Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:05

blauw00gje schreef:
Het is niet slim om Geert ook ''af teknallen'' maar ik zie het wel gebeuren Tong uitsteken

En dat zegt dan weer meer over de personen die dat doen.
En dan laat je nog eens zien dat die personen eigenlijk gelijk hadden.

De discussie islamitisering is er al eentje van jaren, en ik snap sommige punten wel zeker. Maar natuurlijk extreem tegen extreem kom je nergens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:12

Achilles schreef:
Simpel. Na de moord op Pim en Theo werd de sfeer er tegenover moslims niet beter op, mensen werden argwanender en ook de goede moslims moesten onder de slechte leiden.
De mensen willen iemand als Pim, Theo of Geert die de problemen bespreekbaar durven maken.
Als ze Geert ook nog afknallen dan zijn er mensen die nu denken, zet 'm op Geert die dan ineens gaan denken, dan gaan wij wel verder.

De mensen willen niet iemand die problemen bespreekbaar durft te maken, maar iemand die zegt dat het onder zijn leiding ''allemaal goed komt''. De media blaast alles op en zaait daardoor angst waardoor mensen bang worden voor Moslims. Geert Wilders maakt daar gebruik van door mensen te laten denken dat hij met zn grove ideeën alles kan oplossen en zet daarmee mensen nog meer op tegen Moslims. Angst, daar komt gezeik van.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:30

Ik vind Wilders een engerd. Hij zaait haat en nijd en is mijns inziens net zo erg als extremisten zelf. Ik keur ook niet goed dat de nl overheid angst verspreid door zo op die koranfilm in te gaan. Het is maar een film. Wanneer leren mensen (van alle kanten: moslim, christen, atheist, democraat, liberaal, conservatief, whatever) nu eens gewoon met elkaar in debat te gaan zonder zich meteen aangevallen te voelen of zelf anderen persoonlijk aan te vallen? Dan zouden vrijwel alle problemen in deze wereld op te lossen zijn. Maar nee, Wilders moet perse benadrukken dat de islam een intolerante ideologie is. Wel, kijk ook even naar je eigen achtergrond, jij bent ook niet lekker tolerant wel, meneer Geert? Het christendom is minstens zo ontolerant als welk ander geloof dan ook.
Ik walg van het feit dat er nog steeds christelijke partijen zijn, hadden wij geen scheiding van geloof en staat in Nl? Waar is dat gebleven dan? Mijns inzienst mag dat meteen ingesteld worden. Ik vind het ook jammer dat zowel Wilders als moslimgroeperingen als christelijke partijen als atheistische partijen als Groenlinks de vinger blijven wijzen naar de ander. Er zitten in elke groep een paar rotte appels die hun eigen wil willen doordrukken en macht willen hebben over de andere groepen in deze samenleving. het is niet de Islam die extremistisch is, het is een klein clubje volgelingen. Net zoals niet het christendom extremistisch is, maar een klein clubje dat de SGP heet (oeps, wat zeg ik nu).

Gelukkig is het grootste gros van de nederlanders redelijk weldenkend. Nederland is een democratie waar, gelukkig, de stem van de meerderheid geldt. Het is een behoorlijke strijd geweest om democratie vorm te geven, laten we dat niet vergeten. Anders hadden wij nu nog met een tirannieke koning gezeten. Als de meerderheid wil dat christelijke partijen mogen blijven bestaan, dan heb ik niets in te brengen. Wil echter de meerderheid van de Nederlandse bevolking een islamitische staat, dan gebeurt dat, niets wat ik er tegen kan doen behalve zo nu en dan mijn stem laten horen. Ik zal er echter altijd voor waken dat ik geen mensen met andere ideeen beledig, zeker niet op een dergelijk precair gebied als geloof. Ik ben ook absoluut niet bang van mensen als Wilders en niet van moslimextremisten, het is een kleine club tegenover een grote groep mensen met de hersens op de juiste plaats.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:37

blauw00gje schreef:
Achilles schreef:
Als hij net zo aan zijn eind komt als Pim of Theo staat er nog eerder een ander op, of twee of nog meer. Zou een slechte zet zijn van de extremisten.

Die snap ik even niet Bloos

Toen Pim Fortuyn vermoord werd was de angst in de Nederlandse politiek dat dit door een moslim zou zijn gedaan heel groot want het zou een bevestiging blijken van wat hij altijd riep. Als Wilders nu door een moslim vermoord wordt dan is het overduidelijk dat het geen geloof van dialogen is maar die van het zwaard. Extreem rechts zou dan in Nederland een hele grote opmars maken met alle gevolgen voor de in Nederland wonende moslims.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:43

Ik hou mijn hart vast, als wij dalijk als vrouw een burka moeten gaan dragen. Want zover komt het dan, als er niks tegen word gedaan.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:50

Roane schreef:
Nee, daarom is er ook niemand die er een woord van geloofd of het voor waarheid aan wil nemen. Lachen In elke cultuur en in elke religie zijn er altijd wel een paar gekken, die houden de rest gezond. Tong uitsteken

Maar net die gekken moeten geen moskee leiden. Want dan wordt het wel te link.
Snoevie schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3106 ... en___.html

ik schrok best toen ik dit las,het moet niet gekker worden......
is weer een mooi nieuwsbericht om mensen tegen elkaar op te zetten

Als je dit soort berichtgevingen niet zou moeten publiceren om mensen tegen elkaar op te zetten, moet je ook berichtgevingen over Wilders niet neerzetten. Om dezelfde redenen. Maar als moslims uitwassen hebben, moet iedereen stil houden, doet Wilders het, dan mag er WEL gereageerd worden. Dubbel.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:50

runningkawa schreef:
Wilders is een engerd....maar hij ziet wel dingen die er zijn en durft ze ook uit te spreken. Hij zou het alleen op een andere manier moeten doen...dan kwam hij veel verder.

Ik ben bang (en niet het bang van angst) dat die extremisten het nog voor elkaar gaan krijgen ook...ze gaan over lijken...niets houd ze tegen hun doe te bereiken.
Andere niet extremistische moslims, maar ook andere geloven zijn niet fel genoeg en laten zich omver walsen

Van Wilders ben ik inderdaad met je eens, als hij het anders zou brengen, komt hij veel verder.

Ook ik denk dat Nederland in de toekomst wel eens een Islamitische maatschappij zou kunnen zijn.
Het is alleen niet te hopen, maar er is niemand die ze tegen kan houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:54

Wat ik persoonlijk raar vind ik dat deze berichten zo een tegenreactie krijgen, maar in de tijd van abdul jahjah vonden veel mensen dat hij het recht had om zo een dingen te zeggen. En die uitspraken waren van dezelfde extremiteit als wilders.

Ik denk dat de wereld ook omgekeerd staat als ik zeg dat ik het niet erg vind als hij morgen neergeschoten word, wat wel van wilders als normaal op bokt word beschouwd. Wat ik overigens nooit gesnapt heb Lachen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:57

janderegelaa schreef:
blauw00gje schreef:

Die snap ik even niet Bloos

Toen Pim Fortuyn vermoord werd was de angst in de Nederlandse politiek dat dit door een moslim zou zijn gedaan heel groot want het zou een bevestiging blijken van wat hij altijd riep. Als Wilders nu door een moslim vermoord wordt dan is het overduidelijk dat het geen geloof van dialogen is maar die van het zwaard. Extreem rechts zou dan in Nederland een hele grote opmars maken met alle gevolgen voor de in Nederland wonende moslims.

Ja heb je gelijk in!

Zeeuwtje68 schreef:
Ik hou mijn hart vast, als wij dalijk als vrouw een burka moeten gaan dragen. Want zover komt het dan, als er niks tegen word gedaan.

Daarom, en zo ver moet het niet komen. Ik ga me echet niet aanpassen aan mensen die hierheen komen en hier alles willen veranderen.. En ik zeg niet dat dat bij allemaal zo is Tong uitsteken

LiNdA1986 schreef:
Ook ik denk dat Nederland in de toekomst wel eens een Islamitische maatschappij zou kunnen zijn.
Het is alleen niet te hopen, maar er is niemand die ze tegen kan houden.

Dat is wel degelijk tegen te houden. Als iedereen daartegen is dan hoeft het niet te gebeuren. Daarom is het belangrijk dat je ook je mening uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:48

Zeeuwtje68 schreef:

Zo ver komt het ook niet hoor. Dat heet bangmakerij...

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:02

Bah, over mijn rug dat nederland een islamstaat wordt.
Never nooit niet. Vind het vreselijk dat er al zo gediscussierd wordt hierover. De regering steekt wat dat betreft ook liever zijn kop in het zand dan er tegenin te gaan.

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:04

Achilles schreef:
Zullen we dan nog maar eens schelden op Geert die de problemen ziet en zijn kop niet in het zand steekt?

Voor wie nog een stukje keiharde waarheid wil lezen, ga je gang.

Wilders: 'Angst voor islam regeert Nederland'

nieuwsbrief pvv

Misselijk Het is goed met Wilders. Wat een enorme onzin verkoopt die man zeg. En dat er mensen zijn die zich hierdoor laten beinvloeden baart me nog veel meer zorgen.
Dit hele artikel ook, kijk toch eens wat een reacties het oproept. In godsnaam, mensen, het is de TELEGRAAF! Staat die krant niet bekend om het opstoken en sensatieverhalen opzoeken? Er wordt één uitspraak gedaan over dat Nederland een islamitische maatschappij zou worden en er worden al gelijk "harten vastgehouden." Kijk eerst eens naar je eigen gedrag. Er is helemaal niks aan de hand. De mensen hier die zorgen er zelf voor dat er iets aan de hand is.
De islam is het probleem helemaal niet, er zijn al eeuwen ruzies tussen verschillende godsdiensten. En ik denk juist dat "wij Nederlanders" het er met zijn allen veel en veel erger op hebben gemaakt. Iets wat begon als enige onenigheid is nu uitgelopen op paniek en haat. En daar heb je zelf evengoed aandeel in als "die moslims".
Er waren vroeger van die reclames; de maatschappij dat ben jij. En dat was zo waar. Als je een oplossing wilt vinden dan moet je bij jezelf beginnen. En laten we dan in godsnaam beginnen met tolerantie!

En wat Wilders betreft; laat hem maar blaffen. Het is een zielig mannetje die zijn opgekropte frustratie lekker de vrije loop laat gaan. Prima wat mij betreft, als niet heel Nederland door het dolle zou zijn door een paar extreme uitspraken. Negeer die vent, met zijn plannen valt niets te bereiken, als er iemand fascistische ideeën heeft dan is hij het en die film van de koran slaat wat mij betreft alles.
Ik maak me geen zorgen om de moslims in ons land, ik maak me geen zorgen om een zielig figuur als Wilders, maar ik maak me zorgen om alle domme mensen die zich hierdoor laten beinvloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:05

Maar hoever moet tollerantie gaan?
Ik vind zelf nl veel te ver gaan....

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:10

ik kijk nergens meer van op, we zullen wel een moslimstaat worden is het niet nu dan wel over een paar jaar. Je houdt het niet tegen als je weet hoeveel moslims er ondertussen in nederland wonen en hoeveel er straks hier wonen. En dan allemaal janken hoe het zover had kunnen komen..... in mijn ogen is het echt alleen een kwestie van tijd.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:21

Ik vind reacties zoals van Macario * verder niet persoonlijk hoor* ook precies zoals veel mensen reageren; je kop in t zand steken en net doen of er niks gebeurt in dit land.
Het is te hopen dat er wel mensen zijn die de knuppel in het hoenderhok *durven* blijven te gooien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:59

Er gebeurt genoeg in dit land. Maar de dingen die Wilders doet geloven voor het overgrote gedeelte NIET. Asjeblieft zeg.. Nederland word steeds dommer.. Laat ze eerst eens nadenken voordat ze dingen doen ipv de bevolking lopen opfokken en opzetten tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Ik word daar soms echt hélemaal schijtziek van Misselijk Op een gegeven moment heb je hier idd oorlog. En waar komt dat door ? Juist, allemaal bange mensjes die zich laten opfokken door de media en als tamme hondjes achter Wilders aanhuppelen 'want die red ons wel'. Ja, en dan heb je feest !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:00

Islamitisering heeft abdul jahjah in de tijd zelf verklaart, dus niet echt een verzinsel van wilders Lachen

zorana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:04

als nederland dit laat gebeuren dan zijn ze echt gestoord!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:05

Precies, dit is wel degelijk geroepen vanuit de moslim gemeenschap.

Ik las dat Marokkaanse instellingen aangifte tegen Wilders willen doen vanwege zijn film. Ook zo absurd. Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:06

garny95 schreef:
ik kijk nergens meer van op, we zullen wel een moslimstaat worden is het niet nu dan wel over een paar jaar. Je houdt het niet tegen als je weet hoeveel moslims er ondertussen in nederland wonen en hoeveel er straks hier wonen. En dan allemaal janken hoe het zover had kunnen komen..... in mijn ogen is het echt alleen een kwestie van tijd.

Wat heeft in godsnaam de hoeveelheid Moslims ermee te maken dat Nederland een Moslimstaat zou worden ? Dat mag je mij even uitleggen...

Als iedereen niet zo liep te miepen over het geloof zou dat helemaal geen probleem zijn. Maar júist omdat iedereen zich er zoveel zorgen om maakt krijg je problemen. Weet je hoeveel verschillende gelovigen er in Nederland wonen ? Is dat er ooit op uitgedraaid dat er nog maar 1 geloof 'mocht' zijn in NL ? NEE. Waarom zou dan nu wel gebeuren ? Juist, omdat er zoveel hijsa over Moslims gemaakt word ( door Wilders oa ) ! Als ik zo benaderd zou worden door een land waar ik een verblijfsvergunning van gekregen had zou ik er ook gestoord van worden. Laar iedereen in zn waarde en het blijft rustig. Maar dát is nou net zo moeilijk hier in NL Knipoog

Faye: Wat is daar absurt aan ? Die film is ronduit beledigend...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:07

Girlgamer schreef:
blauw00gje schreef:
Mja hij durft ze uit te spreken.. Ben alleen bang dat hij ongeveer hetzelfde aan zijn einde komt als Theo van Gogh en Pim Fortuin..

Daar ben ik ook bang voor idd. Ik denk ook dat er honderd duizenden mensen het met hem eens zijn, maar niet iedereen het durft te zeggen.

wilders heeft ook met veel dingen gelijk, hij brengt het alleen zo dom
maar toch.... hoe denk je dat het land er zo uit gaat zien als die islamieten zo doorgaan Sigaar
sorry maar ik word er een beetje heel gek van, ik ben bang voor ze hoor Verdrietig

wilders loopt met zo veel beveiliging overstraat maar als ze hem willen hebben dan krijgen ze hem toch wel Boos!

wilders zegt dingen die ''nederland'' niet durft te zeggen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:15

Juul schreef:
garny95 schreef:

Wat heeft in godsnaam de hoeveelheid Moslims ermee te maken dat Nederland een Moslimstaat zou worden ? Dat mag je mij even uitleggen...

Als iedereen niet zo liep te miepen over het geloof zou dat helemaal geen probleem zijn. Maar júist omdat iedereen zich er zoveel zorgen om maakt krijg je problemen. Weet je hoeveel verschillende gelovigen er in Nederland wonen ? Is dat er ooit op uitgedraaid dat er nog maar 1 geloof 'mocht' zijn in NL ? NEE. Waarom zou dan nu wel gebeuren ? Juist, omdat er zoveel hijsa over Moslims gemaakt word ( door Wilders oa ) ! Als ik zo benaderd zou worden door een land waar ik een verblijfsvergunning van gekregen had zou ik er ook gestoord van worden. Laar iedereen in zn waarde en het blijft rustig. Maar dát is nou net zo moeilijk hier in NL Knipoog

Faye: Wat is daar absurt aan ? Die film is ronduit beledigend...

sorry maar ik vind ze wel degelijk een probleem

ze vormen allemaal groepjes
islamitische vrouwen worden al niet meer door mannelijke artsen geholpen omdat dat ''tegen hun geloof'' is, ze geven mensen geen hand want dat mag niet
laatst is er zelfs iemand met hoofddoek, zo'n jurkachtig iets en een boerka aan gaan zwemmen in een zwembad.

de jongens leren geen respect hebben voor vrouwen, vrouwen zijn echt de mindere ''soort'' in hun ogen... binnenkort is nederland echt een moslimcultuur hoor
er komen er steeds meer en niet alle moslims zijn zo maar wel het merendeel
kijk maar eens in de gevangenissen, merendeel is allochtoon ipv autochtoon

HET MOET NIET GEKKER WORDEN Clown Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:17

Dus omdat een bepaald gedeelte Moslims zich niet wil aanpassen zou NL en Moslimstaat worden ? Yeah.. Lachen Klinkt dat jouzelf ook niet een béétje in de oren als 'angst' ?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:18

juul, ik ben niet voor wilders, ik zie het ook liever anders alleen soms gaan dingen veel sneller als dat je zou willen of denkt dat ze zijn.
Dat we al veel moslims in ons land hebben is een feit, nederland is een multicultureel land daar kiezen we voor, dan moet je ook niet zeuren als het een islamitische maatschappij wordt, wat die kant gaat het op.

Met de americaanse economie ging het ook altijd prima, het kan zo omslaan en dat is ook met dit.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:20

Juul schreef:
Dus omdat een bepaald gedeelte Moslims zich niet wil aanpassen zou NL en Moslimstaat worden ? Yeah.. Lachen Klinkt dat jouzelf ook niet een béétje in de oren als 'angst' ?

Ik ben scheitbang ja, ik heb drie dochters en ik voel me al minder veilig in dit land en dan woon ik geeneens in de stad