Vind dit echt nergens op slaan.
Waarom is het nodig om een konijn dood te slaan?
Het beestje was ziek, maar dat is geen reden

Geef hem dan gewoon een spuitje

Heb hier geen woorden voor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De docent die nu in opspraak is, zou volgens een andere leerlinge ook al eens een les kippenslachting hebben georganiseerd.
,,Ik heb die les geweigerd, omdat ik een dierenvriend ben. Ik ben niet op deze school gekomen om te slachten.’’
Citaat:Veder heb ik biggetjes zonder verdoving gecastreert, tanden geslepen en het staartje afgebrand, ja ook zielig maar het MOEST voor de les
bromfiets schreef:BarbaLala schreef:Begin te denken, omdat het om meerdere incidenten gaat, dat het meneer meer gaat om het sadistisch ombrengen van dieren,dan om goed onderwijs bieden..
Nee, dit is een verkeerde interpretatie. Er zit een groot verschil tussen de ouderwetse boerendocenten en de jongere lichting. Voor de ouderwetse docenten is dit gewoon de lesstof en de pratijk die al jaren en jaren op dit soort scholen gegeven worden. Voor hun is het de normaalste zaak van de wereld alleen is de wereld om hen heen veranderd.
Citaat:de ouderwetse boerendocenten
Ellebel schreef:Citaat:Veder heb ik biggetjes zonder verdoving gecastreert, tanden geslepen en het staartje afgebrand, ja ook zielig maar het MOEST voor de les
Je moet helemaal niks. Ik moest dit ook doen maar heb geweigerd. Het is JOUW keuze en jouw eigen geweten. Als je er mee kunt leven, okee, maar ik kan dat iig niet.
Ellebel schreef:Citaat:de ouderwetse boerendocenten
Ik kom uit een hele familie vol boeren, maar NIEMAND van hen zal het ooit in zijn hoofd halen om een dier op zo'n manier om het leven te brengen. Ze zullen best wel een kip slachten of een big doodmaken als dat nodig is, maar dan wel op een kundige manier en met respect voor het dier. Als mijn "lompe-boeren" opa er achter zou komen dat ik een konijn op dergelijke manier doodgemaakt had, dan zou hij me hoogstpersoonlijk het ziekenhuis in knuppelen, en terecht.
Een echte ouderwetse boerendocent zal de leerlingen leren om op een eerlijke manier met dieren om te gaan. Hoort daar soms bij dat je het beestje doodmaakt op een manier die er uiterlijk niet zo mooi uit ziet? Ja. Maar een dier laten lijden hoort daar zeker niet bij.
rakni schreef:Voor alle mensen die gepikeerd hebben gereageerd over het zelf doden van dieren de volgende vragen:
[....].
rakni schreef:Ik ben zelf een docent dierhouderij en ga hier later deze week nog even op reageren. (ik heb nu geen tijd)
Voor alle mensen die gepikeerd hebben gereageerd over het zelf doden van dieren de volgende vragen:
-gaan jullie graag naar de dierentuin?
-eten jullie vlees?
- vinden jullie het niet hypocriet te genieten van allerlei zaken waar dieren voor worden gedood, maar alles moet wel achter gesloten deur plaatsvinden zodat niemand het ziet?
Nog los van excessen zoals het gooien met cavia's en het onjuist doden van dieren vind ik de reacties zeer overtrokken. Ik denk dat jullie van het merendeel aan vlees dat op je bord ligt zelf geen idee hebben hoe dat dier aan zijn einde is gekomen. Leerlingen van een agrarische school hebben dat wel. Dat vind ik juist.
Ik reageer er later nog een keer op met mijn insteek in mijn lessen.
Citaat:Voor alle mensen die gepikeerd hebben gereageerd over het zelf doden van dieren de volgende vragen:
-eten jullie vlees?
- vinden jullie het niet hypocriet te genieten van allerlei zaken waar dieren voor worden gedood, maar alles moet wel achter gesloten deur plaatsvinden zodat niemand het ziet?
Nog los van excessen zoals het gooien met cavia's en het onjuist doden van dieren vind ik de reacties zeer overtrokken. Ik denk dat jullie van het merendeel aan vlees dat op je bord ligt zelf geen idee hebben hoe dat dier aan zijn einde is gekomen
rakni schreef:Ik ben zelf een docent dierhouderij en ga hier later deze week nog even op reageren. (ik heb nu geen tijd)
Voor alle mensen die gepikeerd hebben gereageerd over het zelf doden van dieren de volgende vragen:
-eten jullie vlees?
Nog los van excessen zoals het gooien met cavia's en het onjuist doden van dieren vind ik de reacties zeer overtrokken. Ik denk dat jullie van het merendeel aan vlees dat op je bord ligt zelf geen idee hebben hoe dat dier aan zijn einde is gekomen. Leerlingen van een agrarische school hebben dat wel. Dat vind ik juist.
Ik reageer er later nog een keer op met mijn insteek in mijn lessen.