Als je maar veel connecties hebt met christenen in alle windstreken van Nederland, heb je aardig in de gaten wat er speelt. Denk jij serieus dat wat er zich in die huishoudens afspeelt op dit niveau, niet naar buiten komt?
Ik wil niet zeggen dat ik alles weet, maar wel dat er in Nederland het beeld heerst dat 'alle' christenouders hun kinderen afwijzen als ze iets tegen het geloof in zouden doen, zoals homoseksueel zijn. En ook dat dat absoluut niet waar is. Er zijn er, natuurlijk. Maar veel meer hebben liefde voor hun kinderen en begrijpen ook de liefde van Christus. Ze kunnen het ermee oneens zijn wat hun kinderen doen, maar ze kennen ook o.a. deze Bijbeltekst uit Mattheus 18:
Citaat:
21 Daarop kwam Petrus bij hem staan en vroeg: ‘Heer, als mijn broeder of zuster tegen mij zondigt, hoe vaak moet ik dan vergeving schenken? Tot zevenmaal toe?’ 22 Jezus antwoordde: ‘Niet tot zevenmaal toe, zeg ik je, maar tot zeventig maal zeven.
(waarin zeven en zeventig vanzelfsprekend symbolische getallen zijn, nl. het getal van de volheid).