Pfffffff, weet ik eindelijk na 1½ jaar mijn rekeningnummers allemaal uit t hoofd op te sommen, krijgen we weer een nieuwe. Enne ik vind SEPA maar een vreemde naam je gaat inderdaad niet ff sepa-en, dat klinkt toch niet.
Het rekeningnummer wordt 18 cijfers. Maar je rekeningnummer hoef je niet per se uit je hoofd te kennen, dat staat ook gewoon op je pas. Hoe de vervanging van de pin eruit ziet is nog niet besloten.
Maar betalingen in euro's binnen EU landen, niet spoed en onder 50 duizend zijn gewoon gratis tegenwoordig!?
EDIT: ik heb het over overboekingen via internet.
kan wel zijn, maar overboeken via internet kostte bijna 30 Euro op jaarbasis om uberhaupt de mogelijkheid te krijgen. Bij de Postbank weet ik de kosten niet maar heb ik er wel zoveel gezanik mee gehad dat ik die maar heb laten zitten. Bij onze bank moet je buitenlandse overboekingen via het loket doen en dat kost dan weer iets van 3,50 per overboeking...
Wat apart Urielle. Bij Rabo en ABN bv kan het dus kosteloos via internet. Je betaald uiteraard wel voor je rekening maar vlgs mij geen 30 euro per jaar. Bedoel je echt dat je naar het bankkantoor toe moet om daar een buitenlandse overboeking te doen!? Klinkt zo ouderwets.
ik snap er even niks meer van. Pin verdwijnt dus? Dus je bankpas is niet meer beveiligd straks met een pincode? Hoe is mijn geld dan beschermd als ik mijn pasje verlies??