Lichaam Zegers lag in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_83

Re: Lichaam Zegers lag in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:32

Imago01 schreef:
Voor zover ik wat weet van psychologie...*ahum* heb ik zomaar het vermoeden dat hij best eens niet zijn kindertjes vermoord zou kunnen hebben met de gedachte de kinderen het leven niet te gunnen en de moeder een schop na te geven.
Wat ik vaak zie en hoor is dat er bij zo n iemand dan juist een gedachte door het hoofd gaat als dat hij zoveel van ze houdt dat hij ze bij zich wil hebben. Ik vind het lastig te omschrijven maar een soort moord uit liefde.

Dat bedoel ik, alleen jij omschrijft het.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:33

Hij had een prachtbaan, een prachthuis. Alle omstandigheden leken okay. Je kunt niet ín iemands (verknipte) geest kijken (helaas). Er is in die kerel overduidelijk iets geknapt. Kreeg niet voor niets zijn ontslag en heeft hij er zelf naar gemaakt, dat moge duidelijk zijn.

Het was gewoon een laffe en slappe zak, klaar!

Dat hij een rottige tijd heeft doorgemaakt echt heel sneu voor die man. Hij heeft de keuze gemaakt om het anders op te lossen dan mensen met nog enigszins vechtlust. Vechtlust had hij gewoon duidelijk niet (meer). Jammer, maar laat je kindertjes gewoon lekker slapen..
Ben wel blij dat hij gevonden is trouwens. De gedachte eraan alleen al dat hij alle schepen achter zich verbrand zou hebben en nu ergens in het buitenland zou zitten...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:34

Imago01 schreef:
Hij had een prachtbaan, een prachthuis. Alle omstandigheden leken okay. Je kunt niet ín iemands (verknipte) geest kijken (helaas). Er is in die kerel overduidelijk iets geknapt. Kreeg niet voor niets zijn ontslag en heeft hij er zelf naar gemaakt, dat moge duidelijk zijn.

Dat hij een rottige tijd heeft doorgemaakt echt heel sneu voor die man. Hij heeft de keuze gemaakt om het anders op te lossen dan mensen met nog enigszins vechtlust. Vechtlust had hij gewoon duidelijk niet (meer). Jammer, maar laat je kindertjes gewoon lekker slapen..
Ben wel blij dat hij gevonden is trouwens. De gedachte eraan alleen al dat hij alle schepen achter zich verbrand zou hebben en nu ergens in het buitenland zou zitten...

Volgens zijn baas is er niets van waar dat hij ontslag had gekregen, dus die vlieger gaat niet op !

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:35

Inge_83 schreef:
De kinderen pakken is ook oneerlijk en niet te begrijpen.
Ik keur het ook echt niet goed en vind het verschrikkelijk!
Maar wat ik wil zeggen: niemand weet hoe erg hij in de put zat.
We weten niet wat hij allemaal al heeft meegemaakt en wat hem is aangedaan.
Daarom mogen en kunnen we daar niet over oordelen.
Nelleke, een potje van zijn leven GEMAAKT?
Dat vind ik erg makkelijk gezegd.
Net of alles wat je overkomt je eigen schuld is.

Helemaal gelijk ... je kan niet in iemands brain kijken.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:36

Inge_83 schreef:
Imago01 schreef:
Voor zover ik wat weet van psychologie...*ahum* heb ik zomaar het vermoeden dat hij best eens niet zijn kindertjes vermoord zou kunnen hebben met de gedachte de kinderen het leven niet te gunnen en de moeder een schop na te geven.
Wat ik vaak zie en hoor is dat er bij zo n iemand dan juist een gedachte door het hoofd gaat als dat hij zoveel van ze houdt dat hij ze bij zich wil hebben. Ik vind het lastig te omschrijven maar een soort moord uit liefde.

Dat bedoel ik, alleen jij omschrijft het.

Met het verschil dat ik totaal geen greintje medelijden met hem heb verder. Snap wel dat er een andere psychologie achter zou kunnen zitten maar de reden waarom verzacht het in mijn ogen geenszins en tja, sorry, maar ik hoop ook dat hij nog even het besef heeft gehad van zijn volle longen voordat ie echt verzoop.
Beetje vent had in mijn ogen gewoon een andere oplossing gevonden...
Elk huisje heeft zo zijn kruisje en genoeg mensen met vást dezelfde soort problemen als hij en tja...als iedereen bij elk probleem meteen maar om zich heen moet gaan moorden, dan is het end zoek hè?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:37

djuno schreef:
marije86 schreef:
Ik ben me ten volle bewust van wat ik zeg en sta achter mijn woorden
het is verschrikelijk wat hij heeft gedaan en dat is niet goed te praten
maar om dat toe te wensen ben je in mijn ogen nog steeds geen haar beter

Durf je dit ook tegen zijn vrouw te zeggen?? Want die zal in al haar woede en verdriet dit ook gedacht hebben.....

Heel logisch lijkt me he,het waren haar kinderen.
toch blijf ik derbij wat ik net ook al zei.
Ik toon geen begrip voor hem of wat hij gedaan heeft.
Ga hier veder ook niet over in discussie.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:39

Netje schreef:
Imago01 schreef:

Volgens zijn baas is er niets van waar dat hij ontslag had gekregen, dus die vlieger gaat niet op !

Okay, dan heb ik verouderde info...
Nou ja...kun je dus nágaan...

Zal wel weer een gevalletje teveel stress zijn ofzo...hard maar ja, sommige mensen kunnen heel veel hebben en de volgende schiet al in paniek als je boe roept..
Hij zal vroeger niet genoeg geknuffeld zijn denk ik.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:41

Imago, ik weet niet of ik medelijden heb.
Ik vind dat ik er niet over kán en mág oordelen omdat ik niet de hele situatie ken.
Er kan zo veel hebben meegespeeld, daarvan hebben wij helemaal geen besef.
De kinderen zijn hier de grootste slachtoffers, niemand verdient het om vermoord te worden.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:42

marije86 schreef:
Heel logisch lijkt me he,het waren haar kinderen.
toch blijf ik derbij wat ik net ook al zei.
Ik toon geen begrip voor hem of wat hij gedaan heeft.
Ga hier veder ook niet over in discussie.

ow dus...omdat zij de moeder van die kinderen was is het voor haar wel geoorloofd om zo denken???
Maar mij vergelijk je rustig met een moordenaar en je wilt verder geen discussie?????? Of wordt het gewoon TE heet onder je voeten????

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:45

Djuno misschien moet je je der niet zo druk om maken wat ik vind.
Ik keur ook niet goed dat zij zo denkt zie je mij dat neerzetten?
Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet zeg.
En ik ga geen discussie uit de weg,weet alleen dat ik niet van me standpunt afga en dan heeft het weinig nut lijkt me en daar komt ook nog is bij dat ik vroeg deraf moet dus lig liever in me bed dan aldoor na jou duizend vraagtekens en uitroeptekens te moeten kijken.
Slaap lekker iedereen!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:46

Djuno, ik vind het wat ver gaan om je te vergelijken met een moordenaar, maar ik vind dat je het niet kunt maken om hem te wensen dat hij nog hard heeft geleden voor zijn lichtje uit ging (of hoe je het ook omschreef).
Je weet niet wat er allemaal heeft meegespeeld, en ik vind niet dat je dan kunt oordelen over iemand zijn leven (of dood in dit geval).

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:50

Inge_83 schreef:
Djuno, ik vind het wat ver gaan om je te vergelijken met een moordenaar, maar ik vind dat je het niet kunt maken om hem te wensen dat hij nog hard heeft geleden voor zijn lichtje uit ging (of hoe je het ook omschreef).
Je weet niet wat er allemaal heeft meegespeeld, en ik vind niet dat je dan kunt oordelen over iemand zijn leven (of dood in dit geval).

ze zegt letterlijk dat ik geen haar beter ben.....en hij heeft gemoord...hoe zou jij het omschrijven dan???

P.s....ik oordeel ook niet over zijn leven...maar oordeel wel over zijn vreselijk laffe manier van handelen. Had hij zo de plomp ingereden had ik misschien nog iets gehad van: "goh...tragisch einde".
Maar eerst 2 bloedjes van kinderen afslachten en dan zelf een enkeltje boeken.....nèh.....dan is mijn oordeel vernietigend!
Laatst bijgewerkt door djuno op 14-03-08 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:55

Zoals ik het in bovenstaande post omschreef.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:56

Waarschijnlijk heeft die kerel al genoeg geleden voordat hij tot deze walgelijke actie overging dus 'straf' genoeg.

In mijn ogen zijn er niet maar 2 slachtoffers maar juist nog veel meer, moeders, familie van overleden duiker, opa's en oma's, tantes, neefjes, vriendinnetjes etc. etc. Die krijgen allemaal een flinke tik mee erdoor hoor en waarom? Door een eikel die door het lint ging omdat hij het allemaal niet meer aankon.
Hij dacht dat er geen uitweg meer was maar geen enkel iets rechtvaardigt de brute moord op twee kleine en onschuldige kindertjes, klaar!

Iedereen oordeelt óf hard, óf juist verzachtend. Omdat het hier naar het verzachtende neigt, zal ik eens een heel ander heel harde optie aanhalen. Misschien was het wel zo n eikel die zijn kinderen misbruikte, ging de oudste het wat vertellen aan mama, mama kreeg haar vermoedens, hij werd bang, vermoordde in koele bloeden zijn kinderen en ging er als een laffe haas vandoor. Bang om gepakt te worden en geen vluchtweg ziende was hij nog zo laf om zelf ook uit het leven te stappen voordat hij veroordeeld zou worden en alles naar buiten zou komen.

Tja...zoveel redenen mogelijk. Hopelijk wordt het in ieder geval voor de moeder en naasten nog wel duidelijk waaróm...lijkt mij namelijk dat zij zich die vraag herhaaldelijk zullen stellen..

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:57

Inge_83 schreef:

die post kon je op 2 manieren lezen....maar dacht in eerste instantie dat je op mijn vergelijking doelde

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:58

Imago, het kan allemaal.
Maar omdat we dat niet weten kunnen we daar niet over oordelen.
Tenminste, dat is mijn mening.

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:59

Ongelofelijk, wat zijn (een hoop van) jullie kort door de bocht.
Je hebt geen idee wat er met de man is gebeurd, en het is wel duidelijk dat hij in totale verstandsverbijstering heeft gehandeld. Niemand die "goed bij zijn hoofd" is, neemt het leven van zijn eigen kinderen, dus het is wel heel makkelijk oordelen dat het een "slappe eikel" is, terwijl iets niet goed zat in zijn bovenkamer.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 00:59

djuno schreef:
Inge_83 schreef:

die post kon je op 2 manieren lezen....maar dacht in eerste instantie dat je op mijn vergelijking doelde

Welke vergelijking bedoel je nu? (nee, ik ben niet blond)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:03

Inge_83 schreef:
Imago, het kan allemaal.

Dat bedoel ik.
Dat bedoel ik ook met 'sommigen neigen naar hard en sommigen naar zacht'.
Er wordt meteen altijd maar weer medelijden gehouden met de dader zodat hij slachtoffer wordt. Slachtoffer wás hij misschien, voor zijn laffe daad. Maar zodra hij dat heeft gedaan echt niet meer hoor!

Nee, kan geen medelijden hebben met die man.

Slappe eikel ben je altijd, ziek in je bovenkamer of niet, als je je kinderen het leven ontneemt.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:03

Inge_83 schreef:

Welke vergelijking bedoel je nu? (nee, ik ben niet blond)[/quote]

hihi...hoe leg ik dit uit.
Ikzelf zei op een gegeven moment dat zij mij vergeleek met een moordernaar...en dacht dat je daar op doelde.
Jij doelde dus op haar insinuatie.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 01:04

Ik snap het Djuno.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 01:06

Imago01 schreef:
Inge_83 schreef:
Imago, het kan allemaal.

Dat bedoel ik.
Dat bedoel ik ook met 'sommigen neigen naar hard en sommigen naar zacht'.
Er wordt meteen altijd maar weer medelijden gehouden met de dader zodat hij slachtoffer wordt. Slachtoffer wás hij misschien, voor zijn laffe daad. Maar zodra hij dat heeft gedaan echt niet meer hoor!

Nee, kan geen medelijden hebben met die man.

Slappe eikel ben je altijd, ziek in je bovenkamer of niet, als je je kinderen het leven ontneemt.

Mee eens.
Maar ik vind het dan te ver gaan om hem vanalles toe te wensen.
Een slappe eikel kan ik hem eigenlijk ook niet noemen.
Dat hij ziek was in zijn bovenkamer dat mag duidelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Inge_83 op 14-03-08 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:07

Rosalie schreef:
Je hebt geen idee wat er met de man is gebeurd, en het is wel duidelijk dat hij in totale verstandsverbijstering heeft gehandeld. Niemand die "goed bij zijn hoofd" is, neemt het leven van zijn eigen kinderen, dus het is wel heel makkelijk oordelen dat het een "slappe eikel" is, terwijl iets niet goed zat in zijn bovenkamer.

Zou jij ook zo mild reageren als het jouw familie betrof of iemand die je heel na zou staan...en op deze wijze vermoord wordt??

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:14

djuno schreef:
Rosalie schreef:

Zou jij ook zo mild reageren als het jouw familie betrof of iemand die je heel na zou staan...en op deze wijze vermoord wordt??

Ach, mild. Ik denk dat er niets mis is met een beetje nuance.
"als het iemand betrof die me heel na zou staan". Als mijn ex-man (waar ik dus op een punt in mijn leven heel van heb gehouden) mijn kinderen zou vermoorden? Hm. Ik zou overladen zijn met emoties, maar geen ervan zou wrok zijn. Ik zou me afvragen waarom ik niets van zijn labiliteit heb gemerkt. Ik zou in shock en heel verdrietig zijn, maar ik zou ab-so-luut niet wensen dat hij nog een lekkere lijdensweg heeft gehad, kom nou zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:17

djuno schreef:
Rosalie schreef:

Ik ben het met Rosalie eens.
En het word natuurlijk een heel ander verhaal wanneer het om een familielid gaat, dan kijk je er natuurlijk totaal anders tegenaan.