Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
doom schreef:Als we alleen maar naar haar zoetsappige verhalen luisteren en alle buitenlandse criminelen in ons Nederland laten zitten met een lichte taakstraf of een paar maanden in de cel.
Is er straks helemaal geen Nederland meer om naar uit te kijken omdat dit land veelste overbevolkt raakt.
Je heb nu al jarenlange wachtlijsten voor een huurhuis. je moet je al inschrijven op je 18de al wil je op je 24/25ste het huis uit!
Wilders zijn ideen zijn grof maar met een hoop dingen heeft hij gelijk !!! hij is gewoon streng en wat een hoop mensen ( om mij nou als vb te nemen) denken zegt hij !!! Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.
Eindelijk zijn er mensen die voor het volk praten.
zo is hij ook heel streng met dierenrechten!
Laat ik even duidelijk zijn dat ik voor vrije meningsuiting ben en ook niks tegen buitenlanders heb. Maar buitenlanders die kwaad doen mogen zo van mij naar hun eigenland rotten hoor.. ze hebben het hier maar veel beter te hebben als in andere landen misschien leren criminelen er eens van.
doom schreef:Als we alleen maar naar haar zoetsappige verhalen luisteren en alle buitenlandse criminelen in ons Nederland laten zitten met een lichte taakstraf of een paar maanden in de cel.
Is er straks helemaal geen Nederland meer om naar uit te kijken omdat dit land veelste overbevolkt raakt.
Je heb nu al jarenlange wachtlijsten voor een huurhuis. je moet je al inschrijven op je 18de al wil je op je 24/25ste het huis uit!
Wilders zijn ideen zijn grof maar met een hoop dingen heeft hij gelijk !!! hij is gewoon streng en wat een hoop mensen ( om mij nou als vb te nemen) denken zegt hij !!! Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.
Laat ik even duidelijk zijn dat ik voor vrije meningsuiting ben en ook niks tegen buitenlanders heb. Maar buitenlanders die kwaad doen mogen zo van mij naar hun eigenland rotten hoor.. ze hebben het hier maar veel beter te hebben als in andere landen misschien leren criminelen er eens van.
doom schreef:Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.
[***] schreef:doom schreef:Pim Fortuyn was ging ook naar de goede richtingen.
Pim Fortuyn moet je niet met Wilders vergelijken.
Eerstgenoemde was sociaal ingesteld, bij Wilders kan je er een a-tje voorzetten.
Ik zou zeggen, lees de speech van de koningin nog even door.
naadje24 schreef:doom schreef:Als we alleen maar naar haar zoetsappige verhalen luisteren en alle buitenlandse criminelen in ons Nederland laten zitten met een lichte taakstraf of een paar maanden in de cel.
Bijna helemaal met je eens...alleen de vergelijking pimmetje a wilders niet....
doe mij dan maar pimmetje!! die wist het nog goed te brengen en deed het voor iedereen en niet alleen voor zijn eigen media aandacht
Citaat:Overigens Doom, ook 'blanke' Nederlanders komen van hun criminele acties af met lichte taakstraffen of een paar maanden cel. Dat geldt niet alleen maar voor de allochtone criminelen, hoor. Ik vind dat erg zwart/wit en kortzichtig gedacht weer.
Anoeska schreef:Lekker Wilders nababbelen, en vooral zelf niet praktisch nadenken. Hoe moet het dan met mensen die al generaties lang in Nederland zijn, geen woord Turks/Arabisch/Whatever spreken, Nederlands paspoort hebben. Die sturen we ook maar lekker terug naar het land waar hun opa is geboren. Of hoe zit het dan met Antillianen (en ook nog veel surinamers), dat zijn officieel gewoon Nederlanders (met een nederlands paspoort).
Het is altijd makkelijk roepen, maar de echt goede politicus kijkt ook wat er in de praktijk mogelijk is.
Nadya schreef:Daantje1981 schreef:Mensen zijn ontevreden over hoe alles gaat in Nederland.
Ze zijn ontevreden....??? Maar als ik dan weer lees hoeveel men uitgeeft aan Kerst, Sinterklaas, vakanties en noem maar op, ben benieuwd wat er zo weer de lucht ingaat met Oud & Nieuw (oh, wat hebben we het toch slecht?) en zie hoe asociaal ze zichzelf gedragen op de weg, op straat, dan denk ik 'neem je eigen verantwoording eens'. Maar ja, dat willen ze niet horen. Het is altijd zo makkelijk om met je vingertje te wijzen, he.....
sarabande schreef:_Ella_ schreef:Ik ben voor het koningshuis, maar vind wel dat de koningin geen partij mag kiezen voor haar eigen politieke voorkeur (of tegen haar politieke afkeur in dit geval). Dus Wilders heeft wel een punt, maar ik vind niet dat de koningin hierom maar uit de regering gezet moet worden.
Ik denk eigenlijk dat Wilders dit maar roept om weer eens wat aandacht te krijgen.
Ik krijg de indruk dat je de toespraak helemaal niet gehoord hebt.
Dat Wilders zegt dat het over hem gaat, wil nog niet zeggen dat het over hem gaat.
Het ging o.a. over verdraagzaamheid en over taalgebruik dat kwetesend is, dat Wilders, een van de meest onverdraagzame en kwetsende politicus die er bestaat, vindt dat dit op hem slaat is meer van:
Wie de schoen past trekke hem aan.
_Ella_ schreef:maar ik vind niet dat de koningin op haar plaats is door hier iets over te zeggen. Of ze nu gelijk heeft of niet, de koningin is m.i. de neutrale factor die de regering bindt, en zou dus boven de regering moeten staan. Omdat ik het belangrijk vind dat deze neutrale factor bestaat, vind ik niet dat de koningin alleen maar ceremoniele taken zou moeten hebben. Toch vind ik dat ze hier haar boekje te buiten is gegaan.
Citaat:Dat jij en Wilders dat persoonlijk op Wilders vinden slaan zegt meer over jullie dan over de inhoud van de toespraak.
sarabande schreef:_Ella_ schreef:maar ik vind niet dat de koningin op haar plaats is door hier iets over te zeggen. Of ze nu gelijk heeft of niet, de koningin is m.i. de neutrale factor die de regering bindt, en zou dus boven de regering moeten staan. Omdat ik het belangrijk vind dat deze neutrale factor bestaat, vind ik niet dat de koningin alleen maar ceremoniele taken zou moeten hebben. Toch vind ik dat ze hier haar boekje te buiten is gegaan.
De koningin heeft het over de verloedering van de omgangsvormen, de respectloze manier waarop men elkaar en elkaars geloof bejegend en de 0% verdraagzaamheid in de huidige maatschappij.
Dat jij en Wilders dat persoonlijk op Wilders vinden slaan zegt meer over jullie dan over de inhoud van de toespraak.
_Ella_ schreef:Maar uit wat ik hoorde, vond ik het wel héél duidelijk waar ze op doelde. Ze heeft alleen zijn naam niet gezegd.