Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Als Tibet Koeweit had geheten en China Irak, dan was het anders geweest.
Maar vrede is geen wereldbelangrijk iets zoals olie..
Triest maar helaas de realiteit..
Youko schreef:Amerika is geen redder, ze beweren van wel, zoals hierboven al werd aangegeven. De 'redding' door de Amerikanen tijdens de 2e WW kwam doordat Pearl Harbour werd aangevallen. Irak werd aangevallen vanwege de olie, niet omdat zij een nobele daad wilden uitvoeren. China is gevaarlijk omdat zij de nieuwe Superpower dreigt te worden. Economische rampen voor het Westen zullen volgen. Het probleem tussen Tibet en China speelt al jaren, bizar dat dit allemaal net voor het Olympisch Spelen wordt opgerakeld, net zoals het mensenrechten probleem en 'accusations' door de westerse spelers over China.
UIteraard is China geen lieverdje, Tibet is het evenmin. Voordat China Tibet onderdrukte, was het omgekeerd. Tibet heeft heel veel Chinezen afgeslacht (ook tijdens de huidige protesten zijn er Chinezen afgeslacht, het is niet alleen maar van 1 kant!). Tuurlijk, het heeft zich lang geleden afgespeeld. Nu wordt Tibet dus onderdrukt door China. Mensenrechten moeten zeker verbeterd worden, maar imo heeft de Westen geen recht van spreken, aangezien veel Westerse landen hun eigen zaakje niet eens op orde hebben. Er wordt ook vaak vergeten dat China nog niet eens zo gek lang geleden volledig communistisch en afgesloten is van de buitenwereld. Door het bewind van Mao is het helemaal bergafwaarts gegaan met China. Beetje naief om te denken dat zo'n grote land als China op dezelfde niveau moet zitten als de Westen in 10 jaar tijd, wat andere landen langer erover hebben moeten doen. Ook vind ik dat de afkeurende meningen over het Olympisch Spelen in China maar eens een keer moeten ophouden. Het feit dat het Olympisch Spelen in China afspeelt is alleen maar gunstig voor het land. Kunnen ze er wat van leren.
Voordat er wordt geroepen dat ik offtopic ga, ik wil alleen maar de achterliggende gedachtes delen. Ik vind ook dat China meer aandacht moet besteden aan mensenrechten, maar ze hebben hun eigen land niet eens onder controle. De manier waarop China van alles wordt verweten is ook niet de meest ideale oplossing.
nickyu schreef:Echwel schreef:Als Tibet Koeweit had geheten en China Irak, dan was het anders geweest.
dit is idd de enigste reden waarom er daar niet ingegrepen word
ook een van de redenen waarom ik geen kieffer wil
of importeer vanuit china ,
Echwel schreef:Als Tibet Koeweit had geheten en China Irak, dan was het anders geweest.
Sander_ schreef:Ruzie met China zal ongetwijfeld tot een formaat WO-3 uitlopen. Het is de vraag of dat het uiteindelijk waard is.
katiavl schreef:Wat heeft de bevolking dan gedaan
katiavl schreef:Dat zou hetzelfde zijn dat ik duitsland ga binnendringen omdat ze hier in belgie hebben gevochten. En het mijn goed recht is omdat ze begonnen zijn.
Het is al 15 jaar en langer bezig onderdrukking van china. tibet is al lang het slachtoffer
Mensen die nu leven hebben niks te doen met iets wat zo lang geleden is
barbara1970 schreef:OoappeloO hahah word eentonig maar ook dat ben ik met j eens, van mijn part wil Friesland en Groningen zelfstandig worden, nou mijn zegen hebben ze, maar dit gaat mijn pet te boven, ik hoop echt op een oplossing alleen denk ik niet dat iemand in Nederland hier iets aan bijdraagt en hebik al helemaal geen zin om straks mijn zoon die met alle geweld militair wil worden naar Tibet te sturen
barbara1970 schreef:OoappeloO jammer dat die beide landen niet op zon manier kunnen praten met elkaar zoals wij nu, beide verschillenden meningen maar beide hetzelfde willen en toch respect voor elkaar, gewoon zoals het hoord.