Zet koningin uit regering’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zet koningin uit regering’

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:43

Ze is niet gekozen door het volk, dus ze hoort niet in de regering, vind ik. (niet dat ik gekozen heb voor die knuppels die er nu zitten maar goed...)

Weg met dat koningshuis. Het kost handen vol geld, geld dat beter ergens anders aan besteed kan worden.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:44

die kerel is zo grappig Knipoog

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:49

Makkelijk gezegd weg met het koningshuis, maar het schijnt toch echt goedkoper te zijn als een President en gevolg, zoals andere landen. Eerlijk gezegd zoveel macht heeft ze niet en het is toch weleen beetje chic, er zijn landen jaloers op het koningshuis.
En Wilders heeft zo af en toe wel gelijk maar mag wel eerst op cursus, hoe vertel ik het en stoot niet iedereen voor z'n kop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:51

President ben ik echt niet voor, je zal zo'n debiel als Bush krijgen.
Dan vind ik premierschap in combi met het koningshuis beter.
En die extremist Wilders, doe me dan de koningin maar!
Hij zou eens beter naar haar moeten luisteren!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:58

Als we alleen maar naar haar zoetsappige verhalen luisteren en alle buitenlandse criminelen in ons Nederland laten zitten met een lichte taakstraf of een paar maanden in de cel.
Is er straks helemaal geen Nederland meer om naar uit te kijken omdat dit land veelste overbevolkt raakt.
Je heb nu al jarenlange wachtlijsten voor een huurhuis. je moet je al inschrijven op je 18de al wil je op je 24/25ste het huis uit!

Wilders zijn ideen zijn grof maar met een hoop dingen heeft hij gelijk !!! hij is gewoon streng en wat een hoop mensen ( om mij nou als vb te nemen) denken zegt hij !!! Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.
Eindelijk zijn er mensen die voor het volk praten.
zo is hij ook heel streng met dierenrechten! Ja

Laat ik even duidelijk zijn dat ik voor vrije meningsuiting ben en ook niks tegen buitenlanders heb. Maar buitenlanders die kwaad doen mogen zo van mij naar hun eigenland rotten hoor.. ze hebben het hier maar veel beter te hebben als in andere landen misschien leren criminelen er eens van. Knipoog

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:16

doom schreef:
Als we alleen maar naar haar zoetsappige verhalen luisteren en alle buitenlandse criminelen in ons Nederland laten zitten met een lichte taakstraf of een paar maanden in de cel.
Is er straks helemaal geen Nederland meer om naar uit te kijken omdat dit land veelste overbevolkt raakt.
Je heb nu al jarenlange wachtlijsten voor een huurhuis. je moet je al inschrijven op je 18de al wil je op je 24/25ste het huis uit!

Wilders zijn ideen zijn grof maar met een hoop dingen heeft hij gelijk !!! hij is gewoon streng en wat een hoop mensen ( om mij nou als vb te nemen) denken zegt hij !!! Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.

Laat ik even duidelijk zijn dat ik voor vrije meningsuiting ben en ook niks tegen buitenlanders heb. Maar buitenlanders die kwaad doen mogen zo van mij naar hun eigenland rotten hoor.. ze hebben het hier maar veel beter te hebben als in andere landen misschien leren criminelen er eens van. Knipoog

ja ik ben het ook wel met je eens...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:27

doom schreef:

Dat is duidelijke taal , maar ben het zeker met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:29

doom schreef:
Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.

Pim Fortuyn moet je niet met Wilders vergelijken.
Eerstgenoemde was sociaal ingesteld, bij Wilders kan je er een a-tje voorzetten.

Ik zou zeggen, lees de speech van de koningin nog even door.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 19:59

Pim Fortuyn was jarenlang adviseur van hoge politici zoals b.v. Bolkenstein. Zijn uitspraken waren, zeker in die tijd, extreem, maar niet dom.
Wilders roept dingen die absoluut niet uitvoerbaar zijn, dat weet hij ook wel, maar het brengt hem weer lekker in de media.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:59

[***] schreef:
doom schreef:
Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.

Pim Fortuyn moet je niet met Wilders vergelijken.
Eerstgenoemde was sociaal ingesteld, bij Wilders kan je er een a-tje voorzetten.

Ik zou zeggen, lees de speech van de koningin nog even door.

Ik vnd wel dat Pim Fortuyn te vergelijken is met Wilders alleen het is een lichtere versie.
Fortuyn wilde ook mensen die niks hadden kwa gezondheid maar wel van een uitkering leefde aanpakken!! Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:04

Als je vergelijkt, heb je de boeken van Pim gelezen????

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:06

Die Wilders is gewoon gestoord.
Ik vind het raar dat hij altijd van alles roept en zegt dat hij daar recht op heeft (waarin hij ook gelijk heeft, want iedereen heeft recht op meningsuiting) Maar nu heeft de koningin wat gezegd, waarop hij zich aangesproken voelt en blijkbaar dit niet leuk vond, dus gaat hij maar eens weer voor de verandering onzin uitkramen. Rolleyes

Het is en blijft een rare man.......

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:08

doom schreef:

Bijna helemaal met je eens...alleen de vergelijking pimmetje a wilders niet....
doe mij dan maar pimmetje!! die wist het nog goed te brengen en deed het voor iedereen en niet alleen voor zijn eigen media aandacht Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:16

Die wilders mogen ze van mij per direct de regering uitknikkeren Clown Wat een debiel zeg! Zo kan toch iedere mafkees proberen een land te besturen?! Hij gilt alleen maar wat in het wilde weg, en dan ook nog van die onmogelijke dingen. Kom op, denk na. Die vergelijking is idd appels met peren vergelijken. Goed, ze zijn beide nogal rechts, maar Pim Fortuyn wist tenminste nog waar ie het over had, en had niet dat vreselijk irritante chronische aandachttekort als die wilders Lips are sealed Volgens mij krijgt ie door dat gel*l van m meer mensen tégen zich dan voor.. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:32

Weten jullie hoeveel een (Amerikaanse) president kost? Clown
Vraag de kosten voor zijn promotiecampagne maar eens op.... Haha!
Niet dat ik per se een koningin wil hebben. Nee, ik gun die mensen van het koningshuis een normaler leven. Ja
Maar ik vind het tegelijkertijd ook weer typisch Hollands en vind het ook wel weer leuk. Dus tja.....

Overigens Doom, ook 'blanke' Nederlanders komen van hun criminele acties af met lichte taakstraffen of een paar maanden cel. Dat geldt niet alleen maar voor de allochtone criminelen, hoor. Ik vind dat erg zwart/wit en kortzichtig gedacht weer.

De jarenlange wachtlijsten voor huurwoningen hebben met heel wat meer zaken te maken dan met komst van de allochtonen in ons land. Verdiep je daar maar eens in. Ik heb me destijds pas met 31 jaar ingeschreven (ik heb jarenlang particulier gehuurd) en omdat het op leeftijd ging moest ik nog 4 jaar wachten. Gelukkig ontmoette ik vrij snel daarna mijn vriend waar ik nu een huis mee gekocht heb. Lachen
Huizen zat te koop, gelukkig. Knipoog

Ik vind overigens ook dat allochtonen/buitenlanders/mensen die zich niet aanpassen aan ons land en onze gewoonten, mensen die zich crimineel gedragen, weer naar land van herkomst mogen. De 'blanke' Nederlanders die zich niet gedragen mogen van mij overigens ook oprotten. Whoosh!

Maar zoals Wilders het stelt, gaat het wel ietsje verder dan alleen maar de criminelen. Hij heeft het over een hele bevolkingsgroep. De manier waarop hij de zaken benaderd zijn respectloos te noemen. Lijkt mij iets teveel op een mannetje ooit in Duitsland. En we weten allemaal wat er met die vent gebeurt is (en met die bevolkingsgroepen). Verdrietig

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 09:04

naadje24 schreef:
doom schreef:

Bijna helemaal met je eens...alleen de vergelijking pimmetje a wilders niet....
doe mij dan maar pimmetje!! die wist het nog goed te brengen en deed het voor iedereen en niet alleen voor zijn eigen media aandacht Knipoog

Tja, als het kon geef mij dan ook maar pim dat ben ik met je eens pim bracht alles veel tactischer (schrijf ik dat zo goed?) naar de mensen toe en zou volgens mij nooit de koran gaan verbieden omdat dat gewoon weg niet zo kan gaan haha .. dat zijn van die dingen van Wilders dat ik denk van denk eerst beter na voordat je wat zegt!!

Citaat:
Overigens Doom, ook 'blanke' Nederlanders komen van hun criminele acties af met lichte taakstraffen of een paar maanden cel. Dat geldt niet alleen maar voor de allochtone criminelen, hoor. Ik vind dat erg zwart/wit en kortzichtig gedacht weer.

Wilders wil de straffen voor blanke maar ook de andere kleuren gaan ophogen hoor Knipoog
Dus we zouden kwa celstraffen ook een strenger beleid gaan krijgen.
IK denk dus niet zwart/wit want ik vind dat iedereen de zelfde mensen rechten heeft.
Alleen ik ben het er gewoon mee eens dat als je hier komt wonen en een aantal keer de fout bent ingegaan je weer lekker naar het land waar je geboren bent mag gaan !! daar zijn ze niet zo subtiel als hier bij ons Knipoog en dat betekend voor ons meer ruimte in ons land en meer ruimte in de cellen Haha! waardoor de Nederlandse bevolking langeren celstraffen kunnen uitzitten en het hopelijk hierdoor nooit meer zulke dingen doen !!!!!ik denk dat ik de politiek maar in moet gaan Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:26

Lekker Wilders nababbelen, en vooral zelf niet praktisch nadenken. Hoe moet het dan met mensen die al generaties lang in Nederland zijn, geen woord Turks/Arabisch/Whatever spreken, Nederlands paspoort hebben. Die sturen we ook maar lekker terug naar het land waar hun opa is geboren. Of hoe zit het dan met Antillianen (en ook nog veel surinamers), dat zijn officieel gewoon Nederlanders (met een nederlands paspoort).

Het is altijd makkelijk roepen, maar de echt goede politicus kijkt ook wat er in de praktijk mogelijk is.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:40

Anoeska schreef:
Lekker Wilders nababbelen, en vooral zelf niet praktisch nadenken. Hoe moet het dan met mensen die al generaties lang in Nederland zijn, geen woord Turks/Arabisch/Whatever spreken, Nederlands paspoort hebben. Die sturen we ook maar lekker terug naar het land waar hun opa is geboren. Of hoe zit het dan met Antillianen (en ook nog veel surinamers), dat zijn officieel gewoon Nederlanders (met een nederlands paspoort).

Het is altijd makkelijk roepen, maar de echt goede politicus kijkt ook wat er in de praktijk mogelijk is.

Deze mensen hoeven van mij absoluut niet weg !!! tenzij ze iemand vermoord/verkracht etc hebben...
Ik heb zojuist nog op de wilders site gekeken omdat ik niet wil dat ik hier dingen ga neerzetten wat ik mis heb. maar wilders praat vooral over het vreemdelingen beleid.
En hij wilt een regeling stellen dat iedereen die in nederland woont maar 1 persoon (voor een relatie!!)uit het buitenland mag halen omdat er een aantal vb hier in Ned zijn waarvan 1 persoon wel 9 mensen uit buitenland heeft gehaald voor relaties waarvan ze er geen meer ziet.

maar wilders is ook hier erg druk fanatiek mee bezig.
LAGERE BELASTINGEN, KLEINERE OVERHEID:
FORSE INKOMENSVERBETERING VOOR MIDDENINKOMENS

Maar ik kan hier nog wel uren over door gaan Knipoog iedereen heeft een vrije meningsuiting dus iedereen mag van mij zelf weten voor wie je kiest.
Wat ik wel heel belangrijk vind is dat mensen zich eerst eens goed moeten verdiepen in een politieke partij voor dat ze oordelen omdat de meesten mensen wilders alleen maar zien als iemand die iedereen het land uit wilt zetten die hier niet hoort maar dat is niet waar... hij is ook heel veel bezig met belastingen maar ook dieren rechten.!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:51

Nadya schreef:
Daantje1981 schreef:
Mensen zijn ontevreden over hoe alles gaat in Nederland.

Ze zijn ontevreden....??? Maar als ik dan weer lees hoeveel men uitgeeft aan Kerst, Sinterklaas, vakanties en noem maar op, ben benieuwd wat er zo weer de lucht ingaat met Oud & Nieuw (oh, wat hebben we het toch slecht?) en zie hoe asociaal ze zichzelf gedragen op de weg, op straat, dan denk ik 'neem je eigen verantwoording eens'. Maar ja, dat willen ze niet horen. Het is altijd zo makkelijk om met je vingertje te wijzen, he..... Clown

je hebt echt geen idee hoeveel mensen er niet op vakantie gaan
kiezen tussen kerst en sint en ook daar op de stuiver moeten letten

er is zoveel verstopte armoede in nl

nu is armoede een groot woord voor een rijk land
maar veel gezinnen stoppen het ene gat met het andere

er is ook veel armoede in de achterstands wijken
daar waar er ook veel "kleurlingen"wonen
mensen die overal nee op het recest krijgen terwijl
hun buurman de vluchteling van alles krijgt
het is voor deze mensen soms moeilijk niet gediscrimineert te voelen in hun eigen land

koningshuis doet meer dan lintjes knippen
heel heel erg veel achter de schermen
daar is ons stelsel ook op gebaseerd
(en onze normen en waarden op het basis van het christendom)

van de toespraak zijn me de volgende woorden erg bijgebleven
(niet letterlijk )
"eigen geloof mag , eigen levens wijze mag , bijna alles mag
maar dan wel BINNEN DE GRENZEN VAN ONZE WET
en binnen de nederlandse normen en waarden

ben blij dat daar ook eens naar gekeken word
we dreigen TE tollerant te worden
als je het mij persoonlijk vraagt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:09

sarabande schreef:
_Ella_ schreef:
Ik ben voor het koningshuis, maar vind wel dat de koningin geen partij mag kiezen voor haar eigen politieke voorkeur (of tegen haar politieke afkeur in dit geval). Dus Wilders heeft wel een punt, maar ik vind niet dat de koningin hierom maar uit de regering gezet moet worden.
Ik denk eigenlijk dat Wilders dit maar roept om weer eens wat aandacht te krijgen.

Ik krijg de indruk dat je de toespraak helemaal niet gehoord hebt.
Dat Wilders zegt dat het over hem gaat, wil nog niet zeggen dat het over hem gaat.
Het ging o.a. over verdraagzaamheid en over taalgebruik dat kwetesend is, dat Wilders, een van de meest onverdraagzame en kwetsende politicus die er bestaat, vindt dat dit op hem slaat is meer van:
Wie de schoen past trekke hem aan.

Ik heb niet de hele toespraak gehoord, maar wel het stukje waarover dit gaat. Dit was op het nieuws, en misschien zou ik er inderdaad anders over denken als ik het meer in zijn verband gehoord had. Maar uit wat ik hoorde, vond ik het wel héél duidelijk waar ze op doelde. Ze heeft alleen zijn naam niet gezegd.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat Wilders vaak te ver gaat, maar ik vind niet dat de koningin op haar plaats is door hier iets over te zeggen. Of ze nu gelijk heeft of niet, de koningin is m.i. de neutrale factor die de regering bindt, en zou dus boven de regering moeten staan. Omdat ik het belangrijk vind dat deze neutrale factor bestaat, vind ik niet dat de koningin alleen maar ceremoniele taken zou moeten hebben. Toch vind ik dat ze hier haar boekje te buiten is gegaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:15

_Ella_ schreef:
maar ik vind niet dat de koningin op haar plaats is door hier iets over te zeggen. Of ze nu gelijk heeft of niet, de koningin is m.i. de neutrale factor die de regering bindt, en zou dus boven de regering moeten staan. Omdat ik het belangrijk vind dat deze neutrale factor bestaat, vind ik niet dat de koningin alleen maar ceremoniele taken zou moeten hebben. Toch vind ik dat ze hier haar boekje te buiten is gegaan.

De koningin heeft het over de verloedering van de omgangsvormen, de respectloze manier waarop men elkaar en elkaars geloof bejegend en de 0% verdraagzaamheid in de huidige maatschappij.

Dat jij en Wilders dat persoonlijk op Wilders vinden slaan zegt meer over jullie dan over de inhoud van de toespraak.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:20

Bij ons in de geschiedenisles is er ook een discussie gweest of d koningin en het koningshuis wegmoet. Ik vind van wel, veel bijzonders doen zij niet, en ze kosten handenvol geld. Ik heb geen idee waarom we nog een koningshuis hebben als toch al alles door de regering wordt bepaald.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:21

Citaat:
Dat jij en Wilders dat persoonlijk op Wilders vinden slaan zegt meer over jullie dan over de inhoud van de toespraak.

Met deze uitspraak lijk je precies op Wilders recht voor ze raap!! ROFL

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:25

sarabande schreef:
_Ella_ schreef:
maar ik vind niet dat de koningin op haar plaats is door hier iets over te zeggen. Of ze nu gelijk heeft of niet, de koningin is m.i. de neutrale factor die de regering bindt, en zou dus boven de regering moeten staan. Omdat ik het belangrijk vind dat deze neutrale factor bestaat, vind ik niet dat de koningin alleen maar ceremoniele taken zou moeten hebben. Toch vind ik dat ze hier haar boekje te buiten is gegaan.

De koningin heeft het over de verloedering van de omgangsvormen, de respectloze manier waarop men elkaar en elkaars geloof bejegend en de 0% verdraagzaamheid in de huidige maatschappij.

Ja ik vind dat Wilders mensen respectloos bejegent, en verloedering van omgangsvormen in de hand werkt. Wat zegt dit over mij, en wat maakt dat ik dat gemeen heb met Wilders?
Ik vind alleen dat het niet de plaats is van de koningin om hier wat van te zeggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:46

_Ella_ schreef:
Maar uit wat ik hoorde, vond ik het wel héél duidelijk waar ze op doelde. Ze heeft alleen zijn naam niet gezegd.

Kijk en daarin verschillen we nu van mening. De koningin heeft het over de tendens in de maatschappij, jij vindt dat ze het over Wilders heeft.

Als ze het over Wilders persoonlijk zou hebben zou ze haar boekje te buiten gaan. En misschien heeft ze het wel over o.a. Wilders, maar zolang ze dat niet benoemt, en hij de enige is die zichzelf herkent (zelfkennis is een groot goed) is het geen inmenging in de regering, hoogstends het constateren van bewegingen binnen het land waar zij staatshoofd van is.
Daar spreekt ze haar ongerustheid over uit, wat ze overigens ieder jaar zo doet.
Vershil met voorgaande jaren is niet de inhoud van de toespraak, maar de media aandacht die Wilders er dit jaar opeens voor opeistte