Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?
Sunrise_ schreef:KiWiKo schreef:Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?
Dit is dus ook een reden waarom ik niet in de oerknal geloof. Wij mensen kunnen dit al niet eens bevatten..dan moet er toch een God zijn die dit allemaal zo heeft gemaakt/bedacht/ontworpen?. Ons koppie is nou eenmaal niet zo ontwikkeld om alles te bevatten denk ik
, dan zouden we uit elkaar knappen.
KiWiKo schreef:ja maar wat/wie heeft die gassen dan gecreeerd ??? En waar is God dan uit ontstaan?????
PollyB schreef:Ooit gehoord van de statisch heelal theorie ?
Mleeniej schreef:KiWiKo schreef:Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?
Voor veel mensen is dit júist een bewijs dat God bestaat..
Er moet iets zijn dat de eerste aanzet heeft gegeven en die iemand is perfect/volmaakt.
God is synoniem voor volmaaktheid en dus is dat God.
Ik heb op school filosofie en we houden ons hier wel veel mee bezig, maar ook als ik deze bewijzen leer.. denk ik tóch dat de evolutieleer (en dan eigenlijk ook niet die van Darwin, want die is "verouderd") sterker staat..
Mleeniej schreef:PollyB schreef:Ooit gehoord van de statisch heelal theorie ?
Nee..
Maarr ik wil het wel weten?
PollyB schreef:Ooit gehoord van de statisch heelal theorie ?
KiWiKo schreef:Maar WIE?WAT heeft God dan geschapen......... die moet toch ook ergens vandaan komen?
KiWiKo schreef:Maar WIE?WAT heeft God dan geschapen......... die moet toch ook ergens vandaan komen?
Mleeniej schreef:KiWiKo schreef:Maar WIE?WAT heeft God dan geschapen......... die moet toch ook ergens vandaan komen?
Nee want God is volmaakt en die is degene die dit alles in werking heeft gesteld.. Hij is het begin. Hoeft zelf niet gemaakt te worden.
(oooh al die discussies van filosofie komen weer boven)
KiWiKo schreef:Ik wou dat ik Vanzelfbestaande centjes op mijn bankrekening kreeg![]()
![]()
Niks bestaat vanzelfer moet altijd IETS gebeuren wil het bestaan
Tinkerloos schreef:Vroeger dachten de mensen ook dat de goden boos waren,en met bliksem naar de aarde schoten...
Nu weten we dat het statische elektriciteit is tussen twee wolken..
(ofzo)
Er zal vast een dag komen waarop er een wetenschappelijk bewijs voor het ontstaan van de aarde en alles erop komt.
Tinkerloos schreef:Vroeger dachten de mensen ook dat de goden boos waren,en met bliksem naar de aarde schoten...
(ofzo)
Er zal vast een dag komen waarop er een wetenschappelijk bewijs voor het ontstaan van de aarde en alles erop komt.
Sunrise_ schreef:Tinkerloos schreef:Vroeger dachten de mensen ook dat de goden boos waren,en met bliksem naar de aarde schoten...
(ofzo)
Vast wel, maar bewijst dat dan meteen dat er geen God is..?
PollyB schreef:Tinkerloos schreef:Vroeger dachten de mensen ook dat de goden boos waren,en met bliksem naar de aarde schoten...
(ofzo)
Hopelijk mag ik dat nog mee maken