Zaal loopt leeg bij cabaretier Micha Wertheim

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Zaal loopt leeg bij cabaretier Micha Wertheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:26

Wát een walgelijk figuur zeg! Hij zou zich diep moeten schamen, maar in plaats daarvan trekt hij zich terug in een soort slachtofferrol die hem niet past, vind ik. De gebeten hond spelen terwijl je zelf de schuldige van het incident bent, vind ik nog lager dan lager...

Ik voel echt mee met die man die de dupe is geworden van deze walgelijke actie! Ach gut

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:28

En dit is niet de eerste keer dat Micha zich zo gedraagt, vorige keer speelde ie al het slachtofferrol toen hij grappen van Arie Koomen had gejat Scheve mond wálgelijke vent.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:31

Wat een onbeschofte l*l. je ten koste van een zwakkere in de samenleving profileren, walgelijk! Sterk dat dat publiek is afgehaakt, hoop dat die cabafluttjier niet meer aan de bak komt. Duivel

Kon me aan Gordon ook ergeren bij idols trouwens, moest hij ook een gehandicapte te kakke zetten. Erg flauw! Boos!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:33

Wat een stomme grappen zeg. Gehandicapten hebben het al moeilijk genoeg, daar ga je geen grappen om maken. Arme man, maar vind het heel goed van het publiek dat ze het zo massaal voor deze man opnamen.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:47

Ik heb net het filmpje gekeken maar ik vind er geen hol aan. Ik ben blij dat alle mensen weggelopen zijn en dat hij zijn optreden moest staken , het is te hopen dat hij nu even naar zichzelf kijkt om te zien wat hij heeft aangericht.

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:51

Wat ben je dan walgelijk zeg!!! Ik vind het al zwak als je grappen moet maken over seks enz. Maar dan tegen een invaliden man.. Het is toch allermeest logisch dat iemand dan is gekwetst!! En heel sterk van het publiek dat ze weggelopen zij!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:02

Uhhh, ik vind het ook niet echt leuk maar zijn we nu niet allemaal roomser dan de paus? Ik weet zeker dat meerdere hier onder ons weleens blauw hebben gelegen om Hans Teeuwen of Theo Maassen. En die doen eigenlijk precies hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:46

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik gewoon helemaal niet van cabaret hou... is idd niet mijn ding.
Sommige stukjes gaan wel, maar de stukjes waar heel flauw bepaalde groepen er door gehaald worden...tja..kan er niet om lachen.
Zoals in dit stukje ook het stukje van bejaarden... zie er de humor idd niet van in...
Het enige wat ik denk dat ik hoop dat ze hem er aan herrineren als hij met zijn 65 een keer een gymzaal in komt... Duivel

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:23

Ja dat lijkt me ook lachen, koekje van eigen deeg!!!

Ik maak me toch weleens schuldig aan dat ik er om kan lachen Bloos . Dan krijg ik zo'n schaamte-lach-stuip, zo van ik wil niet lachen maar het moet toch en dan stik ik er bijna in.
Zo hadden wij op de opleiding verpleegkunde een meisje dat stotterde, die moest een presentatie doen die helemaal de mist in ging. De hele klas werd hier zo nerveus van dat er eentje in lachen uitbarstte en de rest volgde... Gelukkig kon het meisje er zelf toen ook om lachen.
Maar als ik iemand er zo verdrietig van zou zien worden dan lach ik ook niet meer hoor...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:07

ja 'grappen' kunnen tegenwoordig alleen nog maar over de rug van een ander. en dat vind ik wel bij meerdere caberetiers en over meerdere onderwerpen (niet alleen gehandicapten).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:16

bah, wat walgelijk.
Er zijn inderdaad tegewoordig steeds meer caberatiers die alleen grappen over anderen maken. Houd daar ook nie tvan.... Gelukkkig zijn er ook nog goede.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:11

ik ben helemaal niet zo bekend met carbaret, heb alleen een keer de dvd most wanted van najib amhali ( als ik het goed schrijf ) gezien, daar kon ik goed om lachen,

maar dit gaat me echt te ver, het is al erg genoeg als je een handicap hebt, of een van je kinderen of wie dan ook.. dat zijn dingen waar je niet mee moet spotten..
en ik neem aan dat die man er heen ging en betaalde voor een leuke avond, in plaats daarvan word die gewoon keihard de grond in getrapt met zijn handicap! belachelijk..

en wat hij schrijft op zijn website gaat er bij mij ook niet in, hij doet zich nu voor als de gebeten hond, en het publiek heeft het gedaan.. het spijt me wel, maar daar kan ik niet tegen,

wel helemaal super dat het publiek is weggelopen en het opnam voor de man! Afgod

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:32

SpikkelFire schreef:
Dat filmpje is NIET dezelfde voorstelling Knipoog.
Ik ga Micha niet verdedigen, heb hem altijd al vreselijk gevonden als cabaretier, maar ook nog geen excuses aanbieden . Het is trouwens een vast onderdeel in zn programma, maar nu zat er dus écht een gehandicapte in de zaal.

kan alleen maar amen zeggen, ik verken nog geen krimp als ik naar hem kijk, hij zuigt heel erg.
jochem myer Lovers

jochem maakt ook grappen over andere maar toch is dat anders
http://www.youtube.com/watch?v=oBgTmQV0Nrg

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:05

Jochem Myer is gewoon een goede cabaretier, maar Micha Wertheim en Hans Teeuwen zijn absoluut niet mijn favorieten, verre van. Theo Maassen heb ik eigenlijk nog nooit gezien. ( Bloos )
Maar ik vind deze grappen gewoon té ver gaan. Er ligt een grens en daar is hij hiermee behoorlijk overheen gegaan. Je maakt geen mensen belachelijk omdat ze een handicap hebben. Dat doe je gewoon niet, heeft een gehandicapte ervoor gekozen om zo geboren te worden (of een ongeluk te krijgen)? Didn't think so!

Tuurlijk Bertje zet ook weleens mensen te kak tijdens zijn show en Jochem ook, maar die doen dat dan wel op een manier dat het leuk is en blijft. Ook voor die persoon.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 02:24

Ik hou idd ook helemaal niet cabaret. Alleen Herman Finkers vind ik nog wel grappig Vork Maar jeetje, arme man. Verheugd zich op een leuk avondje uit naar het cabaret en dan gebeurd je zoiets. Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 02:42

een zogenaamd spot grapje wat iemand als zelfspot ook zou
kunnen geven is 1 ding
maar zoals hij vanleer gaat vind ik absoluut not done
niet netjes ..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:45

Heel erg sneu. Die man betaalt voor een plekje bij de show, is misschien blij dat hij er ook eens op uit kan en wordt dan zo verdrietig gemaakt dat hij de zaal verlaat. Echt vreselijk. Krijg er kippevel van. Voel nu eigenlijk de behoefte die gehandicapte man een hart onder de riem te steken, een dikke knuffel als troost ofzo. Ik vind het super dat de zaal is opgestaan en is vertrokken.

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:01

Hmm maar (het was niet zijn eerste show) als je weet dat hij grof is en al eerder over gehandicapten zulke grappen heeft gemaakt... waarom koop je dan uberhaupt die kaartjes? Je HOEFT er natuurlijk niet naartoe... Maar men komt daar voor die harde grappen, want ja als er geen gehandicapte in de zaal zit is het grappig?! Dat vind ik wel een beetje schijnheilig...

Dit was zijn sketch mensen vergeten dat die mensen ook oefenen en tja als hij dan een kans krijgt om een beetje te improviseren... ik kan het op zich wel begrijpen. Neemt niet weg dat ik voor die persoon erg vervelend vind, maar als je er niet tegen kan, moet je er niet naartoe gaan. Hetzelfde met Hans Teeuwen... kun je niet tegen zulke grappen, ga er dan ook geen kaartjes voor kopen.

Maar dat is mijn bescheiden mening Knipoog

Liefs, Broekie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:04

Maar weet je altijd hoe de show van iemand is?
ls je je erin verdiept wellicht, maar dat doet niet iedereen

En weten wij zonder te zien wat hij daar gedaan heeft hoeveel grover hij is dan normaal?
Nu had hij iemand om op te pikken...daar zullen zijn woorden vast niet mooier om zijn geworden

En het walchelijkste is dat hij op zijn website geen excuses maakt, maar zich zuiver wil praten...alles is de schuld behalve hij...tja...dan zal je bij mij echt tot onder het 0 punt... Dan lijkt iemand niet een walchelijke vent...dan IS iemand een walchelijke vent

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:09

ik ken de desbetreffende man niet, maar als je naar een show gaat kan je verwachten dat er grovere opmerkingen gemaakt worden

maar om nu iemand uit het publiek, langere tijd belachelijk te maken, zodat de man in huilen uitbarst vind ik ook te ver gaan.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:10

ik vind dit echt absurd die arme man,
vind het echt zielig,

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:24

Ik vind het ook te ver gaan maar zoals al eerder gezegd: bij sommige cabaretiers weet je dat het er hard aan toe gaat en dat je op de 1e rij de banketstaaf kunt zijn. Ik praat het niet goed maar het is wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:34

Wat erg... Scheve mond

Apple schreef:
Ergens een grap over maken (en iemand van de voorste rij eruit halen) moet mi best kunnen, je moet echter ook de fijngevoeligheid hebben om te zien wanneer je te ver gaat en het lolletje er af is.

Precies... je weet gewoon dat je kans loopt om de Sjaak te zijn als je op de voorste rij zit. En dat 'hoort' er imo ook een beetje bij, bij een bezoek aan een cabaret voorstelling...

runningkawa schreef:
En het walchelijkste is dat hij op zijn website geen excuses maakt, maar zich zuiver wil praten...alles is de schuld behalve hij...tja...dan zal je bij mij echt tot onder het 0 punt...

En dan inderdaad die reactie op de website.. heb het net gelezen en weer weggeklikt. Wat een figuur... Zichzelf nog proberen schoon te praten, niet inzien wat hij nou fout deed. Maar het meer erop gooien dat hij niet begrepen werd.. Me hoela.. Iemand de ballast van de maatschappij noemen? Daar moet je sowieso al grove grap al mee uitkijken, maar dat dan zeggen terwijl je weet dat er iemand in de zaal zit van die 'doelgroep'. Dan weet je gewoon dat je donders fout bezig bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:35

Ik las net op Nu.nl dat een heleboel cabaretiers achter hem staan, en ook niet meer in deze plaats willen optreden Verward
Dat snap ik niet. Lijkt me toch dat deze man echt te ver is gegaan.
Ook de reactie op zijn website kan ik echt niet begrijpen.

Hier het artikel over zijn collega's die het voor hem opnemen: http://www.nu.nl/news/1478755/61/Cabare ... theim.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:11

Hans Teeuwen vind ik erg grappig, hoewel zijn humor ook erg bot en kwetsend kan zijn. Hij neemt dan wel ook weer iedereen in de zeik en niet specifiek één of twee 'zwakkere' groepen, ik denk dat dat het verschil maakt.

Daarbij vind ik benamingen als 'profiteurs', 'ballasten van de maatschappij' en 'racisten' behoorlijk kwetsend en rakend- en moet je wel een heeeeel mooi statement en een heeeeele goede boodschap hebben, mocht je zoiets 'geoorloofd' willen zeggen in een caberetshow. En als je merkt dat iemand gekwetst is... wees dan een vent en bied gewoon je excuses aan en sta voor je fouten in. Maar dat gebeurt hier al helemaal niet, bah