Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik vind het een heel slecht idee. Ik denk dat we ons allereerst moeten realiseren dat een bepaalde groep patienten verkeerd reageert uit angst, pijn, vermoeidheid - de situaties waarin je bij een dokter komt zijn meestal niet de meest positieve. Het zal zeker niet voor alle situaties gelden. Je hebt altijd botte, ongemanierde figuren. Maar voor een deel geldt het ook wel, ze reageren omdat ze in een rotsituatie zitten en even niet over de extra energie beschikken om alles 'redelijk' te bekijken.
Het uit de zorg schoppen is dan eigenlijk gewoon een trap na, het lijkt mij juist de taak van de zorg om ook om te kunnen gaan met vrijwel iedereen die zorg nodig heeft.
Daarnaast is het gewoon mijn ervaring (en niet alleen de mijne) dat communicatie met artsen nogal eens moeizaam gaat. Door tijdgebrek of door gebrek aan aandacht, ik vind dat er in de zorg heel weinig geluisterd wordt en heel weinig uitgelegd, er wordt vooral opgelegd. "Doe dit, doe dat. En zoek het verder vooral zelf uit." Ik heb nu al 2 keer een behandeling gestaakt en zelf een second opinion gezocht omdat de arts niet bereid was tot overleg. (Oftewel: dit idee wordt in de praktijk al uitgevoerd.)
Maar het leidt er wel toe dat je als patient weer langer met de problemen blijft zitten, en echt efficient is het ook niet.
Om de artsen alleen maar nog meer te sterken in hun idee dat zij de machthebbers zijn en de patienten slechts te gehoorzamen hebben... nee, dat kan de zorg nooit ten goede komen.
Mistic schreef:Het is gelukt op die manier, maar zo hoort het imo dus niet. Mijn geval is overigens niet het enige hierin.
KiWiKo schreef:imo kan je ook mondig zijn zonder je fatsoen te verliezen.