Vijf jarig Spaans zigeunermeisje vermist.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Vijf jarig Spaans zigeunermeisje vermist.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 13:03

Na de tweede autopsie is de uitspraak dat het is niet duidelijk is of ze door een ongeluk of door een misdrijf om het leven is gekomen.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:08

Jeetje wat een zaak zeg.
Ik hoop dat er snel een beetje duidelijkheid komt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 17:05

Nou ja, de ouders hebben in elk geval hun kind kunnen begraven (er was natuurlijk enorm veel belangstelling).

Het is duidelijk dat ze niet al die tijd in het water heeft gelegen. Ze gaan nu met behulp van de getijdenkaarten uitzoeken waar ze mogelijk te water is gegooid.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:05

Ik weet niet of zigeuners uit Spanje anders zijn dan uit Portugal maar als dat niet het geval is dan zal het ongetwijfeld een misdrijf zijn geweest.
Zigeuners uit Portugal zijn de grootste criminelen dus die zullen ongetwijfeld ook criminele contacten hebben en dan gebeuren er jammer genoeg dit soort dingen.
Als kinderen iets overkomt dan is dat altijd vreselijk maar als ik mijn familie uit Portugal mag geloven dan is een goede zigeuner een dode zigeuner.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 20:02

Het is zeer goed mogelijk dat het om een wraak actie gaat, maar, ik neem geen genoegen met een racistische uitspraak zoals je die hier neerzet.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 02:52

Soms wilde ik dat ik niet van alles aan klikte om te lezen. Van deze berichten wordt je zo triest. Een meisje van 5 jaar is dood het maakt niks uit of ze een zigeuner/blank/zwart/chinees enz.. was. Schimpie ik vindt jouw uitspraak vreselijk hartloos.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 04:03

Schimpie schreef:
dan is een goede zigeuner een dode zigeuner.

Zoo.. Wat kort door de bocht.. Heb tevens nog niks van me opa gehoort dat de portugese zigeuners zo slecht zijn.
Ik vind dat je teveel mensen over ene kam scheert nu.

Verder vind ik het verschrikkelijk wat er met dit meisje is gebeurt. Ik vind het raar dat dit soort zaken momenteel alleen in spanje / potugal aan het licht komen..

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:33

Als jullie zouden zien hoe de zigeuners (om ze niet allemaal over 1 kam te scheren dan, maar de zigeuners rondom Vilamoura) omgaan met hun beesten, mensen bedreigen, lopen te bedelen, inbraken plegen dan kunnen jullie begrijpen waarom mijn Portugese tante die uitspraak deed.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:27

En je wilt beweren dat Portugezen (Nederlanders, Britten) zelf dat niet doen?

Bekrompen mensen zijn achterdochtig en discrimineren enorm en doen niets liever dan slecht praten over anderen. Ik ben bv in de ogen van de plaatselijke bevolking (dus Portugezen) een prostituee, gebaseerd op:
dat ik geen vriend heb,
geen kinderen heb,
alleen een café in ga,
en met mannen praat en ze in de ogen durf te kijken.

Want als goed Katholiek (dorps) Portugese ga je uit in groepjes, jongens bij jongens en meisjes bij meisjes, je drinkt koffie met je man (hoewel de meeste vrouwen van hun man thuis of in de auto moeten blijven als ze een café in gaan) en je spreekt beslist geen mannen aan. Je slaat je ogen neer.
Dat doe ik allemaal niet, DUS ben ik een prostituee.
Sorry, die logica ontgaat me.
Net zoals de logica dat dit meisje van vijf de dood heeft verdiend omdat ze zigeunerin was.

Kunnen we nu weer gewoon bij het onderwerp blijven?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:48

Het laatste nieuws is dat ze nu toch in de omgeving waar ze gewonden is opnieuw zoeken, met name waar water uit de stad in de rivier terecht komt.

De wonden die ze vertoond komen van het butsen in het water, toen ze al dood was, en geen van de wonden was de doodsoorzaak. Doodsoorzaak is verstikking en men sluit niet uit dat het ook wel eens geen misdaad zou kunnen zijn.
Maar ze is niet zelf in het water terecht gekomen (dan zou ze verdronken zijn) ze was dus al dood voordat ze in het water kwam, dat is duidelijk.
En ook dat ze vrij snel na de vermissing dood was. Dat zijn dingen die vaststaan.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:28

Lusitana schreef:
En je wilt beweren dat Portugezen (Nederlanders, Britten) zelf dat niet doen?

Bekrompen mensen zijn achterdochtig en discrimineren enorm en doen niets liever dan slecht praten over anderen. Ik ben bv in de ogen van de plaatselijke bevolking (dus Portugezen) een prostituee, gebaseerd op:
dat ik geen vriend heb,
geen kinderen heb,
alleen een café in ga,
en met mannen praat en ze in de ogen durf te kijken.

Want als goed Katholiek (dorps) Portugese ga je uit in groepjes, jongens bij jongens en meisjes bij meisjes, je drinkt koffie met je man (hoewel de meeste vrouwen van hun man thuis of in de auto moeten blijven als ze een café in gaan) en je spreekt beslist geen mannen aan. Je slaat je ogen neer.
Dat doe ik allemaal niet, DUS ben ik een prostituee.
Sorry, die logica ontgaat me.
Net zoals de logica dat dit meisje van vijf de dood heeft verdiend omdat ze zigeunerin was.

Kunnen we nu weer gewoon bij het onderwerp blijven?

Dat je een prostituee bent dat slaat nergens op vind ik, maar de overige dingen tja.. dat zijn gewoon de gebruiken daar.
Zij vinden het verschijnlijk raar hoe het in nederland gaat.
Mijn familie woont aan de kust en is een stuk meer relaxed wat dat soort dingen betreft maar toen wij daar vroeger woonden mocht mijn moeder ook niet naar het cafe als mijn vader binnen was.

edit, en ik vind niet dat dit meisje het heeft verdiend om vermoord te worden. Ik zeg enkel als je ouders en andere familie leden hoogstwaarschijnlijk in het criminele circuit zitten dan is de kans wel wat groter.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 23:00

Het lijkt op een wraak actie, ze is in elk geval niet sexueel misbruikt. ze is gestikt voordat ze in het water is gegooid, dit kan zijn door hand op neus en mond te hoduen om gillen te voorkomen bv of het verblijven in een ruimte waar niet genoeg zuurstof was (kofferbak van een auto bv).
Er is een grote kans dat d eontvoerder zich snel van haar ontdaan heeft vanwege de media campgane die is opgezet. De politie zegt dat als de ouders gewoon de politie het hadden laten afhandelen, er een kans geweest was dat ze nog had geleefd. Maar niemand wil kans lopen herkend te worden met een kind wiens gezicht overal bekend is.

Dit is een van de redenen waarom de ouders van Maddie ook gewaarschuwd zijn om geen foto van het gezicht van voren van Maddie te publiceren en zeker niet over het kenmerk in het oog te spreken. Mocht ze idd ontvoerd zijn, hebben ze met die actie haar doodvonnis getekend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 13:45

De dader is gepakt en gaat berecht worden. Het is toch de pedofiele buurman die de ouders zelf al verdachten. Hij beweerd trouwens dat ze onopzettelijk is omgekomen (van de trap gevallen) en dat ze vrijwillig naar zijn huis is gegaan (dit klopt niet met getuigenverklaringen). Er zijn medeplichtigen.