Duitse vrouw spoelt echtgenoot door de wc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Duitse vrouw spoelt echtgenoot door de wc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:12

Echwel schreef:
Nagini sla ieder willekeurige krant maar open en dan zie je dat dat
voor moslim vrouwen dus niet zomaar kan
Jij redeneert vanuit een veilig hollandse cultuur, helaas hebben moslim vrouwen die vrijheid niet

Ik redeneer vanuit een hollandse (dus, denk ook wel duitse) cultuur ja Ja .
Máár deze vrouw woont in ONZE cultuur. Niet alle moslims zijn zo 'radicaal' om het zo ff te noemen dat ze
dit nog zo gaan proberen.
Ik vind dat je te extreem kijkt. In landen zoals Irak of Afghanistan kan ik het nog begrijpen.
Maar de meeste moslims/islamieten die hierheen verhuizen zijn niet zó radicaal.

Ik geloof niet in bloedwraak hier. Wel daar.
Dus, dat maakt dat ik het geen excuus vind dat je zo kunt zeggen omdat zij moslim is mocht ze dr man wel vermoorden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:15

Ik zeg niet dat het mag, ik begrijp het wel dat is iets anders..

Ik vind dat mensen zeggen dat de vrouw ziek in haar hoofd is, wel gelijk een oordeel hebben klaarliggen.
En dan zou ik je willen uitnodigen bij een willekeurig blijf van mijn lijf huis
in de randstad en daar eens met deze vrouwen te praten
Zul je zien dat het hier nog net zo erg is

Waarom zouden er anders kamervragen over gesteld worden??
NNiet voor niets denk ik zo

Verdiep je eens in de feiten

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:17

Ah dit is echt gruwelijk, hoe krijgt ze het verzonnen!
Die man moet haar volgens mij tot waanzin hebben gedreven!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:19

Echwel schreef:
Ik zeg niet dat het mag, ik begrijp het wel dat is iets anders..

Ik vind dat mensen zeggen dat de vrouw ziek in haar hoofd is, wel gelijk een oordeel hebben klaarliggen.
En dan zou ik je willen uitnodigen bij een willekeurig blijf van mijn lijf huis
in de randstad en daar eens met deze vrouwen te praten
Zul je zien dat het hier nog net zo erg is

Waarom zouden er anders kamervragen over gesteld worden??
NNiet voor niets denk ik zo

Verdiep je eens in de feiten

Goed ik ben het met je eens dat het niet klopt als er word gezegd dat ze ziek in dr hoofd is.
Heb je mij ook nergens zien doen.

Ik begrijp je standpunt ergens ook wel. (Misschien zelf ervaring erin.. niet in vermoorden natuurlijk Knipoog )
Maar toch spreekt het mij tegen zeg maar.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:25

Ik ben het met Echwel eens dat (jammergenoeg) ook hier in NL nog eerwraak/bloedwraak voorkomt Boos!
Al vind ik dat nog niet een rede om haar man te vermoorden. Nu is ze voortvluchtig, ze had toch eerder kunnen vluchten? Zonder eerst haar man te vermoorden?
Ik zeg dit nu wel, maar dit zijn vooroordelen want ik kan natuurlijk nooit weten wat voor dingen die vrouw heeft meegemaakt en hoe zij erover dacht...

edit spelfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:58

Als ze nadien maar wel d'r handen gewassen heeft, wel zo fris Clown
En even een borsteltje door de pot uiteraard Nagelbijten / Gniffelen Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:02

en dan maar klagen over een verstopt toilet Clown

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:05

ach das weer eens wat anders dan flappie

MoonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:08

Emilia schreef:
OMG!! Hoe krijgt ze dan dat hoofd door die plee?

dit vroeg ik me ook stiekem wel af Bloos
de armen en zo dat kun je nog in stukkies hakken..
maar een hoofd :/

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:47

Gatverdamme!

En zoiets doe je toch niet! Hoe slecht je huwelijk ook is!
Deze wereld wordt steeds gekker!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:59

Echwel schreef:
Djaleesa schreef:
Jeetje, wat gebeurt er met deze wereld zeg. Ik vind het echt niet normaal hoe ziek moet die vrouw in dr kop zijn geweest en dan ook nog doodleuk vertellen dat die door de wc is gespoeld. Die vrouw moet precies zo worden afgemaakt Schijnheilig.

Wat een vooroordeel, nogmaal je weet niet hoe di vrouw behandeld is geweest
Denk maar eens aan dat bloedwraak in die kringen nog heel normaal is.

HOLY MINEETJE! ben jij nou gewoon een moordenaar aan t verdedigen?
aan de strop ermee, al was het de paus geweest! 18 of 38, vrouw of man, DIT MAG NIET!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:02

Zolang je de achtergrond niet weet mag je iemand niet veroordelen

En aan de strop, ben blij dat de doodstraf dus zeker in dit geval niet bestaat..
Geef de vrouw de kans om het uit te leggen je veroordeelt zonder dat je precies weet
wat er aan vooraf geaggan is.
Veel vrouwen worden gewoon vrijgesproken als ze jarenlang mishandeld zijn geweest
en plotseling de stoppen doorlaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:25

Nagini schreef:
Echwel schreef:
Nagini sla ieder willekeurige krant maar open en dan zie je dat dat
voor moslim vrouwen dus niet zomaar kan
Jij redeneert vanuit een veilig hollandse cultuur, helaas hebben moslim vrouwen die vrijheid niet

Ik redeneer vanuit een hollandse (dus, denk ook wel duitse) cultuur ja Ja .
Máár deze vrouw woont in ONZE cultuur. Niet alle moslims zijn zo 'radicaal' om het zo ff te noemen dat ze
dit nog zo gaan proberen.
Ik vind dat je te extreem kijkt. In landen zoals Irak of Afghanistan kan ik het nog begrijpen.
Maar de meeste moslims/islamieten die hierheen verhuizen zijn niet zó radicaal.

Ik geloof niet in bloedwraak hier. Wel daar.
Dus, dat maakt dat ik het geen excuus vind dat je zo kunt zeggen omdat zij moslim is mocht ze dr man wel vermoorden.

Mijn nekharen gaan hier een klein beetje van overeind staan.
Ze leven in een westerse cultuur maar meer dan de helft van deze echtparen mag hun cultuur niet veranderen van de man. De man doet er dan vaak ook alles aan.
Lees er eens wat boeken over of kijk eens goed om je heen....
Het is allemaal niet zo makkelijk. Ik ken genoeg Nederlandse en Duitse families met Turkse afkomst (vooral veel duitse) waar dit hetzelfde gaat.
En mocht je je er in interesseren, lees dan eens het boek 'Mijn leed draagt jou naam' van Hanife... (ik ben haar achternaam vergeten maar moet zo te vinden zijn)
Er gaat dan een wereld voor je open hoor, dit boek gaat over Hanife die uitgehuwelijkt is en uiteindelijk naar Duitsland verhuist met haar man en kinderen en hoopt op een beter, vrijer leven. Alles wat zij probeert aan te passen aan de duitse cultuur, steekt haar man een stokje voor. Erg veel mishandelingen, en uiteindelijk vermoord hij zijn eigen dochter. Alleen omdat ze zich aan wilde passen aan de westerse cultuur.
En geloof mij, zo gebeurt dat veel. Een oom en tante van mijn vriend bijvoorbeeld wonen in duitsland met hun kinderen en deze man doet er bijvoorbeeld ook alles aan om ze maar binnen de deur te houden en niet in aanraking te laten komen met de westerse cultuur.
Heel erg dat dit gebeurt en veel mensen hebben hier geen weet van, schreeuwen vaak maar dat we in een westers land wonen en dat ze zich aan moeten passen. Het grootste probleem is dat de familie dat vaak wel wil maar de man er een stokje voor steekt.

Overigens is dat echt geen rede om je man te vermoorden.. Maar je weet idd nooit wat er speelt.
Ik heb verschillende waargebeurde verhalen gelezen over vrouwen die 10 jaar vast gehouden werden in hun cultuur met daarbij geestelijke en lichamelijke mishandeling, ook bij de kinderen. Aangifte doen of een scheiding aanvragen is in zo'n situatie echt niet makkelijk.
Ik kan best begrijpen (bij elke vrouw die zon leven heeft, ook nederlandse vrouwen) dat je op een gegeven moment doordraait.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:32

MarionBizet schreef:
Uhmm, en hoe heeft ze dat gedaan? Clown
Misschien was het een kaboutertje ofzo? Duitse kabouter plop? Nagelbijten / Gniffelen

Hihi, dát was precies hetgene wat ik ook dacht toen ik de titel las Clown .

Tja, vind het wel een heftig vehaal Scheve mond ...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:36

ergens vind ik het grappig om te lezen Bloos maar het is natuurlijk helemaal niet leuk en gewoon een misdrijf!!

wel een aparte Vork

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:56

Nathalie schreef:
Mijn nekharen gaan hier een klein beetje van overeind staan.
Ze leven in een westerse cultuur maar meer dan de helft van deze echtparen mag hun cultuur niet veranderen van de man. De man doet er dan vaak ook alles aan.
Lees er eens wat boeken over of kijk eens goed om je heen....
Het is allemaal niet zo makkelijk. Ik ken genoeg Nederlandse en Duitse families met Turkse afkomst (vooral veel duitse) waar dit hetzelfde gaat.
En mocht je je er in interesseren, lees dan eens het boek 'Mijn leed draagt jou naam' van Hanife... (ik ben haar achternaam vergeten maar moet zo te vinden zijn)
Er gaat dan een wereld voor je open hoor, dit boek gaat over Hanife die uitgehuwelijkt is en uiteindelijk naar Duitsland verhuist met haar man en kinderen en hoopt op een beter, vrijer leven. Alles wat zij probeert aan te passen aan de duitse cultuur, steekt haar man een stokje voor. Erg veel mishandelingen, en uiteindelijk vermoord hij zijn eigen dochter. Alleen omdat ze zich aan wilde passen aan de westerse cultuur.
En geloof mij, zo gebeurt dat veel. Een oom en tante van mijn vriend bijvoorbeeld wonen in duitsland met hun kinderen en deze man doet er bijvoorbeeld ook alles aan om ze maar binnen de deur te houden en niet in aanraking te laten komen met de westerse cultuur.
Heel erg dat dit gebeurt en veel mensen hebben hier geen weet van, schreeuwen vaak maar dat we in een westers land wonen en dat ze zich aan moeten passen. Het grootste probleem is dat de familie dat vaak wel wil maar de man er een stokje voor steekt.

Overigens is dat echt geen rede om je man te vermoorden.. Maar je weet idd nooit wat er speelt.
Ik heb verschillende waargebeurde verhalen gelezen over vrouwen die 10 jaar vast gehouden werden in hun cultuur met daarbij geestelijke en lichamelijke mishandeling, ook bij de kinderen. Aangifte doen of een scheiding aanvragen is in zo'n situatie echt niet makkelijk.
Ik kan best begrijpen (bij elke vrouw die zon leven heeft, ook nederlandse vrouwen) dat je op een gegeven moment doordraait.

Goed, ik kan het hier ook in vinden. Op zich weet ik niet hoe het zit met families. Maar dit is mijn inzicht, maar ik zal heus niet de enige zijn die dit inzicht heeft. Omdat we ook niet weten hoe het daadwerkelijk zit.
Maar toch, ik vind het ook weer een beetje van ''iedere moslim man onderdrukt zijn moslim vrouw''.
Daarbij vind ik het nog steeds geen verschil maken.

Het is zoals het is. Moslim of niet. Net zoals iemand al eerder zij hier in het topic. ''Wat me opvalt is dat er een moslimechtpaar staat.''

Rechtspraak staat buiten geloofsovertuiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:06

Gadverdamme ik moet dr niet te lang over nadenken hoe zedat gedaan heeft Scheve mond

Ik denk niet dat de vrouw gek of ziek in dr hoofd is, misschien wel gek gemaakt.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:06

Bah! Hoe kun je tot zo iets in staat zijn.....

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:10

Zal je maar net zien dat de boel weer omhoog komt Sigaar

Smerig, maarja ik ken het verhaal niet wat ervan vooraf ging...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:12

Als die WC ooit verstopt raakt....er moet een professional bij kijken

...Die heeft dan meteen slachtofferhulp nodig

Gestoord

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:14

Héérlijk stukje van de media weer dit.. Gewoon neerzetten dat het om een moslimechtpaar ging en de mensen gaan weer de meest rare dingen bedenken, discussies voeren en dan komt het weer.. sja die vrouw is zeker vernederd... echtscheiding kan niet.. blablabla..

Sorry, mijn vriend kan me nog zo erg vernederen, maar als je iemand zooo klein wil hakken/snijden dat hij door de wc past dan ben je daar lang mee bezig en niet helemaal goed in je hoofd..

Fijn joh, media.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:15

Tsja, ik heb weleens de neiging gehad om iemand door de WC te spoelen hoor, echt. Clown Maar zo is ook weer een beetje eh, not my cup of tea. Vork

Hoe kom je erop. Nagelbijten / Gniffelen Misschien is er wel heel wat aan vooraf gegaan, maar alsnog blijft het ziek.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:24

het kan mij niks schelen wat het geloof is/was van die mensen.
maar als er mishandeling in het spel is en dat al jaren is kan niemand hier oordelen hoe jij daar mee omgaat.
Als jij op in gegeven moment de kans en het lef hebt om jezelf te redden dan doe je dat.
Politie heeft geen zin er word niks gedaan tegen huishoudelijk geweld.
je moet een aanklacht indienen man word voor 24 uur opgepakt en dan vrijgelaten om jou achterna te komen.
Vraag me af wie hier in doodsangsten heeft gezeten voor dit soort geweld?
Als het verhaal is dat zij is mishandelt en vernederd dan kan ik alleen maar zeggen goed zo!!! dat is rechtigheid!! zo,n man hoort niet te leven.
Ge[aste straffen zijn er ook niet,zo iemand kan naar tijdje gewoon weer doen wat hij wou!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:28

Ben ik nou de enige die in eerste instantie toch echt mn moeder niet zou geloven als ze zou zeggen dat ze mn pa door de pot gespoeld had *LOL* ??

Nee, maar nu even serieus. Ik vind het wel echt heel triest dat zoiets moet gebeuren..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:29

Shannie schreef:
Ben ik nou de enige die in eerste instantie toch echt mn moeder niet zou geloven als ze zou zeggen dat ze mn pa door de pot gespoeld had *LOL* ??

Ik zou het ook niet geloven. Huilen van het lachen Dat zegt waarschijnlijk al wat over hoe die moeder in elkaar zat, dat die kinderen daar de politie voor belden. Knipoog