Man verdacht van verkrachten 4-jarig meisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Man verdacht van verkrachten 4-jarig meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:03

Echt een sieke geest die man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:06

Dat is dus niet waar. Je kunt iemand alleen vast zetten als er een ernstige verdenking is en bij misdrijven waar meer dan (ik dacht) 3 jaar gevangenisstraf voor staat. Ze kunnen juist niet zomaar iedereen vast zetten, daarom zegt zo'n bericht al genoeg.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:13

faye schreef:
Dat is dus niet waar. Je kunt iemand alleen vast zetten als er een ernstige verdenking is en bij misdrijven waar meer dan (ik dacht) 3 jaar gevangenisstraf voor staat. Ze kunnen juist niet zomaar iedereen vast zetten, daarom zegt zo'n bericht al genoeg.

VERDENKING. Je schrijft het zelf.

Verdenken van is nog niet hetzelfde als "bewezen", zelfs al vind de openbare aanklager dat hij mogelijkerwijs een dader heeft. De rechter moet eerst controleren of het openbaar ministerie zijn werk wel fatsoenlijk gedaan heeft.

Er worden toch zo veel mensen vrijgesproken in strafzaken? Die zijn dus onschuldig vastgezet door het openbaar ministerie. Was het bericht van hun vastzetting dan dus een indicatie dat ze schuldig waren? Nee dus.

Zeker als het gaat om zedenzaken liggen de "feiten" en "verdenkingen" altijd heel moeilijk. Vaak is feit en fictie niet gemakkelijk van elkaar te scheiden, ook voor het Openbaar Ministerie niet. Vandaar dat veel mensen die verdacht worden van ernstige zedendelicten vast gezet worden om verder onderzoek gemakkelijker te maken en/ of vervolg risico's voor de slachtoffers uit te sluiten.

Maar het feit dat iemand vastgezet wordt zegt nog niet zo veel over zijn/haar daadwerkelijke schuld of onschuld, behalve dan dat het openbaar ministerie vind dat die persoon de schijn tegen heeft.

Ik vind dan ook oprecht dat dit soort berichten niet in de krant horen, totdat iemand daadwerkelijk veroordeeld IS. Laat ik overigens maar op mijn tong bijten over hoe krom het nederlandse recht is, als het op zedenzaken aan komt. Er worden er namelijk ook heel veel veroordeeld die NIET schuldig zijn en velen vrijgesproken die WEL schuldig zijn.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:19

Iemand arresteren mag alleen als er een misdrijf is gepleegd waarop voorlopige hechtenis is toegelaten met een minimale straf van 2 jaar..dus ja, deze persoon zal wat op zijn kerfstok hebben, hij is verdachte, net zolang tot de rechter uitspraak heeft gedaan. Neemt niet weg dat er vooronderzoeken zullen hebben plaatsgevonden voor hij in hechtenis is genomen, a heterdaad of b bewijzen die tot een straf kunnen leiden..dus er is iig iets, anders had deze meneer niet al vastgezeten.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:24

Misschien heeft hij wel een ex die een prachtig verhaal kan vertellen, met een prima getraind kind?

Het je als vent toch goed pech, mag je ook alvast even veroordeeld worden door het nederlandse volk.

Terwijl je nogsteeds onschuldig bent.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:29

Laat maar, ik houd er over op.

Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat jullie zo gemakkelijk en hard kunnen oordelen over iets waar je niks van weet.

Misschien komt dat omdat ik zelf het een en ander mee gemaakt het op dit gebied en weet hoe het openbaar ministerie te werk gaat en helemaal als het gaat om incest.

Ik weet hoe kwetsbaar je bent als Nederlands staatsburger als het gaat om aantijgingen van sexueel misbruik. Ik weet wat een enorme misstanden er zijn, OOK in Nederland. Ik weet wat het is om zogenaamd anoniem in de krant te staan met een valse beschuldiging die je hele leven overhoop halen.

Ik weet ook hoe het voelt om onterecht beschuldigd te worden van sexueel misbruik. Hoe het voelt om je te mogen melden op het politiebureau voor aanhouding en verhoor.

Echt, er gaat een wereld voor je open.
Laatst bijgewerkt door Firedancer op 02-02-08 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:31

een goed getraind kind zal zelfs bij een goed getrainde psycholoog laten blijken dat het getraind is geweest om te liegen.
Zo hard zal het nl wel niet lopen, helaas worden mensen minder snel vastgezet, alleen op uitvoerig bewijs, minste geringste ontbrekende kan er al vrijspraak zijn. Als een Joran van de Sloot al vrij gelaten word, dan is er met deze meneer wel heel wat aan de hand dat hij vastzit...is niet voor niets hoor. sja en de rechter bepaald uiteindelijk of iemand schulidg is de ja of nee, al is diegene het mss wel, er hoeft maar iets te ontbreken en hij heeft mazzel.
maar dat jij zo reageerd zal vast een andere reden hebben.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:32

Oh edit, sorry, lees net je bericht. Klopt, het is afschuwelijk als je zulke aantijgingen naar je hoofd gesmeten krijgt..begrijp dat je er niet verder op in wilt gaan en dat is je goedrecht, al naar genoeg allemaal..maar gok dat jij niet in voorlopige hechtenis hebt gezeten?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:33

ps, voor jou is het zwaar en zwaar klote om het maar ff zo te zeggen, het valselijk beschuldigen, ,maar is het met jou ook niet uiteindelijk op de pootjes terecht gekomen? hoe naar ook, ergens mag je blij zijn dat er eindelijk eens wat aan gedaan word, hoe krom alles ook is en hoe klote ook als je ergens in betrokken word waar je het fijne niet ens van weet, je nergens van bewust bent..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:40

Ben wel aangehouden, maar hoefde uiteindelijk niet te blijven na verhoor. Omdat stiefdochter uiteindelijk toegaf aan de verhorende agente dat haar eerdere verhalen en de verklaring van haar moeder gelogen waren.

Mijn echtgenoot is overigens door verhalen uit de koker van dezelfde moeder WEL veroordeeld voor ontucht. Het woord van dezelfde kinderen tegen die van mijn man. De rechter heeft besloten daarom een voorwaardelijke straf uit te spreken, omdat ze ondanks het gebrek aan bewijs vond dat hij mogelijkerwijs onzedelijke handelingen gepleegd zou kunnen hebben. Het ging om een voor veel ouders heel normaal gedrag, maar volgens de rechter ging niet niet om zijn intentie, maar de manier waarop het door het kind geinterpreteerd was. Tja, zo ken ik er ook nog een paar.

Dus om beide partijen "tevreden" te stellen (letterlijke woorden van de rechter) heeft ze hem veroordeeld. Fijn, he? Dat doet heeeeeel veel voor je rechtsgevoel.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:43

Amy77 schreef:
ps, voor jou is het zwaar en zwaar stinkmodder om het maar ff zo te zeggen, het valselijk beschuldigen, ,maar is het met jou ook niet uiteindelijk op de pootjes terecht gekomen? hoe naar ook, ergens mag je blij zijn dat er eindelijk eens wat aan gedaan word, hoe krom alles ook is en hoe stinkmodder ook als je ergens in betrokken word waar je het fijne niet ens van weet, je nergens van bewust bent..

Ja, maar deze man kan ook door de rechter nog gewoon vrijgesproken worden. Dan was hij dus gewoon onschuldig, net zoals ik, alleen had hij misschien meer de schijn tegen dan ik (met dank aan mijn stiefdochter overigens, want ze hadden een verhaal waar weinig tegen in te brengen was).

Hoe kun je het dan nog verkopen aan jezelf om een ander op voorhand al zo te veroordelen????

Ik begrijp dat dus echt niet. Het openbaar ministerie maakt heel veel fouten, er werken namelijk mensen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:46

Ja zo dan wat een verhaal zeg...poeh...het rechtssysteem is zo vreselijk krom. Maar uit 'verhalen' van eerste hand (in jouw geval stiefdochter) en bewijzen die er niet genoeg zijn is het totaal anders he, jij mocht gaan gelukkig, maar een notitie is er wel achter gebleven denk ik? walgelijk. Stel dat er grofgezegd beschadigingen waren gevonden bij je stiefdochter, dan hadden ze je waarschijnlij wel vastgehouden tot er meer bewijzen waren verzameld, of dochterlief die zelf had aangebracht, iemand anders, of jij..sorry voor mn platte grove woorden, maar weet het even niet anders te verwoorden.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:47

ik word zo kotsmisselijk van dit soort berichten!! Boos! wat mankeert die mensen toch?? Je zou bijna je eigen kinderen levenslang op willen sluiten in hun kamertje maar dat kan natuurlijk niet. Maar je wilt ze zo graag beschermen tegen dit soort gevaarlijke mensen. In de praktijk blijkt dat t gevaar vaker nog dichterbij is dan je zou verwachten. De 1e die mijn kids wat aandoet... ik geloof niet dat ik voor mezelf in zou staan

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:51

Je hoeft geen beschadigingen te vinden bij een kind om van sexueel misbruik / incest / verkrachting te kunnen spreken hoor.

Stel nou dat zij mij beschuldigd zou hebben van TE nadrukkelijk wassen van haar schaamstreek tijdens het douchen (hele jonge kinderen help je met wassen, toch?). Daar vind je niks van terug, maar kun je wel degelijk voor veroordeeld worden hoor.

Wie zegt overigens dat als zij beschadigingen zou hebben, deze door sexueel misbruik ontstaan zouden zijn, laat staan dat als ze inderdaad sexueel misbruikt zou zijn IK dat gedaan zou hebben?

Daarom is het onderzoek naar dit soort zaken zo vreselijk moeilijk.

Daarom HAAT ik mensen die valselijk aangifte doen, want de echte slachtoffers zijn dubbel de dupe.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:55

Nou idd, als zij beschadigingen zou hebben, zei ik ook al, dan had dat verder uitgezocht geweest of dat zelf aangericht zou zijn, iemand anders, óf jij.
Het valselijk beschuldigen van iemand is vreselijk, helemaal als er dw wetten aan te pas komen, want dan moet je hele mazzel hebben wil je er onderuit komen..wat dat betreft ben ik het zeer zeker met je eens hoor. Het zou dan ook van de zotte zijn (en helaas gebeurd dat) als je je kindje god wast, je erop veroordeeld wordt, tenzij de intentie natuurlijk anders was.

alleen in dit artikel staat dat het om verkrachting gaat en dat is wat anders he, daar zullen vast enigzins bewijzen voor op tafel liggen om deze man in hechtenis te houden..als het om aanranding en onzedelijke handelingen was gegaan zonder verkrachting had deze man ook niet meer vast gezeten waarschijnlijk, tenzij de bewijzen erg groot waren.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:10

Bloos! who Bloos!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:58

Amy77 schreef:
alleen in dit artikel staat dat het om verkrachting gaat en dat is wat anders he, daar zullen vast enigzins bewijzen voor op tafel liggen om deze man in hechtenis te houden..als het om aanranding en onzedelijke handelingen was gegaan zonder verkrachting had deze man ook niet meer vast gezeten waarschijnlijk, tenzij de bewijzen erg groot waren.

Weet je wat de definitie van verkrachting is? Penetratie.

Dat hoeft dus GEEN penetratie te zijn met een geslachtsdeel, maar kan dus ook zijn een vinger, voorwerp of wat dan ook.

Voor jusitie is je vinger ongewenst in een oor steken al verkrachting.
Een ongewenste tongzoen is OOK verkrachting.

Ik maak echt geen grapjes, het zegt dus nog niets.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:26

Citaat:
Voor jusitie is je vinger ongewenst in een oor steken al verkrachting.
Een ongewenste tongzoen is OOK verkrachting.
ja joh??? dat wist ik niet, ik dacht dat dit op aanranding werd gegooid dan..althans, aantal jaren terug werd dat wel op aanranding gegooid, ongewenste aanrakingen..wat de verkrachting betreft weet ik wel idd dat het met van alles kan zijn, daarom zal er naar mijn idee vast iets gevonden zijn dat die man vastzit.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:56

Ja, ik meen het echt serieus. Zodra er een lichaamsholte gepenetreerd wordt (maakt niet uit waarmee), heet het in juridische termen "verkrachting".

Heeft die zedenrechercheur mij heel duidelijk uitgelegd, toen hij mijn smoeltje heel snel spierwit zag wegtrekken nadat hij mij verteld had waarvan ik verdacht werd.

Verkrachting dus. Je kunt je voorstellen wat er dan allemaal door je hoofd gaat. Ik had daar ook een heel ander beeld bij en schrok mij dus helemaal de rambam.
Maar goed, het gaat hier niet om mij.

Ja, deze mijnheer zal in de ogen van het openbaar ministerie de schijn tegen hebben. Zo ver ga ik mee.
Maar ik blijf er bij dat het feit dat het openbaar ministerie deze mijnheer in hechtenis heeft zitten GEEN bewijs is dat hij ook daadwerkelijk schuldig is. Laat staan dat IK als niets wetende burger een mening over deze mijnheer kan vormen.

Misschien is deze man hartstikke schuldig, maar voor hetzelfde geld heeft hij gewoon vreselijke pech. Hij zal de eerste niet zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:23

In de meeste gevallen geldt toch wel waar rook is, is vuur. Er is in dit geval vanuit verschillende kanten aangifte gedaan, dus ik vermoed dat hij wel degelijk fout bezig is geweest.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:11

Als hij het gedaan heeft:
Zelf laten verkrachten,zak eraf snijden en ongekookt voeren.

Als hij het niet gedaan heeft:
Dan is hij zijn hele leven 'die verkrachter' en is zijn zijn leven geruïneerd.

Imo...Als meerdere mensen appart van elkaar aangifte hebben gedaan,en bij meerdere kinderen,is het waarschijnlijk dat hij het gedaan heeft.Waar komt dat anders vandaan?

Als iemand mijn kind zoeits aan zou doen,sta ik niet in voor de gevolgen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:21

Ja dat zei ik al, daar was ik al van op de hoogte, maar iemand in zn oor prikken en dat verkrachting noemen werd vroeger aanranding genoemd en dat was hetgeen wat ik niet wist Knipoog

Citaat:
Ja, ik meen het echt serieus. Zodra er een lichaamsholte gepenetreerd wordt (maakt niet uit waarmee), heet het in juridische termen "verkrachting".

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:47

Afschuwelijk, een meisje van 4 jaar oud.. Bloos!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:06

Het is echt erg!

Ze moeten hem eens martelen voor vreselijke pijn die hij bij een kind van vier heeft veroorzaakt! Whoosh! Boos!

Maar ik vind het moeilijk te geloven dat iemand zijn penis in een vagina kan stoppen. Ze zijn nog erg klein, kwetsbaar en nog niet volgroeid.