Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:10

Faye, mag ik vragen hoe jij weet dat dat het doel is van de islam? En bedoel je misschien niet de extremistische moslims in plaats van ze allemaal maar weer over 1 kam te scheren.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:12

Ja, ik vraag mij ook af in hoeverre dit een algemeen doel is van alle moslims of dat dit beeldvorming is. Anyway, zelfs al is het een doel van de islam, dan gaat het natuurlijk nog altijd om de eigen invulling die je aan dat doel geeft. Het hoeft niet gepaard te gaan met allerlei aanslagen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:14

idd feliciaa. Ja
We zullen het zien. Speculeren is altijd leuk, maar ga niks geloven waar je bang van wordt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:20

ik denk dat er kans is dat door deze film de kogel door de kerk is.
of naja, door de moskee in dit geval.
niet door elke moskee, maar ik bedoel, er kan een groep zijn die zich aangevallen voelt.

ik ben niet bang, we zien wel.
en je houd het toch niet tegen (die film en de media bedoel ik)

ik zou het eerlijker vinden als de dingen in debat zouden worden uitgepraat, door Wilders zelf, en ook door de zich mogelijk aangevallen voelende groep.
maar ja, Wilders wil blijkbaar de zaken op deze manier op scherp zetten...

wat doe je eraan.

ik hoop alleen wel dat 'het buitenland' niet gaat denken dat wij nederlanders zo denken als Wilders,
ik zou me doodschamen!
Laatst bijgewerkt door Marigold op 01-03-08 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:26

Didoo schreef:
De manier waarop vind ik belachelijk eigenlijk.
Daar maak je mensen alleen maar onwijs kwaad mee...
En of ik het wel of niet met zijn ideeen eens ben maakt dan denk ik niet zoveel uit.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Wat ook weer appart is dat wilders zo tegen allochtone is omdat ze allemaal, niet werken en bakken met geld kosten en ook nog eens onze cultuur over nemen. Vervolgens roept hij heel hard wat hij daar van denkt, ook nog prima maar vervolgens moet die grapjas 24 uur per dag bewaakt worden en 3 keer raden wie dat mag betalen Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:29

ik ben niet bang voor die rare islamieten, als het ze niet zint gaan ze maar mooi weer terug naar afrika en het midden oosten en azie.
Ze stellen zich alleen maar zwak op door deze houding, ze happen altijd toe als andere mensen kritiek hebben en daar houden mensen van dus iedereen gaat kritiek hebben zei zeggen of dreigen tog ook wel regelmatig wat en dan gaan wij tog ook niet happen door een aanslag o.i.d.
ze denken dat ze zo machtig zijn met hun aanslagen enzo maar het zijn gewoon de zwakkeren van de samenleving (of van de wereld ) omdat ze om elk wissewasje ook maar toehappen dus ze zetten zichzelf zo in zo;n benarde positie
, vooral zo'n apparte kerel als wilders geniet daar van dus die gaat dus van deze dingen zeggen dat er een film is , maar of die dr ook echt is ? ik denk alleen maar bluf.

Maargoed , om het even van 2 kanten te benaderen, wij blanken moeten die islamieten niet meer zo 'trijteren' en hun moeten niet altijd maar zo toehappen en zich dus zo zo zwak opstellen...

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 21:41

Marigold schreef:
niet door elke moskee, maar ik bedoel, er kan een groep zijn die zich aangevallen voelt.

ik zou het eerlijker vinden als de dingen in debat zouden worden uitgepraat, door Wilders zelf, en ook door de zich mogelijk aangevallen voelende groep.

wat doe je eraan.

ik hoop alleen wel dat 'het buitenland' niet gaat denken dat wij nederlanders zo denken als Wilders,
ik zou me doodschamen!

Dat is precies wat ik dacht/denk.
Eerst het hele Joran incident en nu dit.
We gaan nog eens een hele slechte naam krijgen zo...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:47

__KELLY schreef:
Maargoed , om het even van 2 kanten te benaderen, wij blanken moeten die islamieten niet meer zo 'trijteren' en hun moeten niet altijd maar zo toehappen en zich dus zo zo zwak opstellen...

Wij blanken Misselijk Misselijk

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:51

Didoo schreef:
Marigold schreef:

wat doe je eraan.

ik zou me doodschamen!

Dat is precies wat ik dacht/denk.
Eerst het hele Joran incident en nu dit.
We gaan nog eens een hele slechte naam krijgen zo...

De gene met de slechtste naam hier zijn zowiezo de islamieten...
Ik denk dat iedereen er wel eens klaar is met die aanslagen om niks, jaa om een paar woorden die een paar van die gekke nederlanders zoals theo van gogh en geert wilders hebben.. maar daardoor laat je je tog niet door op de kast jagen ?
en kijk geert wilders gaat echt veel en veel te ver en dat is ook gewoon een appart ventje , maar laat zo'n man dan tog lekker praten en doen daar raak je hem het meest mee, maar nee de islamieten zijn zo slim en volwassen dat ze gaan drijgen, en daar doet wilders het precies om , om hun op de kast te jagen en gek te maken want daar kickt hij op dat mensen zijn stelling horen hoe hij erover denkt en dat er vooral mensen toehappen.
Als hun wat zeggen over die nederlanders en dat sommige alle andere gelovigen allemaal willen dwingen om later islamiet te worden en dat de islamieten later de wereld overheersen hebben wij tog ook zo iets van nah laat maar lekker doodbloeden al die rare uitspraken ..

zoals ik net al uit leg, om alles voelen ze zich kwaad .. en dat maakt hun groep zwak

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:53

sarabande schreef:
__KELLY schreef:

Wij blanken Misselijk Misselijk

wat is er mis met het woord blanken ? ,
moet ik dan de europeaan ofzo of de nederlander, dat kan tog niet want europa en nederland is multicultureel, hoe wil je het noemen, ik snap het probleem niet hoor waarom iedereen altijd alles met slakke zout moet leggen..

zo kan jij ook wel bij die groep , die maken ook om elk woordje die wij zeggen, als we al turk of marrokaan of zwarte zeggen is het al discriminatie.

ik ben tog zelf ook een van de blanken , ik noem mezelf tog ook een blanke ,
wat een probleem zeg, zo kan je wel niks meer zeggen .
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 01-03-08 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:58

Eerst film zien en dan beoordelen. Mischien komt de film er wel helemaal niet, waarom bang zijn voor iets wat nog niet is. NL maakt zich er te druk om vind ik. Ik hou me er ook niet echt mee bezig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:01

__KELLY schreef:
moet ik dan de europeaan ofzo of de nederlander, dat kan tog niet want europa en nederland is multicultureel, hoe wil je het noemen, ik snap het probleem niet hoor waarom iedereen altijd alles met slakke zout moet leggen..

zo kan jij ook wel bij die groep , die maken ook om elk woordje die wij zeggen, als we al turk of marrokaan of zwarte zeggen is het al discriminatie.

Zo te zien heb je nog een inburgingscursus Nederlands nodig

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:03

Ik ben het voor een deel met je eens _KELLY, sommige moslims reageren inderdaad te vel en ze zijn tegen woordig steeds sneller aangebrand, al denk ik wel dat "wij" daar voor hebben gezorgd. Ik vind alleen wel dat je ze allemaal weer over 1 kam scheert. Er zijn genoeg wel volwassen moslims die zich er allemaal niks van aantrekken. En zoals ik al eerder zei tegen Faye hoe weet je zo zeker dat het doel van de moslims is om de wereld te veroveren met hun geloof. De christenen, joden enz. proberen net zo goed zoveel mogelijk mensen tot hun geloof te bekeren.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:09

sarabande schreef:
__KELLY schreef:

Zo te zien heb je nog een inburgingscursus Nederlands nodig

volgensmij ben ik altijd al een Nederlander geweest dus niet nodig Lachen , jij vind het woordje blanken wel zo discriminerend maar vervolgens ga je mij vertellen dat ik een inburgeringscursus Nederlands nodig heb dus geen Nederlander ben (want volgensmij krijg je pas je vaste verblijfvergunning of uberhaupt een tijdelijke als je een inburgeringscursus heb gehad , of moet ik nu serieus een inburgeringscursus ) je komt nu ook oneerbiedig op mij over Knipoog , tjaa dan kan ik ook zeggen dat ik dit heel erg vind als we tog op dit niveau gaan praten ...

Dan wil ik jou mening wel eens weten wat er mis is met het woordje blanken. Vind je het discriminerend ? vind je het minderwaardig ? oneerbiedig ?

Ik heb er iig niet zoveel moeite mee als iemand mij een blanke noemt wat maakt zo'n woord nou uit ? als we ons allemaal druk gaan maken over hoe we elkaar wel niet moeten noemen en dus een ongemakkelijkheid bestaat worden we nooit met zn allen welke afkomst dan ook een echte goede samenleving.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:11

marijkje1990 schreef:
Eerst film zien en dan beoordelen. Mischien komt de film er wel helemaal niet, waarom bang zijn voor iets wat nog niet is. NL maakt zich er te druk om vind ik. Ik hou me er ook niet echt mee bezig.

Precies

Men moet niet op de dingen vooruit lopen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:12

faye schreef:
Die aanslagen komen toch wel, de wereld veroveren is het doel van de islam.

Dat is helemaal het doel van de islam niet

Dat die moslims zo over hun toeren zijn van een film ligt gewoon aan het temperament. Nederlanders zijn over het algemeen veel koeler dan zuiderlingen/getinte mensen. (net zoals er volbloed en koudbloed paarden zijn Tong uitsteken)
Daar kun je m.i. best wat rekening mee houden, wat schiet je ermee op om andermans geloof zo de grond in te stampen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:13

Heel wijze opmerking verootjoo. Ja

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:13

feliciaa schreef:
Ik ben het voor een deel met je eens _KELLY, sommige moslims reageren inderdaad te vel en ze zijn tegen woordig steeds sneller aangebrand, al denk ik wel dat "wij" daar voor hebben gezorgd. Ik vind alleen wel dat je ze allemaal weer over 1 kam scheert. Er zijn genoeg wel volwassen moslims die zich er allemaal niks van aantrekken. En zoals ik al eerder zei tegen Faye hoe weet je zo zeker dat het doel van de moslims is om de wereld te veroveren met hun geloof. De christenen, joden enz. proberen net zo goed zoveel mogelijk mensen tot hun geloof te bekeren.

maar ik bedoel ook met die moslims dus met het verwijswoord die dus die terroristische groepen
in mijn omgeving heb ik ook super aardige moslims waar ik goed mee om kan schieten en net zoals dat een hele grote groep zich nu voor wilders schaamt en degene die achter wilders schaamt, schamen
de grote groep moslims zich ook echt wel voor die terroristische groepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:14

Heb even getemt omdat er al een topic over dit onderwerp loopt en dit toch wss weer uit gaat lopen op een discussie over Allochtoon/ Nederlander.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:15

Nou, ik ben niet bang voor die Islamieten, het zijn eerder de Friezen waar ik me zorgen over maak. Sinds er een mooie snelweg ligt kunnen ze veel makkelijker friesland uit en ze proberen de macht over te nemen in heel Nederland. En als ze met elkaar praten kan ik dat niet verstaan en als ze bij elkaar staan vind ik dat heel bedreigend overkomen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:15

Ik denk dat ik gasmaskers ook maar in het assortiment op ga nemen, gewoon uit voorzorg Tong uitsteken No kidding, denk dat er wel iets gaat gebeuren, maar dat is waarschijnlijk met Wilders zelf... Wat dat is zien we dan wel weer op het nieuws.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:16

Anne_GTI schreef:
Nou, ik ben niet bang voor die Islamieten, het zijn eerder de Friezen waar ik me zorgen over maak. Sinds er een mooie snelweg ligt kunnen ze veel makkelijker friesland uit en ze proberen de macht over te nemen in heel Nederland. En als ze met elkaar praten kan ik dat niet verstaan en als ze bij elkaar staan vind ik dat heel bedreigend overkomen.

ROFL ROFL

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:16

Anne_GTI schreef:

ROFL ROFL ROFL

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:17

verootjoo schreef:
faye schreef:
Die aanslagen komen toch wel, de wereld veroveren is het doel van de islam.

Dat is helemaal het doel van de islam niet

Dat die moslims zo over hun toeren zijn van een film ligt gewoon aan het temperament. Nederlanders zijn over het algemeen veel koeler dan zuiderlingen/getinte mensen. (net zoals er volbloed en koudbloed paarden zijn Tong uitsteken)
Daar kun je m.i. best wat rekening mee houden, wat schiet je ermee op om andermans geloof zo de grond in te stampen Verward

dat vind ik wel echt een hele wijze van je Ja

maar het moet altijd van 2 kanten komen , wij moeten ze niet zo opfokken en hun moeten zich niet zo druk maken want van 1 kant kan het nooit komen denk ik (dat is in dingen zoals een ruzietje tussen je partner of een vriend of je familie ofzo ook als je dan een klein voorbeeld geeft, dat bijleggen en het verminderen van die ruzie moet altijd van 2 kanten komen )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:17

Anne_GTI schreef:

Haha!

En de belgen niet te vergeten, die erop uit zijn om bij NL te willen horen Clown