Argentijnse (17) moeder van zeven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Argentijnse (17) moeder van zeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:20

Sorry, maar als ik even je porfiel doorlees kan ik daar niet uit opmaken dat jij het slecht hebt gehad vroeger ( maar wellicht wil je een toelichting geven per PB zodat ik het kan begrijpen )

En misschien heb ik te snel geoordeeld, zou kunnen. Na een toelichting ben ik ook echt niet te beroerd om dit toe te geven Lachen

Alleen moet je niet onze Westerse normen en waarden en verwachtingspatronen loslaten op een Argentijns meisje.
Zeker, iemand die geschoold kan worden en verder gezond is, kan ook werken. Maar in Latijns Amerika is scholing niet zo vanzelfsprekend als hier.

En een taboe op sex voor het huwelijk staat hier volgens mij los van. Met het 'taboe' op voorbehoedsmiddelen doelde ik erop, dat ze daar niet zo vrij verkrijgbaar zijn als hier en dat je als meisje daar absoluut geen condooms gaat kopen. En naar de huisarts voor de pil ( als je die daar al krijgt? ) zal je ook niet snel doen.

Het was absoluut niet slim van haar om zwanger te worden, maar we weten niet wat er gebeurd is..
Het staat inderdaad niet in het nieuwsbericht dat ze verkracht is, maar dat sluit niet uit dat het onvrijwillige sex was..
In Latijns Amerika viert criminaliteit en corruptie nog steeds hoogtij.....een welgestelde man die graag gebruik maakte van haar ' als je verteld wat er gebeurd is, doe ik dit en dat met jou familie '
Kortom je weet het niet.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-08 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:24

Kanelly schreef:
Sorry, maar als ik even je porfiel doorlees kan ik daar niet uit opmaken dat jij het slecht hebt gehad vroeger ( maar wellicht wil je een toelichting geven per PB zodat ik het kan begrijpen )

En misschien heb ik te snel geoordeeld, zou kunnen. Na een toelichting ben ik ook echt niet te beroerd om dit toe te geven Lachen

Alleen moet je niet onze Westerse normen en waarden en verwachtingspatronen loslaten op een Argentijns meisje.
Zeker, iemand die geschoold kan worden en verder gezond is, kan ook werken. Maar in Latijns Amerika is scholing niet zo vanzelfsprekend als hier.

En een taboe op sex voor het huwelijk staat hier volgens mij los van. Met het 'taboe' op voorbehoedsmiddelen doelde ik erop, dat ze daar niet zo vrij verkrijgbaar zijn als hier en dat je als meisje daar absoluut geen condooms gaat kopen. En naar de huisarts voor de pil ( als je die daar al krijgt? ) zal je ook niet snel doen.

Het was absoluut niet slim van haar om zwanger te worden, maar we weten niet wat er gebeurd is..
Het staat inderdaad niet in het nieuwsbericht dat ze verkracht is, maar dat sluit niet uit dat het onvrijwillige sex was..
In Latijns Amerika viert criminaliteit en corruptie nog steeds hoogtij, een welgestelde man die graag gebruik maakte van haar ' als je verteld wat er gebeurd is, doe ik dit en dat met jou familie '
Kortom je weet het niet.....

Omdat ik dat ook niet echt nodig vind om dergelijke prive-zaken notabene in een profiel te vermelden en daar onthoud ik mij dus ook volledig van. Ik vermeld wel meer dingen niet. Dus ook niet via pb om gelijk te halen. Ik hoef mij niet tegenover een wildvreemde te gaan bewijzen en sterker nog, die behoefte voel ik ook totaal niet. Vind het trouwens erg knap dat jij uit mijn profiel kunt opmaken wat mijn leefomstandigheden zijn geweest...

Daarnaast ben ik mij volledig bewust van de leefomstandigheden in die omstreken. Sterker nog, er woont familie van mij in die omstreken, dus geloof me... ik ben mij echt wel bewust van wat daar speelt en weet ook zeker wel wat de contrasten zijn met Nederland.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 01:29

Jeetje, 7 kinderen is wel heel erg veel voor een 17 jarige!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:58

Suelza, als je daar inderdaad van op de hoogte bent, dan begrijp ik niet waarom je Kanelly zo aanvalt? Wat zij zegt, doe jij inderdaad: de Westerse normen en waarden loslaten op de situatie die jij blijkbaar kent.
Ik denk ook dat er heel veel mensen zijn die zich niet voor kunnen stellen hoeveel verschil er daadwerkelijk is met ons Europa en met name ons land (kun je iemand niet altijd kwalijk nemen natuurlijk). Oordelen als 'eigen schuld" en "lekker makkelijk, alles door de staat laten betalen" vind ik dan ook nogal kortzichtig.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:02

Renske_W schreef:
Wel super dat de gemeente haar daar opvangt met het huis, de luiers en elektriciteit.

En de onveiligheid van het vrijen zonder condoom maar belonen. Denk dat menig meid nu zoiets heeft van goh, kinderen krijgen en ik hoef niet meer te werken want er word toch voor me gezorgd en betaald Rolleyes te bizar voor worden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:01

Tja, het zal inderdaad niet heltzelfde zijn als Amerika of Nederland maar toch vind ik dit ook echt niet kunnen hoor.. Denk toch na, zou ik zeggen. Misschien heeft ze geen voorlichting gehad maar na de 1e of 2e (!!) keer zou je 't wel moeten weten lijkt mij........

Tja, ik vind het wel gewoon dom, en van mij zul je ook geen 'arme meid' horen. Nik arme meid, it takes two, ze was erbij en heeft het al 2 keer eerder meegemaakt. Zij heeft mazzel dat de staat nu voor haar zorgt maar ik vind het niet per se 'goed' dat dit gedaan wordt..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:04

Welshcobfan schreef:
Ze is niet 1 keer de fout in gegaan... dit is al de derde keer! Dus het is ook haar eigen schuld Knipoog
Ik vind het belachelijk dat ze nu haar moeder ook opzadelt met 7 kleinkinderen, want zo'n grietje kan er echt neit alleen voor zorgen....
Maar die moeder had haar dochter ook wat beter voor kunnen lichten Nagelbijten / Gniffelen

(lijkt mij voor haar lichaam trouwens ook niet goed! haar bekken is behoorlijk uitgesleten door al die bevallingen...)

Ben ik het helemaal mee eens. Nagelbijten / Gniffelen

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:07

op haar veertiende haar eerste kind.. pfoeh ik moet er niet aan denken om nu al met een baby van een jaar rond te lopen!! Ziek Gestoord

En nu op haar 17 al 7 kinderen... Dat zou ik niet willen hoor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:10

eigenschuld dikke bult. vind het jammer dat ze alles krijgt en er niets voor doet behalve beetje lopen fukken met een gozertje. en t is niet eens de eerste keer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:48

Jeetje arm kind, ik hoop dat de gemeente haar sterilisatie ook betaald....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:46

Toch wel knap dat velen blijkbaar al eens bij dat gezin zijn binnengeweest en gezien hebben hoe het er aan toe gaat Haha! .

Staat er ergens: "De seksuele geobsedeerde tiener neukt het halve land plat en vindt condooms niet fijn zitten."
Of: "Het werkloze meisje is te lui om te werken en heeft zich een toekomst uitgepland door lekker op kosten van de staat te leven via haar kinderen?"

Ik zie het nergens staan hoor. Maar er staat ook niet: "Het arme meisje was door haar streng religieuze familie uitgehuwelijkt en werd gedwongen om sex te hebben. De man die het bij nog eens 3 kinderen heet onder zijn schoenen begon te krijgen, is gevlucht."
er staat ook niet: "Het meisje mocht uit religieuze overwegingen geen condooms gebruiken. etc.."

Kan je uit dit simpel nieuwsbericht afleiden dat het meisje het allemaal vrijwillig heeft gedaan en gepland? Nee (wie plant er trouwens dat ze nog eens een drieling krijgt, ik zou me er ook niet aan verwacht hebben).
Maar staat er ergens dat het meisje uit een achtergestelde wijk komt en op de een of andere manier gedwongen werd? Ook niet.

Eindconclusie: Ik vind het heel knap als je de persoonlijkheid van het meisje kan beoordelen aan het bericht. Voor mij kan het alletwee zijn. Of het is een heel arm schaap, of het is een heel dom schaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:05

Jeetje zeg ! Moet er zelf niet aan denken Scheve mond

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:08

Jeetje dat is best heftig Scheve mond

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:12

xKatleentjex schreef:
Toch wel knap dat velen blijkbaar al eens bij dat gezin zijn binnengeweest en gezien hebben hoe het er aan toe gaat Haha! .

Staat er ergens: "De seksuele geobsedeerde tiener fiets het halve land plat en vindt condooms niet fijn zitten."
Of: "Het werkloze meisje is te lui om te werken en heeft zich een toekomst uitgepland door lekker op kosten van de staat te leven via haar kinderen?"

Ik zie het nergens staan hoor. Maar er staat ook niet: "Het arme meisje was door haar streng religieuze familie uitgehuwelijkt en werd gedwongen om sex te hebben. De man die het bij nog eens 3 kinderen heet onder zijn schoenen begon te krijgen, is gevlucht."
er staat ook niet: "Het meisje mocht uit religieuze overwegingen geen condooms gebruiken. etc.."

Kan je uit dit simpel nieuwsbericht afleiden dat het meisje het allemaal vrijwillig heeft gedaan en gepland? Nee (wie plant er trouwens dat ze nog eens een drieling krijgt, ik zou me er ook niet aan verwacht hebben).
Maar staat er ergens dat het meisje uit een achtergestelde wijk komt en op de een of andere manier gedwongen werd? Ook niet.

Eindconclusie: Ik vind het heel knap als je de persoonlijkheid van het meisje kan beoordelen aan het bericht. Voor mij kan het alletwee zijn. Of het is een heel arm schaap, of het is een heel dom schaap.

een ezel stoot zich niet 2 x tegen de zelfde steen, nou eh deze stoot zich wel erg vaak, ik blijf erbij eigen schuld, dikke bult, totaal geen medelijden sorry.