Amsterdam verklaart de oorlog aan vervuilende auto's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amsterdam verklaard de oorlog aan vervuilende auto's

Ben ik het helemaal mee eens.
25 (39%)
Wat een belachelijke maatregel.
33 (52%)
Moeten ze zelf weten, ik heb geen mening.
5 (7%)

Totaal aantal stemmen: 63

Anoniem

Re: Amsterdam verklaart de oorlog aan vervuilende auto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:15

Deze maatregel is idd verschrikkelijk krom.

katiavl schreef:
Ik vind het een goed idee, mij mogen de milieu onvriendelijke autos veel duurder worden, of van de baan.

Katia, dr worden nog steeda auto's verkocht die een op drie rijden, dat zijn auto's van 2008, mijn auto uit 1997 is een stuk zuiniger, daarom slaat deze maatregel nergens op,
Maar goed ze moeten ergens beginnen, dus beginnen ze bij de oude hokken...(Terwijl het dus absoluut niet rieel is)

Morrie schreef:
lekker dan weer, ik ga per 1 maart in A;dam werken,

Kan je niet met het openbaar vervoer? Ik heb ook een tijd die kant uitgereist, maar stond alle dagen uren in de file, qua tijd en geld zou ik een hoop in mn zak houden als ik met de trein zou gaan.
Gelukkig werk ik daar niet meer, die file ik werd er gestoort van.
Wij zeggen al tegen de concument, stop toch met die roetfilters, wat nu als dr daarna weer een maatregel komt heb je voor niets geinvesteerd....

rijoyco schreef:
Maar dit mogen de autobezitters beslist niet nemen, nee want dan wordt er geen accijns meer betaald....*zucht*

Dr zijn wel mensen die dr op rijden hoor Knipoog Meer dan jij denkt.

jaantsje schreef:
Dus hier mogen wij straks niet meer mee in Amsterdam komen? Dit is echt weer zo'n regel waar ik de kriebels bij krijg.

Nee heb je goed begrepen, je zult met het OV moeten gaan.

Lovely schreef:
Het eerste wat in mij opkomt is de vraag of deze maatregel ook gaat gelden voor die stads- en streekbussen, want als er iets je het ademen belet als je erbij in de buurt bent, dan zijn het wel die ouwe bakken van het GVB.

Dat zie je verkeerd Knipoog Hoeveel mensen gaan er in een bus? Juist als al die mensen nou eens allemaal de weg opdoken met hun zuipschuiten, heb je meer milieuwvervuiling dan een stadsbus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:45

Weet je wat ook milieubelastend is? Dat ik 1,7 kilometer moet rijden om op een punt te komen dat hier 40 meter vanaf ligt volgens de kortste (maar verboden) route. Het is de Gemeente Amsterdam zeker niet te doen om het milieu, daar was ik al een tijdje achter. Vandaar dat ik stadsbussen gewoon nog steeds vind stinken, tevens bijzonder ongezond om achter te fietsen wegens de dampen Lachen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:49

Kunnen ze eigenlijk beter werken met dat abcd vervuilende stickers waardat alleen a en b toegelaten mag ofzo. Of vallen de nieuwe er dan ook in?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:05

Citaat:
Kan je niet met het openbaar vervoer?

ja hoor, dan ben ik 3 1/2 uur onderweg........ met de auto gaat het wel sneller.
Ik werk nu in Hilversum, ga om half 7 de deur uit: paarden voeren, paddock uitmesten enz. ben rond 8,15 op mijn wrk, ga er rond 4 uur/half 5 weg, hetzelfde ritueel bij de paarden en dan rond half 7 weer thuis....... vanaf 1 maart ga ik dus rond half 6 de deur uit en zal ik rond half 8 weer thuis zijn.... ik denk dat mijn kat een ander tehuis gaat zoeken, of stalkat wordt, dan ziet ie me vaker dan thuis.
Het dorp waar ik woon heeft geen station, het dorp waar mijn paarden wonen al helemaal niet Clown

Overigens rijdt mijn 3 jaar oude diesel auto 1 op 20..... zonder roetfilter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:58

Morrie schreef:
ja hoor, dan ben ik 3 1/2 uur onderweg

Ja dat probleem had ik dus ook.....En vrije tijd is al zo kostbaar....

Morrie schreef:
Overigens rijdt mijn 3 jaar oude diesel auto 1 op 20..... zonder roetfilter

Hij zal met roetfilter ook niet zuiniger gaan rijden hoor, gaat puur om de roetuitstoot
die ze willen verminderen, maar idd de eerste klachten zijn al binnengestroomd, auto's die uitvielen,
vermogenverlies....
Als je een retrofilter dr op laat bouwen moet je idd lange stukken rijden, de temperatuur in de uitlaat moet hoog zijn, anders zal het filter snel dichtslibben en vul de rest zelf maar in.
Ook vereist een retrofilter streng onderhoud en let op de speciale motorolie die gebruikt moet worden, die krijg je ook niet voor niets.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:14

nou lekker dan weer, had ik beter zo'n auto op benzine kunnen kopen, had ik er alleen geen trailer mee kunnen trekken....

ik kan niet wachten tot ik over een paar jaar met pensioen ben en dit stomme rotland kan verlaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:04

Morrie schreef:
nou lekker dan weer, had ik beter zo'n auto op benzine kunnen kopen

Geld voor alle auto's van voor 1992 ook voor benzine en LPG.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 07:52

mar ik ga echt niet zo'n oude auto kopen heb al ellende genoeg gehad het afgelopen jaar met eentje van nog geen 10 jaar oud......

mijn baas heeft weer mazzel: zijn brik stamt uit 1993...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:02

Morrie schreef:
mar ik ga echt niet zo'n oude auto kopen heb al ellende genoeg gehad

Is ook niet de bedoeling dat je een oude wagen koopt, maar een nieuwere

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:12

Je mag ook niet eens meer zelf weten in welke auto je rijdt?!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:29

nouja, niet dat je anders Amsterdam wel inkwam met een auto....

Zolang ze hier in het noorden nog niet zo gek worden vind ik alles best. En anders maar een enkeltje amerika denk ik....
Geen belachelijke belastingen en benzineprijzen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 02:20

Dat wordt dus geen klassieke auto's meer in Amsterdam. Belachelijke regel. En hoe willen ze dat gaan controleren?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 04:39

geen haalbare kaart

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 08:10

Anne_GTI schreef:
Dat wordt dus geen klassieke auto's meer in Amsterdam. Belachelijke regel. En hoe willen ze dat gaan controleren?

dat is toch niet zo moeilijk, ze trekken het kenteken na bij de RDW en ze zien alles over zo'n auto, is ie te oud of heeft ie geen roetfilter *hoppa* afslepen.....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:43

straks komt die regel overal...

volgens mij proberen ze ons allemaal nieuwe auto's aan te smeren Tong uitsteken

nee ik vind het belachelijk. er zijn heus wel alternatieven. natuurlijk vind ik het wel goed dat ze aan het mileu denken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:01

ik was vanmorgen even bij de garage om een afspraak te maken en heb het even nagevraagd: geen roetfilter mogelijk voor mijn 3 jaar oude auto en achteraf ingebouwde roetfilters geven problemen, je moet dan flink doorrijden om ze goed te houden, mijn gem. snelheid is 33 km/u omdat ik altijd in de file sta......

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:12

Ik vind het belachelijk. Het idee om vervuilende auto's te weren is op zich heel leuk, maar ik denk dat het een onbereikbaar ideaalbeeld is. Heel leuk een gloedjenieuwe zuinige auto Ja ,maar gaan ze die dan ook voor je betalen? ...

Ik heb van dit verschijnsel overigens geen last, woon bij Eindhoven, maar goed, als ze zien dat het daar werkt, is het volgend jaar ook Eindhoven, en DenBosch, etc.

Mijn auto uit 88 rijd prima en erg zuinig, de co meting is zelfs veel te laag bij de keuring!! Wat vervuilends is er dan? Ik zeg niet dat ik niet in een nieuwe auto wil rijden, maar dan zullen de overige kosten in Nederland toch omlaag moeten, want ik kan echt niet zomaar een nieuwe auto betalen als student zijnde.
Overigens ga ik wel gewoon met het openbaar vervoer, omdat ik dat gratis kan en dagelijks naar school moet. Ik rij wel met de auto naar Best 10 min, dan 10 min in de trein (+altijd vertraging) en 10 min met de bus. Dat betekend dat ik bij elkaar bijna een half uur nodig zou hebben, ik doe er echt 1 tot 1.5 uur over als ik pech heb. Terwijl het met de auto 15 min rijden is. Het is dat ik dat niet kan betalen en daarom gewoon met de trein ga, maar openbaar vervoer is ECHT NIET aantrekkelijk.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:20

Geloven jullie nu werkelijk dat deze maatregel ten behoeve is van het millieu?? laat me niet lachen! deze maatregel is alleen bedacht om op een legale manier nog meer geld uit de bevolking te persen!!
Als onze regering werkelijk zo begaan was met het millieu dan werdt het rijden op bio-brandstof wel meer gepromoot!
Leg mij maar eens uit waarom bijv auto's die op het millieu-vriendelijke lpg rijden zo duur zijn in de wegenbelasting.....
Het is gewoon een wassen neus! die hele maatregel....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:28

te koop
volvo bertone bouw jaar 1987 coupee Haha!

(mijn 3 wieler uit 1970 blijft iedereen vanaf Boos! )

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:17

woofie schreef:
Geloven jullie nu werkelijk dat deze maatregel ten behoeve is van het millieu?? laat me niet lachen! deze maatregel is alleen bedacht om op een legale manier nog meer geld uit de bevolking te persen!!
Als onze regering werkelijk zo begaan was met het millieu dan werdt het rijden op bio-brandstof wel meer gepromoot!
Leg mij maar eens uit waarom bijv auto's die op het millieu-vriendelijke lpg rijden zo duur zijn in de wegenbelasting.....
Het is gewoon een wassen neus! die hele maatregel....

Daar was ik al achter toen bleek dat mn vriend niet op sla olie mocht rijden (had een mooie installatie ingebouwd, maar uiteindelijk toch weer weg omdat het flink strafbaar is door belastingontduiking)...
Diesel kan prima op slaolie, het stinkt alsof je in een frietkraam rijd, maar het is dan wel niet milieu belastend. Dit wordt dan echter als belasting ontduiking gezien Lips are sealed
Beetje jammer maar zo zit nederland in elkaar Koe

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:40

runningkawa schreef:
Ik vind het belachelijk
Want idd, volgend jaar is het in elke stad.
En het jaar erop voor alle auto's boven de 3 jaar oud ofzo.

Willen ze mijn auto niet, kopen ze maar een nieuwe voor me Haha!
dat doen ze niet...nou dan moeten ze ophouden met zeiken Lachen

Helemaal mee eens! Ze worden steeds gekker in Amsterdam Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:10

Morrie schreef:
dat is toch niet zo moeilijk, ze trekken het kenteken na bij de RDW en ze zien alles over zo'n auto, is ie te oud of heeft ie geen roetfilter *hoppa* afslepen.....

Denk dat je het niet helemaal begrijpt Morrie, (aangezien je vorrige opmerking?) een benzineauto krijgt geen roetfilter hoor Knipoog en het geldt ook voor benzineauto's...

xtostarlight schreef:
Diesel kan prima op slaolie,

Dit is dus absoluut NIET waar, dit kan alleen bij oudere diesels hoor, ABSOLUUT niet
bij de modernere fijngevoelige CDI motoren, gegarandeerd duizenden euro's aan schade aan commonrail en injectoren, dus KIJK uit met wat je zegt!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:16

ik begrijp het prima: ik heb een DIESEL auto van 3 jaar oud ZONDER roetfilter, is er ook niet voor deze auto, dus ik moet een BENZINE auto gaan kopen of een nog nieuwere diesel om de stad in te mogen om op mijn werk te kunnen komen.
Ik ga die klus daar supersnel klaren, dan kan ik door naar de volgende vestiging: Almere of Dronten..... daar doen ze nog niet zo achterlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:19

Morrie, het gaat om auto's van 18 jaar of ouder, dus met deze regeling kan die van jou nog 15 jaar mee in Amsterdam.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:20

Ik betaal wegenbelasting voor heel Nederland. Imo is dit beleid niet rechtsgeldig, wie is er juridisch dusdanig handig om dit uit te zoeken?