Ik beweer ook nergens dat het verstandiger is om zonder gordel rond te rijden omdat er van die uitzonderingen zijn waarbij je had gewenst dat je hem niet om had. Sterker nog, in mijn eigen post haal ik ook al naar voren dat gordels meer redden en "verliezen".
Ik vroeg me alleen of in hoeverre mensen zich laten "beinvloeden" door verkeersongevallen waarbij het gordel dragen juist fatale gevolgen had. Ik kan me namelijk ergens best voorstellen dat het heel dubbel is als je een naaste hebt verloren aan zoiets, om dan een gordel als "vriend" te zien.
Ik zal nu ook niet opeens zonder gordel gaan rijden. Maar ben blij dat de chauffeur in kwestie zijn gordel af had. Hij is uit de auto geslingerd en zit vreselijk in de kreukels, maar hij heeft het wel overleefd. Iets wat niet het geval zou geweest zijn met gordel.
OT :En wat betreft een cap....Weliswaar een hele andere discussie weer... ben ik ook vrij stellig : Wel dragen ! Alleen is het hier zo dat het niet verplicht is of /en er een boete op staat. Wat ik laatst wel begreep is dat je in bepaalde gevallen niet verzekerd ben als je zonder je cap rijd.
Wat ik dan ook weer erg apart vind....Waarom draagt onze kroonprins ( die een zogenaamde voorbeelfunctie zou hebben) en zijn lieftallige vrouw (moeder van drie kinderen ) geen cap ? Of doen ze die af voor de foto ?