat afwijkingen bij het kind bij inteelt vele malen vaker voorkomt dan bij een 'normale' situatie verootjoo.

Het gebeurt schijnbaar wel vaker wanneer personen elkaar lange tijd niet hebben gezien, ze hebben dan geen ouder-kind band opgebouwd. Het is zeker niet mijn ding, maar ik hoop dat zij er gelukkig mee zijn.

Dan moet er wel eerst een erfelijke ziekte in de familie zijn, dan is de kans idd groter dat ze beiden een gen dragen, en die doorgeven. Anders valt het echt wel mee hoor Knipoog

Psychische problemen geloof ik ook niet zo in. Als dat kind gewoon in liefde opgevoed wordt, gaat het vast heel gelukkig worden Ja Het kind weet niet beter...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:19

Kind weet niet beter, tot het op school komt en het niet meer begrijpt. Ik denk dat het kind zeker psychische problemen kan krijgen, al is het alleen al doordat het ontzettend gepest zal/kan worden om zijn gezinssituatie.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:21

Dat vrees ik ook. Als het kind al gezond ter wereld komt, hoe gaat hij/zij zich later voelen? Bij andere kinderen die wel een normaal gezin hebben met ouders en opa's en oma's.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:21

Kinderen van homoparen worden toch ook niet zomaar gepest Verward Kids pesten niet zomaar iemand hoor. Ik ken wel meer kinders met 'aparte' gezinssituaties, geen van allen wordt gepest

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:23

Er zullen heus wel kinderen zijn die niet worden gepest verootjoo (de werel wordt immers steeds gekker en gekker...)
Maar er zijn er zát die echt goed gepest worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:24

Gadverdamme die man zou beter moeten weten.. dat kind van hem trouwens ook. Die ene dan. Clown My god hoe ziek..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-08 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Vind jij een homostel hetzelfde als een vader-dochterstel? Nagelbijten / Gniffelen
'Heb jij geen opa?' 'Wie is jou papa?' 'Wat is jou papa oud, hoe komt dat?' Vooral die eerste lijkt me vrij confronterend voor een kind

Mich_elle

Echt wagelijk, dat vindt ik echt niet kunnen het is gewoon haar vader.
Ookal hebben ze elkaar lang niet gezien het is en blijft famillie.
Echt ziek. Misselijk
En ik heb echt medelijden met het kindje, want die wordt er de dupe van.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:26

Wat een ingewikkelde bende .. Haar kind is dus ook haar halfzus of broertje? Dat is toch niet normaal meer! Zoveel kerels in de wereld maar dan kies je je vader? Dan spoor je toch niet helemaal Verward

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:26

casperrr schreef:
Er zullen heus wel kinderen zijn die niet worden gepest verootjoo (de werel wordt immers steeds gekker en gekker...)
Maar er zijn er zát die echt goed gepest worden Knipoog

Ja er zijn idd zát kinderen die wel gepest worden. En er zijn ook zát gepeste kinderen met wel een normale thuissituatie. Volgens mij zit daar helemaal geen verband tussen.

Kinderen vinden niet zo gauw dingen raar hoor. Zo had ik vroeger een meisje in de klas met 2 moeders (lesbisch stel dus) Eerste keer dat ik daar ging spelen vond ik dat wel gek, want ik had 1 moeder en 1 vader, en heb het 'savonds tegen mn ouders verteld die mij hadden uitgelegd hoe dat kwam. Ik heb er nooit meer raar van opgekeken eigenlijk Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 13:28

Maar de kans dat dat kind wordt gepest is groter als een kind met een normale thuissituatie.

En dan hoeft het pesten nog geen rol te spelen, hóe ga je dat uitleggen aan je kind? Hóe gaat die zich eronder voelen? Hóe ga je er mee om als die vragen gaat stellen.
Ik vind dat toch wel heel wat hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:31

Zeker als het kind ouder word lijkt me dat die ook gaat denken: 'Wat dachten ze?' ...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:33

Kinderen spiegelen ook hun eigen leven aan dat van hun ouders, aangezien ze ermee zijn opgegroeid. Bijvoorbeeld een kind van een verslaafde ouder heeft grotere kans zelf ook verslaafd te raken. Een kind van gescheiden ouders heeft volgens de statistieken ook meer kans om zelf te scheiden.
Ik vraag me dan af hoe dit kind zich zal ontwikkelen. Voor hetzelfde geld gaat alles helemaal goed, maar voor hetzelfde geld ook niet Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:35

BrittKitt schreef:
Vind jij een homostel hetzelfde als een vader-dochterstel? Nagelbijten / Gniffelen
'Heb jij geen opa?' 'Wie is jou papa?' 'Wat is jou papa oud, hoe komt dat?' Vooral die eerste lijkt me vrij confronterend voor een kind

tja, ik ben zelf opgegroeid met een vader die 45 was, toen ik werd geboren. Redelijk vergelijkbaar, lijkt me zo. Ik zie dan ook niet echt waarom dat slecht voor het kind zou zijn.

Mijn 1e reactie was ook ook heel negatief, maar we hebben het hier niet over een mentaal incestueuze relatie, aangezien de vader-dochter verhouding al 30 jaar niet heeft bestaan. Blijft alleen de medisch/genetische bezwaren over, en daarover kan ik geen uitspraak doen. Volgens mij wordt er hier nu meer een probleem van gemaakt op grond van onderbuikgevoelens (vader/dochter, iek, bah) dan op rationele overwegingen.