Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirjammie schreef:Het lijkt mij dat het voorstel van de regering vooral bedoeld is om mensen die seks hebben met dieren eindelijk eens strafrechtelijk te kunnen aanpakken. Seks met dieren vind ik op geen enkele manier te vergelijken met KI. KI wordt uitgevoerd door een deskundig persoon waarbij op het welzijn van het dier wordt gelet. Voor een stier of hengt is het afnemen van sperma al helemaal niet te vergelijken met als een mens seks heeft met zo'n dier.
Ik ken mensen die ooit een kerel in de stal hebben gevonden die net "bezig" was met de pony van hun dochter.. Zo iemand kun je door zo'n wet dus aanpakken!
katiavl schreef:Verder zijn er genoeg gevonden met de benen vastgeknoopt dat ze niet konden schoppen
Ir111 schreef:katiavl schreef:Verder zijn er genoeg gevonden met de benen vastgeknoopt dat ze niet konden schoppen
Safe sex!
RianneH schreef:We zijn het er toch hopelijk allemaal wel over eens dat het niet normaal is om seks met een pony te hebben?
Betteke schreef:Wij zijn het daar over eens, maar het blijft druk in de weilanden 's nachts.
Arabesk schreef:En juist dat kan dus niet zolang er geen wet voor is! Daarom moet die wet er nou juist komen! Straffen kan ALLEEN als er een wet is die het verbied.Verbieden van seks met dieren, ze kunnen iemand die er op betrapt wordt beter 10 sessies met een psychiater verplicht laten volgen ofzo
katiavl schreef:Inderdaad, maar vraag me af bij de mensen die het niet zo erg vinden, of daadwerkelijk hun gedachte daarover veranderd als ze hun pony of paard s'morgends met de staart omhoog in het weiland vinden.
Caroline1985 schreef:Kan me niet voorstellen dat mensen zich daar niet druk om kunnen maken.. Maar goed zo denk ik er over!
Arabesk schreef:Ze hebben goede redenen om KI te willen verbieden. Maar ik denk dat ze zich beter eerst kunnen richten op het dekken van merries waarbij de achterbenen worden vastgebonden en er ineens een hengst op ze duikt die ze hooguit vijf minuten kennen.
Caroline1985 schreef:Ja maar daar hebben we het hier niet over.. Haha tuurlijk is dat ook verschrikkelijk(er) maar goed dat vind ik hier even los van staan... Geen aanval naar jou toe hoor.. Maar kan me er echt boos over maken.. Moet er niet aan denken dat een van mn paardjes verkracht wordt (zo zie ik dat dan :S)
essie79 schreef:Arabesk schreef:Ze hebben goede redenen om KI te willen verbieden. Maar ik denk dat ze zich beter eerst kunnen richten op het dekken van merries waarbij de achterbenen worden vastgebonden en er ineens een hengst op ze duikt die ze hooguit vijf minuten kennen.
Hahaha![]()
![]()
Sorry, maar ik schiet hier zo van in de lach![]()
![]()
Jij wilt ze eerst op date sturen? Uit eten, bioscoopje pakken, hopelijk draait Mr Ed
Ir111 schreef:Caroline1985 schreef:Ja maar daar hebben we het hier niet over.. Haha tuurlijk is dat ook verschrikkelijk(er) maar goed dat vind ik hier even los van staan... Geen aanval naar jou toe hoor.. Maar kan me er echt boos over maken.. Moet er niet aan denken dat een van mn paardjes verkracht wordt (zo zie ik dat dan :S)
Van mij ook geen aanval hoor!
Maar dat is nou precies het verschil, wij zien het als een paard wat verkracht wordt. Met de hele emotionele lading die daar bij hoort. Maar wat is voor het paard het verschil tussen bv tanden raspen en euh, door een vent 'genomen' worden? Bij het tandenraspen wordt de mond met een klem open gehouden en wordt er iets in de mond gestoken. Bij sex wordt (bij safe sex) een been opgebonden en iets in de achterkant van het paard gestoken. Ik ga in dit voorbeeld er overigens wel van uit dat 'iets' het mannelijk geslachtsdeel is...
Nogmaals, ik zou volledig over de pis gaan als ik een kerel zoiets zou zien doen maar dat is meer door de emotionele lading die ik als mens er aan geef dan hoe het paard het ervaart. Denk ik, dat laatste is dus niet bewezen.
Overigens zijn de voorbeelden die ik noemde niet helemaal goed in dit verband. De discussie die er gaande is heeft volgens mij wel degelijk te maken met 'hoe erg is sex met dieren' en 'zijn er niet dingen die veel erger zijn (voor dieren om te ondergaan)'. Vandaar dat de onverdoofd gecastreerde biggen erbij gehaald worden. Dat laatste is een beter voorbeeld dan mishandelde kinderen denk ik.
Caroline1985 schreef:We begrijpen elkaar..Alleen toch gaat het sex met dieren er bij mij niet in:P Vanuit welk oogpunt dan ook.. Maar begrijp jou standpunt!
Arabesk schreef:Ze hebben goede redenen om KI te willen verbieden. Maar ik denk dat ze zich beter eerst kunnen richten op het dekken van merries waarbij de achterbenen worden vastgebonden en er ineens een hengst op ze duikt die ze hooguit vijf minuten kennen.
Edit: Ik heb even gezocht, hier staat waarom ze tegen KI zijn:
http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... es/view/38