Anti-koran film van Ehsan Jami

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anti-koran film van Ehsan Jami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:28

Dat zullen ze wel moeten ook Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:47

Waarom, Faye?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:09

jameyskatje schreef:
(maar in die tijd was je al volwassen met 9!! het is niet meer zo als nu. nu ben je met 18 volwassen, want dat hebben de mensen bepaald, maar van nature ben je vruchtbaar vanaf je ongesteld ben geweest. zo heeft de natuur het ook bedoeld. .

ik hoop niet dat jij ooit een dochter krijgt Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:12

Nou inderdaad Misselijk

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:13

jameyskatje schreef:
Mystica schreef:
Zijn eerste idd. Nog een weduwe ook, niet eens maagd meer Bloos!

dus:S. van een weduwe kan je moeilijk verwachten dat ze nog maagd is :s. dit is niet eens verplicht. wanneer jou man ten overlijden (of wat dan ook) komt dan is het juist beter om te hertrouwen. zodat je weer de veiligheid van een huwelijk heb. denk aan een man die voor jou werkt zodat je een inkomen heb. het is moeilijk om een alleenstaande te zijn, waarom zou de Islam het recht ontzeggen op hertrouwen enkel omdat je geen maagd meer bent? en dit was wel de enige vrouw die hem geloofde wanneer hij net bekent werd als profeet. zij betekende erg veel voor hem. hij heeft noooit zoveel van een vrouw gehouden als khadija.

Arme Aisja Nagelbijten / Gniffelen Ik heb geen man nodig om mij te beschermen of geld in het laatje te brengen, dat kan ik heel goed zelf. Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:23

wij leven nu in 2008! quote dan direct alles en niet alleen hetgeen dat jou aan staat. in die tijd was de ontwikkeling heel anders. mensen werden ook niet zo oud! ze werden rond de 60 gemiddeld. aicha wilde het ook en onze profeet heeft haar ten alle tijden goed behandeld.

dit was natuurlijk niet alleen bij moslims. dit gebeurde overal ter wereld.

dit is natuurlijk nu niet meer van toepassing. want tegenwoordig leven wij anders. worden wij ouder. worden wij ook minder snel volwassen!! en word dit word maatschappelijk niet meer geaccepteerd . dus je kan mijn eventuele dochter nooit vergelijken met Aicha. (alhoewel ik mag mensen dat zij over gelijke kapaciteiten bezit) zij zal bv rond haar 18e pas mogen trouwen van mij, omdat het leven van NU daar op ingesteld is.

en inchallah (met gods wil) mag ik een kind krijgen. en of dit nou een meisje of een jonge word. hij/zij zal aan niets ontbreken;).

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:26

Mystica schreef:
jameyskatje schreef:

dus:S. van een weduwe kan je moeilijk verwachten dat ze nog maagd is :s. dit is niet eens verplicht. wanneer jou man ten overlijden (of wat dan ook) komt dan is het juist beter om te hertrouwen. zodat je weer de veiligheid van een huwelijk heb. denk aan een man die voor jou werkt zodat je een inkomen heb. het is moeilijk om een alleenstaande te zijn, waarom zou de Islam het recht ontzeggen op hertrouwen enkel omdat je geen maagd meer bent? en dit was wel de enige vrouw die hem geloofde wanneer hij net bekent werd als profeet. zij betekende erg veel voor hem. hij heeft noooit zoveel van een vrouw gehouden als khadija.

Arme Aisja Nagelbijten / Gniffelen Ik heb geen man nodig om mij te beschermen of geld in het laatje te brengen, dat kan ik heel goed zelf. Knipoog

dus jij kon in die tijd jou eigen landerijen onderhouden? en voor je kinderen zorgen? en je huis schoon houden?? en ook nog geld verdienen?? en je zal ook geen liefde en lichamelijk contact missen?? dus, heb jij geen man MEEERR nodig nadat jou man ins overleden? of heb jij uberhaupt geen man nodig??

de man is er voor de vrouw en de vrouw voor de man. iedereen heeft iemand nodig in zijn of haar leven. dat begrijpt ieder gezond mens. die reacties van jullie zie ik gewoon als afzetterij. want als ik had gezegd": ow ze is geen maagd meer dus ze kan absoluut niet hertrouwen..!! dan zouden jullie zeggen: ow wat erg voor haar, dus ze staat er helemaaal alleen voor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:29

Blijkbaar ben ik dan ongezond, en mijn hele familie erbij. Na mijn huidige vriend hoef ik idd niemand anders meer. Mijn moeder heeft van haar 24e tot haar 26e een relatie met mijn vader gehad, ze is nu 50 en heeft nooit meer iemand anders gehad. Mijn opa en oma waren gescheiden, in totaal 36 jaar voordat ze dood gingen en hebben beide niemand anders meer gehad.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:24

Mystica schreef:
Blijkbaar ben ik dan ongezond, en mijn hele familie erbij. Na mijn huidige vriend hoef ik idd niemand anders meer. Mijn moeder heeft van haar 24e tot haar 26e een relatie met mijn vader gehad, ze is nu 50 en heeft nooit meer iemand anders gehad. Mijn opa en oma waren gescheiden, in totaal 36 jaar voordat ze dood gingen en hebben beide niemand anders meer gehad.

Wat wil je daar me zeggen, is dat beter of zo, het klink meer als gebrek aan en angst voor intimiteit en communicatief vermogen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:28

Jameyskatje vraagt of ik niet persee een man nodig heb. Nee dus.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:57

Mystica schreef:
Jameyskatje vraagt of ik niet persee een man nodig heb. Nee dus.

Lijkt me ook geen actuele vraag in deze tijd. In deze discussies worden verleden en heden wat vreemd vermengd.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:10

True Vork
Maar aangezien ik dan blijkbaar "niet normaal" ben, moest ik toch echt even reageren Nagelbijten / Gniffelen

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:07

jameyskatje schreef:
de man is er voor de vrouw en de vrouw voor de man. iedereen heeft iemand nodig in zijn of haar leven. dat begrijpt ieder gezond mens. die reacties van jullie zie ik gewoon als afzetterij. want als ik had gezegd": ow ze is geen maagd meer dus ze kan absoluut niet hertrouwen..!! dan zouden jullie zeggen: ow wat erg voor haar, dus ze staat er helemaaal alleen voor.

Dan ben ik ook niet gezond en normaal. Ik moet echt van niemand iets hebben (wat relaties betreft dan). Ik houd er van om alleen te zijn, geniet van de rust geniet de stilte en de onafhankelijkheid. Een relatie kan mooi zijn maar ik heb liever gewoon rust. Ik voel me prachtig als ik niet aan een persoon gebonden ben, ik kan heerlijk de koffers pakken wanneer ik dat wil en lekker een maand of twee naar australie gaan óók wanneer ik dat wil zónder mij te hoeven bekommeren om een relatie. Héérlijk die vrijheid, dát is waar ik van houd en geniet. Alleen omdat ik geen relatie wil betekent dat toch nog lang niet dat ik ongezond ben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:04

jameyskatje schreef:
Mystica schreef:

dus jij kon in die tijd jou eigen landerijen onderhouden? en voor je kinderen zorgen? en je huis schoon houden?? en ook nog geld verdienen?? en je zal ook geen liefde en lichamelijk contact missen?? dus, heb jij geen man MEEERR nodig nadat jou man ins overleden? of heb jij uberhaupt geen man nodig??

Goed, allemaal heel wel mogelijk dat je geen man of relatie nodig hebt, kan best. En dan kun je het nog naar je zin hebben ook. Prima. Er zijn echter legio mensen die wel graag een partner aan hun zijde hebben. Ik moet er niet aan denken om het zonder Pieter te moeten doen. Als hij vroeg zou overlijden (wat God verhoede), hoop ik dat ik ooit weer iemand tegenkom met wie ik verder kan.

We hebben het hier sowieso over eeuwen geleden, en toen was het helemaal standaard dat je als vrouw niet voor jezelf zorgde. Daar had je immers een man voor.
En dat wat Jameyskatje als laatste zegt, dat is helemaal waar: had ze niet meer mogen hertrouwen, dan was dat weer niet goed geweest.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:25

[/quote]
Arme Aisja Nagelbijten / Gniffelen Ik heb geen man nodig om mij te beschermen of geld in het laatje te brengen, dat kan ik heel goed zelf. Knipoog[/quote]

de man is er voor de vrouw en de vrouw voor de man. iedereen heeft iemand nodig in zijn of haar leven. dat begrijpt ieder gezond mens. die reacties van jullie zie ik gewoon als afzetterij. want als ik had gezegd": ow ze is geen maagd meer dus ze kan absoluut niet hertrouwen..!! dan zouden jullie zeggen: ow wat erg voor haar, dus ze staat er helemaaal alleen voor.[/quote]

Ik ben het helemaal met je eens, (behalve dat man-vrouw, voor mijn part is man-man vrouw-vrouw ook prima, maar voor jou waarschijnlijk niet) vroeger was het nu eenmaal anders en om de profeet nou een pedofiel te noemen, tsja, nu is dat waar, vroeger was dat heel normaal. Tijden veranderen gelukkig Lachen ik moet er niet aan denken om nu "al" te trouwen en ik ben tien jaar ouder dan zij was.
Aisha was dacht ik, correct me if I'm wrong, ook een van de weinigen die Mohammed echt de waarheid durfde te vertellen, had ze niet iets gezegd in de trant van: Je gehoorzaamt God wel vaak alleen als het jouw uitkomt. Dat klinkt ook niet echt als onderdrukking van de vrouw, waar tegenwoordig zo'n ophef over is. Maar goed, wie ben ik? De Koran heb ik niet helemaal gelezen en weet er verder ook te weinig van om te oordelen. Misschien moeten we zelf maar eens gaan nadenken en onderzoeken in plaats van iedereen die wat roept te geloven.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:53

Wat een gedoe hierover zeg.
Vroeger was het ook in Nederland normaal dat je als 15jarige al getrouwd was en vier kinderen had, simpel weg omdat je niet ouder als 40 werd.

En als mensen in deze tijd scheiden, vind ik dat ze wel mogen hertrouwen, als ze nooit meer een liefde willen na hun vorige relatie, vraag ik me af waarom ze uberhaupt uit elkaar zijn gegaan...

Nou iig, laat ik me geen regels op leggen door 1 of ander heilig boek.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:26

en toen kwam die film helemaal niet uit Haha!

bron: nl.nl

Jami ziet af van film
Uitgegeven: 31 maart 2008 20:36
Laatst gewijzigd: 31 maart 2008 21:57

HILVERSUM - Ehsan Jami, de oprichter van het comité voor ex-moslims, brengt de antimoslimtekenfilm The Life of Mohammed niet uit. Hij zei dat maandagavond in het televisieprogramma Netwerk.
ANP

Hij wil tegemoetkomen aan de ernstige bezwaren die minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin dit weekeinde uitte tegen het publiceren van de film.

Ook heeft Jami naar eigen zeggen bedreigingen vanuit het buitenland, met name uit Iran, ontvangen. Hij meent dat de Nederlandse overheid niet in staat is om hem tegen de zware bedreigingen te beschermen.

Overleg

Na overleg met zijn naaste adviseurs ziet hij nu van de film af. Jami: "Minister Hirsch Ballin heeft gezegd dat hij vreest dat dit een wig gaat drijven in onze samenleving. Dat is nooit mijn bedoeling geweest."

Erectie

De omstreden film bevat onder meer een tekening met daarop de profeet afgebeeld met een erectie, als hij samen met zijn 9-jarige vrouw Aïsha naar de moskee gaat om haar te ontmaagden. Op de moskee staat daarnaast ook een hakenkruis afgebeeld.

Shockeren

Jami, naast oprichter van het Comité voor ex-Moslims ook ex-PvdA-lid, zei in oktober al dat hij met zijn film wilde shockeren en dat zijn productie heftiger consequenties zou hebben dan de Deense Mohammed-cartoons.

In een eerdere uitzending van Netwerk zei hij nog dat hij zich niets zou aantrekken van de gevolgen van zijn film.

Het was toen volgens hem niet de verantwoordelijkheid van de boodschapper, maar van de mensen die erop reageerden.

Ministerie van Justitie

Het ministerie van Justitie neemt het niet uitbrengen van de film voor kennisgeving aan, zegt een woordvoerster in een reactie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:30

jammer,ik had die erectie van mohammed weleens willen zien....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:44

o die tekening is al lang in beeld geweest bij nova of netwerk oid,
je zag een schets van hem dan, met een duidelijke erectie onder zo'n lang gewaad zegmaar, niet naakt ofzo iig Knipoog
terwijl hij zegmaar neerkijkt op een klein meisje dat dan Aïsja is.

ben blij toe dat het niet uitgebracht wordt,
alsof nederland een veilige haven is om vanuit hier je gal te spuien ofzo, daar vind ik het wel op lijken en dat vind ik niet oké.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:12

Precies, en alleen maar zo'n film uit willen brengen om te provoceren en om dan vervolgens te zeggen dat jíj niet verantwoordelijk bent voor wat je hebt uitgebracht. Dat vind ik wel heel makkelijk hoor.
Tuurlijk, mensen zijn zelf ook verantwoordelijk voor hun reacties erop, maar als ik iets shockerends doe of zeg, ben ik dan daar ook niet verantwoordelijk voor? Want, het zijn niet mijn zaken hoe mensen daarop kunnen reageren? Makkelijk hoor Rolleyes
En wel willen shockeren, maar geen wig willen drijven. Wat een geneuzel zeg.

Daarnaast wilde hij de film op 20 april, de geboortedag van Hitler uitbrengen. Waar is die gozer mee bezig? En dan wordt er om de film van Wilders zo'n heisa gemaakt.
Nederland.. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:11

Ik irriteer me zo aan de mensen die zeggen dat bv de fitna, en andere dingen te ver gaan.

Ik vind dus van NIET. En waarom niet? Wij, je weet wel, Nederland, is een enorm vrij land, dat zijn we altijd al geweest. Nu er veel moslims in wonen, moeten de Nederlanders ineens op hun teentjes gaan lopen? Belachelijk....

Ik voorzie in de toekomst ECHT grote problemen.. 3e wereld oorlog?
Ja.. maar dan wel tussen de moslims, en de "Ongelovigen" (Dus ook christenen etc, want iemand die niet moslim is, word ook al ongelovege beschouwd!)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:16

Ja, Shanna, dat klinkt wel leuk, maar hoe zit dat? Moeten we dan mensen maar gaan beledigen om het beledigen, zoals Jami? Op pagina 1 van dit topic zul je zien dat ik een tekst uit het Wetboek van Strafrecht gequote heb waaruit blijkt dat dit ook in Nederland gewoon strafbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:17

Zijn redenatie voor de film is fout : Schockeren.

Maar het onderwerp is wel realistisch. Er worden jonge kinderen uitgehuwelijkt aan oudere mannen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:20

Moet je je even verdiepen in de cultuur van het Midden-Oosten in de tijd van Mohammed. Toen was dat niet meer dan normaal. We hebben het hier over meer dan 1000 jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:24

Dus je wilt zeggen dat dat nu niet meer gebeurd?