Mtv's True Life...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Mtv's True Life...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:41

Ik heb het programma nog nooit gezien, maar moet toch maar eens gaan kijken denk ik.

Ik vind het afschuwelijk te horen dat er nog steeds ouders o.i.d. zijn die om deze reden iemand anders afstoten Lijkt me ook helemaal niet meer in deze tijd passen
Ik weet wel dat hij bij ons in de familie helemaal geaccepteerd zou worden. En wij zijn ook christelijk opgevoed, allemaal.
Ons is altijd bijgebracht dat God zijn liefde onvoorwaardelijk is, wie of wat je ook bent Ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:38

Ja inderdaad.
Heb laatst een aflevering van over Tourette gezien, goed programma!
Sommige mensen die je langs ziet komen denk je echt van.. ah die zou ik zo graag willen helpen... Verdrietig.
Weet iemand toevallig uit zn hoofd hoelaat en op welke dagen dit programma komt?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:45

Iedere doordeweekse dag rond half 9 dacht ik. Lachen

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:42

ik vind het een heel goed programma, en het word vooral op een goede zender uitgezonden. Veel jongeren worden zo geconfronteerd met de realiteit.
Ik heb net ook een aantal keren gezien, ook die van uit de kast komen. Ik kan er nog steeds boos om worden, dat die ouders hun kinderen zo behandelen, enkel om hun sexualiteit.
Ik kan er met mijin verstand gewoon niet bij. Waarom zou je je kind afstoten? Waarom begrijpen die ouders niet dat het sowieso al ontzettend moeilijk is om te vertellen aan je ouders dat je op je eigen geslacht valt.

Ik heb respect voor de mensen die het lef hebben om 'uit de kast' te komen, want ik denk dat ik het zelf nooit van mijn leven zou durven, als ik in die situatie zou verkeren.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:05

Scheve mond
Gekke mensen zijn het ook... Ik snap best dat het moeilijk is, maar hoe is het voor hun kind?! Je hebt kans als je een kind krijgt dat hij of zij op het zelfde geslacht valt, als je daar problemen mee hebt moet je maar geen kinderen maken... Maargoed, dat vind ik dan.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:38

SAKKIA schreef:
Ons is altijd bijgebracht dat God zijn liefde onvoorwaardelijk is, wie of wat je ook bent Ja

Wat ik me hierbij dus afvraag, trokken deze ouders in dit geval God niet in twijfel?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:03

ik kijk veel naar true life, heb deze helaas gemist.
ik ben zelf lesbisch en ook het huis uitgezet, ik was gestoord, had een steekje los, ik vergooide mijn leven en als mijn vader nog had geleeft had hij dit nooit goed gekeurd ; reacties van mijn moeder.
het gaat intussen wel beter onderling omdat ik geen haat houdend (hoe noem je het) persoon ben. ik kan gemakkelijk (misschein te gemakkelijk) dingen naast me leggen en kijken naar de belangrijke dingen in het leven. een band met mijn moeder is belangrijk maar mijn eigen geluk is belangrijk. ik heb nu nog moeite me bepaalde dingen, intimiteit e.d. dan heb ik toch in mn achterhoofd dat mijn moeder het vies vind o.i.d. het belemmerd me dus wel.

ik ken de bijbel zelf niet, ben niet gelovig opgevoed maar als we het dan toch over God hebben. hij heeft iedereen hier geschapen, dus ook de homo/lesbisch/bisekuele mensen. en iedereen is hier voor een reden. Ik kan er dus niet met mijn hoofd bij dat 'wij' niet hadden mogen leven. het is niet iets waar je voor kiest, het is iets wat je overkomt. en waar ik persoonlijk enorm blij mee ben.
misschien kan ik het gebruiken om in ieder geval 1 mens te overtuigen dat het geen 'slecht' iets is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:08

Pel schreef:
ik ken de bijbel zelf niet, ben niet gelovig opgevoed maar als we het dan toch over God hebben. hij heeft iedereen hier geschapen, dus ook de homo/lesbisch/bisekuele mensen. en iedereen is hier voor een reden. Ik kan er dus niet met mijn hoofd bij dat 'wij' niet hadden mogen leven. het is niet iets waar je voor kiest, het is iets wat je overkomt. en waar ik persoonlijk enorm blij mee ben.
misschien kan ik het gebruiken om in ieder geval 1 mens te overtuigen dat het geen 'slecht' iets is.

Nou, ik ben het helemaal met je eens! Ik ben ook niet gelovig opgevoed maar ik ken een meisje die bi is en er gewoon niet voor uit durft te komen omdat haar ouders streng gelovig zijn. Dat vind ik zo erg voor haar.

En wat een mooi streven trouwens Lachen Het is inderdaad iets wat je overkomt en ik zou nu ook niet meer anders willen. Ik ben blij met mezelf, precies zoals ik ben.

Wel erg hoor, die reactie van je moeder. Ik hoop dat je er in de loop der tijd (nog) beter mee om kan gaan Lachen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:10

Myrtje_ schreef:
Das echt niet wijs Scheve mond
Alsof die kinderen kunnen 'bepalen' op welk geslacht ze vallen.
Maargoed, dit soort extreme reacties zie je wel vaker bij mensen die zich (nog) heel erg vasthouden aan hun geloof. Erg jammer.

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:07

Volgens mij (voor zover ik weet) staat er in de bijbel vrij weinig tot niks over homo zijn. Zal het eens aan mijn oma vragen.

Ik kan het ook niet bevatten, als ik later een zoon zou hebben, of dochter, en die zeggen dat ze homoseksueel zijn, zou ik zeggen, prima! Maar ik kom uit een heel open minded gezin, dus dat neem je zelf ook over. Als ik naar mijn ouders zou gaan, en het zeggen, dan zouden ze er ook geen probleem van maken.

Een mens is nu eenmaal zoals hij is, je houd van iemand zoals diegene is...... en dat stukje uit het geloof zijn ze dan ineens spontaan vergeten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:13

Citaat:
Volgens mij (voor zover ik weet) staat er in de bijbel vrij weinig tot niks over homo zijn. Zal het eens aan mijn oma vragen.

Dat is niet helemaal waar, het staat er best wel. Lees Leviticus 18 en 20 maar eens, of 1 Korinthe 6.

Ik wil wel even de kanttekening maken, voor we weer krijgen dat gelovigen allemaal intolerant zijn: dit zijn wel de ernstige gevallen. Bij de meeste 'standaard' christelijke gezinnen zullen je ouders best wel een gesprek met een homoseksueel kind houden dat 'uit de kast komt' - dingen van 'weet je het wel zeker' enz. Maar hun kind daarna niet meer accepteren? Dat komt minder voor dan dit programma wil doen vermoeden.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:52

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Dat is niet helemaal waar, het staat er best wel. Lees Leviticus 18 en 20 maar eens, of 1 Korinthe 6.

Ik wil wel even de kanttekening maken, voor we weer krijgen dat gelovigen allemaal intolerant zijn: dit zijn wel de ernstige gevallen. Bij de meeste 'standaard' christelijke gezinnen zullen je ouders best wel een gesprek met een homoseksueel kind houden dat 'uit de kast komt' - dingen van 'weet je het wel zeker' enz. Maar hun kind daarna niet meer accepteren? Dat komt minder voor dan dit programma wil doen vermoeden.

Mag ik vragen waarop je dat baseert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:53

Liedje schreef:
Blue_Eyes schreef:

Mag ik vragen waarop je dat baseert?

Vraag ik me ook af. Tevens is dit programma in de VS opgenomen en ik denk dat het daar nog wel een tikkeltje conservatiever is dan hier.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:25

Amerika, okee, daar ben ik niet helemaal van op de hoogte. Maar ik heb wel een gedegen kennis van wat er in de Nederlandse christelijke wereld speelt.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:29

Blue_Eyes schreef:
Amerika, okee, daar ben ik niet helemaal van op de hoogte. Maar ik heb wel een gedegen kennis van wat er in de Nederlandse christelijke wereld speelt.

Hoe kun je op de hoogte zijn van wat er in huishoudens afspeelt? Verward
Lijkt me een gevaarlijk statement en ik geloof er eerlijk gezegd niet in. Denk dat je moeilijk voor heel de christelijke wereld kunt praten... ( Ook al is die Christelijke wereld dan even beperkt tot NL )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:34

Als je maar veel connecties hebt met christenen in alle windstreken van Nederland, heb je aardig in de gaten wat er speelt. Denk jij serieus dat wat er zich in die huishoudens afspeelt op dit niveau, niet naar buiten komt?
Ik wil niet zeggen dat ik alles weet, maar wel dat er in Nederland het beeld heerst dat 'alle' christenouders hun kinderen afwijzen als ze iets tegen het geloof in zouden doen, zoals homoseksueel zijn. En ook dat dat absoluut niet waar is. Er zijn er, natuurlijk. Maar veel meer hebben liefde voor hun kinderen en begrijpen ook de liefde van Christus. Ze kunnen het ermee oneens zijn wat hun kinderen doen, maar ze kennen ook o.a. deze Bijbeltekst uit Mattheus 18:
Citaat:
21 Daarop kwam Petrus bij hem staan en vroeg: ‘Heer, als mijn broeder of zuster tegen mij zondigt, hoe vaak moet ik dan vergeving schenken? Tot zevenmaal toe?’ 22 Jezus antwoordde: ‘Niet tot zevenmaal toe, zeg ik je, maar tot zeventig maal zeven.
(waarin zeven en zeventig vanzelfsprekend symbolische getallen zijn, nl. het getal van de volheid).

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:44

Ten eerste, ik snap je bijbelstuk niet. Nagelbijten / Gniffelen Wat is de boodschap erin? Lachen

Verder denk ik idd dat één persoon die verder geen gericht onderzoek heeft gedaan naar wat er zich afspeelt in Christelijke gezinnen met homoseksuele kinderen niet kan oordelen over wat er heerst in deze gezinnen.
Blue_Eyes schreef:
Als je maar veel connecties hebt met christenen in alle windstreken van Nederland, heb je aardig in de gaten wat er speelt. Denk jij serieus dat wat er zich in die huishoudens afspeelt op dit niveau, niet naar buiten komt?

Om hoeveel Christenen gaat het? En wat bedoel je met die vraag? Wat komt er naar buiten? Ik denk niet dat homoseksuelen die niet geaccepteerd worden door hun ouders hiermee te koop lopen hoor. Dus hoe kan je zeggen dat je weet wat er speelt in heel NL?
Natuurlijk zijn er ook Christenen die hun kind wel lief hebben en het accepteren, maar er zijn er ook genoeg (teveel) die het niet doen. ( Net zoals er ook niet Christenen zijn die het niet doen. )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:37

Nogal een aanname dat ik geen onderzoek heb gedaan. Ik heb dat namelijk wel. Twee jaar geleden werd in onze kerk de discussie gevoerd over het al dan niet accepteren als volwaardige leden van een lesbisch stel. Dan wordt er een commissie ingesteld die gaat onderzoeken wat er in de Bijbel staat over dit onderwerp en een commissie die gaat kijken hoe er in andere kerken wordt omgegaan met deze zorg, want van elkaar kun je leren. Ik was lid van die laatste commissie. Geloof me dat er vanalles op tafel komt.
En nee, misschien is het zo dat homoseksuelen die niet door hun familie worden geaccepteerd, daar zomaar niet mee naar buiten kunnen. Maar 'word spreads around', zoals dat gaat: de ouders bespreken het met iemand, delen hun zorg, de roddel is geboren. Het valt op dat Jantje niet meer bij zijn ouders komt, wat is daar gebeurd? Ouderlingen worden erop afgestuurd.
Ik ben in het kader van dit onderzoek in gesprek geweest met tientallen gemeenten in heel Nederland. Dat gaat dus al gauw over duizenden mensen, die ik weliswaar niet allemaal zelf gesproken heb, maar wel hun vertegenwoordigers.
Je hoort inderdaad dat het voorkomt, dat ouders hun kinderen 'verstoten', maar veel vaker hebben ouders met hun kinderen gesproken, gebeden en het geaccepteerd. Onder meer met de genoemde bijbeltekst in de hand: mijn kind zondigt, maar ik moet het hem vergeven. Zeven maal zeventig maal (oftewel: tot in het oneindige).
In onze kerk is overigens uiteindelijk besloten om de dames als lid te accepteren, met een beperking: ze mogen geen onderwijzende functie uitvoeren. Verder mogen ze wel gewoon deelnemen aan het Avondmaal etc.. Hier is een felle discussie over gevoerd, want 600 mensen, 600 meningen. De kerk waar we redelijk vaste banden mee hadden, verbrak meteen deze banden. Die zijn inmiddels weer hersteld.

Edit: je zegt: 'er zijn er genoeg (teveel) die het niet doen.' Eens. 1 is al teveel. Maar zoals je zegt - daar hoef je geen christen voor te zijn. Is het niet een bijbeltekst, dan hebben mensen er wel een andere reden voor, en anders verzinnen ze er wel een.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:42

Kijk, dat bedoel ik dus met: "Waar baseer je dat op.?"
Alsje nu direct had gezegd dat er een heel onderzoek is gedaan, hadden we deze hele discussie niet gehad. Lachen Dat is iets heel anders dan: 'Ik heb de kennis' en 'ik heb de connecties' .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:34

Heb je ook gelijk in hoor. Het is alleen nogal een verhaal he Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:37

Tja, imo kan je beter OF helemaal in een discussie meedoen OF helemaal niet. Haha! Anders krijg je dus dit, die verwarrende misinterpretaties e.d.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:43

Ja heb je gelijk in!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:45

Ik vind dat zo erg voor die mensen hè. Dat ze niet kunnen zeggen wat ze nou allemaal vinden.

True life heeft wel vaker heftige verhalen waarbij ik echt denk: jeetje.. Scheve mond