Jongen doodgereden bij oversteken A73

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous_

Re: Jongen doodgereden bij oversteken A73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:22

Die jongen woonde een dorp naast mij..
Ongeluk was niet gebeurt bij interchalet, was bij de brug over de Tienrayseweg, zoals in het artikel staat. Dus bij het aardbeienland, nieuwe lind..
Op youtube staat een mooi filmpje.... --> http://www.youtube.com/watch?v=MFBrI34iiD8
Echt verschrikkelijk dat zoiets gebeurt.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:08

Het schijnt dat zondagavond een aantal jongeren dit ook al heeft geprobeerd. Op de snelweg rennen en proberen over te steken. Naar wat ik heb gehoord zat deze jongen er toen ook bij. Er gaat zelfs een gerucht in ons buur dorp dat het vrijwillig was en geen ongeluk....Ik hoorde zelfs dat een groep jongeren uit Tienray dit soort dingen vaker doet. Het schijnt ook dat hun andere jongeren proberen over te halen dit soort spelletjes mee te spelen.
Maar ja dit zijn dingen die ik hier in de buurt heb gehoord, weet niet of het allemaal waar is natuurlijk.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:34

Spaikey schreef:
Het schijnt dat zondagavond een aantal jongeren dit ook al heeft geprobeerd. Op de snelweg rennen en proberen over te steken. Naar wat ik heb gehoord zat deze jongen er toen ook bij. Er gaat zelfs een gerucht in ons buur dorp dat het vrijwillig was en geen ongeluk....Ik hoorde zelfs dat een groep jongeren uit Tienray dit soort dingen vaker doet. Het schijnt ook dat hun andere jongeren proberen over te halen dit soort spelletjes mee te spelen.Maar ja dit zijn dingen die ik hier in de buurt heb gehoord, weet niet of het allemaal waar is natuurlijk.

Wat een gekken! Gestoord Die arme bestuurders schrikken zich rot!
Hopelijk realiseren ze zich nu waar ze mee bezig zijn..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:40

Wat erg voor de familie en de bestuurder! Heel erg veel sterkte Ach gut
Maar idd die jongeren moeten wel heel erg gek zijn als ze idd andere gaan over halen om de snelweg over te steken Verward

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:58

Spaikey, die geruchten zingen in Horst ook rond hoorde ik... Dat lijkt me des te erger, ben je je kind kwijt en dan krijg je vervolgens zoiets te horen...

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:40

Ja inderdaad je zult het voor de auto krijgen of thuis krijgen, heftig!
Ik denk niet dat het lichaam erg verminkt of stuk zal zijn geweest. Er zijn mensen die springen van een flat die gaan nog wat sneller als 120 en zijn nog "heel". Heb vaker met de dierenambulance reeën oid van de weg moeten halen maar deze waren ook vaker "heel". Maar wat boeit dat eigenlijk het is al erg genoeg dat die jongen verongelukt is voor de familie en de bestuurders van de auto en vrachtauto.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:47

verschrikkelijk voor de nabestaanden maar ook voor de bestuurder van de auto..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:58

Vreselijk voor de nabestaanden en de bestuurder van de auto. Toch lijkt het mij dat de jongen er niet helemaal bij moet zijn geweest met zijn hoofd. Dacht dat het namelijk verboden is om een snelweg lopend over te steken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:10

A_lette schreef:
Dacht dat het namelijk verboden is om een snelweg lopend over te steken.

Joh? Echt waar? Koe

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:45

auk schreef:
A_lette schreef:
Dacht dat het namelijk verboden is om een snelweg lopend over te steken.

Joh? Echt waar? Koe

Ik mag hopen dat het sarcastisch bedoelt is....
En anders, het is inderdaad verboden een snelweg lopend over te steken, lijkt me best logisch.... Pling

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:09

Toch gebeurd dat bij grensovergangen (langs de snelweg) best veel hoor Lachen Vooral Duitse vrachtwagenchauffeurs hebben daar een handje van Lips are sealed

Overigens, er zijn genoeg mensen die de verkeersregels niet kennen. Dat je een snelweg niet over mag steken is dan wel gedeeltelijk common sense, maar als je je theorie niet hebt of nog niet aan het lessen bent kan het wel eens zo zijn dat je niet zeker weet of het ook echt verboden is Knipoog Dus laten we een beetje aardig blijven voor elkaar Lachen

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:58

jesse_rulez schreef:
Spaikey schreef:
Het schijnt dat zondagavond een aantal jongeren dit ook al heeft geprobeerd. Op de snelweg rennen en proberen over te steken. Naar wat ik heb gehoord zat deze jongen er toen ook bij. Er gaat zelfs een gerucht in ons buur dorp dat het vrijwillig was en geen ongeluk....Ik hoorde zelfs dat een groep jongeren uit Tienray dit soort dingen vaker doet. Het schijnt ook dat hun andere jongeren proberen over te halen dit soort spelletjes mee te spelen.Maar ja dit zijn dingen die ik hier in de buurt heb gehoord, weet niet of het allemaal waar is natuurlijk.

Wat een gekken! Gestoord Die arme bestuurders schrikken zich rot!
Hopelijk realiseren ze zich nu waar ze mee bezig zijn..

Sorry hoor, maar als je zo'n imbiciel bent dat je je laat uitlokken tot het oversteken van de snelweg, dan heb je 'm verdiend als je geraakt wordt.

Beetje gezond verstand heb je wel nodig om ouder te worden....

eigen schuld, dikke bult gaat hier wat mij betreft dan wel op. Je weet wat de consequenties kunnen zijn en je neemt die risico's moedwillig. Jammer dan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:10

Om te beginnen was die jongen 16. Met alle respect voor de jeugd hiero, maar tot je 18e zijn je ouders verantwoordelijk en imo is dat niet voor niks. Ik ben zelf ook 16 geweest (ja, echt) en ik heb bij mijn broertjes hetzelfde gezien: je overziet de gevolgen vaak bij lange na niet en als je geen ervaring hebt in het verkeer dan kun je van je leven niet inschatten hoe lang een auto erover doet om een bepaalde afstand af te leggen.

Ik zie niemand zeggen dat het een vreselijk arme jongen is dat dit 'm moest overkomen, maar ik vind je reactie wel erg ver gaan eigenlijk Scheve mond Dit wens je niemand toe. Om te beginnen heeft die jongen het niet overleefd en ten tweede heb je nog een hele hoop andere mensen die een hele traumatische ervaring gehad hebben hierdoor. De bestuurder die hem - in jouw ogen verdiend - geraakt heeft voorop. Om over zijn ouders maar te zwijgen...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:23

@ sylvia, begrijp mij niet verkeerd, ik vind het echt heel, heel erg voor alle betrokkenen in deze situatie, voor alle achterblijvers en de automobilist, getuigen en diegenen die zijn lichaam nadien moesten opruimen. Vreselijk.

maar deze jongen was 16 en TOCH wordt je dan geacht om te kunnen inschatten dat de snelweg oversteken een oer-oer-domme beslissing is waar hele grote risico's aan zitten. Dat kun je zelfs op die leeftijd overzien. Alleen denken veel jongeren dat het HEN niet overkomen zal... weten dat het kan doen ze dus wel.

Het is vreselijk sneu dat deze jongen zijn fout met de dood heeft moeten bekopen, maar hij WIST van te voren welk risico hij nam. Helaas, maar zo is het leven.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 18:32

SannevdM schreef:
auk schreef:
Joh? Echt waar? Koe

Ik mag hopen dat het sarcastisch bedoelt is....

Die van mij was inderdaad sarcastisch, vandaar die Koe
Sorry, maar je hoeft ook echt niet je theorie of rijbewijs gehaald te hebben, om te snappen dat het verboden is de snelweg over te steken.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:05

Heel erg voor die jongen..Maar daar heb ik nog wel het minste medelij mee..Die chauffeur die hem geraakt heeft, die heeft er niet voor gekozen iemand voor de auto te krijgen of om iemand dood te rijden..En tsja, ook al heb je gedronken of kom je terug van feestvieren, als je niet eens meer weet dat een snelweg oversteken niet slim is..Ben je wel heel ver heen zeg..Sjonge jonge...