Jamie Oliver elektrocuteert kuiken op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meryl_S

Re: Jamie Oliver elektrocuteert kuiken op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:28

katiavl schreef:
Meryl_S schreef:
Ben het helemaal met je eens Ellebelletje!
Wel al het vlees ervan eten maar als het op tv is dan is het ineens zóó zielig..

hoe kan je in godsnaam beoordelen wat mensen doen. OF zit jij wel degelijk bij iedere bokker die hier post

Lees jij hier dat ik het over iedereen heb? ik neem alleen als voorbeeld dat er een grote groep mensen is die het allemaal zielig vinden de manier waarop het gaat maar het vlees wel eten.
edit: ja ik ben vegetarisch
Laatst bijgewerkt door Meryl_S op 12-01-08 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:32

man man man, echt, ze moeten nog is een keer de kippenfilm uitzenden op tv, dan zou heel nederland op zijn kop staan. dat ze als klein kuikentje beginnen in een grote schuur, maar dat die schuur steeds krapper word omdat ze zelf groter worden, op het laatst kunnen ze zich niet meer bewegen, dan gaan ze naar de slacht, worden ze allemaal onderste boven aan een haak gehangen en zo ondersteboven door zo'n koppenafhak machine gestuurd worden, en dan staat er nog een gozer achter die machine om de koppen van die kippen er af te halen wanneer dat niet gelukt is.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:33

LiNdA1986 schreef:
Hier nog 1! Zou er ook direct mee stoppen als ik daarmee de dieren zou sparen, maar helaas lukt dat niet in je eentje...
Sorry voor offtopic Bloos

Dat vind ik echt hypocriet.
Als iedereen zo denkt bereik je nooit wat!

Wat ik nu niet goed begrijp, is of electrocuteren nou juist de slechte manier is, of niet (ik verdiep me niet in slacht methodes. I'm very sorry) Wil hij juist laten zien hoe zielig het is (in dat geval is het echt alleen maar sensatie hoor..) of wil hij een betere methode laten zien aan de mensen?

Als hij er zo op tegen is, waarom doet hij het dan in godsnaam voor, op tv!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:35

Ja, nu vind iedereen het zielig en heeft er aandacht voor, als ie dat dingetje op een vriendelijke manier zou ombrengen zou niemand er aandacht aan besteden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:36

Vjestagirl schreef:
en iedereen die n ieuw brult is zelf vegetarier?

Jep. Ik wel in ieder geval,
ik vind dan ook dat je er eigenlijk niets over mag zeggen, als je er zelf niet net zo hard aan meewerkt ( vlees eten, regelmatig naar de mac, onbiologisch vlees eten, vlees dat slecht geslacht word eten, legbatterij enz. )

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:37

Ilsje_ schreef:
Ja, nu vind iedereen het zielig en heeft er aandacht voor, als ie dat dingetje op een vriendelijke manier zou ombrengen zou niemand er aandacht aan besteden.

Dat zijn mensen, eigenlijk heb ik gewoon een hekel aan mensen. In ieder geval hoe ze zich gedragen tegenover de natuur.
Ik wil niet zeggen dat ik ook maar een haar beter ben dan de rest hoor.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:38

vind het aan de ene kant ook nu kunne. zie wel eens die vrachtwagens rijden op de snelweg volgepropt met kippen richting het slachthuis. moet dan altijd wel even slikken.
daarbij nee ben geen vegetarier en werk zelfs in een slagerij(winkel dus) maar onze dieren gaan met respect naar het slacht en hebben een goed leven gehad. zelfs onze kippen

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:53

Jacimatho schreef:
En zo heb je al een enorme discussie voordat het kuiken uberhaupt het loodje heeft gelegd.
Ik denk dat hij het niet doorzet, deze nieuwsflash is al genoeg om de tongen te roeren..

Dat is toch alleen maar goed!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:56

Ilsje_ schreef:

Ik eet zelf bijna geen vlees, en als ik vlees eet is het biologisch.
Het fijnste zou zijn als we allmaal geen vlees eten, maar als de dieren nog een beetje redelijk leven hebben gehad en op een zo weinig pijnlijke manier worden geslacht vind ik het persoonlijk minder erg.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:57

ikke20 schreef:
vind het aan de ene kant ook nu kunne. zie wel eens die vrachtwagens rijden op de snelweg volgepropt met kippen richting het slachthuis. moet dan altijd wel even slikken.

Ik ook, mijn zoontje ook, net zoals met varkens. Huilen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:12

Dat heb ik ook. Het enige wat je kunt doen is bewust omgaan met je voedsel,Persoonlijk denk ik dat vlees eten niet echt slecht is, maar denk er eens over na..
Elke dag is echt niet nodig, de hoeveelheid die met kerst op de gourmettafels lag ook niet bv. En hoe zit het met het welzijn van de dieren?
Daar gaat het om, dat die dieren een ander, beter leven kunnen krijgen en op een andere manier dood worden gemaakt. Dan gaan ze ook dood, maar wel na een kwalitatief beter leven en een minder stressvolle dood.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:19

Bij het lezen van de titel dacht ik Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Maar nu ik het hele artiekel heb gelezen keur ik het helemaal goed. It's time to shock people with reality Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:19

Miss_Montana schreef:
Idd, in zijn boeken kom je ook vaak nare foto's tegen van lammeren met een doorgesneden keel. Als hij er echt iets aan wil doen moet hij meer vegetarisch koken, er zijn veel mensen die zijn recepten overnemen. Daar kunnen ze meer mee dan wegzappen als een kuiken genadeloos word doodgemaakt. Dat is het probleem, als ze er niet tegen kunnen zappen ze weg. Ze denken niet dat ze moeten stoppen met vlees eten. Net als in de echte wereld sluit je toch gewoon je ogen? Dan is het er ook niet.

Ach ik eet regelmatig vegatarische gerechten van jamie Lachen En die eet de rest van de familie vrolijk mee, en die zijn echt anti vegatarisch bijna...!

En als dat kuikentje niet door jamie geelektrocuteerd zou worden, zou het wel op een andere gruwelijke manier aan zijn einde komen..

Ik vind het wel goed eigenlijk..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:40

Als 1 kuiken 1000000-en anderen kan redden dan ben ik voor.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:46

Ik vind het een beetje dubbel.. persoonlijk zou ik dat nooit kunnen doen, maar ik denk dat hij wel de juiste stap gezet heeft zo. Want hij heeft op deze manier immers wel voor een hele hoop opschudding gezorgd! Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:53

Kana schreef:
Als 1 kuiken 1000000-en anderen kan redden dan ben ik voor.

Same here..

En de mensen die "tegen" zijn..moeten hun ogen maar stijf dicht knijpen voor de realiteit dat er elke dag god weet hoeveel kuikentjes dood gaan op deze manier.
Blijft natuurlijk zielig, daar ben ik het zeker mee eens.. Ook dat het anders kan..

Maar voordat deze ommezwaai er komt..moet er wat gebeuren..
en daar zou dit ene kuikentje wel eens bij kunnen helpen imo.
Juist omdat het zo'n eye-opener is, dat het een schrik reactie op roept..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:59

oeh, wat commentaar waarvoor ik waarschijnlijk heel bokt over me heen ga krijgen:

1: (meer een serieuse vraag): is er een humane manier om dieren te slachten, behalve in laten slapen?

2: een bericht aan alle mensen die claimen dat ze wel vegetarier zouden worden als het dieren zou redden: elk dier dat je niet eet, is een dier dat niet dood hoeft. Enkel gewoon als opmerking, niet zielenwinnerij: als iedereen minder vlees zou eten, zou er meer vlees overschot komen, en zouden minder dieren sowieso dood hoeven.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 01:08

Denk niet dat er een humane manier is..
Slachten is niet iets humaans/menselijk.

Dat het diervriendelijker zou kunnen..dat denk ik wel.
Sja, leuk of pijnvrij gaat het natuurlijk nooit worden..het dier wordt immers wel gedood.
Inslapen kan denk ik niet ivm de medicijnen/'giftige' stoffen die dan in het vlees komen..

Verder ben ik niet zo bekend met het slachten..wat zijn uberhaubt de alternatieven?
de kogel, kop er af..? Scheve mond

Ik ben zelf geen vegetarier..ik geef eerlijk toe dat ik een stukje vlees gewoon lekker vind en het liefste niet al te veel nadenk over wat er van tevoren met het dier is gebeurd.
Ik doe zelf geen boodschappen (woon thuis), maar zou zelf denk ik wel wat vaker voor biologisch vlees kiezen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:37

khirshanta schreef:
oeh, wat commentaar waarvoor ik waarschijnlijk heel bokt over me heen ga krijgen:

1: (meer een serieuse vraag): is er een humane manier om dieren te slachten, behalve in laten slapen?
2: een bericht aan alle mensen die claimen dat ze wel vegetarier zouden worden als het dieren zou redden: elk dier dat je niet eet, is een dier dat niet dood hoeft. Enkel gewoon als opmerking, niet zielenwinnerij: als iedereen minder vlees zou eten, zou er meer vlees overschot komen, en zouden minder dieren sowieso dood hoeven.

Ik doe inpakwerk bij de kippenslachterij en ik spreek wel eens een jongen die bij de slacht werkt. Als de kippen binnenkomen gaan ze eerst onder een soort blauwe lamp, waardoor ze heel erg rustig worden (trouwens, als ze gaan stressen, komt er een bepaald stofje in hun bloed, waardoor de smaak heel anders wordt, het is dus zelfs van belang dat ze rustig zijn!). Vervolgens worden ze verneveld, dus dan hebben ze sowieso al bijna niet meer door dat er wat gaat gebeuren. Dan gaan ze door de machine, wat zo ontzettend snel gaat dat ze dat echt niet doorhebben. Die jongen zei zelf, dat als ze bij de boer 'gevangen' worden, of op transport gaan, dat dat proces veel meer gestress oplevert dan het slachten zelf. Dus ik ben niet tegen het slachten opzich, maar wel vóór diervriendelijker transport en het houden van de dieren zelf! Lachen Slachten heb ik niets op tegen, maar ik vind wel dat die beestjes tot die tijd recht hebben op een goed en fijn leventje!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:47

Ik ga niet zeggen of ik voor of tegen deze actie ben. Daar ben ik nog niet over uit.

Waar ik het wel even over wil hebben is dat ik de bokkers die Brullen dat Wij, Mensen geen vlees horen te eten, heel DOM vind.

Tuurlijk zijn wij wel vleeseters, wij zijn bijna alles eters, wij eten vlees EN groente, dat is ons voedingspatroon. Wij hebben vlees nodig, omdat wij bepaalde voedingsstoffen hieruit halen waar ons lichaam op draait. Waarom denk je anders dat je freek'in snijtanden in je mond heb? Voor de sier ofzo? Kom op, dat je tegen bent ala, maar bespaar anderen dat soort domme uitspraken.

(trouwens no offense voor vegatariers, ieder zijn eigen keus.)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 02:48

Sunrise_ schreef:
khirshanta schreef:

Ik doe inpakwerk bij de kippenslachterij en ik spreek wel eens een jongen die bij de slacht werkt. Als de kippen binnenkomen gaan ze eerst onder een soort blauwe lamp, waardoor ze heel erg rustig worden (trouwens, als ze gaan stressen, komt er een bepaald stofje in hun bloed, waardoor de smaak heel anders wordt, het is dus zelfs van belang dat ze rustig zijn!). Vervolgens worden ze verneveld, dus dan hebben ze sowieso al bijna niet meer door dat er wat gaat gebeuren. Dan gaan ze door de machine, wat zo ontzettend snel gaat dat ze dat echt niet doorhebben. Die jongen zei zelf, dat als ze bij de boer 'gevangen' worden, of op transport gaan, dat dat proces veel meer gestress oplevert dan het slachten zelf. Dus ik ben niet tegen het slachten opzich, maar wel vóór diervriendelijker transport en het houden van de dieren zelf! Lachen Slachten heb ik niets op tegen, maar ik vind wel dat die beestjes tot die tijd recht hebben op een goed en fijn leventje!

Ah, kijk, nou, weer wijzer geworden! Zoiets zou ik ook weleens in willen zíen, gewoon om echt te beleven hoe het 'in het echt' gaat.

Ik begrijp natuurlijk dat inslapen niet gaat, dat is gewoon vergif waardoor een dier in slaap valt, en de lichamelijke functies ophouden. Iets wat ik liever niet zelf zou eten Haha!

Verography: Hoewel ik vind dat je je nogal 'sterk' uitdrukt, vind ik wel dat je gelijk hebt. Ik ben zelf ook vegetarier, maar mij gaat het meer om het idee tegen de bio industrie te werken. Biologisch verantwoord vlees vind ik al beter, nu het transport en de slacht nog. Feit blijft alleen dat er in vlees belangrijke voedingsstoffen zitten die je niet uit pilletjes kunt halen (althans niet zo goed dat het net zo goed is als vlees), en dat mensen vanaf dag 1 vlees hebben gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:10

verography schreef:
Waar ik het wel even over wil hebben is dat ik de bokkers die Brullen dat Wij, Mensen geen vlees horen te eten, heel DOM vind.

Vroeger, en dan heb ik het over heel vroeger, hadden mensen het misschien nodig om te overleven. Zoals een leeuw nu nog een zebra vangt en opeet om te overleven. De vraag is niet of mensen vlees horen te eten maar of mensen vlees kunnen eten op zo'n vreselijke manier mogelijk mogen maken. Als jij nou nog in het oerwoud woonde en elke dag op je blote voeten een beest ging vangen.... maar nee, men stopt ze in achterlijk kleine hokjes, mest ze vet en vermoord ze vervolgens. Alsof dieren geen gevoel hebben. Wat geeft mensen het recht dat te doen? Een superieur gevoel?

Dan ben ik maar lekker dom.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:24

@RedPassion, is het dan niet zo dat je meer tegen het houden en de transport bent?

Ons darmsysteem is vanaf de tijd dat men in het oerwoude woonde en op blote voeten een beest moesten vangen totaal niet veranderd.

Ons darmsysteem is niet gemaakt voor alleen groente, maar ook niet gemaakt voor alleen vlees. Wij zijn gemaakt om vlees en groente te eten.

Ook ik vind de transporten en hoe vele dieren gehouden worden echt not done, maar ik eet wel graag een stukje vlees.
We moeten dus iets aan de omgeving doen en niet aan het slachten alleen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:31

RedPassion, nu ben je ongelooflijk tegenstrijdig bezig. Eerst roepen jullie allemaal dat wij geen vlees horen te eten. En dan zeg ik dat ik jullie dan dom vind om mijn redenen en daar kan ik nu de redenen van Mistic ook nog mooi aan toevoegen en dan zeg jij weer wat anders.

Wat jullie dus vanaf het begin hadden moeten roepn is dat jullie vinden dat wij, mensen wel vlees horen te eten (we hebben het namelijk nodig), alleen dat jullie de manier waarop de consumptie nu gebeurd niet normaal vinden.

De mensen die dat roepen vind ik, even voor de duidelijkheid, niet dom. Maar zeg dan wel vanaf het begin waar het bij jullie op staat, i.p.v. 1 zin te roepen die niet slim doet overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:35

Mistic schreef:
@RedPassion, is het dan niet zo dat je meer tegen het houden en de transport bent?

Nee, ook tegen het vermoorden. Ik zie trouwens dat dat in mijn bericht zo over kan komen. We hebben vlees niet meer nodig om te overleven (wel de voedingsstoffen maar die zitten ook in vervangers). Ik vind dat niemand het recht heeft een dier te vermoorden.

@ Verography: Ik had nog helemaal niks geroepen hier.