Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadya schreef:Heeft iemand ooit wel eens dolfijnen in het echt gezien? Ik wel. Een van de allermooiste momenten in mijn leven, ontroerend, zo schitterend als dat was. Sindsdien ben ik fel tegenstander van dolfinaria. Zeker van die supercommerciele bedrijven, waar ze die dieren in veel te kleine ruimtes houden, veel shows laten doen etc. Ik ben er zwaar allergisch voor.
Als ik in zo'n bericht als dit dan lees dat die dieren 'over moeten werken', tja, dan heb ik weinig medelijden met de mensen, hoor. Ik vind het schandalig en van mij mag er wat aan dit soort toestanden gedaan worden!!!
Cowgirl schreef:Nadya schreef:Heeft iemand ooit wel eens dolfijnen in het echt gezien? Ik wel. Een van de allermooiste momenten in mijn leven, ontroerend, zo schitterend als dat was. Sindsdien ben ik fel tegenstander van dolfinaria. Zeker van die supercommerciele bedrijven, waar ze die dieren in veel te kleine ruimtes houden, veel shows laten doen etc. Ik ben er zwaar allergisch voor.
Als ik in zo'n bericht als dit dan lees dat die dieren 'over moeten werken', tja, dan heb ik weinig medelijden met de mensen, hoor. Ik vind het schandalig en van mij mag er wat aan dit soort toestanden gedaan worden!!!
Ik heb ze in het wild gezien..en zo heb ik nog meer dieren in het wild gezien die hier in een een klein rot kooitje zitten.
Ik had al heel veel moeite met die hordes toeristen op een boot in Nieuw Zeeland die dan gingen zwemmen met dolfijnen. Ben toen ook niet meegegaan.
Cassidy schreef:Als een dolfijn agressief wordt, heeft hij zeer zeker een manier om dat te uiten. Het is bekend dat dolfijnen haaien te lijf gaan en er zijn de nodige natuurfilms die pestgedrag en knokpartijen van dolfijnen onderling laten zien. Daar is geen bewuste pletactie voor nodig.
Ik geloof gerust dat het een inschattingfout is wat er in Curacao gebeurt is. Omdat dolfijnen zo slim zijn, zouden ze dan nooit een (inschattings) fout kunnen maken?
bloempie186 schreef:
Nadya schreef:Tja, raar verhaal dan, nu blijkt dat ze gewoon wilde dolfijnen uit Cuba gekocht hebben....
Dat vind ik dus echt niet kunnen.![]()
![]()
katiavl schreef:Cassidy schreef:Als een dolfijn agressief wordt, heeft hij zeer zeker een manier om dat te uiten. Het is bekend dat dolfijnen haaien te lijf gaan en er zijn de nodige natuurfilms die pestgedrag en knokpartijen van dolfijnen onderling laten zien. Daar is geen bewuste pletactie voor nodig.
Ik geloof gerust dat het een inschattingfout is wat er in Curacao gebeurt is. Omdat dolfijnen zo slim zijn, zouden ze dan nooit een (inschattings) fout kunnen maken?
Dolfijnen zijn gewoon ook niet erg lief voor elkaar tijdens paringstijd, en dat verklaart ook veel dolfijn aanvallen, en natuurlijk de psychische stress die een dolfijn krijgt bij groepsverstoring. Dus niet alleen goede huisvesting zegt iets.
Daarom vind ik het zo spijtig als ik topics lees over dolfijnen zwemmen enzo, mens vermaak hoort toch niet boven dieren te komen
Lowara schreef:Nadya schreef:Tja, raar verhaal dan, nu blijkt dat ze gewoon wilde dolfijnen uit Cuba gekocht hebben....
Dat vind ik dus echt niet kunnen.![]()
![]()
?? waar staat dit?
voor zover ik weet huren ze de dolfijnen, ze zijn dus niet in het bezit van het bedrijf zelf
Up_to_Date schreef:Aah wat zielig..
Hopelijk hebben de trainers hier wat van geleerd.
Een dolfijn hoort inderdaad in de zee maar als ze van kleins af aan in een bassin zitten,
weten ze niet beter en weten ze dus ook niet wat ze missen. IMO.
Filmpje bekeken. De dolfijn spring ook niet zover en hoog als ze normaal zouden kunnen.
De duidelijke vermoeidheid is toch echt wel te zien.