Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:(maar in die tijd was je al volwassen met 9!! het is niet meer zo als nu. nu ben je met 18 volwassen, want dat hebben de mensen bepaald, maar van nature ben je vruchtbaar vanaf je ongesteld ben geweest. zo heeft de natuur het ook bedoeld. .
jameyskatje schreef:Mystica schreef:Zijn eerste idd. Nog een weduwe ook, niet eens maagd meer
dus:S. van een weduwe kan je moeilijk verwachten dat ze nog maagd is :s. dit is niet eens verplicht. wanneer jou man ten overlijden (of wat dan ook) komt dan is het juist beter om te hertrouwen. zodat je weer de veiligheid van een huwelijk heb. denk aan een man die voor jou werkt zodat je een inkomen heb. het is moeilijk om een alleenstaande te zijn, waarom zou de Islam het recht ontzeggen op hertrouwen enkel omdat je geen maagd meer bent? en dit was wel de enige vrouw die hem geloofde wanneer hij net bekent werd als profeet. zij betekende erg veel voor hem. hij heeft noooit zoveel van een vrouw gehouden als khadija.
Mystica schreef:jameyskatje schreef:
dus:S. van een weduwe kan je moeilijk verwachten dat ze nog maagd is :s. dit is niet eens verplicht. wanneer jou man ten overlijden (of wat dan ook) komt dan is het juist beter om te hertrouwen. zodat je weer de veiligheid van een huwelijk heb. denk aan een man die voor jou werkt zodat je een inkomen heb. het is moeilijk om een alleenstaande te zijn, waarom zou de Islam het recht ontzeggen op hertrouwen enkel omdat je geen maagd meer bent? en dit was wel de enige vrouw die hem geloofde wanneer hij net bekent werd als profeet. zij betekende erg veel voor hem. hij heeft noooit zoveel van een vrouw gehouden als khadija.
Arme AisjaIk heb geen man nodig om mij te beschermen of geld in het laatje te brengen, dat kan ik heel goed zelf.
Mystica schreef:Blijkbaar ben ik dan ongezond, en mijn hele familie erbij. Na mijn huidige vriend hoef ik idd niemand anders meer. Mijn moeder heeft van haar 24e tot haar 26e een relatie met mijn vader gehad, ze is nu 50 en heeft nooit meer iemand anders gehad. Mijn opa en oma waren gescheiden, in totaal 36 jaar voordat ze dood gingen en hebben beide niemand anders meer gehad.
Mystica schreef:Jameyskatje vraagt of ik niet persee een man nodig heb. Nee dus.
jameyskatje schreef:de man is er voor de vrouw en de vrouw voor de man. iedereen heeft iemand nodig in zijn of haar leven. dat begrijpt ieder gezond mens. die reacties van jullie zie ik gewoon als afzetterij. want als ik had gezegd": ow ze is geen maagd meer dus ze kan absoluut niet hertrouwen..!! dan zouden jullie zeggen: ow wat erg voor haar, dus ze staat er helemaaal alleen voor.
jameyskatje schreef:Mystica schreef:Arme AisjaIk heb geen man nodig om mij te beschermen of geld in het laatje te brengen, dat kan ik heel goed zelf.
dus jij kon in die tijd jou eigen landerijen onderhouden? en voor je kinderen zorgen? en je huis schoon houden?? en ook nog geld verdienen?? en je zal ook geen liefde en lichamelijk contact missen?? dus, heb jij geen man MEEERR nodig nadat jou man ins overleden? of heb jij uberhaupt geen man nodig??
de man is er voor de vrouw en de vrouw voor de man. iedereen heeft iemand nodig in zijn of haar leven. dat begrijpt ieder gezond mens. die reacties van jullie zie ik gewoon als afzetterij. want als ik had gezegd": ow ze is geen maagd meer dus ze kan absoluut niet hertrouwen..!! dan zouden jullie zeggen: ow wat erg voor haar, dus ze staat er helemaaal alleen voor.