khirshanta schreef:oeh, wat commentaar waarvoor ik waarschijnlijk heel bokt over me heen ga krijgen:
1: (meer een serieuse vraag): is er een humane manier om dieren te slachten, behalve in laten slapen?
2: een bericht aan alle mensen die claimen dat ze wel vegetarier zouden worden als het dieren zou redden: elk dier dat je niet eet, is een dier dat niet dood hoeft. Enkel gewoon als opmerking, niet zielenwinnerij: als iedereen minder vlees zou eten, zou er meer vlees overschot komen, en zouden minder dieren sowieso dood hoeven.
Ik doe inpakwerk bij de kippenslachterij en ik spreek wel eens een jongen die bij de slacht werkt. Als de kippen binnenkomen gaan ze eerst onder een soort blauwe lamp, waardoor ze heel erg rustig worden (trouwens, als ze gaan stressen, komt er een bepaald stofje in hun bloed, waardoor de smaak heel anders wordt, het is dus zelfs van belang dat ze rustig zijn!). Vervolgens worden ze verneveld, dus dan hebben ze sowieso al bijna niet meer door dat er wat gaat gebeuren. Dan gaan ze door de machine, wat zo ontzettend snel gaat dat ze dat echt niet doorhebben. Die jongen zei zelf, dat als ze bij de boer 'gevangen' worden, of op transport gaan, dat dat proces veel meer gestress oplevert dan het slachten zelf. Dus ik ben niet tegen het slachten opzich, maar wel vóór diervriendelijker transport en het houden van de dieren zelf!
Slachten heb ik niets op tegen, maar ik vind wel dat die beestjes tot die tijd recht hebben op een goed en fijn leventje!