God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:06

ja maar wat/wie heeft die gassen dan gecreeerd ??? En waar is God dan uit ontstaan?????

Marleen

KiWiKo schreef:
Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?

Voor veel mensen is dit júist een bewijs dat God bestaat..
Er moet iets zijn dat de eerste aanzet heeft gegeven en die iemand is perfect/volmaakt.
God is synoniem voor volmaaktheid en dus is dat God.

Ik heb op school filosofie en we houden ons hier wel veel mee bezig, maar ook als ik deze bewijzen leer.. denk ik tóch dat de evolutieleer (en dan eigenlijk ook niet die van Darwin, want die is "verouderd") sterker staat..

Miryamk

Sunrise_ schreef:
KiWiKo schreef:
Ik ga het leuker maken......... IETS heeft god of de oerknal gecreeerd......... maar WAT/WIE heeft god dan gecreeerd, OF de oerknal...... dat kan toch ook niet uit het niets komen?

Dit is dus ook een reden waarom ik niet in de oerknal geloof. Wij mensen kunnen dit al niet eens bevatten..dan moet er toch een God zijn die dit allemaal zo heeft gemaakt/bedacht/ontworpen? Lachen . Ons koppie is nou eenmaal niet zo ontwikkeld om alles te bevatten denk ik Lachen , dan zouden we uit elkaar knappen.

En daarom denk ik dat mensen Goden hebben verzonnen...Om alles makkelijk te kunnen verklaren.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:08

KiWiKo schreef:
ja maar wat/wie heeft die gassen dan gecreeerd ??? En waar is God dan uit ontstaan?????

Met dit soort vragen maak ik mijzelf ook altijd gek, haha dit is heel erg herkenbaar! *LOL*
Weetje, ik denk gewoon dat wij niet alles kunnen/snappen/bevatten, gelukkig, en dat heb ik nu geaccepteerd. En veel zullen dit een 'makkelijke oplossing' of een excuus vinden, maar ik denk gewoon dat dit zo is. Wij weten zoveel niet van wat er gaande is allemaal, wij zijn tenslotte ook maar 3 dimensionaal!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:08

Ooit gehoord van de statisch heelal theorie ?

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:09

PollyB schreef:

Nee..
Maarr ik wil het wel weten? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:10

Mleeniej schreef:
KiWiKo schreef:

Voor veel mensen is dit júist een bewijs dat God bestaat..
Er moet iets zijn dat de eerste aanzet heeft gegeven en die iemand is perfect/volmaakt.
God is synoniem voor volmaaktheid en dus is dat God.

Ik heb op school filosofie en we houden ons hier wel veel mee bezig, maar ook als ik deze bewijzen leer.. denk ik tóch dat de evolutieleer (en dan eigenlijk ook niet die van Darwin, want die is "verouderd") sterker staat..

Maar WIE?WAT heeft God dan geschapen......... die moet toch ook ergens vandaan komen?

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:11

Mleeniej schreef:
PollyB schreef:

Nee..
Maarr ik wil het wel weten? Lachen

dat is een heelal dat er altijd was en altijd zal zijn alleen spreekt newton dat dan weer tegen doordat dat in zou moeten storten door de zwaartekracht. Maar daar heb ik geen verstand van Knipoog.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:11

PollyB schreef:

Is dat die dat wij mensen eigenlijk cellen zijn van een nog groter wezen....... en eigenlijk als een lichaam in een lichaam zijn?

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:12

KiWiKo schreef:
Maar WIE?WAT heeft God dan geschapen......... die moet toch ook ergens vandaan komen?

Nee want God is volmaakt en die is degene die dit alles in werking heeft gesteld.. Hij is het begin. Hoeft zelf niet gemaakt te worden.

(oooh al die discussies van filosofie komen weer boven Tong uitsteken )

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:12

KiWiKo schreef:

Ah dit heb ik mijzelf zo vaak afgevraagd en nog steeds trouwens Knipoog , maar hier zullen we wel nooit achterkomen, want dit gaat ons (mijn in ieder geval wel) koppie te boven. Net zoiets als: hoe groot is het heelal? En wat is 'ernaast' ofzo dan? Want het houdt toch eens op, of toch niet..? Als je daar over na gaat denken snap je er ook niks van. Dat is hetzelfde als het van niets naar iets principe: dat kan ik in ieder geval niet bevatten!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:13

Omdat alles zo fantastisch goed in elkaar zit, en alles zo ingenieus ontworpen is, tot in álle details, is het voor mij geen vraag meer óf er een God bestaat.
Voor mij is de hele schepping een duidelijk bewijs daarvan.

Voor mij dus het antwoord: God

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:15

Mleeniej schreef:
KiWiKo schreef:

Nee want God is volmaakt en die is degene die dit alles in werking heeft gesteld.. Hij is het begin. Hoeft zelf niet gemaakt te worden.

(oooh al die discussies van filosofie komen weer boven Tong uitsteken )

Moet toch ergens vandaan komen Lachen Lachen uit niks bestaat niks Lachen Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:16

Ik heb er ook al vaak over nagedacht,en ik snap het ook niet.
(en ik snap ook niet wie er eerder was..de kip of het ei)

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:17

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:18

KiWiKo schreef:

God is De Vanzelfbestaande.

zoals de Koran zegt:

Allah, er is geen God dan hij.
De Levende, de Vanzelfbestaande.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:19

Ik wou dat ik Vanzelfbestaande centjes op mijn bankrekening kreeg Lachen Lachen

Niks bestaat vanzelf Lachen er moet altijd IETS gebeuren wil het bestaan

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:20

KiWiKo schreef:
Ik wou dat ik Vanzelfbestaande centjes op mijn bankrekening kreeg Lachen Lachen

Niks bestaat vanzelf Lachen er moet altijd IETS gebeuren wil het bestaan

Ik vind ook dat God vaak maar als excuus wordt gebruikt omdat we het (nog) niet weten hoe alles is zoals het is..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:23

Vroeger dachten de mensen ook dat de goden boos waren,en met bliksem naar de aarde schoten...
Nu weten we dat het statische elektriciteit is tussen twee wolken..
(ofzo)

Er zal vast een dag komen waarop er een wetenschappelijk bewijs voor het ontstaan van de aarde en alles erop komt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:23

Tinkerloos schreef:
Vroeger dachten de mensen ook dat de goden boos waren,en met bliksem naar de aarde schoten...
(ofzo)

Er zal vast een dag komen waarop er een wetenschappelijk bewijs voor het ontstaan van de aarde en alles erop komt.

Vast wel, maar bewijst dat dan meteen dat er geen God is..? Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:25

Zo lust ik er nog wel een paar.
Hij bestaat voor mij pas echt als ik tastbaar bewijs heb.
Tot ik hem zie,tot ik zie wat hij doet,met eigen ogen.
Eerder niet.

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:28

Darwin.
Ik denk dat veel mensen (bewust/onderbewust) er niet tegen kunnen dat ze geen enkel idee hebben waarom ze op deze aardkloot rondlopen en dat God een manier is om het toch een soort plek te geven. Immers gaat het in het geloof toch vaak over 'je taak op aarde volbrengen', etc. Dat, of het is met de paplepel ingegoten.
En ik vind persoonlijk niet dat je kunt zeggen dat er een God bestaat, omdat 'alles zo mooi en ingewikkeld is'. Ik ben juist van mening dat alles zo mooi en ingewikkeld is door die miljoenen jaren evolutie, die de flora en fauna compleet heeft aangepast aan de omgeving.
Van nadenken over waar het heelal vandaan kwam krijg ik overigens wel jeuk aan de binnenkant van m'n schedel.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:31

Tinkerloos schreef:
(ofzo)

Hopelijk mag ik dat nog mee maken Nagelbijten / Gniffelen

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:32

Sunrise_ schreef:
Tinkerloos schreef:
(ofzo)

Vast wel, maar bewijst dat dan meteen dat er geen God is..? Lachen

Er is tot nu toe nog nooit een gelegenheid geweest waarop bewezen is dat er wel een God bestaat, dus eigenlijk is de vraag waarom je in de eerste plaats zou aannemen dat hij bestaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:33

PollyB schreef:
Tinkerloos schreef:
(ofzo)

Hopelijk mag ik dat nog mee maken Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk het zomaar niet Lachen Lachen want dat snapt niemand Lachen en daarom wordt er teruggegrepen naar een vanzelfbestaande Lachen

Is logisch omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om alles te willen begrijpen, en dat wat ze niet begrijpen terugvoeren naar onbegrijpelijke dingen........ snap je me nog??? want ik ben mezelf ergens in deze zin kwijtgeraakt Lachen