Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikenindi schreef:Schimmelig schreef:Zo'n persoon überhaupt al isoleren vind ik een grote foutIn welk land leven we nou
geloof me: dat komt nog erg vaak voor. op elke psychiatrische instelling heb je isoleercellen ofwel prikkelarme ruimtes waar je niets kunt uitvreten. geen bed niks. alleen een matras op de grond. onverscheurbare dekens, en een kartonnen po waar je je behoeftes in kunt doen. en natuurlijk een camera. zodat ze alles kunnen zien.
en er hoeft maar 1 arts toestemming te geven dat ze je daar in op mogen sluiten, en je zit er hoor...
Kanelly schreef:Marijkjuh, ik denk niet dat je dit moet zien als 'straf' voor de cliënte.
Ze was een gevaar voor zichzelf en voor anderen...
En als ik het goed lees, gaat jou broertje naar school... Die heeft dus op zich nog het vermogen om te snappen dat iets niet mag, dat hij 'straf' krijgt.
'Mijn' jongens kunnen niet eens naar school, of zijn nooit naar school geweest. Dat kunnen ze al niet eens aan...
Dus van een ander niveau dan jouw broertje, misschien dat je zo een beter / ander beeld kan krijgen van de situatie? ( waarom iemand gesepareerd moet worden )
Shadow0 schreef:Schimmelig: waarom ga jij niet naar het Binnenhof? Iedereen kan aandacht vragen voor dit soort zaken, dit is de maatschappij van iedereen en niet alleen maar de verantwoording van de mensen die in de zorg werken.
runningkawa schreef:Denk dat veel criminelen eens achter de oortjes gaan krabben of overal schijt aan hebben nog wel leuk is....
Pellie schreef:runningkawa schreef:Denk dat veel criminelen eens achter de oortjes gaan krabben of overal schijt aan hebben nog wel leuk is....
ik lees dat er een hoop wordt afgegeven op dit stelsel, maar vertel maar eens hoe het dan wel moetik ben wel nieuwsgierig wat jullie zouden doen als je tijdens de behandeling/begeleiding van een client wordt aangevallen of is zo zelfdestructief dat het ernstig gevaar voor de persoon gaat opleveren.
Kanelly schreef:Cliënt : jongen van 30 jaar, 1.90 cm. Cognitief ontwikkelingsniveau : 6 jaar Emotioneel ontwikkelingsniveau : 2 jaar Diagnose : Stoornis binnen autisme spectrum, borderline, hechtingsstoornis.
Je bent, samen met je collega aan het werk. Je cliënt is op de groep bezig zeer dwangmatig alles te ordenen.( stoelen 100x rechtzetten, gordijnen 10x recht hangen etc. ) Voor jou is dit al een teken dat het de 'verkeerde' kant op gaat....
Vervolgens hoor je hem aan de deur van het kantoor rammen, want hij weet dat daar een hamer ligt en die wil hij hebben... Wat ga je doen?
Ben benieuwd wie er wil reageren. Wees niet bang, ben erg nieuwsgierig naar wat jullie zouden doen. Vervolgens zal ik weer reageren, op jullie handelswijze.. ( om aan te geven of jullie handelswijze in de praktijk zou werken / zou mogen / mogelijk zal zijn )
Kanelly schreef:Oke leuk, de reacties!
schimmelig, je gaat bellen / piepen om versterking, prima. En dan?
Mooie omschrijving van 'jouw instelling'
Hamers hebben we helaas wel nodig, ook wij moeten wel eens wat repareren
Alles zacht bekleden, geniaal plan, zal een hoop schade voorkomenHelaas staat het niet zo huiselijk
Het meeste staat inderdaad al vast ( bedden / kasten e.d.) stoelen / salontafels / banken niet, dat eet zo lastig en maakt zo lastig schoon
Kortom, het houdt wat in