Wat nu, PvdD wil KI verbieden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Wat nu, PvdD wil KI verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:00

Verbieden van seks met dieren, ze kunnen iemand die er op betrapt wordt beter 10 sessies met een psychiater verplicht laten volgen ofzo Clown
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 13-03-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:05

Mirjammie schreef:
Het lijkt mij dat het voorstel van de regering vooral bedoeld is om mensen die seks hebben met dieren eindelijk eens strafrechtelijk te kunnen aanpakken. Seks met dieren vind ik op geen enkele manier te vergelijken met KI. KI wordt uitgevoerd door een deskundig persoon waarbij op het welzijn van het dier wordt gelet. Voor een stier of hengt is het afnemen van sperma al helemaal niet te vergelijken met als een mens seks heeft met zo'n dier.
Ik ken mensen die ooit een kerel in de stal hebben gevonden die net "bezig" was met de pony van hun dochter.. Zo iemand kun je door zo'n wet dus aanpakken!

Maar denk je echt dat die pony daar 'last' van had? Natuurlijk zou ik die idioot de stal uit geschopt hebben. Maar ik denk dat een paard wat bv 24/7 op stal staat een stuk slechter af is dan een paard waar een kerel zijn *** een keer inhangt...

Het voorstel is ook bedoeld om mensen die sex met dieren hebben aan te kunnen pakken. De vraag is dan alleen (volgens de PvdD) of je niet beter het onverdoofd castreren van biggen kunt verbieden. Niet zo'n hele rare vraag vind ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:07

We kunnen niet zeggen dat een paard er geen last van heeft, want dat is nog niet eens onderzocht. Verder zijn er genoeg gevonden met de benen vastgeknoopt dat ze niet konden schoppen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:12

katiavl schreef:
Verder zijn er genoeg gevonden met de benen vastgeknoopt dat ze niet konden schoppen

Safe sex! Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 22:18

Eevn voor de duidelijkheid, ik heb het nergens op gezocht maar gewoon gehoord op de radio. Expliciet, dus dan is het bericht verkeerd. Misschien dat ik het nog eens hoor.

Sex met dieren is in mijn ogen iets heel anders dan KI. Alleen al om het feit dat KI veel veiligheid extra bied dan normale dekkingen (onderzoek naar de sperma, schoner, erverlijke eigenschappen enz.) is voor mij al een punt waarop je het niet zou verbieden.
Daarnaast, het gaat er niet zo zeer om of het dier schade ondervind aan seksuele handelingen, meer dat degene gestraft kan worden. We zijn het er toch hopelijk allemaal wel over eens dat het niet normaal is om seks met een pony te hebben? Knipoog

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:30

Wij zijn het daar over eens, maar het blijft druk in de weilanden 's nachts. Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 22:35

Oewh brr.. wil er niet over na denken.. Blij dat onze pony's alleen hengsten zijn die wel een rotschop naar achteren geven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:35

Ir111 schreef:
katiavl schreef:
Verder zijn er genoeg gevonden met de benen vastgeknoopt dat ze niet konden schoppen

Safe sex! Haha!

zou hier ook gelden 'al doende leert men'?

Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:39

RianneH schreef:
We zijn het er toch hopelijk allemaal wel over eens dat het niet normaal is om seks met een pony te hebben? Knipoog

Absoluut! Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:40

Betteke schreef:
Wij zijn het daar over eens, maar het blijft druk in de weilanden 's nachts. Knipoog

Inderdaad, maar vraag me af bij de mensen die het niet zo erg vinden, of daadwerkelijk hun gedachte daarover veranderd als ze hun pony of paard s'morgends met de staart omhoog in het weiland vinden.
Tuurlijk zijn er altijd slechtere dingen, dat is bij alles zo. Maar dat maakt één feit niet minder discussieerbaar

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:42

Arabesk schreef:
Verbieden van seks met dieren, ze kunnen iemand die er op betrapt wordt beter 10 sessies met een psychiater verplicht laten volgen ofzo Clown
En juist dat kan dus niet zolang er geen wet voor is! Daarom moet die wet er nou juist komen! Straffen kan ALLEEN als er een wet is die het verbied.
Laatst bijgewerkt door Mirjammie op 13-03-08 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:42

katiavl schreef:
Inderdaad, maar vraag me af bij de mensen die het niet zo erg vinden, of daadwerkelijk hun gedachte daarover veranderd als ze hun pony of paard s'morgends met de staart omhoog in het weiland vinden.

Nee, zoals ik schreef 'ik zou direct die kerel de stal uitschoppen'. Maar ik denk dat ik er zelf meer last van heb dan mijn paard...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:03

Sex met dieren vind ik toch wel ZO walgelijk.. Als ik zo iemand zou betrappen bij mijn paardjes nou dan flip ik 'm echt. En dan sta ik niet in voor mezelf... Boos! WALGELIJK.. Geen woorden voor.. EN mensen die dan zeggen ja maar daar voelt een beest niets van... PRIMA! Maar alleen het idee al.. Daarvan ga ik echt over mijn kraag! Misselijk Dan ben je echt niet helemaal tof!!! Kan me niet voorstellen dat mensen zich daar niet druk om kunnen maken.. Maar goed zo denk ik er over!

En KI vind ik heel iets anders.. Al is het alleen al om het feit dat het niet een ontspoorde gek is die er van geniet maar gewoon zijn werk doet!!! En zag net iemand die zei dat er geen verschil in zat dat iemand doelbewust dat paard ... omdat die daarop .... Of iemand die het met zijn volle verstand doet voor zijn werk!
Ik neem aan dat dat twee dingen zijn die niet te vergelijken zijn. Maar goed..

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:11

Ik ben er vanmiddag bij geweest Sigaar met school.

Ik weet niet meer precies wat ze zeiden, maar volgens mij een vrouw van PvdA, Groenlinks of SP zei idd dat ze KI ook wilde verbieden. Maar een man van de VVD vond het belachelijk, en ging er de héletijd op door..

Igg waren alle partijen het erover eens dat het verboden moest worden (niet het KI), dat is igg goed!

Ik was daarna weggegaan...kwou alleen Wilders zien Vork , maar zelfs in het gebouw v/d 2ekamer, waar je alles moet inleveren, door scans ed moet gaan is zijn afdeling zwaar beveiligd..Hoezo bang? Clown

Ik weet wel dat de andere 2e kamer leden heeeel veel kritiek hebben op zijn film..Dat maakte ze igg goed duidelijk

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:14

Caroline1985 schreef:
Kan me niet voorstellen dat mensen zich daar niet druk om kunnen maken.. Maar goed zo denk ik er over!

Ik propageer niet dat we allemaal maar sex met dieren moeten hebben. Ik zeg ook niet dat het normaal is. Ik kan me er zelfs druk over maken. Maar wel in verhouding. Ik kan me drukker maken over bijvoorbeeld kinderen die mishandeld worden of oorlogen waardoor onschuldige mensen hun familie, land het leven zoals zij het kennen kwijt raken. Knipoog

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:00

Ja maar daar hebben we het hier niet over.. Haha tuurlijk is dat ook verschrikkelijk(er) maar goed dat vind ik hier even los van staan... Geen aanval naar jou toe hoor.. Maar kan me er echt boos over maken.. Moet er niet aan denken dat een van mn paardjes verkracht wordt (zo zie ik dat dan :S)

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:04

Arabesk schreef:
Ze hebben goede redenen om KI te willen verbieden. Maar ik denk dat ze zich beter eerst kunnen richten op het dekken van merries waarbij de achterbenen worden vastgebonden en er ineens een hengst op ze duikt die ze hooguit vijf minuten kennen.

Hahaha Haha! Haha!
Sorry, maar ik schiet hier zo van in de lach Haha! Haha!

Jij wilt ze eerst op date sturen? Uit eten, bioscoopje pakken, hopelijk draait Mr Ed Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:32

Caroline1985 schreef:
Ja maar daar hebben we het hier niet over.. Haha tuurlijk is dat ook verschrikkelijk(er) maar goed dat vind ik hier even los van staan... Geen aanval naar jou toe hoor.. Maar kan me er echt boos over maken.. Moet er niet aan denken dat een van mn paardjes verkracht wordt (zo zie ik dat dan :S)

Van mij ook geen aanval hoor! Lachen

Maar dat is nou precies het verschil, wij zien het als een paard wat verkracht wordt. Met de hele emotionele lading die daar bij hoort. Maar wat is voor het paard het verschil tussen bv tanden raspen en euh, door een vent 'genomen' worden? Bij het tandenraspen wordt de mond met een klem open gehouden en wordt er iets in de mond gestoken. Bij sex wordt (bij safe sex Haha! ) een been opgebonden en iets in de achterkant van het paard gestoken. Ik ga in dit voorbeeld er overigens wel van uit dat 'iets' het mannelijk geslachtsdeel is...

Nogmaals, ik zou volledig over de pis gaan als ik een kerel zoiets zou zien doen maar dat is meer door de emotionele lading die ik als mens er aan geef dan hoe het paard het ervaart. Denk ik, dat laatste is dus niet bewezen.

Overigens zijn de voorbeelden die ik noemde niet helemaal goed in dit verband. De discussie die er gaande is heeft volgens mij wel degelijk te maken met 'hoe erg is sex met dieren' en 'zijn er niet dingen die veel erger zijn (voor dieren om te ondergaan)'. Vandaar dat de onverdoofd gecastreerde biggen erbij gehaald worden. Dat laatste is een beter voorbeeld dan mishandelde kinderen denk ik.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:37

essie79 schreef:
Arabesk schreef:
Ze hebben goede redenen om KI te willen verbieden. Maar ik denk dat ze zich beter eerst kunnen richten op het dekken van merries waarbij de achterbenen worden vastgebonden en er ineens een hengst op ze duikt die ze hooguit vijf minuten kennen.

Hahaha Haha! Haha!
Sorry, maar ik schiet hier zo van in de lach Haha! Haha!

Jij wilt ze eerst op date sturen? Uit eten, bioscoopje pakken, hopelijk draait Mr Ed Clown

Hahahah EN ik schiet in de lach van jou reactie... ZO mooi!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:38

Ir111 schreef:
Caroline1985 schreef:

Van mij ook geen aanval hoor! Lachen

Maar dat is nou precies het verschil, wij zien het als een paard wat verkracht wordt. Met de hele emotionele lading die daar bij hoort. Maar wat is voor het paard het verschil tussen bv tanden raspen en euh, door een vent 'genomen' worden? Bij het tandenraspen wordt de mond met een klem open gehouden en wordt er iets in de mond gestoken. Bij sex wordt (bij safe sex Haha! ) een been opgebonden en iets in de achterkant van het paard gestoken. Ik ga in dit voorbeeld er overigens wel van uit dat 'iets' het mannelijk geslachtsdeel is...

Nogmaals, ik zou volledig over de pis gaan als ik een kerel zoiets zou zien doen maar dat is meer door de emotionele lading die ik als mens er aan geef dan hoe het paard het ervaart. Denk ik, dat laatste is dus niet bewezen.

Overigens zijn de voorbeelden die ik noemde niet helemaal goed in dit verband. De discussie die er gaande is heeft volgens mij wel degelijk te maken met 'hoe erg is sex met dieren' en 'zijn er niet dingen die veel erger zijn (voor dieren om te ondergaan)'. Vandaar dat de onverdoofd gecastreerde biggen erbij gehaald worden. Dat laatste is een beter voorbeeld dan mishandelde kinderen denk ik.

We begrijpen elkaar.. Lachen Alleen toch gaat het sex met dieren er bij mij niet in:P Vanuit welk oogpunt dan ook.. Maar begrijp jou standpunt!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:44

Caroline1985 schreef:
We begrijpen elkaar.. Lachen Alleen toch gaat het sex met dieren er bij mij niet in:P Vanuit welk oogpunt dan ook.. Maar begrijp jou standpunt!

En dat begrijp ik heel goed! Ja

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 03:33

Arabesk schreef:

Edit: Ik heb even gezocht, hier staat waarom ze tegen KI zijn:

http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... es/view/38

Juist er zijn waarschijnlijk een paar hele goede redenen om KI te verbieden.
Maar er zijn ook heel veel redenen om juist VOOR KI te kiezen.
Denk inderdaad maar aan alle verwondingen bij het (gedwongen) dekken.
En denk aan de SOA's....

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:53

Ik ben juist blij dat er mensen zijn die een aantal dingen in het licht zetten. Of ze nou soms te ver gaan of niet.. Ik denk dat we zonder deze partij deze wetgeving niet hadden gekregen Lachen

En KI.. tsja.. natuurlijk dekken heeft ook zo zijn gevaren.. wat denk je van een merrie die achteruit ketst.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:01

De PvdD kan beter eens met wat betere dingen komen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:04

PvdD slaat zowiezo door, nu willen ze ronde kommen voor goudvissen gaan verbieden, ongelooflijk gewoon, KI is juist veel veiliger, op de natuurlijke manier kan er nog heel wat fout gaan.
PvdD zijn echt geschifte lui, in het begin hebben ze zich ingehouden om stemmen te krijgen maar nu gaan ze van alles een probleem maken.