Man steekt zichzelf in brand op gemeentehuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Man steekt zichzelf in brand op gemeentehuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:23

cavaletti schreef:
LiNdA1986 schreef:
Weer een gek minder.

Precies, zo denk ik er ook over, Ik mag het waarschijnlijk niet hardop zeggen omdat ik dan weer mensen over me heen krijg. maar ik denk dat ik als ik zo´n gek in het gemeentehuis tegen zou komen die zichzelf in brand steek, hem absoluut NIET zal proberen te helpen, maar gewoon laat uitbranden.

idd Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:26

Maar een kat in het nauw hoeft niet persé andere mensen mee te sleuren in hun eigen sh*t, al helemaal niet op deze manier!
Als hij op het dak van het gemeentehuis was geklommen á la wanhopige vaders stijl, had hij ook nog wat te vertellen gehad. (en nee dan had hij niet moeten springen). Iedereen tast nog in het duister Clown dus wat had het voor zin als je een statement wil maken, maar niemand weet nog welke? Tegen de tijd dat wij het weten, is hij al oud nieuws en boeit het weinig mensen nog.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:35

Welshcobfan schreef:
Maar een kat in het nauw hoeft niet persé andere mensen mee te sleuren in hun eigen sh*t, al helemaal niet op deze manier!
Als hij op het dak van het gemeentehuis was geklommen á la wanhopige vaders stijl, had hij ook nog wat te vertellen gehad. (en nee dan had hij niet moeten springen). Iedereen tast nog in het duister Clown dus wat had het voor zin als je een statement wil maken, maar niemand weet nog welke? Tegen de tijd dat wij het weten, is hij al oud nieuws en boeit het weinig mensen nog.

je kan niemand anders leed begrijpen of uitleggen jou leed is voor iemand een peulenscheel en vice versa.
Mensen gaan anders om met tegenslagen ,ongeluk.onbegrip/wanhoop/verdriet.
Zelfmoord of zelf verminking kan bijiedereen voorkomen net zo goed bij mij als bij jou.
De vraag is wat drijft zo iemand omdat te kunnen doen.
voor jou ligt de grens misschien vele malen verder dan bijvoorbeeld.

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:35

precies wat ik bedoel, hij weet er nu nog weinig van, de anderen zitten er nog heel lang mee

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:37

Erg triest dat dit gebeurt, maar als je onder geen beding terug wil naar je 'thuis land' waar je waarschijnlijk hetzelfde te wachten staat begrijp ik het wel. Ik begrijp echter nog steeds niet waarom 'we' mensen blijven terug sturen die echt niet terug kunnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:43

Als je onder geen beding terug wil naar je thuisland, waarom pleeg je dan niet thuis zelfmoord? Waarom moet je dan zoveel andere mensen traumatiseren? een brandend persoon zien is 1 van de ergste dingen die je kunt zien...
Had hij zich thuis opgehangen of wat dan ook dan waren er veel minder mensen bij betrokken.

Ik snap dondersgoed wat wanhoop kan doen, ik heb mensen meegemaakt die hun polsen hadden doorgesneden en 1 die naar beneden is gesprongen (iedereen had het overleefd). Ik snap dat er mensen zijn die een eind aan hun leven maken. Maar er zijn ook andere manieren waarbij minder 'gewonden' vallen...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:06

Misschien was het om een statement te maken? In de jaren 60 in Zuid-Vietnam staken boeddhistische monniken zichzelf in de brand in ieder geval precies om dat ook te doen. Dat is wereldwijd nieuws geweest.

Hoever je je door zoiets laat traumatiseren heb jijzelf ook invloed op. Hij steekt tenslotte zichzelf in de brand en niet een ander.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:17

Clown Jij hebt het immers zien gebeuren. De geur van smeltend vlees is afschuwelijk.... het aanblik van die man nadat hij geblust was zal nog lang op het netvlies van die mensen staan. Daar heb je geen invloed op, dat overkomt je. Het grootste deel van mensen die een traumatische gebeurtenis hebben meegemaakt krijgen er last van... Ik denk niet dat die mensen rustig slapen 's nachts...
Als hij een statement wou maken, waarom is er dan nu nog zo weinig bekend over zijn motief?

Statement maken, prima! super zelfs! Maar is het dan niet makkelijker om gewoon het stadhuis te beklimmen met een bord bv? Zo'n afschuwelijke daad als deze zullen weinig mensen echt waarderen...

(voor alle duidelijkheid: ik heb echt begrip voor mensen in een uitzichtloze situatie en een kat in het nauw maakt rare sprongen. Maar om jezelf in de fik te steken binnen en voor de ogen van zoveel mensen... nee. Ik vind het zelf nog gevaarlijk voor de omstanders, die hadden ook brandwonden kunnen oplopen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-12-07 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:22

juk, zo hebben we dat hier 3 straten verderop ook zo iets was een meneer die op een speelveldje in een woonwijk tussen de huizen in ook zich zelf in de brand had gestoken.. No Cheer

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:22

Jij weet niet wat ik wel en niet heb zien gebeuren, dus zo'n conclusie kun je niet trekken Tong uitsteken Ik kan mij niet voorstellen dat het anders ruikt dat een dier op de BBQ, om maar even kort door de bocht te gaan.

Ik hoor mensen wel eens meer zeggen 'het overkomt je', maar je bepaalt nog altijd zelf in hoeverre zoiets invloed op je dagelijks bestaan heeft. Bij sommige mensen is die grens laag, bij andere iets hoger, dat maakt het globaal gezien natuurlijk niet minder afschuwelijk ofzo.

Wat betreft de motieven, dat het een asielzoeker betreft zegt mij eigenlijk al genoeg. Ik kan er zo meer dan 20 bedenken en ze zijn allemaal verschrikkelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:29

De exacte score weet ik helaas niet meer, maar meer dan de helft krijgt last van naweeen door traumatische gebeurtenissen. Helaas heb je daar zelf niet heel veel invloed op. Daar heb je hulpverleners voor. Maar ook die kunnen niet alle angsten wegnemen. Jij kan niet zeggen: dit heeft weinig effect op mij. Kijk eens naar al die veteranen die last hebben van oorlogstrauma's. Die mensen zijn gekeurd op hun psychische welzijn! Onstabiele mensen worden niet toegelaten tot het leger. Je moet stevig mentaal in je schoenen staan, maar dat is geen garantie of je er wel of geen trauma aanover houd. Duurt jaren voordat iemand echt genezen is ervan (en soms zelfs nooit...)

Ik kan ook 1001 redenen bedenken waarom iemand een eind aan zijn/haar leven wil maken. Van mislukte relatie tot niet terug willen naar land van herkomst. Maar ja... gissen helpt niet. Ik denk ook niet dat veel mensen er nog boodschap eraan hebben...
(ik vind het wel interessant hoor, daar niet van Knipoog maar ik snap de reactie: weer een gek minder. ook heel goed)

Ben wel blij voor hem dat hij eraan is overleden. Het is gruwelijk om te herstellen van zulke brandwonden... blij dat dat hem gespaard is gebleven.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:41

Welshcobfan schreef:
De exacte score weet ik helaas niet meer, maar meer dan de helft krijgt last van naweeen door traumatische gebeurtenissen. Helaas heb je daar zelf niet heel veel invloed op. Daar heb je hulpverleners voor. Maar ook die kunnen niet alle angsten wegnemen. Jij kan niet zeggen: dit heeft weinig effect op mij. Kijk eens naar al die veteranen die last hebben van oorlogstrauma's. Die mensen zijn gekeurd op hun psychische welzijn! Onstabiele mensen worden niet toegelaten tot het leger. Je moet stevig mentaal in je schoenen staan, maar dat is geen garantie of je er wel of geen trauma aanover houd. Duurt jaren voordat iemand echt genezen is ervan (en soms zelfs nooit...)

Ik snap dat het moeilijk om te 'begrijpen' is, als je verteld wordt dat een probleem eigenlijk bij jezelf ligt, maar daar en tegen is dit ook een veel betere manier een probleem te aanvaarden en ermee aan het werk te gaan. Alles dat namelijk bij jezelf ligt is op te lossen, maar als je het toewijdt aan derden (een God, een overheidsinstantie, iemand die zichzelf in de brand steekt) kun je een probleem simpelweg niet oplossen, omdat de andere partij aan welke je jouw probleem toewijst dat niet voor je doet. Wat voor zin heeft het om over een probleem te praten als jij niet vindt dat de oorzaak ervan bij jouzelf ligt? Inderdaad, dat heeft geen zin. Je kunt niet praten over de problemen van de buurman, so to speak Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:46

Meerdere factoren heet zoiets Lachen Mensen kun je helpen, als ze willen geholpen worden. Je moet het inderdaad wel zelf willen en bij ptss moet je juist accepteren dat het niet jouw schuld is dat er iemand dood is. Ik snap je punt wel hoor Haha! maar het klinkt zo raar Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:01

Welshcobfan schreef:
Meerdere factoren heet zoiets Lachen Mensen kun je helpen, als ze willen geholpen worden. Je moet het inderdaad wel zelf willen en bij ptss moet je juist accepteren dat het niet jouw schuld is dat er iemand dood is. Ik snap je punt wel hoor Haha! maar het klinkt zo raar Tong uitsteken

Als je dat bovenstaande begrijpt ben je denk ik al een heel eind, ook al pas je het 'Ik erken en los op' niet toe. Het betekent namelijk dat je begrijp dat van alle kleine problemen de oorsprong bij jezelf ligt, dat is voor sommige mensen inderdaad maar raar, of het klinkt 'raar' Tong uitsteken Zodra je dit beseft heb je invloed over je emoties, gemoedstoestand, gevoelens, etc. Je leert als ware dat je je eigen 'reactie' bepaalt. Dit staat in de meeste spirituele boeken die ik lees en eigenlijk is het zo klaar als een klontje Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken
De meest wijze levenslessen haal ik daaruit, zo wordt je 'part of the solution instead of the problem' vind ik.

Het is wel erg makkelijk om te roepen 'weer een gek minder', 'laat maar affikken die handel, ik help toch niet'.
Ikzelf denk graag iets langer over problemen na, ook problemen van derden, om te kunnen zien hoe iemand tot zijn daad/actie gekomen is. De achterliggende gedachten liggen vaak een stuk dieper dan het plaatje dat de media schetst.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 15:56

Vreselijk..
Ook voor de mensen eromheen.

Dat was een jongen waar mijn ex (nogsteeds goede vriend) vorig jaar mee in 't voetbalteam zat. Scheve mond

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:11

Heb het gehoord, lijkt me echt vreselijk om te zien ook.