Op welke presidentskandidaat zou jij stemmen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Op welke presidentskandidaat zou jij stemmen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:04

Ik kwam op Obama uit, kon ik me ook wel in vinden. Clown Zat ook dicht bij Edwards geloof ik.

Ik vond sommige vragen ook best lastig, of nouja, vooral om een oordeel over te geven.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:54

Whoohooo, Hillary for Predisent!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik kwam trouwens bij de test op Obama uit, maar ik vind Hillary heel sympathiek, en denk dat ik op haar zou stemmen omdat ze een vrouw is (en democraat).

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:20

Ik ben er trouwens over uit, het zou Obama worden. Ik heb Hilary nu een paar keer bezig gehoord/gezien op tv en ze daalt iedere keer weer verder in m'n achting. Wat een verwend kind is dat zeg, ze staat nog net niet stampvoetend op straat als ze naar haar zin niet genoeg stemmen krijgt. Ik zou haar graag zien de verkiezingen verliezen, volgens mij vergaat haar hele (droom)wereld dan.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:24

obama, edwards, hilary clinton

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:44

Rinske schreef:
Ik kwam trouwens bij de test op Obama uit, maar ik vind Hillary heel sympathiek, en denk dat ik op haar zou stemmen omdat ze een vrouw is (en democraat).

Beetje raar als je op iemand stemt alleen maar omdat die sympathiek overkomt en omdat ze een vrouw is? Bloos!

Obama, for sure Ja
Als de volgende president maar in ieder geval een democraat is en veel gaat doen aan dat absurpte energieverbruik van Amerika en ontwikkelingen steunt voor alternatieve energiebronnen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:50

Kwam op Edwards uit. Zou als ik mocht stemmen twijfelen tussen Obama of Clinton.

Obama zegt naar mijn mening iets te veel dat er dingen moeten veranderen, vind Clinton wat betrouwbaarder en standvastiger overkomen.

De nieuwe president moet zorgen dat de olieprijs niet zo belachelijk wordt opgedreven en als eerste even zorgen dat de hypotheekverstrekkers en banken op orde komen, anders stort onze economie ook in.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:30

Kaat18 schreef:
Obama zegt naar mijn mening iets te veel dat er dingen moeten veranderen,

Kan zijn maar IMO moet er ook een hele hoop veranderen in de VS om alles weer een beetje vlot te trekken. Het is redelijk absurd hoeveel schade Bush tijdens zijn termijnen heeft aangericht.

De banken/hypotheken zijn overigens lang het grootste probleem niet. Probleem is vooral de enorm zwakke dollar doordat de VS maar blijft lenen (vooral in Azie) om hun enorme consumptie en defensie uitgaven te kunnen financieren. De hele wereldeconomie staat flink te wiebelen door het roekeloze financiële beleid van Bush en de zijne, de crisis op de hypotheekmarkt is nog maar een klein tikje geweest op die balans.

Maar idd, Amerikanen zijn raar Lachen Of ja, er zijn in iedergeval veel rare Amerikanen... Vreemd politiek systeem, rare manier van stemmen/verkiezingen, heel sterk gericht op het eigen land, enorme (politieke) macho cultuur, erg veel kortzichtige, extreem religieuze of super conservatieve stemmers.

Volgens de kieswijzer kom ik op Obama uit en had dat ook wel verwacht, ik hoop heel hard dat hij de verkiezingen gaat winnen maar ik ben bang dat de VS nog niet klaar is voor iemand als Obama. Iig hopen dat er een democraat komt en niet weer zo'n enorm enge republikein Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:32

En dan met de nadruk op enge... Haha!

Heb ook die kieswijzer gedaan

1 John Edwards
2 Hillary Clinton
3 Bill Richardson

Maar ik zou voor Hillary kiezen. Wordt tijd dat er eens een vrouw aan de macht komt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:47

Hilary of Obama zou mijn gevoel zeggen. Al vond die ik tranen van Hilary van de week wel erg nep. Ga die test eens doen Lachen

Duidelijk een democraat,

John Edwards op 1
Obama op 2
Bill richardson op 3
Hilary op 4

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:59

Ik kom op Barack Obama uit...
Mijn gevoel zegt dat ie het niet gaat redden kijk maar naar de andere zwarte presidentskandidaten...
Zelf zou ik stemmen op Hillary.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:03

Obama is een halfbloed Lachen en gek genoeg schilt dat in the USA héél veel.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:21

Myra schreef:
Rinske schreef:

Beetje raar als je op iemand stemt alleen maar omdat die sympathiek overkomt en omdat ze een vrouw is? Bloos! .

Niet zo voorbarig je conclusies trekken hoor Knipoog . Ik vind beide kandidaten evengoed qua ideeën, maar Hillary spreekt mij in persoon meer aan. Had ik iets beter moeten uitleggen in mijn vorige post Knipoog .

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:22

ik kom uit op Obama, maar zou toch twijfelen om voor Hillary te gaan. Vergis je niet, Hillary Clinton is echt een powervrouw (en er wordt hard gefluisterd dat zij achter de schermen de touwtjes in handen had en niet Bill tijdens zijn termijnen) met een dijk aan ervaring en kennis. Obama ben ik wat dat betreft minder zeker van, die heeft veel minder ervaring: roepen dat er dingen moeten veranderen, is heel erg makkelijk,en idd erg nodig dat er veranderingen komen (zie post van Bart) maar om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen, dat is een ander verhaal. Hillary kent de spelletjes op Capitol Hill als geen ander, ik denk dat Obama daar nog wel eens vies tegenaan kan lopen.

Overigens moet je niet vergeten dat in Amerika alleen de kustregionen behoorlijk ontwikkeld zijn, het hele binnenland (en dus veruit de meeste stemmers) zijn grotendeels conservatieve, navelstarende christenen, zoals je die hier op de bible belt op de veluwe hebt. Dat ze erg gericht zijn op het eigen land is ook wel logisch, gezien de grootte en macht van Amerika (helaas...). Bovendien is het absoluut niet 'the land of the free' als je ziet hoezeer censuur een rol speelt in de (oppermachtige) media. Amerikanen worden ook dom gehouden hoor..

Ik hoop in ieder geval dat er een democraat aan de macht komt, en of dat nou Hillary of Obama is, is dan minder van belang. Als die enge republikeinen maar opzouten.. En nu graag even iemand die de internationale verhoudingen weer een beetje sust en tot rust brengt, geen imperialistische warlord die zelf gevaarlijker is dan de terroristen die hij 'bestrijdt' ..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:26

Fantastisch verwoord Kjoetie!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:41

BartVB schreef:
Maar idd, Amerikanen zijn raar Lachen Of ja, er zijn in iedergeval veel rare Amerikanen... Vreemd politiek systeem, rare manier van stemmen/verkiezingen, heel sterk gericht op het eigen land, enorme (politieke) macho cultuur, erg veel kortzichtige, extreem religieuze of super conservatieve stemmers.

Hier vrees ik ook heel erg voor.
Ik vind het Amerikaans kiessysteem ook vreemd in elkaar steken. Je kiest eigenlijk voor volledig progressief of volledig conservatief, er is geen weg tussen.
Helaas zijn de meeste Amerikanen, in tegenstelling tot ons, nog altijd sterk conservatief ingesteld. Ik zou het geweldig vinden moest Obama of Clinton winnen, maar of de Amerikanen er klaar voor zijn is inderdaad de vraag.
Kijk maar eens voor de lol op youtube. Hier op bokt heeft een tijd terug een filmpje gestaan waarop ze Amerikanen op straat vragen stelden. Wanneer ze vroegen welk land Amerika als volgende moest binnenvallen, kwamen er spontaan landen over de lippen die ze niet eens op de kaart wisten te situeren, laat staan dat ze de echte politieke situatie ervan kenden. Toen de reporter zei dat Bush van plan was om een Aziatisch land aan te vallen (is wel niet waar), stonden ze ook voor 100% achter de beslissing, terwijl ze zelfs nog nooit van het land gehoord hadden. Die enkele snuggere die dan toch eerst vroeg wààrom we zouden moeten aanvallen, was zeer tevreden met het antwoord "Omdat Bush het een bedreiging vind". "Oh, zegt Bush dat? Dan is het waar. Goed dat hij dat land aanvalt!"
Als dit een fake tv-show was geweest, was het nog grappig geweest ook Lachen . Maar het duidt volgens mij wel aan dat we niet te hard mogen hopen dat de Amerikanen het roer gaan omgooien.

Verder heb ik net diezelfde twijfel als kjoetie. Ik vind Obama's ideeën geweldig, maar ik hoop ècht dat ze in de realiteit ook uitvoerbaar zijn. Hillary heeft daarentegen een zeer sterke back-up van haar man, dus die staat ook erg sterk in haar schoenen. Maar 1 ding is zeker: De volgende president zal véél, héél véél rommel van Bush mogen opruimen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:53

1) Bill Richardson
2) Hillary Clinton
3) John Edwards
Ik zou voor Hillary gaan denk ik, in de hoop dat ze qua ideeen een beetje op 1 lijn met haar man zit. Ook die zal fouten hebben gemaakt en domme dingen hebben gedaan, maar Bush overtreft nu echt alles naar mijn idee...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:08

Clinton was, als je zijn privéleven niet meeneemt, één van de beste amerikaanse presidenten van de afgelopen 50 jaar. Economisch ging het voor de wind, maar vooral zijn diplomatieke vaardigheden en zijn buitenlandse politiek waren goed. Doe mij nog maar 4 termijnen Clinton, ipv 1 termijn Bush...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:58

Ik denk Hilary Clinton..
Maar die Obama lijkt me ook een leuke man! Ik weet niet precies waar ze voor staan, maar ze lijken me iig beide aardig Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:05

Ik kwam op Obama uit, bij die van eenvandaag op Edwards. Maakt me eigenlijk niet zo veel uit, zolang het maar geen Republikein is. Ik ben ook niet zo voor Hilary, de Clintons hebben hun kans gehad in het Witte huis, ik vind het een beetje apart dat steeds dezelfde families de macht zouden blijven houden ( Bush was nou ook niet zo'n succes, als sequel op zijn vader ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:05

Haha alle democraten zaten in m'n rondje, en alle republikeinen zaten er heel ver vanaf. Obama zat het dichtst bij, en dat zei mijn eigen gevoel ook al.

Clinton is natuurlijk een vrouw, maar de eerste zwarte president is natuurlijk óók wel erg bijzonder Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:28

Ik ging eens kijken hoe de republikeinen tegenover de stellingen stonden.
Die Thompson, ik krijg er de kriebels van Scheve mond .
Ben ook eens gaan kijken bij voorlopige winnaar McCain. Gelukkig is hij net iets minder erg, maar ik zal er toch nooit op stemmen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:48

erleyne schreef:
ik vind het een beetje apart dat steeds dezelfde families de macht zouden blijven houden

Zo vreemd is dit helaas niet, dit is inherent aan het kiessysteem in de VS. Je kan alleen president worden als je democraat of republikein bent en daarnaast heel veel geld en de juiste connecties hebt. Verder moet je het ook goed doen op TV en moet je geen al te rare dingen hebben gedaan in je verleden. Intellectuele of diplomatieke vaardigheden zijn van minder belang Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:53

Ik vraag me af waarom hilary een power woman is, heb nog niet gemerkt in tegendeel zelfs

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:58

Ergens ben ik toch wel blij dat ze mee doet aan de verkiezingen, het zou een enorme sprong vooruit zijn als zij of Obama het presidentschap zouden winnen Ja (hoewel ik ban beng dat als Obama de verkiezingen zou winnen het eindigt in Kennedy drama)

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:59

katiavl schreef:
Ik vraag me af waarom hilary een power woman is, heb nog niet gemerkt in tegendeel zelfs

Ik denk dat men daar sowieso van uit gaat omdat als je als vrouw zo hoog wilt komen je behoorlijk wat in je mars moet hebben. Daarbij heeft ze zich sterk gehouden in de na de affaire van haar man, terwijl de gemiddelde amerikaan overemotioneel zou reageren in zo'n situatie.