Man geeft les aan z'n 18 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Man geeft les aan z'n 18 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:23

PC zonder internet op het werk? Nagelbijten / Gniffelen
Ik vraag mij echt af wat voor bedrijf die heeft en of ze daar ook zo primitief leven Nagelbijten / Gniffelen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:23

Welshcobfan schreef:
Ik heb gewoon begrip en respect voor mensen die anders geloven dan ik Knipoog
Verder verdiep ik mij in allerlei geloven en ik snap het standpunt van deze man zeker!
(het zou niet mijn keuze zijn, maar ik heb respect voor zijn keuze Lachen ).

Liever dit, dan een stel ouders die beide fulltime werken en niet op of om kijken naar hun kroost en die overal maar dumpen. Ik zie het bij mijn zus gebeuren.... en die kinderen lijden eronder, maar dat wordt tegenwoordig als normaal gezien.
Hoeveel ouders weten niet wat hun kind uitspookt? Hoeveel ouders bemoeien zich niet té weinig met de kinderen?
Veel... en daarom ontsporen er zoveel kinderen....
Deze kids krijgen een enorm degelijke opvoeding, waar pa en ma zich hard voor inzetten! Vroeger was dit normaal.... en nu opeens abnormaal?
Emancipatie is wel doorgedrongen aangezien de man les geeft ipv de vrouw Nagelbijten / Gniffelen
(meestal is het moeder, de vrouw die thuis les moet geven Nagelbijten / Gniffelen)

Wat betreft dat de jongens in het bedrijf van pa komen te werken ipv verder studeren: Dat komt overal voor Clown (mijn zwager werkt ook bij pa in de zaak Clown)
Er zijn ook zat vrouwen die er voor kiezen om thuis te blijven voor de kids. Lachen

Maar dan heb je het over een keuze. Dat hebben die meiden in dit geval niet hoor, ga daar maar niet vanuit. Ik vind het ook niet gezond, het is niet meer van deze tijd.

Meer normen en waarden mag ook wel, ben ik met je eens, maar dit is doorslaan (of blijven hangen eingelijk meer)

En van emancipatie is in dit geval geen sprake hoor, de vrouw heeft zelf waarschijnlijk ook niet geleerd, en is dus niet in staat om les te geven...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:27

Urielle schreef:
Fijn dat je het rectificeert, je had het nl. wel over 'veel VMBO-scholen' Knipoog

Klopt en dat meen ik ook Lachen maar dat ligt niet aan de leerlingen (en dat heb ik ook niet beweerd, ik doelde op kwaliteit Knipoog In mijn geval had je nog de 2de fase en dat werkte totaal niet voor het vmbo ik weet niet of de 2de fase er nog is Nagelbijten / Gniffelen De kwaliteit holde achteruit. Dus in dat geval snap ik best dat pa liever de kids thuis op vmbo niveau lesgeeft). Het mbo hier is overigens nog slechter: als je begeleiding nodig hebt kun je beter maar gelijk stoppen met de studie...
Triest maar waar. Hopelijk gaat dat eindelijk een keer veranderen!

Maar ik heb echt bewondering voor die vader:
Hoeveel vaders hebben tegenwoordig zoveel toewijding voor hun kids?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:28

Mijn moeder mocht ook niet studeren, dat was in die tijd nog niet ingeburgerd Lachen Huishoudschool heeft zij gedaan. Net zoals veel vrouwen in die tijd, ongeacht geloof.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:29

Ik vind dat thuis lesgeven helemaal niks.

En ook nog eens alle 18 op hetzelfde niveau... er zitten er vast wel tussen die meer kunnen maar ja, die keuze is er niet.

Nee, ik vind dat kinderen gewoon naar school moeten, daar sta je midden in de maatschappij en ben je dus ook beter voorbereid op hoe het werkende leven eruit zal zien.

Ik heb familie in canada die hun kinderen ook thuis lesgeven en inderdaad, alle meisjes hebben uiteindelijk als doel kinderen krijgen en alle jongens om in het bedrijf van pa te komen werken. Lekker veel keuze.....

Ben blij dat ik gewoon naar school ben geweest en ja, mijn ouders waren er ook gewoon altijd voor 100% Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:30

om eerlijk te zijn vind ik dit behoorlijk ziek.
Ennehh, seksuele voorlichting.. Dat is toch juist BELANGRIJK.

Ik zou het echt erg vinden om op deze manier te worden opgevoed.. Gewoon maar thuis te worden gehouden en niet gewoon naar een normale school te kunnen gaan. Ze gaan inderdaad naar de basisschool dus wat is er mis met de middelbare school?
oohja, ze krijgen nog eens seksuele voorlichting, wat erg zeg.

Kwaliteit van het onderwijs is inderdaad om te gillen, maar als je goed je best doet, dan kom je echt nog wel ergens. Op de middelbare school kun je ook nog eens terecht met je problemen, daar leer je mensen kennen, en zo word het veel makkelijker om te kiezen wat je later voor baan wil doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:32

Voor alle duidelijkheid: tot hun 12de gaan de kids ook gewoon naar school Lachen
Ze krijgen dus maar 4 jaar les van papa.

Seksuele voorlichting hebben ze daar niet nodig: als ze echt goed zijn opgevoed doen ze het pas als ze getrouwd zijn en het gezegde luidt: ga heen en plant u voort Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:32

Een leven als een kluizenaar in mijn ogen in deze tijd.
Ik ben blij dat ik er niet 1 van de 18 ben Nagelbijten / Gniffelen
Maar dan was ik waarschijnlijk ook nooit boktverslaafd geraakt Clown

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:33

Cyntje schreef:
Maar dan was ik waarschijnlijk ook nooit boktverslaafd geraakt Clown

Elk nadeel hep z'n voordeel ROFL

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:34

nou, ik vind juist die 4 jaar anders erg belangrijk, pubertijd. Dan wil je toch zelfstandig worden, je een beetje tegen je ouders afzetten om een eigen identiteit te vormen!

Ik denk dat je veel mist als je in die jaren niet met klasgenoten "opgroeit" en van elkaar kan leren.

Ik ben het trouwens met je eens welshcob dat er veel kinderen juist helemaal niet meer opgevoed worden thuis, dat vind ik net zo triest!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:35

jeetje die komt uit de middeleeuwen zeg

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:35

Als het een moslim was geweest had heel nederland op zijn kop gestaan omdat hij misschien zijn kinderen wel aan het opleiden is tot terrorist. Omdat het een christen is moeten we het maar respecteren.
Toewijding is lovenswaardig maar als je een beetje vertrouwen hebt in je eigen opvoeding dan is er geen reden om je kinderen niet te vertrouwen opeen normale school. Als je ze de juiste normen en waarden hebt geleerd dan gaan ze echt niet het verkeerde pad op en zullen juist een aanwinst zijn voor een klas.
Ik snap echt helemaal niet dat dit is toegestaan.
Krijg je dadelijk een situatie als bij de zus van mijn oma. Op de dag dat ze ging trouwen werd haar voor het eerst ingefluisterd dat kindertjes niet vanzelf in je buik terecht komen. Dat liep uit op een drama waarbij ze niet meer wilde trouwen en iedereen haar urenlang heeft moeten kalmeren. Nee dan ben je GOED BEZIG als ouders.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:36

Welshcobfan schreef:
Ik vraag mij echt af wat voor bedrijf die heeft en of ze daar ook zo primitief leven Nagelbijten / Gniffelen

Koelewijn uit Spakenburg?

Zal wel een visboer zijn...................
Ik zie hier zoveel karren op de markten van Koelewijn uit Spakenburg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:36

Weet je wat wel goed zou zijn voor dit gezin? meedoen aan jouw vrouw-mijn vrouw!
In amerika was die man zover om zijn kids meer los te laten! (die waren nog strenger: zelfs geen basisschool en vriendjes...)

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:38

Ik vind dat iedereen zelf zijn keuze moet kunnen maken voor een school, ook een thuisschool moet kunnen als kinderen daardoor geen achterstand krijgen. Maar....ik kan me dat niet voorstellen.
Hoe kan je geen achterstand krijgen als je geen computer of internet hebt of ergens anders kan gebruiken? Zoals al door anderen aangegeven heb je tegenwoordig bij bijna elke baan wel een basiskennis van de computer nodig. Ook kan ik me niet voorstellen dat alle 18 kinderen op VMBO-TL niveau zitten. Iemand met de mogelijkheden van bijvoorbeeld VWO die VMBO niveau onderwijs krijgt lijkt me niet echt bevorderlijk, hetzelfde geld voor iemand die onder dat niveau zit.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:38

Sizzle schreef:
Als het een moslim was geweest had heel nederland op zijn kop gestaan omdat hij misschien zijn kinderen wel aan het opleiden is tot terrorist. Omdat het een christen is moeten we het maar respecteren.
Toewijding is lovenswaardig maar als je een beetje vertrouwen hebt in je eigen opvoeding dan is er geen reden om je kinderen niet te vertrouwen opeen normale school. Als je ze de juiste normen en waarden hebt geleerd dan gaan ze echt niet het verkeerde pad op en zullen juist een aanwinst zijn voor een klas.
Ik snap echt helemaal niet dat dit is toegestaan.
Krijg je dadelijk een situatie als bij de zus van mijn oma. Op de dag dat ze ging trouwen werd haar voor het eerst ingefluisterd dat kindertjes niet vanzelf in je buik terecht komen. Dat liep uit op een drama waarbij ze niet meer wilde trouwen en iedereen haar urenlang heeft moeten kalmeren. Nee dan ben je GOED BEZIG als ouders.

Bloos! Dat meen je niet? Verward
Wist niet dat zoiets hier nog kon,...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:39

Tavanta schreef:
Welshcobfan schreef:

Koelewijn uit Spakenburg?

Zal wel een visboer zijn...................
Ik zie hier zoveel karren op de markten van Koelewijn uit Spakenburg

Heb je wel goed gezegende vis! Haha!

(sorry kon het niet laten Nagelbijten / Gniffelen)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:41

Urielle schreef:
Waarom nou toch weer die hak naar het VMBO? Boos!
Bijna 60% van de Nederlandse jeugd zit daar op! Klopt, allemaal criminelen Slapen
Ik geef les op het VMBO en ik vind het bepaald niet leuk dat die scholen altijd maar omlaag gehaald worden. HAVO-VWO is the happy few en omdat de VMBO leerlingen misschien iets minder presteren op schoolgebied wil niet gelijk zeggen dat de kwaliteit van de scholen slecht is en de leerlingen tuig!
Ik hoop dat je er even bij stilstaat dat je met zo'n rotopmerking ook mensen RAAKT (en zeker een aantal VMBO-leerlingen die zich vaak toch al minderwaardig voelen tov HAVO-VWO leerlingen..)

Sorry voor het offtopic gaan maar dit kan ik echt even niet over mijn kant laten gaan.

Toch zit er een aardig groot verschil tussen VWO/HAVO en VMBO. En hiermee wil ik echt niet zeggen dat alle kinderen op het VMBO tuig en jeugdige criminelen zijn (dan zou ik dat immers over mezelf ook zeggen), maar het verschil is er.

Maargoed, dat is off-topic.

Als die kinderen inderdaad wel gewoon vrienden mogen hebben en dergelijke, zie ik het probleem niet zo. Waarschijnlijk weten ze niet veel beter. Vraag me inderdaad wel af hoe dat zit met diploma en studeren enz enz.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:43

het 1e wat ik dacht: vruchtbare familie. 44 en 48 en dan 18 kinderen.

mijn god, arme vrouw 44 en dan 18 kinderen gebaard...... arme arme vrouw...

tja wat betreft de opvoeding. als ik kijk naar de jeugd-van-tegenwoordig. ze lijken wel allemaal van god-los. dus wat mij betreft allemaal de zweep erover en terug naar de ouderwetse opvoeding. heb ik ook nooit onder geleden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:44

Zowiezo al 18 kinderen Bloos! zou het bijna een milieudelict noemen Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:45

paardje2005 schreef:

tja wat betreft de opvoeding. als ik kijk naar de jeugd-van-tegenwoordig. ze lijken wel allemaal van god-los. dus wat mij betreft allemaal de zweep erover en terug naar de ouderwetse opvoeding. heb ik ook nooit onder geleden.

Dienstplicht weer instellen zou ook niet verkeerd zijn Vork
En tja 18 kinderen,... waarschijnlijk doet het toch niet zo'n zeer Nagelbijten / Gniffelen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:46

IKbenEllen schreef:
Zowiezo al 18 kinderen Bloos! zou het bijna een milieudelict noemen Haha!

ROFL

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:48

Zo zei een kennis van me een keer:

Mijn moeder is net een schoolbus, die zit ook altijd vol met kinderen!

Huilen van het lachen Typisch geval van een schoolbus vol, letterlijk en figuurlijk Lips are sealed

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:48

Cyntje schreef:
Sizzle schreef:

Bloos! Dat meen je niet? Verward
Wist niet dat zoiets hier nog kon,...

Kan je nog sterker vertellen. Toen mijn moeder voor het eerst gezoend had (op haar 17e of zo) was ze bang dat ze zwanger zou zijn ROFL
Op TV was sex toen nog taboe uiteraard en dan zag ze zoenende mensen op tv die daarna ineens een kind hadden. Zo dacht zij dus dat je van zoenen zwanger werd Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:49

Cyntje schreef:
paardje2005 schreef:

Dienstplicht weer instellen zou ook niet verkeerd zijn Vork
En tja 18 kinderen,... waarschijnlijk doet het toch niet zo'n zeer Nagelbijten / Gniffelen

begin me inderdaad af te vragen waarom die vrouwen op tv zo krijsen..........

dienstplicht is inderdaad helemaal geen overbodige luxe....
of strafkamp voor stoute jongens en meisje. dienstplicht kunnen ze altijd wel weer met een rotsmoesje onderuit komen(vraag maar aan mijn papa)