lucas03 schreef:een man kan toch ook een haarnetje. Wat een kul is dat dan ook weer....
Dat bedoel ik, heb al menig maal mee gemaakt dat van de baas het haar er af moet, uit hygienisch oogpunt en presentatie (in de keuken???)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucas03 schreef:een man kan toch ook een haarnetje. Wat een kul is dat dan ook weer....
Lusitana schreef:Nou ik heb een heel andere mening. Natuurlijk heeft je werkgever niks met je gezinsplanning te maken.
Maar hij heeft wel te maken met de weken dat je zwangerschapsverlof hebt en dus uit de running bent want dat treft regelrecht het WERK, en heeft dus niets met je privé leven te maken maar met hem als werkgever.
Als je ziek bent, ben je ook uit de running en dat is ook vervelend, maar dat weet je niet van te voren. Als je zwanger gaat worden weet je wel van te voren hoelang een ongeveer wanneer je uit de running bent. En dat kan bij bepaald werk al zo zijn als je een buik begint te krijgen.
Ik zou zelf eigenlijk gewoon geen vrouwen aannemen omdat ze zwanger kúnnen raken, en het denk ik niet mogelijk is om contractueel vast te leggen dat ze niet zwanger mogen raken. Dan kun je het beter slinks ontwijken.
Rock schreef:En helaas kunnen sommige vrouwen níet zwanger worden, hoe graag ze het ook zouden willen. Ik heb een boel mensen in mijn omgeving die vruchtbaarheidsbehandeling na vruchtbaarheidsbehandeling hebben ondergaan, mensen die nooit kinderen zullen krijgen, mensen die langer dan 10 jaar bezig zijn geweest voor ze eindelijk zwanger raakten... Het krijgen van kinderen valt nu eenmaal niet 100% te plannen, en als jij dan nog een paar jaar aan het wachten was tot je werkgever je 4 maanden kon missen, terwijl je er dus al eerder achter had kunnen komen dat het niet vlekkeloos verloopt... Dan sla je jezelf toch voor je kop??
Ben je 28, en kom je in de vervroegde overgang bijvoorbeeld. En je had al jaren aan kinderen kunnen beginnen, en eigenlijk ook wel gewild, maar je deed het niet omdat je baas het lastig vond... Dág kansen!
Lusitana schreef:Je kunt ook zeggen, ga gewoon niet werken als je zwanger wilt worden, dan bestaat het hele probleem niet.
Lusitana schreef:Je kunt ook zeggen, ga gewoon niet werken als je zwanger wilt worden, dan bestaat het hele probleem niet.
Lusitana schreef:Je kunt NA he zwangerschap gaan werken.De baas heeft geen bezwaar tegen kinderen, maaar zwangerschap.
Lusitana schreef:Ja, dat is een bekend probleem voor alle her-intreders.
Maar ik bedoelde meer: hogere school, kinderen, eerste baan.
Ipv van baan-kinderen-baan.
Ik snap dat wachten met kinderen wat men in Nederland doet niet. Maar dat is een heel andere discussie.
Lusitana schreef:Ja, dat is een bekend probleem voor alle her-intreders.
Maar ik bedoelde meer: hogere school, kinderen, eerste baan.
Ipv van baan-kinderen-baan.
Ik snap dat wachten met kinderen wat men in Nederland doet niet. Maar dat is een heel andere discussie.
Nuage schreef:Het werkt als volgt:
school --> voorbereiding
baan --> zekerheid, huis, vast inkomen, spaarpot
kinderen
Mensen die na school meteen aan kinderen beginnen hebben nog helemaal niks opgebouwd.
Nee hoor, mijn doelstelling was altijd eerst een goede vaste baan, eigen huis en alles op de rit en dán pas kinderen.
Liezel1 schreef:Lusitana schreef:Je kunt ook zeggen, ga gewoon niet werken als je zwanger wilt worden, dan bestaat het hele probleem niet.
hoe dacht je dan aan je geld te komen?
als gezin, met minimaal 1 kind dus, leven op 1 salaris is mogelijk... als de verdiender een knettergoede baan heeft!
Liezel1 schreef:Juval, daar lijkt het inderdaad tegenwoordig wel op...
als je als éénverdiener 1900 netto verdiend... en je partner krijgt nog wel wat toeslagen, afhankelijk van de situatie, vind ik het toch écht knap als je daarvan rond kunt komen met 2 kinderen!