Rock schreef:En helaas kunnen sommige vrouwen níet zwanger worden, hoe graag ze het ook zouden willen. Ik heb een boel mensen in mijn omgeving die vruchtbaarheidsbehandeling na vruchtbaarheidsbehandeling hebben ondergaan, mensen die nooit kinderen zullen krijgen, mensen die langer dan 10 jaar bezig zijn geweest voor ze eindelijk zwanger raakten... Het krijgen van kinderen valt nu eenmaal niet 100% te plannen, en als jij dan nog een paar jaar aan het wachten was tot je werkgever je 4 maanden kon missen, terwijl je er dus al eerder achter had kunnen komen dat het niet vlekkeloos verloopt... Dan sla je jezelf toch voor je kop??
Ben je 28, en kom je in de vervroegde overgang bijvoorbeeld. En je had al jaren aan kinderen kunnen beginnen, en eigenlijk ook wel gewild, maar je deed het niet omdat je baas het lastig vond... Dág kansen!
Het gaat hier of een werkgever te maken heeft met je privé leven. Het gaat niet over onvruchtbaar heid.
Als je bang bent dat je geen kinderen kunt krijgen en het belangrijk voor je is dat je zo nodig moet, begin daar dan mee en ga daarna eens aan werk denken.
Je kunt niet plannen om kinderen te krijgen, maar je kunt WEL plannen omze NIET te krijgen.
En je werkgever heeft er mee te maken, wat maakt het uit dat het "alleen maar" administratieve rompslomp is? (Wat dacht je van het feit dat een ander je plek moet innnemen of je werk stillegt voor een tijd? Wat dat doet voor een bedrijf?)
Mijn punt blijft dat een werkgever wel degelijk met dat stukje van jouw privéleven te maken heeft, omdat het HEM/haar raakt en dan is het niet meer privé. Wettelijk kunnen ze helemaal niks, dus ze moeten het met een vriendelijk gesprek proberen. Maar je zal maar als werkgever een stuk of vijf van die broedse kippen in je berdrijf hebben die elk jaar een kind krijgen. Wel eens over nagedacht? Stel je bent een project aan het opzetten en het wordt steeds verbroken door die roze wolk ideeën van vrouwtjes?
En het blijft niet bij de geboorte, was het maar zo. Daarna begint het pas: "kan ik vrij krijgen? Ik moet met de baby dit of dat, baby is ziek, baby dit, baby dat." Daar val je dus ook je werkgever lastig met je privé leven.